Gå til innhold

Ut av komfortsonen!

Gjest Neferet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 4 uker senere...
Gjest Neferet

Hei fine damer! :klemmer: Jeg har ikke forsvunnet, og følger med her inne, men det blir ikke noe skriving for tida. Dagene er litt opp og ned, ingenting alvorlig, men litt tvil på egne valg og generell hanging-in-there er status for tida.

Boka er litt død, lurer på om jeg skal stenge den og heller komme sterkere tilbake hvis det skulle skje noe spennende etterhvert... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de to andre!! Ellers vil jeg bare si :klemmer: og sende gode ønsker og tanker din vei! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

ikke stenge!! :klemmer: slenger inn masse :klemmer: til deg!!!

Ikke stenge :pls: Prate med oss - masse!!!

Enig med de to andre!! Ellers vil jeg bare si :klemmer: og sende gode ønsker og tanker din vei! :kose:

Nåh, dere er vel søte... :hug: Masse :klemmer: sendes tilbake til dere!! Og nå kan jeg jo ikke stenge sånn umiddelbart heller... :ler: Kanskje jeg skal følge oppfordringen og skrive en liten oppdatering isteden..! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Forsøk på å gjenopplive bok... :ler:

Jeg syntes kanskje fredagens innlegg var litt ensidig i negativt fokus, så jeg vil egentlig begynne med å avdramatisere det hele. Det er nemlig ikke noe alvorlig som har skjedd, eller noe som er supervanskelig i det lange løp. Men humørsvingninger har jeg nok av, og de preger meg kanskje litt mer enn jeg helst vil. En uke (og noen ganger en dag) kan fort bli litt sånn her: :danse::vetikke::biggrin::lillesky::rasende::sukk::hoppendeglad: Og det er faktisk helt sant at jeg tviler litt på egne valg også, selv om jeg vet at de er riktige på lang sikt. Mest av alt handler det om den nye jobben jeg begynte i i januar. Det er dessverre den som gjør at motivasjonen og humøret synker. Jeg brukte jo mye tid (60-100%) i gamlejobben fram til begynnelsen av mai, så sånn sett var hverdagen ganske lik den forrige, bare med bedre lønn (og det er jo aldri en dum ting :lur: ) Men de dagene jeg ikke var i gamlejobben hadde jeg ikke noe særlig å bruke tida på, noe som gjør at dagene ble veldig lange. Nå som jeg ikke har noe nytt prosjekt, og ikke vet når jeg får det, er dagene ekstremt lange. Jeg skal gjøre fagarbeid og forberede ny sertifisering, men det er begrenset hvor lenge man klarer å holde fokus på det sånn time etter time, ihvertfall når det blir hver dag og det ikke er noe lys i tunnellen. Jeg vet at det kan endres fort, men foreløpig har de mulighetene som har vært ikke blitt noe av. Jeg føler at jeg ikke bidrar med noe, at jeg råtner litt på rot, og at jeg ikke er nyttig i det hele tatt. I tillegg er jeg jo som ny litt redd for å ikke bidra nok, jeg har jo så mye mer å gi! Og har så lyst til å komme i gang og bevise det, det er bare det at jeg ikke har muligheten. Så det kan jo drive enhver til vanvidd... eller kona som det også kalles :ler: Neida, det går stort sett greit, hun kjenner meg så godt nå at det ikke er noe stort problem, men hun merker godt til humørsvingningene, og spesielt den triste delen. Heldigvis har det ikke bidratt til noe grums i heimen, det er jeg veldig glad for. Det hjelper nok å snart ha 14 år sammen, hun kjenner meg bedre enn jeg gjør selv... :rolleyes: En annen ting er at det som alltid med meg når jeg ikke trives helt, så går det utover kroppen. Jeg klarer ikke å holde meg til de sunne alternativene, jeg kjøper godteri og trøstespiser som en annen tulling, jeg blir demotivert og nedprioriterer trening og kiloene kommer sigende på, med tilhørende dårlig selvfølelse og manglende mestring. Det er utrolig irriterende å vite hva som skjer, hvorfor det skjer, og fortsatt ikke klare å gjøre noe med det. :sad:

