Gå til innhold

Ut av komfortsonen!

Gjest Neferet

Anbefalte innlegg

Gjest Neferet

Da håper jeg du snart kan fortelle meg hva slags hjernevasking de driver med på Elixia. Har ei venninne som høres helt nyfrelst ut når hun snakker om det. Nesten litt skummelt! :sjenert:

Jeg tar oppdraget! :jepp: foreløpig ikke hjernevasket, slapp etter jentekveld og rangling, og sofaen er min beste venn :fnise::veslejenta:

Har venninna di bare begynt å trene på vanlige grupperinger og treningsstudio eller er hun med på noe slags ekstra program?

Jeg forlater (nesten) studentidretten etter 2 år, savner det allerede, kan ikke fatte at du drar fra oss!! Siden jeg skal pendle til Oslo i høst, får jeg heldigvis tid til litt trening på min kjære studentidrett! :)

Blir veldig spennende å se hva jeg synes! Endringen er jo heldigvis ikke irreversibel om jeg skulle finne ut at jeg savner det veldig...! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Azalea

Jeg trener på Elexia! og veldig fornøyd, ikke hjernevasket men fornøyd med de tilbudene de har.. (gratis kaffe) :fnise:

legger igjen en sommer :hug: til deg jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar oppdraget! :jepp: foreløpig ikke hjernevasket, slapp etter jentekveld og rangling, og sofaen er min beste venn :fnise::veslejenta:

Har venninna di bare begynt å trene på vanlige grupperinger og treningsstudio eller er hun med på noe slags ekstra program?

Tja, si det... Hun går på gruppetimer, PT-timer og er facebookvenn med alle som jobber der, går på Elixia-fester osv. Ganske heftig til å være ei som aldri har trent særlig regelmessig tidligere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Jeg trener på Elexia! og veldig fornøyd, ikke hjernevasket men fornøyd med de tilbudene de har.. (gratis kaffe) :fnise:

legger igjen en sommer :hug: til deg jeg!

Godt å høre at du er fornøyd Azalea! :jepp: Håper jeg blir det også, foreløpig lurer jeg fælt på hvor jeg skal starte :)

Sommer :klemmer: sendes tilbake din vei!

Tja, si det... Hun går på gruppetimer, PT-timer og er facebookvenn med alle som jobber der, går på Elixia-fester osv. Ganske heftig til å være ei som aldri har trent særlig regelmessig tidligere ;)

Oj, såpass! :hakeslepp: Det hørtes absolutt ganske heftig ut. Jeg håper egentlig at jeg er litt mer blasert enn at jeg havner inn i et sånt rush... Skal være fornøyd bare jeg finner noen timer og instruktører som kan gi meg en ny boost jeg, men ser ikke helt at FB-vennskap og fester kommer til å være en del av ønskelista. Du får gi meg en ordentlig :balltre: hvis jeg plutselig havner der... :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Tickeren min er veldig fin, men også litt teit. Den sier nemlig ingenting om at det i dag er

:bond::bolledeig::hoppe: 7 uker til avreise!!! :bond::bolledeig::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Innstrammings- og oppstrammingsregime i gang, her skal det gjøres en innsats for å kunne føle seg bedre/komfortabel på Hawaii (i første omgang) og sånn generelt i neste omgang. :pisk: Har sklidd ut noe voldsomt i ferien, og har (igjen :daane: ) ca 5 kilo jeg har lyst til å bli kvitt for å være tilbake i trivselsvekt. Så i tillegg til innmelding i sekt-treningssenteret, er det på'n igjen med det eneste som funker på meg, registrering av mat og kontroll på den måten. Det har funket før, så da må det jo funke igjen. Foreløpig, sånn snart tre timer etter jeg sto opp har det gått fint :fnise: Små seire må også telle... ;) I kveld skal jeg og kjære sykle, pleier å bli en god treningsøkt av det. Og så er Elen tilbake denne uka, så mine siste uker hos studentidretten blir forhåpentligvis onsdagene brukt der med dans og yoga, og torsdag er planen å teste Elixia på Lillestrøm. Wish me luck... :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Overlevde første dagen på nytt (eller egentlig gammelt og resirkulert) regime :) Nå skal det vel egentlig ikke så mye til å klare seg gjennom første dagen, i og med at det er da motivasjonen bør være på topp, men fornøyd likevel jeg! :jepp: Sykkeltur med kjære i går kveld, 25 km på 1 time og 14 min. Det er en runde med ekstremt mye bakker, så fornøyd med det! Og ekstra godt med kveldsmat og håndballkamp!! :hoppe:

