Gå til innhold

Jeg er drit sjalu

Fremhevede innlegg

Skrevet

Monaco er faktisk billigere enn Gran Canaria. Egypt er billigere en Gran Canaria. Bare fordi noe er vanlig, betyr ikke at det er billig.

Og slutt med den jævla bilen! Kanskje hun tok opp et stort lån og fikk en knall deal på den.

I tillegg kunne mannen din hatt samtalen med henne FØR hun ble student, om at det ville ramme dere på en dårlig måte.

SKJERP DEG.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror dere må lære dere å lese,er det bare på trass dere driver og skriver eller?

Jeg er enig med ts ,og syns mor kan tenke litt på at hun suger penger ut av far,han betaler bb allerede,men mor ville ha mere ..

Er det virkelig ingen av dere som ser problemet? shit...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

det er vanskelig å ta en prat med mor når hun gjør dette uten å si noe. Forstår ikke hvorfor folk er uenige. Vi nekter da ikke dem penger, vi lever fra mnd til mnd og 2000 gjør mye for oss og lite for henne. Hvor er det vi er urimelig??

Skrevet

hvis dere har så lite og hun så mye, så ville vel NAV ha sett dette i lønnsberegningen og ikke krevd 2000 ekstra, eller?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

hvis dere har så lite og hun så mye, så ville vel NAV ha sett dette i lønnsberegningen og ikke krevd 2000 ekstra, eller?

NAV ser på inntekter og ikke utgifter

AnonymBruker
Skrevet

Ja, da er det vel på tide at TS begynner å se på deres egne utgifter og ikke ekskonas inntekter?

• Liker 3
Gjest Chickpea
Skrevet

Slik TS beskriver det kan jeg tenke meg at disse kronene ville kommet barna minst like mye til gode når de er på samvær hos far - jeg har full forståelse for at man opplever situasjonen som kjip, ikke minst hvis det økte bidraget fører til at far har mindre råd til å finne på ting når barna er hos ham.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skyt meg den som vil, men nå er jeg ærlig.

Jeg er drit sjalu på min mans ekskone og henne nyfamilien. Min mann og hans eks har to barn samme. Hun har stiftet en ny fmailie og det samme har vi. For noen år tilbake valgte å være hjemme av forskjellige årsaker og i den forbindelse gikk barnebidraget opp med 2000 i mnd. Det hun samtidig gjorde var å gjøre seg til student slik at hun får fra lånekassen. Familien hennes bor gratis da de bor over hennes mor og kjører en ny merchedes.

De er på 1-2 turer i året pluss weekend opphold her og der. Og nå så har dem pusset opp stua. og Handlet den "full" av møbler fra dyre butikker.

Vi har ikke muligheten til dette da jeg er i permisjon (den er ferdig i mai) men alikevel. Hun sender meldinger om hvordan dem har pusset opp til oss slik at vi skal se hvor fint dem har det. Og jeg blir grønn i hodet med tanke på at vi faktisk kunne spart 2000 i mnd og levd litt bedre (vi lever fra måned til måned)

En dame i en slik situasjon kan da umulig å bruk for toppet barnebidrag? Synes det er bedritent at hun kan velge å være hjemme og få penger "slengt" etter seg, uten at noen (nav) bryr seg når vi får et nytt medlem i familien.

Nå tror jeg ikke at din manns bidrag betaler to turer i året, oppussing osv. Jeg vet hva brn koster. Du nevner at hun er etablert på nytt, så da er det vel han som bidrar.

Du stiftet bo med en som har barn fra før, hva han betaler i bidrag,eller hva som er bestemt...det skal du ta fart å drite i.

Det får være måte på hva du skal "kontrollere" i andres liv.

Ja, jeg har mottatt bidrag. Tenk barnet fikk minstebidrag i mange år.Når jeg giftet meg på nytt, så endret min x sin inntekt på samme tidspunkt, så han ble "dømt" til å betale 500 mer i mnd.

Det helvete hans nye samboer lagde...hun nevnte ikke ungene med et j...ord. ikke tenkte hun tanken alle de åra far ikke kunne bidra med en dritt utover minstebidraget. jeg tok over gjeld og hele pakken som jeg betalte. At jeg var i minus i mange år, og ungene måtte forsake mye pga dårlig råd...ikke nevnt. Mine barn var av de "fattigbarna" en periode.

