Gå til innhold

Ut av komfortsonen!

Gjest Neferet

Anbefalte innlegg

Gjest Neferet

Ja, da blir det spennende å høre om dine erfaringer!

Hvordan gikk det hos legen i går?

Kjente jeg ble litt spent nå jeg også, håper ikke ideen min er helt lost... :sjenert:

Legebesøkoppdatering kommer under...

Det lurer jeg også på.. håper du er på bedringens vei! :klemmer:

Jeg overlevde legebesøk, ikke at jeg trodde noe annet altså. Med tanke på hvor smertene satt ble det tatt en urinprøve for å sjekke urinveisinfeksjon. Det var lettere sagt enn gjort, geniet meg hadde nemlig vært på do like før jeg gikk inn til legen. Helt uaktuelt å få ut en eneste dråpe... Så det tok sin tid, og myyyye drikke, før det skjedde noe. Inne hos legen igjen viste det seg at jeg hadde blod i urinen, og sammenkoblet med smertene er konklusjonen trolig nyrestein... :( Så jeg fikk smertestillende til anfallene dukker opp, henvisning til ultralyd og sykemelding for disse tre dagene her. Så satser jeg bare på at det ikke blir så mange sånne runder!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Daenerys

Ånei, nyrestein høres virkelig ikke bra ut! Hva skjer fremover? Må de ut? Håper du har fått masse bra smertestillende :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Ånei, nyrestein høres virkelig ikke bra ut! Hva skjer fremover? Må de ut? Håper du har fått masse bra smertestillende :klem:

Jeg regner med de må ut, har ikke akkurat hørt at det er særlig behagelig... :sjenert: Men det skjer nok ikke så mye annet fremover, så da er det bare å leve som normalt og håpe på at det ikke blir mange smerteepisoder tror jeg. Og smertestillende har vi i hus, så da skal jeg klare meg. Turte ikke ta noe før jeg visste hva som var galt, men nå vet jeg ihvertfall at jeg kan gjøre det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt og høre at legen har funnet ut av hva som var galt :kose: Nå vet du ihvertfall hva du må forholde deg til.

Ser du har sett Les Miserables.. Det må (unnskyld meg) være min største form for tortur... :sjenert: Jeg kan ikke fordra musicaler! Får helt vondt i hele meg når noen skal begynne å synge handlingen...

Anyway - Håper helgen din blir fin, uten for mange smerteanfall :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Godt og høre at legen har funnet ut av hva som var galt :kose: Nå vet du ihvertfall hva du må forholde deg til.

Ser du har sett Les Miserables.. Det må (unnskyld meg) være min største form for tortur... :sjenert: Jeg kan ikke fordra musicaler! Får helt vondt i hele meg når noen skal begynne å synge handlingen...

Anyway - Håper helgen din blir fin, uten for mange smerteanfall :klemmer:

:skratte: MaiL, det er akkurat som å høre min kjære angående musicals! ;) Hun var med og så Sweeney Todd for noen år siden fordi hun tross alt er glad i Tim Burton. Det var en tabbe, og hun sang absolutt alt hun skulle gjøre i en hel uke etterpå :rolleyes::ler: Så nå tar jeg heller med meg likesinnede på film... Når det er sagt synes jeg faktisk det var litt i overkant mye sang i Les Miserables, det er greit med litt dialog innimellom synes jeg, selv om jeg er en musicalperson i utgangspunktet.

Ha en flott helg du også!! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: Godt det ikke bare er meg - jeg gjorde også "tabben" av å sette på Sweeney Todd, nettop fordi jeg liker Tim Burton - Det var heldigvis dvd så den ble kjapt skrudd av igjen..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usj da, nyrestein er ikke godt! Smertene avhenger selvsagt av størrelsen på steinen(e), men de verste blir sammenlignet med å føde :rolleyes: håper det hele går greit for deg :klem:

Tror det finnes to type film-smaker. De som elsker musikaler og de som hater det. Kjære tilhører også den siste kategorien :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

:skratte: Godt det ikke bare er meg - jeg gjorde også "tabben" av å sette på Sweeney Todd, nettop fordi jeg liker Tim Burton - Det var heldigvis dvd så den ble kjapt skrudd av igjen..

