Gå til innhold

Lønner det seg alltid å trene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sover alt for lite for tiden, pga to små barn. Hodet mitt har veldig lyst til å trene igjen (trent 6 ganger etter fødsel for 5 mnd siden), men kroppen sprudler ikke akkurat av energi. Så, i disse periodene - skal jeg tvinge kroppen min på trening, eller risikerer jeg noe (bli syk f.eks). Ammer ikke lenger, så den er grei - men vil ikke presse kroppen for mye heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags trening og hvor lang tid inkl. reise?

Jeg sliter veldig med ork og energi. Kroppen min sier klart i fra når jeg skal stå over trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener helst i sal på treningssenter. Enten spinning, styrketimer eller step. Til våren/sommeren blir det nok litt jogging ute også.

Har ikke så lang reisevei. 10min med bil. Så da tar det hele ca 1,5time hvis jeg dusjer hjemme. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Ofte er det jo slitsomt å komme i gang med trening etter lang pause. Opplever selv at det er lettere å kjenne overskudd og treningsglede etter 2-3 uker med jevn trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke motivasjonen det står på. Skal alltids komme i gang, elsker å trene. Men er det sunt når man bare sover mellom 4-6 timer hver natt, og aldri mer enn 3 timer sammenhengende søvn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke barn, men søvnproblemer. Har aldri hatt noen problemer med søvn og trening. Så lenge man lytter til kroppen og gir den hvile når den ber om det. Kroppen tåler uansett veldig mye.

Trener ofte mens jeg gjesper som en tulling fordi jeg fikk lite søvn, det går bare litt utover resultatet siden jeg ikke klarer å ta i like mye. Men ingen unnskyldning for å ikke trene noe i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HollyDolly

Trur det er ikkje noe som haster. kanskje du kanskje bare kan trene litt. 1-2 ganger i uken. før din psyke helse. Du føler deg betre. da får tu trent litt og slappa litt av.

ditta er en liten periode med sovnlose natter. burde slappe av hvis du trenger det :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville trent moderat hvis jeg var deg, og ikke presset meg for mye, men gå gjerne på trening. Det høres ut som at du er glad i å trene, og da er det bare positivt. Hvis du var i en periode der du er utslitt, får lite søvn og kanskje er stresset i tillegg - og trening var noe du har et negativt forhold til for tiden, ville jeg nok ventet med å begynne å trene til du føler at du har "resten under kontroll".

Her er et lite tips som hvertfall har holdt meg unna å bli syk hele denne sesongen, for første gang på maaaange år: hvis du begynner å brygge på noe, typ forkjølelse, ta en "overdose" c-vitamin. 3-5 gram for eksempel (ja, hele gram!). Det er sterkt for magen så fordel det gjerne utover dagen, men dette tar som regel knekken på en begynnende forkjølelse. Noe annet som er greit for å holde helsa ved like er jo å passe på at du får i deg nok omega-3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...