Gå til innhold

Venner som ikke tar hensyn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Syns de burde ta hensyn, men lurer samtidig på; mener di de skal kjøpe glutenfri pizza til seg selv også, eller kjøper du din egen glutenfrie pizza i samme bestilling som de andre? Jeg liker nemlig ikke glutenfri pizzabunn, og hadde ikke likt om vi alltid måtte bestille det fordi en ikke tåler gluten. Men om du bestiller din egen pizza, og jeg får vanlig, ja da er saken en annen. Ellers må jeg nok dessverre innrømme at jeg av og til tenker som kim, det er så mye styr med allergikere at jeg ikke gidder å innvitere de (samme med veggiser). Burde ikke være sånn så klart, men som AB kan jeg innrømme det, syns det er stress med ekstrastrevet.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Frekt av de. Er det liksom vanskelig å bestille pizza med speltbunn? Dårlig gjort av de syns jeg.

Det er gluten i spelt.

jeg syns man bare skal ta hensyn til allergier, ellers er det flertallet som bestemmer. Og de hadde ikke trengt å bestilt egen glutenfri til ts de kunne bestilt glutenfritt til alle. Smaker ikke så ulikt.

Som regel kommer glutenfri pizza kun i medium størrelse, og da blir det veldig dyrt med pizza i forhold til om man kan bestille vanlig bunn i stor størrelse.

TS: De burde sagt fra til deg med en gang du kom tilbake at de hadde bestilt, slik at du fikk bestilt deg pizza som ville kommet like etter deres.

• Liker 2
Gjest BettyBoop
Skrevet

Det er gluten i spelt.

Som regel kommer glutenfri pizza kun i medium størrelse, og da blir det veldig dyrt med pizza i forhold til om man kan bestille vanlig bunn i stor størrelse.

TS: De burde sagt fra til deg med en gang du kom tilbake at de hadde bestilt, slik at du fikk bestilt deg pizza som ville kommet like etter deres.

Er det? men de reklamerer jo med at det ikke er det. Isåfall gal markedsføring.

Men uansett om ting blir dyrt, man betaler jo alle sammen likevel når man bestiller noe sammen. Er ikke den som bestiller som skal spandere liksom.

Skrevet

Er det? men de reklamerer jo med at det ikke er det. Isåfall gal markedsføring.

Men uansett om ting blir dyrt, man betaler jo alle sammen likevel når man bestiller noe sammen. Er ikke den som bestiller som skal spandere liksom.

"Spelt inneholder gluten, som vanlig hvete, og kan derfor ikke spises av folk med cøliaki. proteinsammenetningen skiller seg fra vanlig hvete og spelt kan derfor i noen tilfeller spises av folk med hveteintoleranse." Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Spelt

Jeg husker at da jeg var student hadde jeg og de fleste jeg studerte med svært begrenset med midler, og de få gangene vi valgte å spise ute eller take away, så bestilte vi stort sett billigste variant fra billigste sted. Å bestille en haug små pizzaer i stedet for få store, til en god del dyrere pris, hadde vært fullstendig uaktuelt. Da hadde nok store deler av kollokviegruppa i stedet pakket sammen og dratt hvert til vårt for å spise billig, hjemmelaget middag.

Skrevet

Du skriver jo at du alltid har med deg din egen mat, så da går jeg ut fra at vennene dine er vant til at du ordner mat selv. Da er det jo ikke noe rart at de bestiller mat til seg selv og automatisk tenker at du ikke skal ha noe, siden du pleier å ta med selv. Da blir det for dumt å si at de er frekke og hensynsløse!

• Liker 1
Skrevet

Utrolig dårlig gjort syns jeg.. De visste du var der, de kjenner deg såpass at de vet at du har en matallergi (utifra det du har skrevet) så de kunne vel ha venta med å bestilt til du kom tilbake. skjønner godt at du føler deg glemt og utelatt.

hadde det vært meg så hadde jeg sagt klart ifra hva jeg mente, og så gått derfra og latt de tenke over saken..

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

"Spelt inneholder gluten, som vanlig hvete, og kan derfor ikke spises av folk med cøliaki. proteinsammenetningen skiller seg fra vanlig hvete og spelt kan derfor i noen tilfeller spises av folk med hveteintoleranse." Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Spelt

Jeg husker at da jeg var student hadde jeg og de fleste jeg studerte med svært begrenset med midler, og de få gangene vi valgte å spise ute eller take away, så bestilte vi stort sett billigste variant fra billigste sted. Å bestille en haug små pizzaer i stedet for få store, til en god del dyrere pris, hadde vært fullstendig uaktuelt. Da hadde nok store deler av kollokviegruppa i stedet pakket sammen og dratt hvert til vårt for å spise billig, hjemmelaget middag.