Vi har tenkt å prøve å få med oss Frankenweenie på kino nå da, kanskje det er en bedre opplevelse. Det var ihvertfall massevis av reklame for den da vi var i LA i september, og den ser veldig festlig ut! :jepp:

Usj da, nyrestein er ikke godt! Smertene avhenger selvsagt av størrelsen på steinen(e), men de verste blir sammenlignet med å føde :rolleyes: håper det hele går greit for deg :klem:

Tror det finnes to type film-smaker. De som elsker musikaler og de som hater det. Kjære tilhører også den siste kategorien :fnise:

Jeg håper også det. Stort sett merker jeg jo ingenting, men det er samtidig litt skummelt, for nå er jeg liksom i beredskap i tilfelle det skal sette i gang igjen. Jaja, jeg får vel bare ta det som det kommer. På jobb igjen i dag ihvertfall, med smertestillende i veska skulle det være nødvendig. Og så er det vel bare å leve som vanlig tror jeg? Skal på ultralyd neste mandag for sjekk.

Er du av typen som elsker musikaler da...? I så fall er vi i samme båt. Jeg tror jeg ble frelst da jeg ble tatt med på Annie som tiåring. Jeg fant ut at den skal settes opp igjen i høst, så har foreslått for ei venninne med to døtre at vi skal ta med jentene dit. Det er viktig å ha noen å ta med seg som alibi :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper også det. Stort sett merker jeg jo ingenting, men det er samtidig litt skummelt, for nå er jeg liksom i beredskap i tilfelle det skal sette i gang igjen. Jaja, jeg får vel bare ta det som det kommer. På jobb igjen i dag ihvertfall, med smertestillende i veska skulle det være nødvendig. Og så er det vel bare å leve som vanlig tror jeg? Skal på ultralyd neste mandag for sjekk.

Er du av typen som elsker musikaler da...? I så fall er vi i samme båt. Jeg tror jeg ble frelst da jeg ble tatt med på Annie som tiåring. Jeg fant ut at den skal settes opp igjen i høst, så har foreslått for ei venninne med to døtre at vi skal ta med jentene dit. Det er viktig å ha noen å ta med seg som alibi :ler:

Bare å leve som normalt så godt det lar seg gjøre :Nikke:

Jeg er definitivt i elsker-musikaler kategorien! :jepp: Bare elsker når folk bryter ut i dans og sang :fnise: Men helt seriøst... digger det. Moulin Rouge er blant favorittene :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Bare å leve som normalt så godt det lar seg gjøre :Nikke:

Jeg er definitivt i elsker-musikaler kategorien! :jepp: Bare elsker når folk bryter ut i dans og sang :fnise: Men helt seriøst... digger det. Moulin Rouge er blant favorittene :hjerte:

Hehe, vi er litt i samme båt vi da... :jepp: Jeg liker også Moulin Rouge! Min kjære har prøvd å se på den to ganger uten å klare å gjennomføre mer enn ca 20 minutter :rolleyes: Så sånne filmer koser jeg meg med når jeg har alenetid! :nigo:

---------------------------------------------------------------------------------

Krangler litt med kroppen, i går hadde jeg NM i hodepine og en uggen mage, i dag er det bare magen som er litt kranglete. Jeg leste at nyrestein kunne gi kvalme, men det vil jeg vel tro er forbundet med smerten..? :klo: Jeg tror nemlig egentlig at jeg vet hva som plager meg, så det er nok psyken som spiller meg noen puss. Det ville ikke vært første gangen for å si det sånn... :sjenert: Saken er at på fredag reiser jeg på fagsamling med den nye jobben, ca 110 stykker, til Hafjell. Strålende egentlig, det er bare det at jeg har noen issues som gjør at det blir litt mer trøblete enn jeg skulle ønske. Jeg hadde trodd at man fikk eget rom (eller ihvertfall et soverom), men sånn er det ikke. Så jeg er plassert inn i en leilighet med fem andre jenter, helt ukjente for meg, og må dele soverom med en av dem. Greia er at jeg har mye angst forbundet med alkohol og tilhørende herligheter (folk som blir fyllesjuke for eksempel) etter noen mindre hyggelige opplevelser på helgebesøk hos en alkoholisert far som liten. Og det blir enda verre når det er folk jeg ikke kjenner, så jeg ikke vet hva som er normalen for dem. Det hadde vært så mye greier med et eget sted å kunne trekke seg tilbake til, om angsten/panikken skulle melde seg. Men nå er det da snakk om fredag formiddag til søndag ettermiddag helt uten den muligheten. Jeg gruer meg sånn... :tristbla: Og så, som seg hør og bør for et ekte kvinnfolk, så skammer jeg meg over å grue meg også, for dette skal jo være en skikkelig bra og hyggelig greie! Og mest sannsynlig blir det jo det også, det er bare så mange katastrofetanker som må holdes i sjakk fram til da og underveis... :sjenert: Åh, noen ganger skulle jeg ønske at jeg fikk en hjernetransplantasjon.... :ler:

Skal på fagkveld i ettermiddag da, med noen av dem som jobber i samme felt som meg. Skal holde en presentasjon av meg selv og prosjektet jeg jobber i, men det skal gå greit. Så ikke fullt så skummelt i kveld som til helga akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen pleier å være forbundet med smertene ja. Om ikke akkurat samtidig, så før/etter. Så jeg tror du har rett i dine tanker... Huff, jeg har ikke så mange ord :( det er ikke mulig å ta dette opp med sjefen? For å få eget rom?