Tirsdager er tradisjonelt hviledagen, så også i dag, men maten skal jeg ha stålkontroll på likevel! Kjøpte med gulrøtter og sukkererter på vei til jobb, mye bedre mellommåltider enn nøtter og sjokolade og kjeks! :ler: Og i morgen er det ny treningsdag. Torsdag skal jeg prøve meg hos sekta for første gang, blir spennende! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Første kontrollveiing etter regimestart gjennomført i dag morges, med oppløftende resultat, ihvertfall i forhold til den vanlige veiingen sist lørdag. :vekt: Nå skal jeg skryte litt av meg selv og si at det skulle bare mangle, for jeg synes jeg har vært veldig flink så langt denne uka. Og uten at det har kostet så mye, det fungerer greit nå synes jeg. Helt utrolig teit at hvis jeg veier og registerer mat for å holde meg innenfor en gitt mengde så går det greit, men hvis jeg er helt on my own så har jeg lett for å skeie ut. :rolleyes: Jaja, så lenge det funker, så er jeg fornøyd. Tror jeg skal prøve meg på et litt mer langsiktig regime denne gangen hvis jeg kommer ned til trivselsvekt på rundt 58 kg, da skal jeg legge inn litt innsats for å legge et bedre grunnlag for å holde vekten denne gangen! :jepp: Enn så lenge er ihvertfall motivasjonen på plass! I går kveld laget jeg grønnsakssuppe, den har jeg hatt med til lunch i dag, og skal nok ha med i morgen også. Godt med litt (sunn) variasjon! Og i dag er det Elen-trening, lenge siden sist. Kommer til å være mørbanket om ca 6 timer... :daane: I morgen skal jeg teste den lokale Elixia for første gang, spent på hvordan det blir! Jeg stiller med åpent sinn og satser på det beste! :jepp:

Ellers har jeg fått noe nytt å gruble over, hjernen er en festlig ting sånn sett. :ironi: Det har nemlig dukket opp en jobb... :sjenert: Fast stilling (nå går jeg på løse prosjektkontrakter) og over 40.000 opp i lønn i forhold til nå... Og det høres superspennende ut, og det er egentlig en god sjanse for at jeg ikke rekker opp blant kvalifikasjonskravene, men hva hvis jeg gjør det...? :bond: Det er så mange tanker i hodet på en gang at jeg blir helt smårar! Snakket med kontaktpersonen for stillingen nå i sta, og hun sa hun veldig gjerne ville ha søknaden min basert på samtalen, da ble jeg jo helt smårar! Men så stikker den dårlige samvittigheten i meg, og lojaliteten til den nåværende jobben og sjefen, men så vet vi jo ikke når vi kommer ut av den hengemyra vi befinner oss i nå, og hva skjer med eventuelle babyplaner hvis jeg går hen og begynner i en ny jobb osv osv osv.... Jeg blir smårar! :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du blir litt smårar jeg! :bond: Nesten godt du har et nytt regime på gang, for å få noe annet å fokusere på... ;) Og samtidig godt du fikk de jobbgreiene å tenke på, for å få fokus vekk fra regimet! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå engang sånn at om du får ny jobb og blir gravid så er det ingen som kan "ta deg" for det...dessuten tror jeg arbeidsgiver ville forstått! Menne...ikke si noe om babyplaner på et evt. intervju :sjenert: De har ikke lov å droppe deg pga det, men det hender andre blir ansatt istedet der de skylder på ting som bedre kvalifikasjoner, selv om de i utgangspunktet innerst inne ville ha deg...Jeg forstår hvorfor det blir et dilemma, for kjenner jeg deg rett har du høy moral, og da strider disse tingene mot hverandre: ny jobb og babyplanlegging :) Men, som du sier selv så kan ting ta tid..Jeg synes du skal søke på jobben og la det stå til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Skjønner godt at du blir litt smårar jeg! :bond: Nesten godt du har et nytt regime på gang, for å få noe annet å fokusere på... ;) Og samtidig godt du fikk de jobbgreiene å tenke på, for å få fokus vekk fra regimet! :ler:

:skratte: Det var et fantastisk bra innlegg Mazzi! Helt sant alt sammen, det er ihvertfall nok av nye alternativer å fokusere på hvis jeg blir for rar av det forrige ;)

Det er nå engang sånn at om du får ny jobb og blir gravid så er det ingen som kan "ta deg" for det...dessuten tror jeg arbeidsgiver ville forstått! Menne...ikke si noe om babyplaner på et evt. intervju :sjenert: De har ikke lov å droppe deg pga det, men det hender andre blir ansatt istedet der de skylder på ting som bedre kvalifikasjoner, selv om de i utgangspunktet innerst inne ville ha deg...Jeg forstår hvorfor det blir et dilemma, for kjenner jeg deg rett har du høy moral, og da strider disse tingene mot hverandre: ny jobb og babyplanlegging :) Men, som du sier selv så kan ting ta tid..Jeg synes du skal søke på jobben og la det stå til :klemmer:

Takk for innspill Diddles! :hug: Det er liksom utrolig hvordan opptil flere lojaliteter skal kunne forstyrre på en gang, både det å søke seg vekk fra den jobben jeg har nå (egentlig bare sjefen jeg ikke vil skuffe) og det å søke ny jobb samtidig som vi har satt igang prosessen på Riksen. Hvis jeg husker riktig fra kontrakten min har jeg bare 14 dagers oppsigelsestid i og med at jeg er midlertidig ansatt, så jeg rekker jo eventuelt å jobbe i ny jobb en god stund før det vil være sannsynlig at det er noen graviditet på gang. Så jeg gjør som du sier, søker, lar det stå til og ser hva som skjer! :bond: Det er jo fortsatt også det at jeg mistenker at det er litt store sko å fylle, men da tar jeg det som erfaring til senere! :jepp: Dette blir spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Du får bruke innleggssåler da vettu, hvis skoa er litt store :hoho:

:skratte: Godt tips Diddles! Jeg tar dem på hvis jeg skulle bli innkalt til intervju :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Neferet

:bolledeig: tøffingen!!!!

Lykke til! Så tøff du er som søker! :)

Tusen takk begge to! Nå er det ingen vei tilbake, bare vente og se! Søknadsfristen er ikke før 20.08, så har god tid til å gruble! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...