Gå til innhold

Styrketrening


MsMax

Anbefalte innlegg

Styrketrening er sååå bra!

Men de aller fleste jenter tenker at "NEI,jeg kommer til å bli stor og bulkete av bare å flytte på en 2 kilos manual!"

Det er jo langt fra sannheten!

Jeg trener så og si bare styrke,dvs har 4 styrkeøkter i uka(dvs EKTE styrke,med "manneøvelser" som benkpress,markløft,chins osv :D )

så har jeg 2 stk 30 min intervaller på mølla. Siste mnd har jeg ikke gått ned i vekt,men cm de renner av! Har gått ned 1 buksestr på 1 mnd!

Uansett... Hvorfor er jenter så skeptiske til styrketrening? Tror dere virkelig at det eneste som gjelder er løping,spinning og zumba?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Holdt faktisk på å lete etter NØYAKTIG det bildet nå :D

Hehe ja, er en veldig god illustrasjon! Bare jeg skjønte hvordan jeg skulle få satt det inn i posten min på ordentlig vis.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja, er en veldig god illustrasjon! Bare jeg skjønte hvordan jeg skulle få satt det inn i posten min på ordentlig vis.. :ler:

Det er da ikke så nøye :P

Folk flest vet hvordan de trykker på en link ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg var redd for å trene styrke, redd for å bli stor. Men heldigvis so vet eg bedre no at dette ikke kommer til å skje, uvitenhet gjer at jenter er redd for styrketrening trur eg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Redd? Kanskje de bare ikke gidder ;)

Folk som trener generelt er ikke giddalause da..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde giddet i bøtter og spann. Hadde de ikke vært så ufattelig kjedelig :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser opptil flere ikke-fitness-jenter som trener "manneøvelser" som det ble kalt over her, og flere av de har mer muskler i f.eks overkropp en hva jeg ønsker meg selv. Og det til tross for at jeg IKKE er redd for å trene styrke, og gjerne skulle hatt større muskler en hva jeg har. Jeg liker definert også, men jeg ser flere som er ute etter definert, som sklir over hva jeg selv vil ha.

At det skal mye til for at ei jente skal bli fitness-kvinne eller bodybuilder: jepp!! Helt klart.

Men har dere tenkt over at det dere selv ser på som pent definert, er langt mer synlige muskler en hva andre kanskje ønsker for seg selv?

Hvordan kan dere si at de ikke kommer til å få "store muskler" når dere ikke har grunnlag for å vite hva DE mener med for store muskler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som trener generelt er ikke giddalause da..

Jeg trener litt, men syns vektløfting er så utrolig kjedelig at det gidder jeg ikke. Så selvom man trener er det ikke sikkert man gidder akkurat det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser opptil flere ikke-fitness-jenter som trener "manneøvelser" som det ble kalt over her, og flere av de har mer muskler i f.eks overkropp en hva jeg ønsker meg selv. Og det til tross for at jeg IKKE er redd for å trene styrke, og gjerne skulle hatt større muskler en hva jeg har. Jeg liker definert også, men jeg ser flere som er ute etter definert, som sklir over hva jeg selv vil ha.

At det skal mye til for at ei jente skal bli fitness-kvinne eller bodybuilder: jepp!! Helt klart.

Men har dere tenkt over at det dere selv ser på som pent definert, er langt mer synlige muskler en hva andre kanskje ønsker for seg selv?

Hvordan kan dere si at de ikke kommer til å få "store muskler" når dere ikke har grunnlag for å vite hva DE mener med for store muskler?

Man blir ikke bodybuilder over natta,merker man at nåååå synes jeg det ser passe ut så roer man ned,men at man ikke vil se ut som en bodybuilder er ingen grunn til ikke å trene styrke. Styrketrening er så bra for kroppen.bare så synd at mange har et frvridd syn på hvoran ting er når man entrer frivektsavdelingen på treningsstudioet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir ikke bodybuilder over natta,merker man at nåååå synes jeg det ser passe ut så roer man ned,men at man ikke vil se ut som en bodybuilder er ingen grunn til ikke å trene styrke. Styrketrening er så bra for kroppen.bare så synd at mange har et frvridd syn på hvoran ting er når man entrer frivektsavdelingen på treningsstudioet.

De fleste som er redd for å trene styrke, er vel ikke redd for å bli bodybuildere, men for å få større muskler en de selv ønsker. La dem nå få lov til å velge vekk styrketrening da. Skjønner ikke problemet jeg.