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, det der hadde jeg snakket med sjefen min om..det må jo gå an å ordne eget soverom ihvertfall?

Lykke til i ettermiddag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Kvalmen pleier å være forbundet med smertene ja. Om ikke akkurat samtidig, så før/etter. Så jeg tror du har rett i dine tanker... Huff, jeg har ikke så mange ord :( det er ikke mulig å ta dette opp med sjefen? For å få eget rom?

Du, det der hadde jeg snakket med sjefen min om..det må jo gå an å ordne eget soverom ihvertfall?

Lykke til i ettermiddag!!

Tusen takk for :kose: jenter! Og jeg skjønner tanken om å snakke med sjefen, men jeg tror ikke helt jeg får meg til det i denne omgang. Litt tidlig å synliggjøre sin lurvete psyke når jeg ikke kjenner noen leder så godt ennå synes jeg. Så jeg tror jeg har endt opp med å prøve å gjøre det beste ut av det, puste med magen, og heller ta kampen om eget rom når vi skal til Stresa i månedsskiftet mai/juni hvis det fungerer dårlig denne gangen. :sjenert: Og i verste fall ordner det seg selv med at jeg blir helt ødelagt, da har jeg jo ikke noe valg om å si fra der oppe.

Gårsdagens fagsamling gikk bra, og jeg fikk møte åtte andre som jobber i samme fagfelt. Greit med noen kjente fjes og navn jeg faktisk har fått med meg til den store samlinga! Og presentasjonen gikk også fint, jeg ble (som forventet) nervøs, fikk litt tunnellsyn og syntes selv jeg var litt ustrukturert, men tilbakemelding fra en annen i gruppa (og min gruppeleder) var god, så da var det nok jeg som merket mest av nervene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal dere til Stresa i nord-Italia? Der hadde familien jeg var au pair hos en av sine ferieresidenser, så der har jeg stressa rundt... :jepp:

Håper helga på Hafjell blir bedre enn du frykter! :klemmer: Og når det er sagt tror jeg heller sjefen ville sett deg som sterk enn svak/frynsete hvis du hadde valgt å si noe.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bestemmer selvsagt selv, men jeg tror Mazzi er inne på noe... Om du lar være å si noe, får du se på det som en utfordring av psyken?! Eksponeringsterapi :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Skal dere til Stresa i nord-Italia? Der hadde familien jeg var au pair hos en av sine ferieresidenser, så der har jeg stressa rundt... :jepp:

Håper helga på Hafjell blir bedre enn du frykter! :klemmer: Og når det er sagt tror jeg heller sjefen ville sett deg som sterk enn svak/frynsete hvis du hadde valgt å si noe.. :sjenert:

Stresa i Nord-Italia ja! :jepp:

Må si jeg ble litt satt ut av at familien hadde en av sine ferieresidenser der, de hadde tydeligvis mange...? Du rakk vel kanskje ikke å nyte så mye av stedet du da.. :sjenert:

Du bestemmer selvsagt selv, men jeg tror Mazzi er inne på noe... Om du lar være å si noe, får du se på det som en utfordring av psyken?! Eksponeringsterapi :rolleyes:

Takket være dere Diddles, Mazzi og TuttaV, så begynte jeg å tenke på å snakke med sjefen likevel. Og etter en samtale med min kjære så tok jeg mot til meg og var helt ærlig. Fikk heldigvis (og som dere sa) masse forståelse og respekt for at jeg sa i fra, og det blir nå sjekket ut hvorvidt det lar seg gjøre å gi meg et eget rom. Godt å ha sagt det, og venter spent på svar! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Neferet

Så bra! Håper de finner et rom til deg!!

De gjorde det!! :nigo: Sjefen ringte akkurat tilbake og sa at de har fått ordnet det sånn at jeg har fått et enkeltrom! :hoppe: Jeg er så glad og lettet (og litt rørt for at de gjør sånt for meg) nå! Moralen er at man må være på KG så man får et lite dytt i riktig retning. Nå har jeg gått fra å grue meg til å glede meg til turen i løpet av noen timer! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det ordna seg, og at du kan gå helga i møte med litt mer senka skuldre! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...