Gå til innhold

Hva tenker dere når dere ser en tynn jente


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på noe her... Kanskje et rart spørsmål, men vil ha noen ærlige svar.

Hva tenker dere når dere ser en tynn jente (bmi rundt 17) på treningssenteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker som oftest 1 av 2 ting:

1) Stakkars offer for spiseforstyrrelse eller samfunnets urealistiske kroppskrav

eller

2) Hun var flott og veltrent!

Beklager hvis ærligheten min kommer til å plage noen.. :sjenert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vel egentleg ikkje tenkt over det. Er jo der for å trene! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil automatisk tenke at hun muligens lider av spiseforstyrrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva bmi 17 vil si, men når jeg har en tynn/veltrent/pen jente foran meg på spinning tenker jeg at jeg skal faenmeg slå henne! Dvs kjøre høyere gir og ha høyere kaloriresultat til slutt. Jepp, jeg er en av de som ser på innstillingene til de andre på den der lille datadingsen. Jeg er fæl!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på anoreksitynn og veltrent. Veltrent er helt greit i mine øyne :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer ann på hvor tynn hun er. Klarer ikke helt forestille meg BMI 17 uten å se det på noen..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på noe her... Kanskje et rart spørsmål, men vil ha noen ærlige svar.

Hva tenker dere når dere ser en tynn jente (bmi rundt 17) på treningssenteret?

Er det deg? Hvorfor lurer du på ha folk tenker om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Om hun er mager(at du ser at hun er syk), så ville jeg blitt bekymret. Om hun er slank og veltrent med lav fettprosen; flott for henne! :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ei som trente der jeg jobbet før som var tydelig usunt tynn. Altså bein stakk ut over alt, hun hadde veldig lite muskler (brent vekk). Hun kom inn hver eneste morgen, ca halv åtte, og trente i rundt 1,5 time. En time med hard kondisjonstrening og litt styrke etterpå.

Da tenker jeg det er usunt.

Er man derimot i god form og slank så er det annerledes enn å være tynn på en usunn måte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Slik kropp vil jeg også ha!" Det er tanken jeg alltid får når jeg ser en tynn jente.

Min også :fnise:

Men samtidig om jeg ser en som ekstrem tynn så tenker jeg at hun kanskje har en spiseforstyrrelse og ikke trenger å trene for hardt, men heller få litt kosthold hjelp :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en venninne som har vært tynn hele livet, og mer eller mindre ingen muskler. Så jeg tenker sjeldent at noen har spiseforstyrrelser.. Men jeg tenker nok ganske ofte at de skulle jobbet litt mer med det lave matinntaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet om en tynn jente som er på trenings sentret der jeg trener..hu trener så vidt på noen apparater også bruker hun resten av tiden til å flørte med gutta ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvordan hun ser ut. Ser hun syk ut, så tenker jeg vel at hun kanskje trenger hjelp. Ser hun sunn ut, så tenker jeg at dette er en trent person som er opptatt av kosthold og trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bare lurer på noe her... Kanskje et rart spørsmål, men vil ha noen ærlige svar.

Hva tenker dere når dere ser en tynn jente (bmi rundt 17) på treningssenteret?

Det finnes usunn tynn og sunn tynn. Man ser som regel forskjell på en veltrent maratondame med lav fettprosent, men definerte muskler og struttende av energi og styrke, og en utmagret jente med spiseforstyrrelser, som er pistrete i håret og skjelven i hendene.

Som regel tenker jeg ikke annet enn "så bra du er her" om alle jeg ser på treningssenteret, tynne og tykke. Men ser jeg ei jente med spiseforstyrrelser får jeg medlidenhet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun er syktynn håper jeg hun får ordentlig, god hjelp og at denne treningsdagen er en av de siste før ting blir bedre for henne.

Er hun en løpeguru eller noe i den duren blir jeg sånn her :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...