Hvis de jogger, spinner, trener zumba, kanskje henger med på en og annen gruppetime med styrke (som jeg er fullstendig klar over at mange styrketreningsentusiaster ikke anser som virkelig styrketrening engang..), så trener de jo, de er aktive og tenker på både helse og kropp. De gjør det bare ikke på samme måte som de som liker eller velger å trene styrketrening.

Jeg kunne ikke tenke meg å bruke mye tid på ren styrketrening i form av egentrening selv, ikke fordi jeg tror jeg kommer til å bli noen bodybuilder, men fordi jeg synes det er pur-kjedelig. Jeg trener ikke noe jeg synes er kjedelig, fordi trening for meg skal være gøy. (jeg elsker å trene, så det er heller aldri noe problem å finne trening jeg synes er gøy)

At jeg da ikke trener styrke, eller ikke trener styrke på den måten endel andre mener jeg "bør", who cares? Det er min kropp, det er jeg som bestemmer hva slags trening jeg vil bruke tiden min på.

Så lenge folk TRENER, skjønner jeg ikke hvorfor noen skal henge seg opp i at de ikke trener NOK eller ikke trener riktige ting.

Hva ER kontrollbehovet deres for noe?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rastl0s

Jenter er redde for styrketrening fordi de ikke vet bedre og opptrer i flokk. Hvis det blir skrevet i se og hør og topp at man blir stor av styrketrening, så blir man det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

De fleste jenter jeg kjenner er ikke redde for styrketrening i seg selv, men det er noe de ikke føler at de kan. Å løpe er noe de fleste mener at de kan (nødvendigvis ikke en sannhet, men jeg tror mange føler det), og det er derfor lett å komme i gang på egenhånd. Ta på skoa og løp.

Styrketrening krever riktig teknikk og et opplegg for at det skal være noe poeng i det. Jeg tror mange vegrer seg for dette, og henger seg derfor med på en gruppetime med styrke istedet.

Jeg gjør i grunn det samme selv også, men det er fordi jeg ikke har motivasjon til rene styrkeøkter på egenhånd og ikke har råd til PT eller kjenner andre på senteret der jeg trener. Det har veldig lite å gjøre med at jeg tror jeg blir boler av å trene tung styrke ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik da: av de jentene jeg KJENNER så er 10% av de glad i å trene styrke,10% trener ikke og resterende 80% vil ikke bli bulkete og nærmest rynker på nesa hver gang jeg vi snakker om trening og jeg sier at jeg f.eks. har øka på benkpress.. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De fleste jenter jeg kjenner er ikke redde for styrketrening i seg selv, men det er noe de ikke føler at de kan. Å løpe er noe de fleste mener at de kan (nødvendigvis ikke en sannhet, men jeg tror mange føler det), og det er derfor lett å komme i gang på egenhånd. Ta på skoa og løp.

Styrketrening krever riktig teknikk og et opplegg for at det skal være noe poeng i det. Jeg tror mange vegrer seg for dette, og henger seg derfor med på en gruppetime med styrke istedet.

Jeg gjør i grunn det samme selv også, men det er fordi jeg ikke har motivasjon til rene styrkeøkter på egenhånd og ikke har råd til PT eller kjenner andre på senteret der jeg trener. Det har veldig lite å gjøre med at jeg tror jeg blir boler av å trene tung styrke ;)

What she said...

Kommer akkurat fra ei mølleøkt ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rastl0s

Styrke trenger ikke nødvendigvis teknikk. Man kan fint starte med kroppsvekt til man lærer teknikk på bl.a. baseøvelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sagt noe annet,jeg er pingle,på noen øvelser så skjemmes jeg rett og slett,men jeg gjør det!

Tror også mange jenter er redde for å bevege seg inn med "gorillaene" i frivektsavdelingen fordi de føler de er for svake. Men "gorillaene er faktisk kjempesnille og ikke minst hjelpsomme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes frivektområdet var skummelt, selv etter at jeg hadde løftet lenge nok til å bli helt respektabelt sterk. Følte meg mer på utstilling der enn andre steder.

Dessuten syntes jeg det var skummelt etterhvert at vektene i seg selv var så veldig tunge. Selv om jeg visste jeg kunne få dem opp, var det en viss frykt for å bli knust under dem. :fnise:

OG jeg fikk raskt litt mer bulkete muskler enn jeg egentlig ønsket meg.

Så - derfor er JEG redd for å trene styrke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...