lykkeliggift Skrevet 30. november 2012 #521 Del Skrevet 30. november 2012 På mandag ble jeg mamma til en perfekt liten gutt Han er helt nydelig, og helt perfekt, og jeg er oppover ørene forelsket Fødselen gikk kjempefort, en helt annen opplevelse en sist. Nå koser vi oss bare hjemme, livet er herlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Memories Skrevet 30. november 2012 #522 Del Skrevet 30. november 2012 Har endelig fått ordnet det nå, og fikk beskjed av sjefen om at pengene kom til å være inne på mandag. Da blir det stor innkjøp og hamstring av mat dersom den lille ikke har kommet enda Det er to timer ja, men har en fødestue også som er nærmere. Skal dit på sjekk først og deretter drar vi til sykehuset. Går sikkert helt fint. Ah, unødvendig av han å smelle sånn med døra da. Slikt er så irriterende, spesielt om man har enda litt tid man egentlig kan sove før man er nødt til å stå opp. Og gratulerer til lykkeliggift med babyen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 30. november 2012 #523 Del Skrevet 30. november 2012 Har endelig fått ordnet det nå, og fikk beskjed av sjefen om at pengene kom til å være inne på mandag. Da blir det stor innkjøp og hamstring av mat dersom den lille ikke har kommet enda Det er to timer ja, men har en fødestue også som er nærmere. Skal dit på sjekk først og deretter drar vi til sykehuset. Går sikkert helt fint. Ah, unødvendig av han å smelle sånn med døra da. Slikt er så irriterende, spesielt om man har enda litt tid man egentlig kan sove før man er nødt til å stå opp. Og gratulerer til lykkeliggift med babyen! Hei, godt det ordnet seg altså! Kjipt med no monetas! Er alt i boks til baby ankomst da? Bor du i gokken ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 30. november 2012 #524 Del Skrevet 30. november 2012 På mandag ble jeg mamma til en perfekt liten gutt Han er helt nydelig, og helt perfekt, og jeg er oppover ørene forelsket Fødselen gikk kjempefort, en helt annen opplevelse en sist. Nå koser vi oss bare hjemme, livet er herlig Gratulerer så masse, og lykke til fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Memories Skrevet 30. november 2012 #525 Del Skrevet 30. november 2012 Hei, godt det ordnet seg altså! Kjipt med no monetas! Er alt i boks til baby ankomst da? Bor du i gokken ? Jepp, alt er i boks nå Så sånn sett skal han bare komme. Enn der da; alt klart? Gokken? Bor ganske øde ja hvis det var det du mente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 30. november 2012 #526 Del Skrevet 30. november 2012 Fullt lov å klage. Vi er jo faktisk avhengig av penger... så når noen surrer det til og man brått blir stående med tom konto, fordi andre har gjort en feil.... da har man lov å bli sint.. håper de kommer kjapt inn nå. To timer til sykehuset? Høres skummelt mye synes jeg, som har ca 1 minutt Nei, fikk ikke sove mer etter dørsmellinga... menn kan være så ubetenksomme (kan såklart har vært et uhell, men jeg tror ikke det..) Jeg kan sove litt på sofaen etterpå. Jeg blir jo liggende bare på anke.. for jeg vet at datteren min våkner innen halv åtte, og da bør vi opp med en gang - det er greit å få levert henne i barnehagen til 9. Trassalder+ jeg-skal-gjøre-absolutt-alt-selv-alder+ frokostspising gjør at ting kan ta veeeldig lang tid. Hjelper vel ikke akkurat på med en stor, tung, sliten og utålmodig mamma full av hormoner heller.... Hehe, er ikke bare bare! Hadde ikke brydd meg hvis det var kun meg som ble vekket, men når det vekker de små...hmmm. Leverer ikke mannen altså?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplenepe Skrevet 30. november 2012 #527 Del Skrevet 30. november 2012 Gratulerer til lykkeliggift synes folk føder på løpende bånd her nå. Godt at det ordner seg med pengene Memories. Godt at det er fødestue litt nærmere da. Og du kan vel føde der, hvis fødselen arter seg normalt? Nei, jeg leverer i barnehagen hver dag jeg - går fint det. Jeg har jo fri hele dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 30. november 2012 #528 Del Skrevet 30. november 2012 Gratulerer til lykkeliggift synes folk føder på løpende bånd her nå. Godt at det ordner seg med pengene Memories. Godt at det er fødestue litt nærmere da. Og du kan vel føde der, hvis fødselen arter seg normalt? Nei, jeg leverer i barnehagen hver dag jeg - går fint det. Jeg har jo fri hele dagen Sant sant Her kler jo ikke gutten vår på seg selv, og er vanskelig om morgenen hvis jeg skal gjøre det, da er bekkenet ødelagt resten av dagen! Her kommer det fødsler på rekke og rad ja Merker jeg gleder meg til hun kommer mest om dagen ,om kvelden får jeg mer bekymringer merker jeg Håper hun kommer en ukedag, så mini kan kose seg i barnehagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 30. november 2012 #529 Del Skrevet 30. november 2012 Jepp, alt er i boks nå Så sånn sett skal han bare komme. Enn der da; alt klart? Gokken? Bor ganske øde ja hvis det var det du mente. Hehe, kanskje det ikke heter gokken andre steder enn her...hehehe!w Ja, nærmer seg veldig! Samboer var akkurat på loftet og hentet vippestolen, så trekket må vaskes..men bager står klare, har hentet babybokser, så jeg har litt kremer..måtte kjøpt mye nytt, siden vi har gutt fra før. Kjøpt en vugge denne gangen, blir spennende å se! Må anbefale deg joha klær, det er helt magisk! Når er neste kontroll da? Selvom jeg håper baby kommer før det da !