Sånn, det var nok klaging. Tenkte det var greit å avdramatisere litt, ukeslutt er gjerne også motivasjonsslutt, da har jeg kjedet meg i altfor mange dager sammenhengende og ser ikke helt meningen med det hele. Denne fredagen skal vi reise på tur til Stresa, Italia med jobben, bonustur for alle ansatte. Det tror jeg blir knall, jeg gleder meg veldig! Og det betyr også en dag mindre å fordrive tid på. I kveld er det pole-workshop med Marion Crampe, fransk internasjonal polestjerne, det blir også bra. Og helga har vært kjempebra med masse kvalitetstid med kona, P!nk-konsert lørdag kveld, litt uunngåelig hus- og hagearbeid i går på dagtid før grilling hos mamma i går kveld. Deilig med sol og sommerfølelse!! :jepp:

Og hvis noen skulle lure på det fortsatt litt hemmelige prosjektet vårt... :sjenert: Det viser seg at legen vi snakket med i desember tok feil da hun mente hun skulle sende henvisning til undersøkelse for meg. Henvisningen skulle jeg fått selv, og ringt for å bestille time. Så grunnen til at vi ikke har hørt noe siden desember er nok en feil og at papirene har blitt borte. Nå har jeg imidlertid fått ny henvisning og skal ringe dit om i underkant av to uker, så blir det undersøkelse om ca 3. :sjokk::jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for oppdatering! Håper du snart får mer givende arbeidsoppgaver, for det høres ikke noe særlig ut å ha det sånn som du har det nå... :kose:

Kjedelig med papirer som blir borte, men det er vel ikke første gang det er noe rot med helsevesenet.... :sjenert:

Så gøy med tur til Stresa! Der hadde familien jeg var au pair hos feriehus, så der har jeg vært :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Hurra for oppdatering! Håper du snart får mer givende arbeidsoppgaver, for det høres ikke noe særlig ut å ha det sånn som du har det nå... :kose:

Kjedelig med papirer som blir borte, men det er vel ikke første gang det er noe rot med helsevesenet.... :sjenert:

Så gøy med tur til Stresa! Der hadde familien jeg var au pair hos feriehus, så der har jeg vært :nigo:

Jeg håper også det. Jeg innbiller meg liksom at det ville være løsningen på mye av det jeg synes er kjipt akkurat nå. Jeg har ihvertfall signalisert enda sterkere i dag at jeg gjerne kan få litt oppgaver mens jeg venter på nytt prosjekt, men foreløpig har det vært stille... :sjenert:

Og det stemmer nok at det ikke er første gang noe blir borte i helsevesenet. Det er nok litt sånn som NAV tror jeg (og jeg har tross alt jobbet der!). Men det er jo faktisk litt skummelt å tenke på at det bare er papirstoppen som har gjort at ting tar tid. Med tanke på hva legen sa i desember hadde vi uten papirtrøbbel sannsynligvis hatt ett eller to forsøk allerede! :overrasket: Nå blir det ikke noe før tidligst november, i og med vi skal ut på tur i september-oktober.

Har du kanskje noen tips til hva som burde sees eller gjøres i Stresa? Jeg leker meg med italienske gloser på Duolingo-appen i påvente av mer fornuftige arbeidsoppgaver :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig med tips fra min side, i og med at jeg løp som en galning etter ungene hele tida. Husker at vi spiste pizza, så det vil jeg absolutt anbefale... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppendeglad: oppdatering :hoppendeglad: Det var dagens løft nr 2 - trengte den :nigo:

Kjenner meg igjen i å føle du står i stampe ifht jobb, bare at det ikke er helt det samme likevel :sjenert: Jeg jobber jo på Hotell Cæsar (det føles ihvertfall sånn ut innimellom :skratte:) Jeg blir så sliiiten av å strekkestrekkestre-k-k-e meg og aldri gjøre enkelte til lags :sprettoy: .......da er :sjokolade: god å ha ja..........Men altså, dette er din bok ikke min :flau::roll::ler:

Det er brrrraaaa at du hinter frempå om nye oppgaver mens du venter på nytt prosjekt, du blir ihvertfall aldri i livet puttet i båsen "lat og ubrukelig" :nigo:

