Gå til innhold

Jeg er drit sjalu

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skyt meg den som vil, men nå er jeg ærlig.

Jeg er drit sjalu på min mans ekskone og henne nyfamilien. Min mann og hans eks har to barn samme. Hun har stiftet en ny fmailie og det samme har vi. For noen år tilbake valgte å være hjemme av forskjellige årsaker og i den forbindelse gikk barnebidraget opp med 2000 i mnd. Det hun samtidig gjorde var å gjøre seg til student slik at hun får fra lånekassen. Familien hennes bor gratis da de bor over hennes mor og kjører en ny merchedes.

De er på 1-2 turer i året pluss weekend opphold her og der. Og nå så har dem pusset opp stua. og Handlet den "full" av møbler fra dyre butikker.

Vi har ikke muligheten til dette da jeg er i permisjon (den er ferdig i mai) men alikevel. Hun sender meldinger om hvordan dem har pusset opp til oss slik at vi skal se hvor fint dem har det. Og jeg blir grønn i hodet med tanke på at vi faktisk kunne spart 2000 i mnd og levd litt bedre (vi lever fra måned til måned)

En dame i en slik situasjon kan da umulig å bruk for toppet barnebidrag? Synes det er bedritent at hun kan velge å være hjemme og få penger "slengt" etter seg, uten at noen (nav) bryr seg når vi får et nytt medlem i familien.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest O___o
Skrevet

jealousy is a disease

get well soon

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

å det er helt normalt at mor kan dra på shopping, luksusferier etc slik at far skal betale mer i barnebidra???

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Slapp av. Det er da bare ting. Er bare håpløst å drive å sammenligne seg selv med andre med tanke på hva man har og ikke har.

Og det man får fra lånekassen er jo penger man må betale tilbake senere. Det er da ikke gratis penger.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

å det er helt normalt at mor kan dra på shopping, luksusferier etc slik at far skal betale mer i barnebidra???

Det er kanskje ikke så rart at hun har råd til det om hun ikke har boutgifter.

• Liker 2
Skrevet

Det er kanskje ikke så rart at hun har råd til det om hun ikke har boutgifter.

om hun da ikke har boutgifter, hvorfor mer i bidrag??

AnonymBruker
Skrevet

om hun da ikke har boutgifter, hvorfor mer i bidrag??

Fordi hun er student antar jeg.

• Liker 1
Skrevet

Fordi hun er student antar jeg.

jeg skjønner ts. råd til møbler fordi hun bor gratis. og siden hun liker shopping så ber hun om mer i bb sik at hun kan leve "luksus"

Gjest Sobril
Skrevet

Det er så deilig å ikke være misunnelig eller ha lyst på TING.

AnonymBruker
Skrevet

jeg skjønner ts. råd til møbler fordi hun bor gratis. og siden hun liker shopping så ber hun om mer i bb sik at hun kan leve "luksus"

Hvordan vet du det? Hvor står det at bb har bedt om mer i bidrag bare fordi hun vil shoppe og leve i luksus? Det kan da være andre grunner til det som ikke kommer frem i innlegget til den sjalue stemora.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor bruker du uttrykk som sjalu stemor??? STEMORrollen har da INGENTING med dette å gjøre! Etter hva jeg forstod så valgte hun å slutte i sin jobb, hun har vært hjemme og studert. Der får hun penger. Hun er på ferier flere ganger i året samt weekendturer. Det i seg selv synes jeg personlig er bra idiotisk gjort om du ska ha det til at du har så dårlig råd at du må ha mer i bb! Pluss at hun handler møbler og pusser opp! Er det bar jeg som ikke ser den logikken?

• Liker 1
Skrevet

Skjønner godt du blir sint, dette går jo utover deres privatøkonomi. Er det slik fortsatt at far og stemors inntekt blir lignet sammen, mens mors nye samboer ikke blir lignet sammen med mor i forhold til barnebidrag?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bruker du uttrykk som sjalu stemor??? STEMORrollen har da INGENTING med dette å gjøre! Etter hva jeg forstod så valgte hun å slutte i sin jobb, hun har vært hjemme og studert. Der får hun penger. Hun er på ferier flere ganger i året samt weekendturer. Det i seg selv synes jeg personlig er bra idiotisk gjort om du ska ha det til at du har så dårlig råd at du må ha mer i bb! Pluss at hun handler møbler og pusser opp! Er det bar jeg som ikke ser den logikken?

Jeg har da ikke sagt at stemorrollen har noe med det å gjøre. Jeg bare skrev det for å skille biologisk mor fra ts jeg. Så slapp av med caps locken. Og ordet sjalu brukte vel TS om seg selv også så hva er så fælt med at jeg bruker det.

Jeg bare sier det at vi kan tro at vi har så innsikt i bb sitt liv at vi kan uttale oss om hva hun trenger eller ikke trenger. Men saken er vel den at vi vet ingenting om de faktiske forhold.

TS forteller også at hun er i permisjon. Kanskje hun får bedre råd når hun begynner å jobbe igjen også? Da kan hun kanskje shoppe og kjøpe nye ting?

Uansett så må barnebidrag betales og bb får vel ikke noe mer enn det hun har krav på.

• Liker 3
Gjest damen
Skrevet

Jeg kan skjønne at du føler det som du gjør. Tror de fleste ville følt det sånn om de hadde måtte oppleve det på kroppen.

At dere må leve fra måned til måned mens hun pusser opp, kjøper nye møbler, reiser utenlands etc må virke veldig provoserende, men beklageligvis er bidragsreglene så firkantede.

Det er desverre ikke annet du kan gjøre enn å leve med det, men føler meg deg. Absolutt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Selvsagt vet jeg at bidrag skal og må betales. Det er ingen grunn til det. Vi/jeg hadde ikke hatt noe imot det om vi viste at de pengene trengtes siden det er der barna for utenom når vi har samvær. Det som provoserer meg er at der borte lever de i luksus, og når dem kommer hit så er det så vodt vi har råd til noe ekstra kos fordi det er noen som vil leve i luksus.

Gjest Gjest
Skrevet

En mann skal jo forsørge sine barn selv. Selv om hans eks kommer godt ut av det med lave boutgifter og bra egen inntekt (eller ny manns inntekt), så betyr ikke det at barnas far ikke skal betale sin del. Det koster myyye å ha barn boende..

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

En mann skal jo forsørge sine barn selv. Selv om hans eks kommer godt ut av det med lave boutgifter og bra egen inntekt (eller ny manns inntekt), så betyr ikke det at barnas far ikke skal betale sin del. Det koster myyye å ha barn boende..

Men her har ikke jeg sgat at vi ikke skal betale, det jeg ikke er enig i er at hun velger selv å slutte i jobbn for å være hjemme. Også velger hun å studere. Sette opp barnebidraget slik at det lar seg gjøre. Dra på luksusreiser, kjøpe dyre klær til alle i familien, pusse opp og kjøpe en ny merchedes 2011 modell. ++++

Skrevet

TS her.

Selvsagt vet jeg at bidrag skal og må betales. Det er ingen grunn til det. Vi/jeg hadde ikke hatt noe imot det om vi viste at de pengene trengtes siden det er der barna for utenom når vi har samvær. Det som provoserer meg er at der borte lever de i luksus, og når dem kommer hit så er det så vodt vi har råd til noe ekstra kos fordi det er noen som vil leve i luksus.

Så du mener hun lever i luksus på 2000 kroner ekstra i måneden? Virkelig?

Du kommer deg ikke fra Trondheim til Tromsø tur/retur med fly på 2000 kr engang.

Sikker på at de ikke bare legger opp økonomien sin litt annerledes enn hva dere gjør? At de klarer å tyne pengene mer? Planlegger mer hvordan penger skal brukes? Bruker ikke unødvendig mye penger på mat? Røyker ikke? Sparer til ferieturer?

Det er enormt stor forskjell på hva familier klarer få ut av et månedsbudsjett. Og jeg tviler på at 2000 kroner skader familieøkonomien deres. Jeg forstår godt at det har mye å si, men ta en titt på dere selv før du beskylder henne for å være årsaken til deres egen økonomi.

Hun valgte å studere? vel, du VALGTE å ta permisjon.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Usjameien, her er det noen som lever i luksus fordi andre må betale barnebidrag!!! Det skulle vært forbudt! Man vet jo at det vil skape misunnelse hos andre, særlig stemora som er sammen med han som må betale bidrag for sine barn!

Kjære stemor som sliter sånn med sjalusi; du burde ikke blitt sammen med en som har barn fra før!!!

• Liker 3
Gjest tina69
Skrevet

Skyt meg den som vil, men nå er jeg ærlig.

Jeg er drit sjalu på min mans ekskone og henne nyfamilien. Min mann og hans eks har to barn samme. Hun har stiftet en ny fmailie og det samme har vi. For noen år tilbake valgte å være hjemme av forskjellige årsaker og i den forbindelse gikk barnebidraget opp med 2000 i mnd. Det hun samtidig gjorde var å gjøre seg til student slik at hun får fra lånekassen. Familien hennes bor gratis da de bor over hennes mor og kjører en ny merchedes.

De er på 1-2 turer i året pluss weekend opphold her og der. Og nå så har dem pusset opp stua. og Handlet den "full" av møbler fra dyre butikker.

Vi har ikke muligheten til dette da jeg er i permisjon (den er ferdig i mai) men alikevel. Hun sender meldinger om hvordan dem har pusset opp til oss slik at vi skal se hvor fint dem har det. Og jeg blir grønn i hodet med tanke på at vi faktisk kunne spart 2000 i mnd og levd litt bedre (vi lever fra måned til måned)

En dame i en slik situasjon kan da umulig å bruk for toppet barnebidrag? Synes det er bedritent at hun kan velge å være hjemme og få penger "slengt" etter seg, uten at noen (nav) bryr seg når vi får et nytt medlem i familien.

Har et råd til deg,TA DEG KRAFTIG SAMMEN!hva hun gjør og ikke gjør har du faktisk ingen ting med.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...