Jojo men ts er bare en så da kunne de bestilt en eller to vanlige (spørs hvor mange de er) og en i liten eller medium str av glutenfri til ts. HJun trenger sikkert ikke mer enn en liten hun, så blir jo ikke så mye dyrere om de bestiller bare en. Er jo unasett bare for ts å betale for sin.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver jo at du alltid har med deg din egen mat, så da går jeg ut fra at vennene dine er vant til at du ordner mat selv. Da er det jo ikke noe rart at de bestiller mat til seg selv og automatisk tenker at du ikke skal ha noe, siden du pleier å ta med selv. Da blir det for dumt å si at de er frekke og hensynsløse!

Når vi sitter på skolen og har kollokvie lenge, og i tillegg har snakket om å bestille pizza sammen etter hvert, og jeg forsvinner i maks 15 min, så bestiller de pizza og du forventer jeg skal sitte der med knekkebrødene mine?? Jeg skrev jeg alltid har med mat når jeg er på besøk hos andre fordi jeg ville understreke at jeg faktisk tar hånd om mine allergier! Men når vi har diskutert å bestille pizza og de bestiller i det jeg er borte, UTEN å bry seg om å bestille til meg, og i tillegg ikke gi beskjed med en gang.

• Liker 1
Gjest badeand1
Skrevet

Kanskje de ikke liker glutenfri pizza.

AnonymBruker
Skrevet

Syns de burde ta hensyn, men lurer samtidig på; mener di de skal kjøpe glutenfri pizza til seg selv også, eller kjøper du din egen glutenfrie pizza i samme bestilling som de andre? Jeg liker nemlig ikke glutenfri pizzabunn, og hadde ikke likt om vi alltid måtte bestille det fordi en ikke tåler gluten. Men om du bestiller din egen pizza, og jeg får vanlig, ja da er saken en annen. Ellers må jeg nok dessverre innrømme at jeg av og til tenker som kim, det er så mye styr med allergikere at jeg ikke gidder å innvitere de (samme med veggiser). Burde ikke være sånn så klart, men som AB kan jeg innrømme det, syns det er stress med ekstrastrevet.

Jeg hadde selvfølgelig betalt for min egen pizza, men jeg hadde spleiset på frakt prisen. Peppes og Dolly har det slik at jeg med glutenfri pizza kun får en liten en, så de koster jo ikke all verden. Vi skulle bestille sammen, det var poenget, ikke gadd de å bestille til meg, og ikke sa de ifra om at de hadde bestilt før det hadde gått 20 min. Det er ikke noe stress å si ifra til meg om Nå skal vi bestille pizza, hva vil du ha? Eller vi bestilte denne til deg, glutenfri håper det er ok?

• Liker 3
Gjest BettyBoop
Skrevet

Kanskje de ikke liker glutenfri pizza.

Går an å bestille en vanlig og en liten med gluten. Som sagt man deler jo på betalinga når man spleiser. Er ikke en som spanderer.

• Liker 1
Gjest badeand1
Skrevet

Går an å bestille en vanlig og en liten med gluten. Som sagt man deler jo på betalinga når man spleiser. Er ikke en som spanderer.

Jada, men jeg mente hvis de bare skulle bestillle èn. :)

Gjest BettyBoop
Skrevet

Jada, men jeg mente hvis de bare skulle bestillle èn. :)

men glutenfrie er ikke så store at det hadde blitt nok til en hel gjeng, og når de vet at det er en med allergi der så får de bestille to selv om de bare hadde tenkt å bestille en.

AnonymBruker
Skrevet

Ga du beskjed om hvor lenge du kom til å bli borte når du tok en vandring om toalett og bokhandel? Ikke mye stas å måtte sitte og vente på en person som ikke har gitt beskjed om hvor lenge han eller hun blir borte. Og om du sa at "jeg skal en tur på toalettet" og blir borte i et kvarter, så skjønner jeg at de ikke kunne sitte å vente på at du skulle finne det for godt å dukke opp igjen. Det er heller ikke enkelt å bestille for andre, da man sjelden vet hva andre ønsker på pizzaen. Men de burde absolutt ha klemt ut av seg at de allerede hadde bestilt pizza, slik at du kunne få bestilt og levert ikke lenge etter resten.

