Gå til innhold

Hva kan jeg erstatte cottage cheese med pga laktose intoleranse?


lell

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å lage lavkarbo lapper med egg, ost, cottage cheese osv.. Men jeg har litt laktose intoleranse og har nettopp fått diagnosen irritabel tarm. Det første jeg skal prøve å kutte ut er gluten og da har jeg funnet en lavkarbo oppskrift på lapper. Men det skal ha en boks CC, hva kan jeg erstatte det med?

Synes det er vanskelig å finne noe å lage som hverken har laktose eller gluten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenkte å lage lavkarbo lapper med egg, ost, cottage cheese osv.. Men jeg har litt laktose intoleranse og har nettopp fått diagnosen irritabel tarm. Det første jeg skal prøve å kutte ut er gluten og da har jeg funnet en lavkarbo oppskrift på lapper. Men det skal ha en boks CC, hva kan jeg erstatte det med?

Synes det er vanskelig å finne noe å lage som hverken har laktose eller gluten..

Nå vet ikke jeg hvordan dette skal smake da, men hva med laktosefri rømme, kan det gå? Eller blir det helt feil i smaken kanskje :sjenert:

Forresten finnes det tabletter på apoteket du kan kjøpe for laktoseintoleranse, er laktasetabletter, er ganske så dyre da, koster 400 kr for 100 stk, og du tar 1-2 per måltid, om du skal til utlandet er det mye billigere der.

Endret av Tropic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rømme? Tja.. Går ann å prøve?

Burde jeg kutte ut osten også? Legen sa at ost ikke inneholder noe særlig laktose da..

Tine laktosefri yoghurt= ikke bra! Vet ikke koffor men fikk vondt i magen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Sverige har de lantosefri cottage cheese! Er jo for mange altfor langt dit, men man kan hamstre litt om man skal over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok altfor langt til Sverige herifra... Håper noen vet om no erstatning her i Landet....??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...