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Memories Skrevet 30. november 2012 #530 Del Skrevet 30. november 2012 Gratulerer til lykkeliggift synes folk føder på løpende bånd her nå. Godt at det ordner seg med pengene Memories. Godt at det er fødestue litt nærmere da. Og du kan vel føde der, hvis fødselen arter seg normalt? Nei, jeg leverer i barnehagen hver dag jeg - går fint det. Jeg har jo fri hele dagen Ja, er kvalifisert til å føde der også dersom det trengs. Så vi får se når jeg kommer frem til fødestua på sjekke hvor langt jeg er kommet i forløpet. Er det kort drar vi til Tromsø, er det langt må vi bare bli på fødestua. Hehe, kanskje det ikke heter gokken andre steder enn her...hehehe!w Ja, nærmer seg veldig! Samboer var akkurat på loftet og hentet vippestolen, så trekket må vaskes..men bager står klare, har hentet babybokser, så jeg har litt kremer..måtte kjøpt mye nytt, siden vi har gutt fra før. Kjøpt en vugge denne gangen, blir spennende å se! Må anbefale deg joha klær, det er helt magisk! Når er neste kontroll da? Selvom jeg håper baby kommer før det da !! Har også hentet babybokser, men venter enda på sånn kort for å hente den fra Rimi. De er tydeligvis relativt trege. Syns pakken fra apoteket var den aller beste, masse flott i den! Vippestol høres genialt ut. Har fått en fra moren til samboeren som har musikk, vibrering osv pluss at den kan legges helt ned så den ser ut som en krybbe. Supert! Hvor selger de Joha klær da? Har kun Lindex, Cubus, Kappahl, og Name It i nærheten her som selger barneklær. Dårlig utvalg.. Skal på overtidskontroll i Tromsø nå kommende tirsdag. Skulle sjekke ultrlyd, sånn måling på magen, bli strippet og diverse. Fikk beskjed om at i 99 % av tilfellene så ble det kun en dagstur, men at jeg burde ha med fødebagen uansett i tilfelle. Men er ikke strippingen ganske effektiv da når man er så langt som en uke over termin? Vet liksom ikke helt hva jeg skal forberede meg på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken M Skrevet 30. november 2012 #531 Del Skrevet 30. november 2012 Fødte på tirsdag. Og har siden da vært veldig svimmel, når jeg reiser meg opp så kjennes det ut som jeg står på en båt sikkelig ekkelt. Mistet bare 0,3-0,4l med blod under fødselen. Er de noen andre som har hatt det sånn eller har det sånn? blir sikkelig redd og stressa :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplenepe Skrevet 30. november 2012 #532 Del Skrevet 30. november 2012 Høres ekkelt ut frøkenM - hva sier de til det på barsel da? Hvis du har kommet hjem ville jeg ringt ned i morgen for å høre. Kan jo være noe så enkelt som at blodtrykket er lavt og da?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 30. november 2012 #533 Del Skrevet 30. november 2012 Fødte på tirsdag. Og har siden da vært veldig svimmel, når jeg reiser meg opp så kjennes det ut som jeg står på en båt sikkelig ekkelt. Mistet bare 0,3-0,4l med blod under fødselen. Er de noen andre som har hatt det sånn eller har det sånn? blir sikkelig redd og stressa :/ Gratulerer, jeg visste det jo, det var planlagt..? Gratulerer så masse da!! Eg mistet en liter blod, tok du ks? Spiser du bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken M Skrevet 1. desember 2012 #534 Del Skrevet 1. desember 2012 Takk :-) Nei fødte vanelig jeg. Og har ikke spist så veldig bra men får i meg litt. Har ikke sovet så veldig mye, men sovet litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 1. desember 2012 #535 Del Skrevet 1. desember 2012 Takk :-) Nei fødte vanelig jeg. Og har ikke spist så veldig bra men får i meg litt. Har ikke sovet så veldig mye, men sovet litt. Sov sov sov! Jeg gikk på en megasmell fordi jeg ville ver med baby 24/7 pä sykehuset,og ble mentalt utslitt FØR jeg kom hjem! Mat,drikke og søvn e kilden te kjekke tid med baby! