Gå til innhold

Gå ned i vekt uten å trene...?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet det egentlig ikke finnes noen unnskyldning for å ikke trene, men jeg føler ikke jeg har samvittighet akkurat nå.

Jeg jobber 3 kvarter unna hjemme, og er dermed borte ganske mange timer som det er. Når jeg er ferdig med å jobbe har jeg en hund hjemme som trenger oppmerksomhet (mosjon med denne er ikke et alternativ, da størrelsen på hunden gjør at det bare lar seg gjøre med "søndagsturer")

I enkelte perioder kan jeg være borte hjemmefra i 12 timer på en dag, når skal det da bli tid til å trene? (I disse periodene har selvsagt hunden pass, for de som måtte reagere på det)

Derfor gjør jeg jo mitt aller beste for å spise så sunt som overhode mulig, og håper på at dette kan hjelpe, i tillegg til at jeg har en rockering hjemme som får kjørt seg ved hver mulige anledning...

Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke "værre" enn å spise færre kalorier enn man forbrenner daglig. Jeg er med i vektklubben på vg og fått masse utbytte av den. Kan virkelig anbefales :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at en tynn kropp er 90% kosthold. En slank, atletisk og trent kropp er 70%rent kosthold og 30% bra hard trening over tid.

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart går det an å gå ned i vekt uten å trene. Jeg kan ikke trene, men har likevel gått ned 4 kg siden i sommer ved hjelp av et sunt kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det egentlig ikke finnes noen unnskyldning for å ikke trene, men jeg føler ikke jeg har samvittighet akkurat nå.

Jeg jobber 3 kvarter unna hjemme, og er dermed borte ganske mange timer som det er. Når jeg er ferdig med å jobbe har jeg en hund hjemme som trenger oppmerksomhet (mosjon med denne er ikke et alternativ, da størrelsen på hunden gjør at det bare lar seg gjøre med "søndagsturer")

I enkelte perioder kan jeg være borte hjemmefra i 12 timer på en dag, når skal det da bli tid til å trene? (I disse periodene har selvsagt hunden pass, for de som måtte reagere på det)

Derfor gjør jeg jo mitt aller beste for å spise så sunt som overhode mulig, og håper på at dette kan hjelpe, i tillegg til at jeg har en rockering hjemme som får kjørt seg ved hver mulige anledning...

Noen som har tips?

Hvis du i løpet av dagen har pass til hunden, så skjønner jeg ikke at du ikke har samvittighet til å bli borte en time ekstra for å trene.

Tren med beste samvittighet!

Ta så en søndagstur hver kveld med hunden når du kommer hjem, det blir sikkert både hunden glad for og du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Maja*

For å svare på overskriften. Ja du kan fint gå ned i vekt uten trening. Det er bare til å spise mindre enn du forbruker :)

Sats på mye proteiner, godt fett og trege karbs. Frukt er fint når du er sugen på noe søtt :)

Drikk kun vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du i løpet av dagen har pass til hunden, så skjønner jeg ikke at du ikke har samvittighet til å bli borte en time ekstra for å trene.

Tren med beste samvittighet!

Ta så en søndagstur hver kveld med hunden når du kommer hjem, det blir sikkert både hunden glad for og du også.

Mulig jeg formulerte meg rart. Hunden har pass i de periodene jeg er borte på jobb i rundt 12 timer. Når jeg har vanlig arbeidstid er hun hjemme.

Går jo turer med henne også, men det er aldri no tempo.

Det er riktignok bedre enn ingenting, men :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, takk for svar ellers! Godt å høre at det lar seg gjøre.

Synes det er utrolig synd at jeg ikke får kommet meg på et treningsstudio 3-4 dager i uken, men jeg må ta ansvar for hunden jeg har skaffet meg :)

Dessverre er det begrenset hva jeg kan gjøre av "hjemmetrening" også, da jeg har et kne med mye trøbbel.

Når snøen er borte blir det obligatorisk sykkeltur i helgene iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 17 kg siden midten av desember, kun ved hjelp av endring i kostholdet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, kun endret på kostholdet ved hjelp av vektklubb og kvittet meg med 25Kg på et års tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven!! Godt jobba! :jepp:

Jeg har riktignok ikke mange kilo for mye, så her forventer jeg ikke å raaaase i vekt. Tror jeg har en bmi på omkring 23 :P

Men jeg vil gjerne at det skal synes på magen. How?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an å slanke seg punktvis, men du kan stramme opp med styrkeøvelser. Hvis du bare går på youtube eller søker i google så finner du nok mange øvelser du kan gjøre hjemme i stua :) Jeg har ikke råd til treningstudio for tiden, så jeg tar en joggetur når jeg har tid, også tar jeg noen styrkeøvelser på soverommet før jeg legger meg (knebøy, utfall o.l.). Det burde du jo få til :) Også må du jo uansett gå i underskudd på kalorier om du skal ned i vekt. Du kan finne bmr-kalkulatorer på nettet, da finner du ut hvor mye kalorier du trenger hver dag ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går ikke an å slanke seg punktvis, men du kan stramme opp med styrkeøvelser. Hvis du bare går på youtube eller søker i google så finner du nok mange øvelser du kan gjøre hjemme i stua :) Jeg har ikke råd til treningstudio for tiden, så jeg tar en joggetur når jeg har tid, også tar jeg noen styrkeøvelser på soverommet før jeg legger meg (knebøy, utfall o.l.). Det burde du jo få til :) Også må du jo uansett gå i underskudd på kalorier om du skal ned i vekt. Du kan finne bmr-kalkulatorer på nettet, da finner du ut hvor mye kalorier du trenger hver dag ca.

Takk for tips!! Det eneste jeg føler er at man blir litt flater på magen med et bedre kosthold, for man blir ikke sånoppblåst....?

Jeg kan trene noe hjemme, men som sagt slier jeg veldig med et kne, så det begrenser seg. Burde hatt en sånn innesykkel :P

Vurderer å kjøpe en sånn ball jeg kan sitte på på jobb, hører at det har litt for seg det og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jovisst kan du ta langtur med bikkja uansett størrelse. Ha en ryggsekk den kan sitte nedi om den blir sliten, så får du litt ekstra trim med hundens kiloer på ryggen også. Også kan dere stoppe opp på en hundebane eller mark og trimme hodet på hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...