Gå til innhold

Gave til nybakte foreldre


casting

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er riktig plass å poste, så hold ut:

Skal i påsken treffe en gammel venn som har blitt far ganske nylig (et par mnd). Kjenner kona hans litt også, men vil ikke kalle oss venner. Har ikke sett noen av dem på flere år, og skal som sagt kun treffe mannen.

Er det vanlig å ta med en gave til den nyfødte? Isåfall, hva? Klær/ leke/ bok - what?

Hva satte dere pris på å få av bekjentskaper? :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg likte kvalitetsklær, bøker (sang/rim og regler), egnede leker, navnebokstaver i tre etc. Når det er såpass lite forhold mellom dere, så ville jeg sikkert kjøpt en liten leke eller en body + sokker eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig og vanlig...om du kun skal treffe far (ikke barnet) så er det sikkert ingen som tenker over det om du ikke har med gave til den nyfødte, men det er jo koselig å få en oppmerksomhet.

Vi fikk mest klær i barselgave, noe som var hyggelig. For vår del ble ullbodyer brukt mer enn skjørt og kjoler men det er jo absolutt helt opp til giver. En spilledåse, babytøfler, rangle? Kanskje en badebok, ta og føle på-bok?

Kanskje rett og slett fokusere på far her og kjøpe en humoristisk pappabok? (f.eks "Pappa for første gang"- Finn Bjelke...gøy lesing for både far og mor)

Eller du kan velge å ikke kjøpe noe (ikke noe galt med det). Gratuler med familietilskuddet og prat og kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble veldig glad for alt vi fikk, uansett hva og hvor (lite) praktisk det var. Ble rørt av tanken på at noen hadde tenkt på oss og ville gi gave til barnet vårt :)

Hvis jeg skulle velge meg en gave, ville jeg kanskje valgt en spennende rangle eller babybok med stive permer eller noe. Vi fikk mest klær, og hadde minst leker i huset fra før.

Nå skal ikke barnet være med på treffet, bare pappaen? Da er det kanskje ikke SÅ viktig med gave. Men uansett er det en veldig hyggelig gest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...