Så teit med papirer på ville avveier, sånt er så irriterende :bond: Håper det glir på skinner fremover nå da, så vips så er dere igang :lur: Tida går jo så evinnelig fort, så november er her før du får sagt....eeerh..ehm..æsj, samma det :ler: Tida flyr!! Whatever :hoho:

God tur til Italia :buss: synes tipset til Mazzi var det beste av alle du fikk (:fnise:) SPIS MASSE PIZZA!!!! og ikke glem å hive innpå en haug med :is: !!!!!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Dårlig med tips fra min side, i og med at jeg løp som en galning etter ungene hele tida. Husker at vi spiste pizza, så det vil jeg absolutt anbefale...

:ler: Det var jo kanskje dumt av meg å tenke at du fikk gjort noe annet enn å jobbe... Men pizza blir det nok helt sikkert!! :jepp:

:hoppendeglad: oppdatering :hoppendeglad: Det var dagens løft nr 2 - trengte den :nigo:

Kjenner meg igjen i å føle du står i stampe ifht jobb, bare at det ikke er helt det samme likevel Jeg jobber jo på Hotell Cæsar (det føles ihvertfall sånn ut innimellom :skratte:) Jeg blir så sliiiten av å strekkestrekkestre-k-k-e meg og aldri gjøre enkelte til lags :sprettoy: .......da er :sjokolade: god å ha ja..........Men altså, dette er din bok ikke min

Det er brrrraaaa at du hinter frempå om nye oppgaver mens du venter på nytt prosjekt, du blir ihvertfall aldri i livet puttet i båsen "lat og ubrukelig" :nigo:

Så teit med papirer på ville avveier, sånt er så irriterende :bond: Håper det glir på skinner fremover nå da, så vips så er dere igang :lur: Tida går jo så evinnelig fort, så november er her før du får sagt....eeerh..ehm..æsj, samma det Tida flyr!! Whatever

God tur til Italia :buss: synes tipset til Mazzi var det beste av alle du fikk ( :fnise:) SPIS MASSE PIZZA!!!! og ikke glem å hive innpå en haug med :is: !!!!!!

:klemmer:

Diddles :hjerte: Du er nå søt også da, som mener at min klaging var et løft! Men godt å kunne bidra, det er ihvertfall særdeles lite Hotell Cæsar-tilstander i min hverdag (ikke det at jeg egentlig vet hva som foregår på Hotell Cæsar, sist jeg så en episode var vel i 2000, men jeg kan jo tenke meg til det). Men bok er bok, og du er hjertelig velkommen til å skrive i den, også når det handler om deg! :klemmer:

Og ja, jeg er helt sikker på at november kommer superfort! Nå skal det sies at det bare er min gjetning som sier at november kan være aktuelt altså, så det er på ingen måte bekreftet noe sted fra. Så på internett at de hadde hatt stengt november og desember i fjor, så det er jo ikke greit å vite. Men uansett vil jeg trolig være ferdig med en fæl undersøkelse og et skritt nærmere om ca tre uker, det er jo noe det også!

Tro du meg, det kommer ihvertfall til å bli is i Italia!! :daane: Den italienske isen er jo så sinnssykt god! Tror du det kan gå som noen deler av 5 om dagen hvis jeg velger sorbet...? :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Veldig stas med workshop i går ettermiddag/kveld! :nigo: Marion Crampe hadde et litt annet bilde av hva som er Beginner/Intermediate, så jeg var veldig fornøyd med min beslutning om å ikke melde meg på et nivå over. Erfaringsmessig er det en lur ting, så også i går. Vi gjorde vanvittig avanserte ting, dog med støtte og for å lære teknikkene, og det ble såpass mye at jeg var mest ettertenksom og stille etterpå, heller enn å være gira som egentlig er mer vanlig. Hun sa vi skulle gjøre ting vi aldri hadde trodd vi skulle prøve, og det var jo helt sant, er nok ikke helt der at jeg kan gjøre dem sånn ordentlig ennå, men bare det å gjøre det med assistanse var en åpenbaring. :hoppe:

