Gjest Clafoutis Skrevet 21. juni 2013 #421 Del Skrevet 21. juni 2013 Jo, jeg skjønner i grunnen at du får behov for å gjøre litt selv om du har hele dagen fri! Jeg er veldig sånn selv også, får helt noia hvis jeg ikke har NOENTING å ta meg til Når i sommer reiser dere til Sverige, da? Og hvor lenge blir dere der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 24. juni 2013 Forfatter #422 Del Skrevet 24. juni 2013 Nå er det 4 uker med jobb mandag-fredag, så reiser vi etterpå. Kjære tar ferie allerede om 3 uker, da får vi besøk fra Sverige. Men de trengte meg på jobb. Heldigvis har jeg i alle fall kveldene fri Blir spennende å se om karakteren på bacheloroppgaven kommer i dag eller i morgen. Det har vært litt snakk om at noen sensorer har vært nødt til å utsette fristen, håper det ikke gjelder min sensor.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 24. juni 2013 Forfatter #423 Del Skrevet 24. juni 2013 Der har karakteren kommet. Og jeg trodde virkelig ikke mine øyne! Karakteren jeg fikk se, var nemlig A! For en lettelse, og for enn følelse! Jeg svevde over bakken de neste timene, og satt bare og smilte En oppgave som har vært både min beste venn og verste fiende i over et halvt år, en oppgave jeg har tenkt på konstant. Bøker og ark over alt i hele leiligheten, sånn at jeg kunne lese/skrive når som helst. Og så får jeg virkelig igjen for strevet, LYKKE! Det er vel omtrent nå jeg merker at jeg har løyet flere ganger tidligere. Nesten hver gang jeg får en B, sier jeg "wow, det hadde jeg aldri trodd!" Men inners inne har jeg nok gjort det, for det sjokket, den gleden, den jubelen som boblet i meg, den har jeg aldri kjent tidligere. Dermed tror jeg at jeg kanskje har hatt forveninger om B på eksamenene jeg har hatt, men prøvd å holde forventningene litt nede. Skuffelser vil jeg helst unngå... Men nå var det en B jeg ville ha. Jeg har jobbet hardt, og jeg er selv ganske fornøyd med oppgaven min. Jeg var litt usikker på konklusjonen, så selv om B var mitt mål, var jeg også nå litt forsiktig med å håpe for mye. MEN EN A! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 25. juni 2013 #424 Del Skrevet 25. juni 2013 Dæven! Så flott! Det er virkelig fortjent når du har jobbet så hardt! Nå kan du begynne på mastergraden med hevet hode og også nyte sommerferien til det fulle! Lurer på hvordan synet var for forloveden jeg. han så sullå bare sveve rundt på en liten sky og si "aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa" i en myk tone. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 27. juni 2013 Forfatter #425 Del Skrevet 27. juni 2013 (endret) Tusen takk! Jeg var faktisk på jobb da jeg fant ut av det. Måtte løpe rundt og hoppe litt, fikk plutselig så mye energi! Fikk mange rare blikk, etterfulgt av forstående latter da jeg fortalte årsaken til utbruddet må ha vært litt av et syn Karakteren holder seg stabil, jeg er innom og forsikrer meg om det ga en gang om dagen Endret 27. juni 2013 av sullå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 6. juli 2013 Forfatter #426 Del Skrevet 6. juli 2013 Fulltidsjobb på meg for tiden, og fri om kvelden. Det er herlig 2 uker igjen til ferie bare, tiden flyr! Ellers skjer det ikke stort, etter jobb er det stort sett husarbeid og avslapping som gjelder, men jeg prøver å få til et par turer på treningssenteret også. Lurer litt på hvordan jeg skulle fått tid til ett (eller flere) barn oppi dette Men må man så klarer man vel det meste. Nå trenger jeg ikke å ha overskudd til mer enn å være kjæreste, og det klarer jeg jo fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 6. juli 2013 #427 Del Skrevet 6. juli 2013 Oi, så fantastisk flott med A på oppgaven, sullå :strix: Gratulerer så mye, kan tenke meg at det var en herlig følelse, ja Det må jo også være en kjempeinspirasjon mht masteren siden du hadde lyst til å skrive oppgave om noe av det samme da! Håper de to neste jobbukene går fort for deg, nå fortjener du litt ferie med forloveden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 7. juli 2013 Forfatter #428 Del Skrevet 7. juli 2013 Takk takk! Ja, det kjennes som om valget om å ta master var riktig Og at man kan se at temaet jeg skrev om virkelig interesserte meg De siste ukene på jobb kommer nok til å gå fort Får en del oppgaver som jeg ikke har til vanlig, og det er ganske gøy! Fint å gjøre noe nytt, det får jo tiden til å gå også Nå om sommeren er det litt roligere enn ellers i året, og da får jeg gjort mye som virkelig trengs - men som det rett og slett ikke er tid til. Er litt spent på om hun jeg jobber for blir overrasket over alt jeg får gjort Jeg er litt mer effektiv enn vedkommende, kan man si... Tror sjefen er litt imponert også, det er jo alltid