Så 500 kr. hang hun seg oppi. Hun gjorde ikke en dritt for ungene, de fikk et barn sammen,men sjalusien hennes vokste for hver mnd. Saut og klagde over dårlig råd, og det var min skyld. Ungene ikke nevnt. Det var de 125 kr uka, tror hun folk trodde på det.

heldigvis tok mannen til vett....hun er alenemamma i dag.

Søk psykolog for sjalusien din før du ødelgger deg selv, din familie og andre.

Å ja, glemte å si at huset er snart nedbetalt, kjører bra bil, har råd til å reise, kjøpe klær og jobbe 50 %,men det er faen meg ikke min x sin skyld

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men her har ikke jeg sgat at vi ikke skal betale, det jeg ikke er enig i er at hun velger selv å slutte i jobbn for å være hjemme. Også velger hun å studere. Sette opp barnebidraget slik at det lar seg gjøre. Dra på luksusreiser, kjøpe dyre klær til alle i familien, pusse opp og kjøpe en ny merchedes 2011 modell. ++++

Du velger permisjon, du kan jo jobbe, så får du reist du også. ille å være så bitter kjerring.

• Liker 1
Skrevet

TS tenker ikke på BARNA og hennes familie. hun tenker på eksen og HENNES nye familie. Så gå til henne og krev de 2000 kronene, så får du slutt på maset.

• 3 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror du glemmer en vesentlig ting her

det er N A V (staten) som bestemmer satsene for barnetrygda.

IKKE barnas mor .

Hva hun får fra andre privatpersoner / hvordan hun forvalter egen økonomi har ikke du noe med.

Mora er ikke TVUNGET til til å ta imot penger. Hvis faren sliter økonomisk og mora kjører Mercedes og reiser på dyre ferier, da skjønner jeg godt at TS reagerer, herregud! NAV er jo ikke et alibi for urettferdig idioti.

Gjest Gjest
Skrevet

Mora er ikke TVUNGET til til å ta imot penger. Hvis faren sliter økonomisk og mora kjører Mercedes og reiser på dyre ferier, da skjønner jeg godt at TS reagerer, herregud! NAV er jo ikke et alibi for urettferdig idioti.

Nettopp!!

Gjest "gjest"
Skrevet

Pappa skal betale på sine barn uansett, han. 2000kr er liksom ikke all veren i barnebidrag, så det må han tåle å betale.

Skrevet

Hvis mor er student er det jo åpenbart at det ikke er hun som har mye penger. Hadde hun hatt det hadde ikke far måttet betale mer i bidrag. Det er nok mannen til eksen som betaler det meste av gildet, og selvsagt hjelper det at de ikke betaler for bolig.

Skrevet

Forstår ikke hvorfor folk er uenige. Vi nekter da ikke dem penger, vi lever fra mnd til mnd og 2000 gjør mye for oss og lite for henne. Hvor er det vi er urimelig??

Fordi hun ikke er ansvarlig for at dere har dårlig økonomi. Og dere mangler en stor dose selvinnsikt. Ta ansvar for ditt eget liv, nå da!

Gjest Gjest
Skrevet

Skyt meg den som vil, men nå er jeg ærlig.

Jeg er drit sjalu på min mans ekskone og henne nyfamilien. Min mann og hans eks har to barn samme. Hun har stiftet en ny fmailie og det samme har vi. For noen år tilbake valgte å være hjemme av forskjellige årsaker og i den forbindelse gikk barnebidraget opp med 2000 i mnd. Det hun samtidig gjorde var å gjøre seg til student slik at hun får fra lånekassen. Familien hennes bor gratis da de bor over hennes mor og kjører en ny merchedes.

De er på 1-2 turer i året pluss weekend opphold her og der. Og nå så har dem pusset opp stua. og Handlet den "full" av møbler fra dyre butikker.

Vi har ikke muligheten til dette da jeg er i permisjon (den er ferdig i mai) men alikevel. Hun sender meldinger om hvordan dem har pusset opp til oss slik at vi skal se hvor fint dem har det. Og jeg blir grønn i hodet med tanke på at vi faktisk kunne spart 2000 i mnd og levd litt bedre (vi lever fra måned til måned)

En dame i en slik situasjon kan da umulig å bruk for toppet barnebidrag? Synes det er bedritent at hun kan velge å være hjemme og få penger "slengt" etter seg, uten at noen (nav) bryr seg når vi får et nytt medlem i familien.

