Gå til innhold

Forbrenning av kcal


1kvinne

Anbefalte innlegg

Vet at det er INGEN fasit ute og går, men, hvor mange kcal forbrenner man cirka med de overnevnte aktivitetene, 1 time pr økt, en person på ca 167cm og 70 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4-500 kcal er vel vanlig å regne på en time med aerobic. Corebar har jo en del styrke da, som ikke er lite effektiv som kondisjonsdelen, så kaloriforbruket er nok litt mindre der enn på bodystep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg i HVERT fall ikke det er mer enn 400! For en vanlig mosjonist er det nok mer 350 for begge typer timer... Opp i 500 er nesten litt uhørt. Det er veldig vanlig at man tenker at man spiser mindre kalorier enn man egentlig gjør, og at man trener vekk mer kalorier enn man gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg i HVERT fall ikke det er mer enn 400! For en vanlig mosjonist er det nok mer 350 for begge typer timer... Opp i 500 er nesten litt uhørt. Det er veldig vanlig at man tenker at man spiser mindre kalorier enn man egentlig gjør, og at man trener vekk mer kalorier enn man gjør.

Denne sier noe annet da. Vil si at den første halvtimen på corebar kan regnes som hard aerobic, i alle fall om en gjør max ut av øvelsene. Det er jo bl,a forsket på at man brenner ca 500 kcal på en bodypump-time, og vil si at bodystep har høyere intensitet enn det.

Men det er jo så klart store individuelle forskjeller og avhengig av kroppssammensetning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne sier noe annet da. Vil si at den første halvtimen på corebar kan regnes som hard aerobic, i alle fall om en gjør max ut av øvelsene. Det er jo bl,a forsket på at man brenner ca 500 kcal på en bodypump-time, og vil si at bodystep har høyere intensitet enn det.

Men det er jo så klart store individuelle forskjeller og avhengig av kroppssammensetning.

Hva slags forskning har visst dette (kilder mottas med takk)?

Det er helt håpløst å si et tall for deg, og jeg har aldri skjønt hvorfor jenter er så besatte av å vite nøyaktig hva de forbruker av energi i løpet av x aktivitet.

Det som teller er hvor hardt du trener gitt den tida du har til rådighet. Der ligger svaret på alt du trenger å vite. Fordi dagsformen, stress, søvn, kosthold og sykdom spiller inn, så kan du regne med ganske store variasjoner uansett.

Å bruke en pulsklokke (der du har plottet inn kjønn, alder, vekt og makspuls) vil deg en indikator som over tid vil vise en trend og en gjennomsnittlig verdi per time.

Det interessante her er ikke energiforbruket, men om du blir sterkere og i bedre form av treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags forskning har visst dette (kilder mottas med takk)?

Unnskyld, tar den på min kappe, hadde ikke sjekka fakta, er det jeg selv har hørt fra Bodypumpinstruktører. Les Mills reklamerer vel med at man kan forbrenne 500 kalorier på en Bodypump-time. Fikk opp en artikkel som skrev noe litt vettugt om temaet, og der er det store sprik mellom den lille forskningen som er gjort og publisert. Så den konkluderer egentlig med det som er nevnt i tråden tidligere, at det er avhenger av kroppssammensetning osv.

Uansett tror jeg ikke 500 kalorier på en time med høyintensiv aerobic er så veldig uoppnåelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...