AnonymBruker
Skrevet

Ga du beskjed om hvor lenge du kom til å bli borte når du tok en vandring om toalett og bokhandel? Ikke mye stas å måtte sitte og vente på en person som ikke har gitt beskjed om hvor lenge han eller hun blir borte. Og om du sa at "jeg skal en tur på toalettet" og blir borte i et kvarter, så skjønner jeg at de ikke kunne sitte å vente på at du skulle finne det for godt å dukke opp igjen. Det er heller ikke enkelt å bestille for andre, da man sjelden vet hva andre ønsker på pizzaen. Men de burde absolutt ha klemt ut av seg at de allerede hadde bestilt pizza, slik at du kunne få bestilt og levert ikke lenge etter resten.

Jeg var borte i 15 min, jeg sa jeg går på toalettet og lufter meg litt. Jeg hadde i tillegg med meg mobilen i lommen på genseren min...

Jeg har er en utblåsing hvor jeg føler meg glemt og rett og slett dårlig behandlet, men i typisk KG stil er det haugevis av ting JEG skulle ha gjort bedre.

Jeg har forklart at dette er en vennegjeng som jeg ser så og si hver dag, mange av dem er de jeg regner for mine bestevenner på universitetet. De kan godt fortelle deg hva jeg liker og ikke liker av mat, såpass mye er vi sammen. Vi lager ofte middag sammen i tillegg, gjerne 3-4ganger i uken. Derfor føler jeg at de kunne enten ha ventet eller å ha bestilt for meg, det er ikke snakk om studiekamerater jeg knapt kjenner.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjentar som før: Jeg hadde betalt for min egen glutenfrie pizza, med mindre noen av de andre ville spise glutenfritt de også. Jeg forventer ikke at de skal spleise på en pizza jeg skal spise, jeg er vant med at jeg betaler min pizza som jeg tåler, også deler vi på fraktprisen. Mens resten gjerne spleiser på en større pizza. Det er jo det som er rettferdig.

TS

• Liker 3
Skrevet

Har du i det hele tatt snakket med dem om dette? Eller blåser du det ut her inne uten å si et ord til de det gjelder, for så å bli fornærmet igjen neste gang dette skjer?

Du skriver at dette er dine beste venner, men jeg får inntrykk av at vennskapet ikke stikker så veldig dypt når det kommer til stykket..

AnonymBruker
Skrevet

Har du i det hele tatt snakket med dem om dette? Eller blåser du det ut her inne uten å si et ord til de det gjelder, for så å bli fornærmet igjen neste gang dette skjer?

Du skriver at dette er dine beste venner, men jeg får inntrykk av at vennskapet ikke stikker så veldig dypt når det kommer til stykket..

Jeg skal ta det opp imorgen med dem, da har vi en ny kollokvie, og hele gjengen er samlet. Igår ble jeg bare satt ut, og veldig frustrert og veldig såret. Så jeg måtte få en utblåsing her. Jeg ser jo at jeg har vært litt frekk her inne og...og det var ikke meningen. Men imorgen skal jeg ta det opp, jeg regner med de vil forstå. Men det er ikke første gangen det har skjedd heller, så jeg må prøve å gjøre det klart at jeg tar hensyn til meg selv angående cøliaki, men det er merkelig at de hele tiden "glemmer" dette når vi er såpass mye sammen ellers..

:sukk: Takker for råd og støtte, selv dem som mente jeg var urimelig.. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva sa de da du ikke spiste pizza? Ba de om unnskyldning? Syns det var utenksomt gjordt av dem, jeg hadde blitt drit skuffa om jeg var i dine sko. Ja på kanten til gråten faktisk..

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal ta det opp imorgen med dem, da har vi en ny kollokvie, og hele gjengen er samlet. Igår ble jeg bare satt ut, og veldig frustrert og veldig såret. Så jeg måtte få en utblåsing her. Jeg ser jo at jeg har vært litt frekk her inne og...og det var ikke meningen. Men imorgen skal jeg ta det opp, jeg regner med de vil forstå. Men det er ikke første gangen det har skjedd heller, så jeg må prøve å gjøre det klart at jeg tar hensyn til meg selv angående cøliaki, men det er merkelig at de hele tiden "glemmer" dette når vi er såpass mye sammen ellers..

:sukk: Takker for råd og støtte, selv dem som mente jeg var urimelig.. :)

TS, sender deg en klem, synes absolutt ikke du er urimelig! Litt komisk at folk henger seg opp i hvor lenge du gikk på toalettet liksom... Jeg synes absolutt at de burde ringe deg for å vite om du også vil ha pizza. Skjønner godt at du ble frustrert! Mamma har cøliaki og jeg vet at selv om hun alltid ordner seg selv så er det alltid hyggelig å bli inkludert, spesielt når det gjelder folk en ser masse. Håper du får snakket med gruppa di sånn at de forstår litt bedre. :klemmer:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...