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 1. desember 2012 #536 Del Skrevet 1. desember 2012 Ja, er kvalifisert til å føde der også dersom det trengs. Så vi får se når jeg kommer frem til fødestua på sjekke hvor langt jeg er kommet i forløpet. Er det kort drar vi til Tromsø, er det langt må vi bare bli på fødestua. Har også hentet babybokser, men venter enda på sånn kort for å hente den fra Rimi. De er tydeligvis relativt trege. Syns pakken fra apoteket var den aller beste, masse flott i den! Vippestol høres genialt ut. Har fått en fra moren til samboeren som har musikk, vibrering osv pluss at den kan legges helt ned så den ser ut som en krybbe. Supert! Hvor selger de Joha klær da? Har kun Lindex, Cubus, Kappahl, og Name It i nærheten her som selger barneklær. Dårlig utvalg.. Skal på overtidskontroll i Tromsø nå kommende tirsdag. Skulle sjekke ultrlyd, sånn måling på magen, bli strippet og diverse. Fikk beskjed om at i 99 % av tilfellene så ble det kun en dagstur, men at jeg burde ha med fødebagen uansett i tilfelle. Men er ikke strippingen ganske effektiv da når man er så langt som en uke over termin? Vet liksom ikke helt hva jeg skal forberede meg på Mornings! Joha selges mange steder,men og på nett. Loer ikke,krymper ikke,fantastisk kvalitet! Jeg husker at de Rimi boksene tok laaang tid! Apotek 1 sin boks er fantastisk bra ja Jeg vet lite om overtidstime,osv,men vil jo tenke meg at de gjør sitt hvis det er Jm,for å få gang på modningen Cubus har og veldig bra kvalitet på bomulls bodyene sine,må bare dele litt erfaringer! Synd og kaste bort penger på klær som blir stygge fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplenepe Skrevet 1. desember 2012 #537 Del Skrevet 1. desember 2012 Takk :-) Nei fødte vanelig jeg. Og har ikke spist så veldig bra men får i meg litt. Har ikke sovet så veldig mye, men sovet litt. Prøv og spis litt - ja jeg hvor irriterende det er når folk sier det, det er det verste jeg vet selv - men som melkeprodusent blir man fort slapp av lite mat. Og drikk mye - væskebehovet er stort når man ( hvis du ammer da- det vet jo ikke jeg om du gjør) Søvnen er det verre å gjøre noe med - man er jo avhengig av at baby sover hvis man skal sove selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplenepe Skrevet 1. desember 2012 #538 Del Skrevet 1. desember 2012 Sant sant Her kler jo ikke gutten vår på seg selv, og er vanskelig om morgenen hvis jeg skal gjøre det, da er bekkenet ødelagt resten av dagen! Her kommer det fødsler på rekke og rad ja Merker jeg gleder meg til hun kommer mest om dagen ,om kvelden får jeg mer bekymringer merker jeg Håper hun kommer en ukedag, så mini kan kose seg i barnehagen Hehe tro meg det var mye enklere før hun skulle gjøre alt selv, både fysisk og mentalt. Hjelp trenger hun fortsatt mye av uansett - det er bare det at hun tror hun ikke trenger og får raserianfall når jeg hjelper henne. Men jeg er vant til å være mye alene gjerne 1-2 måneder i strekk - og da hjelper det ikke å ha vondt i bekkenet eller andre steder - da må man ordne alt selv - og må man så klarer man og skal sies at jeg ble sykmeldt ganske tidlig pga bekkenet - kan jo være jeg hadde kunnet jobbe lenger om jeg hadde hatt mer avlastning, men sånn er det nok for mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 1. desember 2012 #539 Del Skrevet 1. desember 2012 Hehe tro meg det var mye enklere før hun skulle gjøre alt selv, både fysisk og mentalt. Hjelp trenger hun fortsatt mye av uansett - det er bare det at hun tror hun ikke trenger og får raserianfall når jeg hjelper henne. Men jeg er vant til å være mye alene gjerne 1-2 måneder i strekk - og da hjelper det ikke å ha vondt i bekkenet eller andre steder - da må man ordne alt selv - og må man så klarer man og skal sies at jeg ble sykmeldt ganske tidlig pga bekkenet - kan jo være jeg hadde kunnet jobbe lenger om jeg hadde hatt mer avlastning, men sånn er det nok for mange. Ja,godt det snart er målstrek. Jeg kan ikke huske en dag siden mai der jeg har satt meg ned og slappet av. Vi har akkurat kjøpt hus,så sykt travelt år,jeg tror aldri jeg kommer til ä finne roen..hehe.. Glad jeg kan hente mini så tidlig fra b.hagen,setter pris på hvert sekund trass eller ikke Liker når samboer er på jobbreiser,blir enda mer selvstendig da! Snart jul jo, snart popper de ut,enten vi er klare eller ei.. Mye bekymringer,eller går det bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken M Skrevet 1. desember 2012 #540 Del Skrevet 1. desember 2012 I natt har jeg fått sovet mange timer Og det har virkelig hjulpet på kroppen ja :D Deilig! Har måtte vekke snuppa for at hu skal få mat, men nå våkner henne selv å gir tegn Så ble litt enklere for meg da også. Nå ligger far og baby i senga mens jeg skal ta meg en god frokost og god varm dusj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå