Gå til innhold

From couch to 5k


rosenkål

Anbefalte innlegg

Gjest cool_water

Så flink du er, ikke langt unna 30 minutter nei :jepp: Utrolig deilig at man orker mer, som f.eks. at man ikke blir kjempe sliten av trappene f.eks. :P

God lesing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink du er, ikke langt unna 30 minutter nei :jepp: Utrolig deilig at man orker mer, som f.eks. at man ikke blir kjempe sliten av trappene f.eks. :P

God lesing!

Jeg vet! Nå er jeg snart på 30 min :danse:

Jeg har masse trapper på den ene jobben min, jeg må kunne snakke til folk uten å være fullstendig kake. Det er også litt av motivasjonen min for å komme i bedre form, at jeg kan fremdeles snakke mens resten står og puster og peser :fnise: (dette gav sikkert ingen mening, prøvde å anonymisere litt :gjeiper: )

uke 8 dag 2

28 min logging med 5 min oppvarming og nedtrapping

I dag ble det nesten 5 km på 28 min :biggrin: manglet ca 400 meter, kanskje jeg klarer det neste uke når jeg får 2 min ekstra :) farten må kanskje opp litt :klo: er ikke sååå flink med avstand og tid :ler:

lå på rundt 9 km/t i dag, prøvde å ligge på 10 men sakket hele tiden ned til 9, igrunn fornøyd med det :)

Nå er det ikke lenge igjen før jeg er ferdig. Tenk at jeg snart er ferdig med programmet! :hoppendeglad:

Endret av rosenkål
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, nå er det en stund siden jeg har oppdatert her.

Uke 8 dag 3

28 min sammenhengende jogging.

Denne turen var på fredag 18.mai. Min kjære ble med så jeg følte litt ekstra press og stod skikkelig på. Det gikk bar :) Eneste er at når jeg kommer hjem ser jeg sånn ca slik ut i trynet: :rodmer::fnise: ikke supersjarmerende med andre ord.

Uke 9 dag 1

30 min sammenhengende jogging med 5 min oppvarming og nedtrapping.

Denne turen var i går, søndag 20. mai. Følte meg skikkelig tung i kroppen så det gikk tregt. Det var altfor varmt ute og lite vind, det var slitsomt! Sambo var med denne gangen også, jeg holdt på å gi opp en gang og gikk ca 5 skritt før han dro meg i gang igjen. Jeg var så sliten når jeg kom hjem!

Nå er jeg kommet helt til uke 9, ikke lenge igjen til programmet er slutt. Nesten litt trist. Eksamen i slutten av uken, neste joggetur blir enten på onsdag eller torsdag tror jeg. Siste får bli i helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å krepere av varme så det blir ingen trening i dag tror jeg. Kanskje en liten gåtur senere i kveld :)

Alle vinduene står åpne men uten noen vind blir det lite gjennomtrekk hjemme, så vi har rundt 27-28 grader inne. Ikke eier vi vifte heller, dette er litt i varmeste laget for meg! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 9 dag 3

30 min sammenhengende jogging.

FERDIG! :hoppendeglad:

Ser jeg har glemt å oppdatere her litt. I går hadde jeg min siste joggedag, var en ny løype med litt bakker. Det var slitsomt men utrolig godt å bli ferdig også. Tenk, nå har jeg kommet meg igjennom programmet og klarer i tillegg å jogge i 30 min/5km sammenhengende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg plutselig var ferdig med programmet mitt så forsvant en del av motivasjonen min til å jogge. Jeg fant den heldigvis igjen etter å ha vært ute en på en god joggetur. Nå prøver jeg å vedlike og få opp tempo på joggingen. Jeg sliter litt med å finne god treningsmusikk, så jeg har brukt uke 5 i c25k til å jogge til, liker musikken han brukte i den uken :)

Har ellers lurt litt på om jeg skal begynne på veien mot 8km etterhvert. Var inne på podrunner men jeg likte ikke så godt musikken, har ikke hørt på hele men på deler av den. Får prøve å finne meg bra treningsmusikk å ta med meg ut og holde meg til 5km enn så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nanne70

Når jeg plutselig var ferdig med programmet mitt så forsvant en del av motivasjonen min til å jogge. Jeg fant den heldigvis igjen etter å ha vært ute en på en god joggetur. Nå prøver jeg å vedlike og få opp tempo på joggingen. Jeg sliter litt med å finne god treningsmusikk, så jeg har brukt uke 5 i c25k til å jogge til, liker musikken han brukte i den uken :)

Har ellers lurt litt på om jeg skal begynne på veien mot 8km etterhvert. Var inne på podrunner men jeg likte ikke så godt musikken, har ikke hørt på hele men på deler av den. Får prøve å finne meg bra treningsmusikk å ta med meg ut og holde meg til 5km enn så lenge :)

Jeg er ca. halvveis i programmet, og synes at det fungerer kjempebra, begynner virkelig å få tilbake løpegleden:) Planen er å fortsette med 8 km når jeg har jogget 5 km en stund. Tenkte bare jeg skulle foreslå noen nettsider med musikk som du kan laste ned, så du ikke blir så lei:

motiontraxx.com

jogfm.com

rockmyrun.com

og så har Digster egen treningsmusikkliste på Spotify.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ca. halvveis i programmet, og synes at det fungerer kjempebra, begynner virkelig å få tilbake løpegleden:) Planen er å fortsette med 8 km når jeg har jogget 5 km en stund. Tenkte bare jeg skulle foreslå noen nettsider med musikk som du kan laste ned, så du ikke blir så lei:

motiontraxx.com

jogfm.com

rockmyrun.com

og så har Digster egen treningsmusikkliste på Spotify.

Lykke til videre!

Ooh! Tusen takk for tips! :)

Får sjekke de ut litt mer ut etter eksamen på tirsdag. Gleder meg til å bli ferdig! Da blir det kun jobb, trening og ellers gjøre akkurat det jeg har lyst til uten noen dårlig samvittighet for at nå burde jeg lest det og det.

Får komme meg på skolen og lese litt i finværet.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ferdig med semesteret på tirsdag men har fremdeles ikke kommet meg ut på joggetur. Har gått tur to ganger denne uken men ingen skikkelig trening. Føler jeg har fått meg en liten knekk og blitt lat rett og slett. Urk, jeg må vel bare hoppe i det , men det har jeg ikke så lyst til.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en ny oppdatering her.

Jeg prøver meg nå på intervall trening. Fant et opplegg på nrk som jeg prøver meg på. Det 400 meter løping og 200 meter gå/jogg sakte. Det gikk skikkelig dårlig første gangen, klarte såvidt å fullføre.

Prøvde igjen i dag og det gikk bedre :) Men jeg tror jeg løper/jogger fort for sakte og jogger sakte for fort, hvis det gir noen mening.. :gjeiper:

På onsdag tenkte jeg å begynne med styrketrening i tillegg. Herlig å kun ha jobb og så ha fri om kvelden og kunne gjøre akkurat hva man vil, f.eks trening :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...