Gå til innhold

Spørsmål om trening fra en amatør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er helt amatør og har virkelig ikke peiling. Er skikkelig tjukk, og har nettopp begynt å trene.

Nå har jeg klart å holde på i 3 dager uten å "sprekke". Jeg har trent alle disse dagene. Svømming på torsdag, ellipsemaskin på fredag og svømming i dag igjen. I morgen skal jeg bruke ellipsemaskin igjen.

Jeg har også begynt å gå mer.

Kostholdet er sunt og bra (bare disse 3 dagene da, var forferdelig før).

Gjør det noe om jeg trener hver eneste dag, så lenge jeg ikke trener det samme hver dag? (Er som sagt helt fersk og u-trent).

Har man en "generell" kondis? :sjenert: Altså hvis jeg får god kondis på ellipsemaskin, blir da kondisen i vannet automatisk bedre? Eller har man mange forskjellige kondisjoner? :sjenert:

Skal det mye til å bli overtrent?

hvor raskt merker man at kondisen blir bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt amatør og har virkelig ikke peiling. Er skikkelig tjukk, og har nettopp begynt å trene.

Nå har jeg klart å holde på i 3 dager uten å "sprekke". Jeg har trent alle disse dagene. Svømming på torsdag, ellipsemaskin på fredag og svømming i dag igjen. I morgen skal jeg bruke ellipsemaskin igjen.

Jeg har også begynt å gå mer.

Kjempeflott! Gratulerer, du er flink!!!

Kostholdet er sunt og bra (bare disse 3 dagene da, var forferdelig før).

Veldig, veldig bra! Husk å unne deg noe godt på lørdagen. Det er den eneste godisdagen :)

Gjør det noe om jeg trener hver eneste dag, så lenge jeg ikke trener det samme hver dag? (Er som sagt helt fersk og u-trent).