Gå til innhold

Hvordan kan jeg lære meg styrketrening-teknikk?


Starstruccck

Anbefalte innlegg

Jeg elsker styrketrening.. mye mer enn kondisjonstrening! Men jeg er så fryktelig usikker på mange av øvelsene og apparatene. Jeg har gjort noen øvelser i noen uker nå; typisk utfall, knebøy, situps, push-ups etc. Men nå har jeg virkelig begynt å elske trening!! Vil lære meg flere øvelser slik at jeg kan trene absolutt hele kroppen, og på forskjellige måter, slik at jeg ikke går lei av treningen.

Problemet er at jeg er student og har ikke råd til PT timer. Hvor kan jeg finne gode tips til f.eks. ryggøvelser o.l. og hvordan jeg skal utøve disse riktig?

Har en veldig dårlig rygg som jeg sliter med, og er kjemperedd for å skade/belaste mer :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker styrketrening.. mye mer enn kondisjonstrening! Men jeg er så fryktelig usikker på mange av øvelsene og apparatene. Jeg har gjort noen øvelser i noen uker nå; typisk utfall, knebøy, situps, push-ups etc. Men nå har jeg virkelig begynt å elske trening!! Vil lære meg flere øvelser slik at jeg kan trene absolutt hele kroppen, og på forskjellige måter, slik at jeg ikke går lei av treningen.

Problemet er at jeg er student og har ikke råd til PT timer. Hvor kan jeg finne gode tips til f.eks. ryggøvelser o.l. og hvordan jeg skal utøve disse riktig?

Har en veldig dårlig rygg som jeg sliter med, og er kjemperedd for å skade/belaste mer :tristbla:

Videoer kan være til god veiledning. Det som er litt vanskelig ift det er at du ikke selv ser hvordan du gjør det og da kan det være vanskelig å korrigere seg selv. En måte å gjøre det på er å bruke f.eks. mobiltelefonen og filme seg selv mens man løfter og sammenligne med videoer man har lastet ned eller streamer fra nett.

En trener som er veldig god til å forklare de vanlige styrketreningsøvelsene er Mark Rippetoe.

En annen god trener er Mike Burguner, men de fleste videoene på youtube er olympiske løft.