Nå har jeg faktisk fått en oppgave jeg kan pusle med for å hjelpe salgsavdelingen, hurra! Ikke at den er så langvarig, men jeg tenker at når jeg først kommer i gang, så blir det flere? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Vårens organiserte pole-eventyr er avsluttet, siste kurskveld i går. For sikkerhets skyld var denne ukas polekurs flyttet fra torsdag til tirsdag. Vi hadde vikar fordi den vanlige instruktøren har tatt turen til Miami og International Pole Convention. Gårsdagens vikar hadde jeg såvidt hilst på før, at så mye energi og muskler kan ha plass inni en så liten dame er imponerende!! :daane: Med allerede støle legger hadde hun oss til å gjøre en million ting i løpet av halvannen time (note to self: skriv opp de triksene vi gjorde for senere øving) og jeg var helt nummen da jeg kom hjem. Nå sitter jeg her med linnex på leggende, det brenner, men hjelper forhåpentligvis på en mørbanka kropp... :ler:

Var sysselsatt på jobb i hele går faktisk, hurra! :nigo: Håper det fortsetter i dag også!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og leser hos deg... Må ikke stenge boka :nei: holder med småoppdateringer når en føler for det :Nikke:

Så bra du ble sysselsatt i hele går, håper det er en ny positiv trend :jepp:

Når det er lite å gjøre på jobb, så gjør jeg med vilje svært lite... for det er så ofte det er hektisk at jeg syns jeg må nyte roen når den er der. Da er gjerne strikketøyet kjekt å ha. Men de gangene jeg ikke har noe med meg, og bare må sitte å tvinne tommeltotter... det er som døden!! Så håper du får litt mer å fylle dagene med.

Spennende med snarlig igangsetting av undersøkelser før hemmelig prosjekt! Da blir vel ting litt mer virkelig og nært plutselig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Neferet

Innom og leser hos deg... Må ikke stenge boka :nei: holder med småoppdateringer når en føler for det :Nikke:

Så bra du ble sysselsatt i hele går, håper det er en ny positiv trend :jepp:

Når det er lite å gjøre på jobb, så gjør jeg med vilje svært lite... for det er så ofte det er hektisk at jeg syns jeg må nyte roen når den er der. Da er gjerne strikketøyet kjekt å ha. Men de gangene jeg ikke har noe med meg, og bare må sitte å tvinne tommeltotter... det er som døden!! Så håper du får litt mer å fylle dagene med.

Spennende med snarlig igangsetting av undersøkelser før hemmelig prosjekt! Da blir vel ting litt mer virkelig og nært plutselig ;)

Koselig å se deg her inne TuttaV! :klemmer:

Nei, jeg har skjønt at det var veldig dårlig stemning for stenging av bok, så jeg får holde den i live en stund til... :ler: Og jeg er helt sikker på at når jeg først kommer ut i prosjekt, så kommer denne roen som er nå til å være etterlengtet innimellom, så jeg prøver å nyte det så godt jeg kan. Det er jo aldri mulig å bli helt fornøyd :fnise: Det har vært litt roligere i dag, men i morgen skal jeg ut og besøke gamlejobben, jeg må nemlig hente en attest som nyejobben trenger. Godt påskudd for å bryte opp dagen litt! :nigo:

Og ja, hemmelig prosjekt er litt virkelig og nært. :bond: Samtidig som det er vanskelig å forestille seg hvordan det skal bli når vi forhåpentligvis starter opp på senhøsten. Jeg er ikke så flink til å la ting ligge og tenke/bekymre meg før jeg absolutt må, så det er mange scenarier som flyr rundt oppi hodet disse dagene... Nå har jeg riktignok akkurat sett på en dokumentar om barn med sterk autisme og lurer på om vi kanskje skal avlyse hele greia, men det går nok over... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke sjansen er sånn fryktelig stor for å få et barn med sterk autisme. Frykten for det er ihvertfall ingen god grunn til å avlyse hele greia! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Tror ikke sjansen er sånn fryktelig stor for å få et barn med sterk autisme. Frykten for det er ihvertfall ingen god grunn til å avlyse hele greia! :ler:

:ler: Jeg vet det altså Mazzi, så skal ikke avlyse helt enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...