greit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 11. juli 2013 #429 Del Skrevet 11. juli 2013 Så deilig å få litt andre oppgaver på sommeren! Da går jo ofte tiden enda fortere også, når man får gjøre noe annet enn bare den samme gamle rutinen. Og genialt at sjefen blir imponert over innsatsen din, ikke noe er bedre enn positiv feedback fra sjefen Sikkert litt kjipt for hun du er vikar for, for det synliggjør jo hvor ineffektiv hun er- men det er jo bare gøy for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 21. juli 2013 Forfatter #430 Del Skrevet 21. juli 2013 Siste dagen før ferien tok sjefen meg i hånden og sa "godt jobbet, det har vært veldig hyggelig å jobbe med deg", ikke verst det Jeg har hatt ferie siden fredag, og i dag reiser vi! Akkurat nå som sommeren har dukket opp Men det er meldt enda bedre og varmere vær der, så det får vel gå bra. Blir en lang biltur, så det er greit at vi skal være borte i to uker, før vi skal kjøre hjem igjen. Tidligere har jeg ikke hatt lappen, noe som har ført til at jeg til nå har sluppet billig unna Satser på at det går greit å kjøre også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 28. juli 2013 #431 Del Skrevet 28. juli 2013 Så koselig med skryt fra sjefen :hoppe: Da kan du jo virkelig ta ferie med god samvittighet Nå har dere jo dratt på ferie alt, så du er vel ikke inne her og henger kanskje, men håper i hvert fall at du koser deg masse og får ladet batteriene skikkelig! Hvordan gikk det med kjøringen, forresten?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 9. august 2013 Forfatter #432 Del Skrevet 9. august 2013 Det gikk veldig fint å kjøre Da vi skulle bort, havnet vi i kø pga ulykke, men vi slapp heldigvis å stå lenge. Og på vei hjem gikk alt som en lek! Det eneste var en SKIKKELIG regnskur mens jeg kjørte på en svingete, smal vei mellom fjellene. Men det var jo bare til å ta det med ro. Herlig å være mange sjåfører, så vi kunne bytte på å kjøre Vi er vel hjemme, og har fått ryddet på plass alt som ble med oss hjem. Frem til i sommer har vi hatt en leieboer, som nå har flyttet. Utrolig herlig å ha et ekstra rom å bruke som lagringsplass. Men rommet skal jo fungere som gjesterom også, noe som gjør at vi selvfølgelig ikke tar helt av. Nå skal jeg straks på jobb, og beste uke begynner forelesningene. Ferien er med andre ord over for denne gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 10. august 2013 #433 Del Skrevet 10. august 2013 Kan tenke meg at det var godt at leieboeren flyttet, ja! Herlig med bedre plass, man har jo alltids nok av ting man kan fylle opp med Og kanskje greit å slippe å måtte dele bad og kjøkken med noen andre også, som jeg regner med at dere har måttet med leieboeren? Huff, nå er ferien over, ja Men det blir kanskje litt spennende for deg å starte opp igjen nå siden du begynner på master? Da blir jo ting (ble det i hvert fall for meg) brått litt annerledes enn hva det var på laveregrad. Jeg syntes i hvert fall at ting ble enda mer spennende og inspirerende da jeg kom over på master Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 13. august 2013 Forfatter #434 Del Skrevet 13. august 2013 Både kjøkken, stue og bad har vi delt ja. Herlig å sove med døren åpen, ikke kle på meg hvis jeg skal på do om natten, osv Det å begynne på masteren blir spennende ja! Både nye fag, nye forelesere og nye studenter. Det gleder jeg meg litt til. Men i tillegg er det mye kjent også, i og med at jeg har studert på samme universitet i 3 år. Selve studielivet kan jeg, og det er veldig herlig! Jeg håper bare at jeg får valgfaget jeg ønsker meg. Vi skal ha et obligatorisk fag og et valgfag dette semesteret Første dag på universitetet i dag, og vi begynner ganske greit - med to timer. Helt ok i grunn Mye jobb i sommer gjør at det ikke føles som om jeg har hatt særlig lang ferie, dermed setter jeg pris på en forsiktig oppstart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 16. august 2013 #435 Del Skrevet 16. august 2013 Håper du får en fin studiestart Har du noen spennende planer for helgen, eller er det jobb som står på taperen for deg denne helgen også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 19. august 2013 Forfatter #436 Del Skrevet 19. august 2013 Studiestarten har vært veldig fin. Overraskende mange nye ansikter! Men det skal nok gå bra det også På fredag var jeg ute og spiste med noen venner, ei venninne har hatt bursdag, og det måtte jo feires! På lørdag slappet jeg bare av hjemme med kjæresten, koselig Mens i går var vi faktisk på fotballkamp, det var min første gang! Og det å se en kamp live var jo mye bedre enn å se fotball på tv. God stemning, et utrolig herlig publikum, det var gøy jo! Kan godt tenke meg å gjenta suksessen, men kanskje ikke allerede neste uke Nå