Hei TS.

Har for fått godkjent studier av NAV. Dvs.har NAV godkjent hennes behov? Dette må til for at bidraget skal kunne økes. Du ahr muligheter til å klage på dette. Dette må du gjøre skriftlig. Du du burde gjort det innen klagefristen om NAV har fastsatt bidraget. Men skriftlig henvendelse til NAV må du gi.

Vil mor alikevel studere kan du kreve hun regnes for 80 prosent lønn av det hun ville.

Har mor gått ned i stillingen eller sluttet job for å være hjemme med nytt barn i ny familie kan du klage på dette med. Slik prakis er i dag følger ikke NAV Stortingsmelding for en del år tilbake det nytt barn i ny fam.ikke skulle bealstes BY. Dette er nå under endring med det går seint. Noen politkere jobber med det, dette for det er urimelig.

Mange bidragsytere er blitt LURT på dette da ingen informerer de om det.

Google Øystein saken så får du vite mer.

Lukke til.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er selv alenemor og hadde jeg skullet gå ned i stilling eller valgt å studere, så hadde jeg aldri i verden bedt eksen om mer penger. Det er slutt mellom oss og valg jeg gjør her i livet skal ikke påvirke han økonomisk. Så frekk ville jeg aldri vært og jeg har mer respekt for meg selv enn å gå og tigge om penger på den måten.

Kjæresten min har en eks som fortsatt har et sugerør ned i lommeboka hans. Forventer bidrag (som jeg mistenker hun ser på som lønn til seg selv) og i tillegg at han betaler alt av klær og fritidsaktiviteter. I fjor var hun til og med frekk nok til å bestille ferie til syden og kreve at han betalte for sønnen sin, uten å spørre først! Men, men, gidder ikke la det irritere meg. Jeg har nok penger og klarer meg fint, så ser ikke på det som noe stort problem. Men at man ikke har selvrespekt, det forstår jeg bare ikke. Hvorfor gjøre seg avhengig av en man aldri noensinne kommer til å være sammen med igjen? Er det ikke mer stas å klare seg selv?

Så jeg forstår TS veldig godt og synes det er absurd at bevisste valg som en eks gjør i livet sitt skal gå økonomisk ut over bidragsyter. Man har da også selv en plikt til å kunne forsørge sine barn, det er det ikke bare eksen som har.

Når det er sagt: Let it go! Det er ingenting du får gjort og samvittigheten hos eksdama er tydeligvis ikke tilstedeværende, så det kommer neppe til å endre seg.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Pappa skal betale på sine barn uansett, han. 2000kr er liksom ikke all veren i barnebidrag, så det må han tåle å betale.

Det er jo ikke bare 2000 kroner, det er 2000 kroner ekstra hver måned. Synes du virkelig det er riktig at barnefar må ut med 24.000 kr ekstra i året fordi moren til barna hans velger å ikke jobbe, men studere istedet? Synes det er helt hårreisende at det i det hele tatt er lov!

Gjest frøken am
Skrevet

Men her har ikke jeg sgat at vi ikke skal betale, det jeg ikke er enig i er at hun velger selv å slutte i jobbn for å være hjemme. Også velger hun å studere. Sette opp barnebidraget slik at det lar seg gjøre. Dra på luksusreiser, kjøpe dyre klær til alle i familien, pusse opp og kjøpe en ny merchedes 2011 modell. ++++

Det er hennes valg om hun velger å være hjemme.

Hun får jo andre tillegg for å være hjemme, derfor er barnebidraget justert deretter. Hadde mor har dårligere råd grunnet andre ting hadde bidraget vært lavere!

Hun lever flott på utsiden, men du vet NULL om innsiden. Det kan godt tenkes at luksus er alt hun har i livet i tillegg til barna...

I tillegg er det ikke barebare å ha små og skulle studere i tillegg. Det er hardt.

Spør deg selv om hva du EGENTLIG vet om henne og hvordan hun har det.

Luksus er ikke synonymt med lykke.

Gjest asdga
Skrevet

NAV ser på inntekter og ikke utgifter

Heldigvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...