Gå til innhold

Informasjon om ofrene på Utøya matcher ikke bildene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I denne teksten fra Dagbladet.no kan vi lese hvem som befant seg hvor da de ble drept på Utøya.

Ved å se på dette kartet fra Aftenposten er det mulig å se hvor på øya de forskjellige hendelsene fant sted.

Vi kan lese på begge steder at tre personer mistet livet på Stoltenberget. Bilder og videoer av ofrene viser derimot at minst fem ligger på Stoltenberget.

Er det flere som har lagt merke til dette?

For ikke å publisere noen støtende bilder eller videoer her, unnlater jeg å dokumentere det jeg sier. Det kan jeg i så fall ta et annet sted, så ingen ser dette uten å være bevisst på hva de kommer til å se.

Innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være de lot som de var døde for ikke å bli skutt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også reagert på dette. Jeg så et videoklipp gjennom en spansk avis noen dager etterpå (videoen ble filmet etter at Breivik var tatt) og da ser man fem - seks stykker der.

Jeg har aldri vært på Utøya selv, men sett mange bilder derfra, og mener at det såkalte Stoltenberget er lett gjenkjennelig, hvertfall på videoen siden båten kjører rundt berget.

Det eneste jeg kan komme frem til, er at noen av de som står som "drept i Bolsjevika" (som er rett ved siden av) egentlig er på Stoltenberget. Likevel er det en merkbar avstand mellom de to stedene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Videofilmen av de som kjører forbi i en båt hvor den ene sier "nei, fy faen. helvete" på slutten er definitivt tatt ved Stoltenberget. Man ser det på sola. Og det er kun to steder med vik/bukt, og den på sydspissen er langt krummere.

Og det er definitivt minst fem døde mennesker på den videosnutten. Resten ser ut til å være klær som er lagt igjen. Båten kjører altfor nærme til at det kan dreie seg om levende mennesker.

Det kan være at sydspissen og stoltenberget er blandet sammen. 3 mennesker oppgis på stoltenberget og 5 på sydspissen. Det stemmer bra. I så fall vitner det igjen om mer rot fra påtalemyndighetens side, da dette jo tross alt er en del av tiltalebeskrivelsen. De klarte jo å la benrester fra et av ofrene ligge igjen, så det overrasker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente en av de tre personene som ble funnet på Stoltenberget, men pga usikkerhet om de tidl. bildene jeg har sett er fra det stedet på Utøya eller ikke, har jeg ennå ikke helt klart å identifisere vedkommende.

EDIT: fant videoen, men får den ikke til å stemme overens med det som står beskrevet i tiltalebeslutningen. Ser jo klart og tydelig at det ligger minst 5 døde der. Teorien til Gjest om rot fra påtalemyndighetenes side høres mest korrekt ut, men likevel er det jo litt rart at de skal være så upresise med det som står i tiltalebeslutningen?

Endret av Infantata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...