er det en ny uke, og det er jobb i kveld. Har litt småting å fikse innen den tid, så dagen skal nok gå! Nå er den andre maskinen med klær i full gang i alle fall, greit hva som er gjort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 19. august 2013 #437 Del Skrevet 19. august 2013 Fotballkamp er gøy, ja Jeg er ikke egentlig noen stor fotballfan, men akkurat landskamper synes jeg er gøy, da. Og spesielt synes jeg det er gøy å se kamper med Tyskland, siden jeg jo har et nært forhold til Tyskland, og Tyskland som regel også gjør det ganske bra i fotball. Har vært på to landskamper i Tyskland, og det har vært kjempemoro begge gangene! Men jeg synes også det er moro å se landskamper (med Norge eller Tyskland) på tv jeg da, må ikke nødvendigvis være tilstede på stadion Men champions league og sånt har jeg ingen interesse av Godt å få unna klesvask, det er jo en evigvarende jobb Det var egentlig alltid mannens jobb før, men nå i sommer har alt sklidd ut nå som vi begge har vært hjemme, så nå blir det stadig oftere jeg som ender med å gjøre det... Får vel stramme opp mannen litt der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 20. august 2013 Forfatter #438 Del Skrevet 20. august 2013 For meg har fotball alltid vært 20 tullinger som løper etter en ball, og to tullinger som prøver å redde ballen. Mens folk roper, applauderer og oier seg fra sidelinjen og tribuden Men det var gøy! Heldigvis er det sjelden Kjære ser på fotball på tv da, han kan like så greit følge med på nettet hvis det pågår en kamp. Ishockey ser han på desto oftere, og nå begynner snart sesongen! Flaks at jeg gleder meg nesten like mye som han, hehe Her hos oss er det jeg som vasker klær. Jeg tror faktisk aldri han har satt på en eneste maskin Men det går helt fint, så lenge han hjelper til ellers i huset. Jeg liker å ha kontroll på klærne, at hvitt forblir hvitt, og at ingenting krymper... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 25. august 2013 #439 Del Skrevet 25. august 2013 Hehe ja, det har vært et par uhell her også, mannen har bl.a. vasket ullgensere på vanlig 40 graders program et par ganger. Men utrolig nok har det gått bra, så så lenge ingen ting går i stykker synes jeg godt mannen min kan få ha ansvar for det Hatt en fin helg, da?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 27. august 2013 Forfatter #440 Del Skrevet 27. august 2013 Jeg har hatt jobbhelg, men har hatt en grei helg likevel Bra dager på jobb, det hjelper på! Jeg føler for å komme ut av skapet. Ja, ikke som lesbisk altså, men som en såkalt "lavkarber". Siden i januar har vi spist lavkarbo (ikke GÅTT på lavkarbo, for oss er det ingen diett). Alle ekstremistene har gjort at jeg har fortalt veldig få at vi spiser minst mulig karbohydrater. Det være seg ekstreme lavkarbere og ekstreme motstandere av lavkarbo. Hvorfor tror noen at det finnes et kosthold som passer for alle? Hvorfor kan man ikke prøve ut et kosthold, og fortsette med det hvis det fungerer for oss? Og hva er greia med at man ikke leser om et kosthold, før man angriper de som spiser annen mat enn seg selv?? Jeg blir så oppgitt.. Hovedgrunnen til at vi valgte å kutte ned på karbohydrater, var magen til min kjære. Oppblåsthet og vond mage har han hatt hele livet, han har til og med vært innlagt på sykehus pga magen, men "ingenting" var galt. Jeg var skeptisk til et nytt kosthold i starten, forbud mot mat liker jeg ikke. Men det har gått så bra! Pasta, ris og poteter har jeg ikke savnet et sekund, vi finner andre alternativer når det gjelder brød og pizza, og jeg lager så mye god mat! Jeg har blitt et skikkelig koneemne Kjære har aldri følt seg bedre. Til og med jeg har merket stor forskjell! Tydeligvis trenger man ikke ha vondt i magen innimellom. Det å være oppblåst hver kveld er visst heller ikke nødvendigvis normalt. Jeg visste ikke at det var mulig å unngå konstant søtsug. Det å telle karbohydrater/kalorier gjør jeg inne. Jeg spiser til jeg er mett, og jeg er mett lenge. Før måtte jeg spise hver 2.-3. time, nå går det 4-6 timer fra mat til jeg er sulten. Det å slippe å planlegge hvordan jeg skal få spist ofte nok, er utrolig herlig Vi spiser både grønnsaker, bær og litt frukt. Vi spiser mye mer grønnsaker og salat enn vi gjorde før! All mat lages fra bunn, så vi vet hva vi spiser. Noen ganger blir jeg invitert på middag, da spiser jeg jo det som serveres. Jeg får heller ikke dårlig samvittighet hvis jeg spiser en is. Nå føler jeg meg som en forkynner her, og det er ikke meningen. Men jeg er så lei av å nesten skjule hva jeg spiser, bare fordi jeg ikke orker reaksjonene jeg kan få. Nei, jeg trenger ikke å gå ned i vekt, men det er slettes ikke derfor jeg gjør det heller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå