Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2012

miesol

Anbefalte innlegg

Ja jeg fant ut det når jeg googlet litt jeg og - fikk litt lettere panikk da - men nå skal jeg straks til jordmor. Hvis ikke hadde jeg nok ringt legen eller sykehuset.

Datteren min ble født uke 39+0 og var da 2450 - alle var da så opptatt av at hun var såå liten. Men de mente det kun var genetisk, for hun frisk og sterk. :) også måtte hun ta ekstra vitaminer fordi hun var under 2,5 kg. Det har sikkert dere og fått?

Håper legetimen gikk bra, og at du ikke har fått svangskapsforgiftning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingenting skjer her, deprimerende med disse smertene ved skambenet, men aldri noen fremgang.

Akkurat like umoden, som alle de andre ukene...!!!

At kroppen kan være så treg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timen gikk fint. Ingen svangerskapsforgiftning. Blodtrykket er helt fint, og urinen.

Og ellers er jeg ganske moden og ca 3 cm åpning!!! Juhuuuu......

Jeg går neppe en uke til - men det kan fortsatt gå noen dager, eller det kan skje plutselig - og da kan det gå fort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Memories

Her har det vært mye aktivitet i det siste! Gratulerer så mye dere som har født, og masse lykke til for dere andre!

Kittykatt85: En skal ikke stole på den vektestimeringa! Jeg skulle få en baby på 3400 gr, og fikk en på 2155 gr! Han kom tre uker før, men hadde jo ikke lagt på seg så mye på 3 uker da...

Her har lillegutt blitt stor! 8-ukerskontroll idag. 4090 gr og 53,5 cm. Skikkelige bollekinn! Koser oss masse om dagen. Blitt veeeeldig dårlig med julevask av huset, alt vi driver med av vask her er klesvask, flink til å gulpe denna lille karen! Har heldigvis massevis av melk.

Enig. Min gutt ble estimert til å bli rundt 3400, og han var 4544 når han ble født bare to dager etter estimeringa.

Ingenting skjer her, deprimerende med disse smertene ved skambenet, men aldri noen fremgang.

Akkurat like umoden, som alle de andre ukene...!!!

At kroppen kan være så treg!!

Hvordan er de smertene da? Hadde smerter rundt om i det området natta før riene mine kom. De kjentes ikke så godt når jeg gikk osv, men når jeg lå på siden var det ikke noe særlig behagelig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Min gutt ble estimert til å bli rundt 3400, og han var 4544 når han ble født bare to dager etter estimeringa.

Hvordan er de smertene da? Hadde smerter rundt om i det området natta før riene mine kom. De kjentes ikke så godt når jeg gikk osv, men når jeg lå på siden var det ikke noe særlig behagelig. :P

Heia? Nei, tro det er skambenet, eller har hatt det lengeer vel tyngden på magen tenker jeg gitt..

Trodde det var uvi, men neida, så er nok bare slutten på svangerskapet som har sin pris gitt! Hvordan er det me deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt sykt at de kan måle så feil, skremmende tanke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Timen gikk fint. Ingen svangerskapsforgiftning. Blodtrykket er helt fint, og urinen.

Og ellers er jeg ganske moden og ca 3 cm åpning!!! Juhuuuu......

Jeg går neppe en uke til - men det kan fortsatt gå noen dager, eller det kan skje plutselig - og da kan det gå fort

Ah, så,spennende, må være superfordel å ha åpning å ver moden, jeg skulle gjort alt for det altså!!

Nærmer seg termin datoen din nå! Formen bedre? Kroppen min er og sånn som ikke spyr, har aldri vært, så vet hvordan det er...off!!

Endret av Luremegpå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovet en hel natt! Måtte bare dele litt morgenglede!

I dag er det samtale med sykehuset ang igangsettelse hvis jeg ikke føder til termin..igangsettelse dato er nemlig egentlig julaften,og det er ikke aktuelt!

luciafrokost rundt hjørnet..

Snakkes senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kl 04:13 kom lille Matheo til værden. 51cm lang og 3370gram. Helt perfekt:) fødsel gikk veldig bra. Modning kl 12 - rier hvert 5 min frem til kl 18. Ny modning å gikk rett på rier hvert 2 min. Kl 22 var det 4 cm å de tok vannet og kl 24:00 var det 5 cm og innen kl 01 var det fulle ti.. Litt tøff tid fra kl 01 til 04 da en hadde full åpning men han kom seg ikke langt nok ned til å kunne presse så ble hardt å få jobbet han ned.. Men han kom til slutt :) 2 klipp og noen skrubbsår innvendig... Har lite smerter nå og vi reiser hjem. Han er frisk å rask å kastet seg om puppen å spiser i vei... Hærlig følelse....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer kittykatt :) herlig at det gikk så greit. Reiser dere hjem allerede? Høres nydelig ut - håper jeg også kan gjøre det så fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kl 04:13 kom lille Matheo til værden. 51cm lang og 3370gram. Helt perfekt:) fødsel gikk veldig bra. Modning kl 12 - rier hvert 5 min frem til kl 18. Ny modning å gikk rett på rier hvert 2 min. Kl 22 var det 4 cm å de tok vannet og kl 24:00 var det 5 cm og innen kl 01 var det fulle ti.. Litt tøff tid fra kl 01 til 04 da en hadde full åpning men han kom seg ikke langt nok ned til å kunne presse så ble hardt å få jobbet han ned.. Men han kom til slutt :) 2 klipp og noen skrubbsår innvendig... Har lite smerter nå og vi reiser hjem. Han er frisk å rask å kastet seg om puppen å spiser i vei... Hærlig følelse....

Gratulerer så mye :)

Jeg måtte også sitte i halvannen time med full åpning og pressrier uten å kunne presse fordi han ikke var langt nok nede. Fyttigrisen det var vondt og ekkelt. Hele kroppen presser uten at man klarer å kontrollere det :)

Men bra han kom til slutt. Kos dere masse :klemmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel blåst for min del og :) Snuppa var ute kvart over ni på Lucia dagen :) Sliten og trøtt nå - men er likevel vanskelig å sovne.

Fødselen gikk fint. Startet fryktelig tregt - begynte å bli skikkelig utålmodig.

Halv åtte ca tok de vannet - og først da satte det skikkelig i gang.

Koste meg med lystgass fra 8 til kvart på ni/ ni ca.

Så fulgte en heftig runde pressrier - de var tøffere enn sist gang, og da får man jo ikke lystgass heller. Og kvart over var hun ute. Så det gikk jo ganske kjapt likevel da :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel blåst for min del og :) Snuppa var ute kvart over ni på Lucia dagen :) Sliten og trøtt nå - men er likevel vanskelig å sovne.

Fødselen gikk fint. Startet fryktelig tregt - begynte å bli skikkelig utålmodig.

Så fulgte en heftig runde pressrier - de var tøffere enn sist gang, og da får man jo ikke lystgass heller. Og kvart over var hun ute. Så det gikk jo ganske kjapt likevel da :)

Wow! Gratulerer! Off,hørtes tøft ut når det går sä kjapt!!

Håper du skriver mer når du orker! Fä deg søvn,og hvil litt,selvom adrenalinet er på topp!

Her er det samme smørja,smerter som fører til nada!

Få deg dagbok da? KAN ikke miste deg helt!

Natti :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :) ja den var heftig den pressinga, men det var ikke så lenge. Vondt men på samme tid ikke på en måte. Det er da man kjenner på urkreftene sine :) en hel kilo større enn storesøster - så det er klart det kjentes bedre nå.

Gleder megvoldsomt til storesøster kommer på besøk etterpå :)

Kanskje jeg ordner meg dagbok senere. Har hatt det før, men så hadde jeg ikke så mye å skrive om så det ble bare surr.

Krysser fingrene for deg luremegpå. Det er så ubeskrivelig godt å være ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke følgt helt med her inne men forstår det har kommet en liten en til :o) Masse gratulerer.. Også samme dato som oss da :o) 2 Lucia barn.. Hærlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet, gratulerer ja, for en flott gutt da! Nå begynner den herlige , gode rare tiden. Føler du deg trøtt, litt lei deg, sint, frustrert etterhvert, så,er det helt normalt!!

Sporty å reise hjem så fort! Spesiell grunn eller?

Håper dere koser dere helmaks, og at jeg hører mer fra deg tiden fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :) ja den var heftig den pressinga, men det var ikke så lenge. Vondt men på samme tid ikke på en måte. Det er da man kjenner på urkreftene sine :) en hel kilo større enn storesøster - så det er klart det kjentes bedre nå.

Gleder megvoldsomt til storesøster kommer på besøk etterpå :)

Kanskje jeg ordner meg dagbok senere. Har hatt det før, men så hadde jeg ikke så mye å skrive om så det ble bare surr.

Krysser fingrene for deg luremegpå. Det er så ubeskrivelig godt å være ferdig.

Off, ja jeg aldr født før, tatt ks, og det er jo vondt på en helt annen måte! En hel kilo større, wæææ, men hun kom jo og før termin eller? Hvor stor er lillesøster da?

Stas for storesøster å kose på ja, dobbel mammalykke :)

Er så misunelig, kommer et par tårer i dag ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Memories

Heia? Nei, tro det er skambenet, eller har hatt det lengeer vel tyngden på magen tenker jeg gitt..

Trodde det var uvi, men neida, så er nok bare slutten på svangerskapet som har sin pris gitt! Hvordan er det me deg?

Åja okei. Her går det sånn passelig. Er veldig sliten etter mye våkenhet om nettene. Han sover maks 1-2 timer om nettene og det virker som magen hans er bunnløs. Dersom jeg ammer han til han blir mett og trøtt og nekter å ta i mot mer, og deretter skifter bleie på ham så er han sulten igjen etter bleieskiftet. Litt frustrerende til tider. I natt holdte dette på i tre timer før han omsider sovnet. Men tenker at det går seg til etterhvert. Ellers er jeg veldig svimmel om dagene og har vanskelig for å få i meg nok mat. Prioriterer liksom søvnen foran maten, noe som ikke er særlig gunstig iom jeg sikkert ikke får i meg nok for å øke melkeproduksjonen.. Prøvde å pumpe meg på venstresiden tidligere idag, og da fikk jeg ut 60-65 ml melk. Håper det tar seg opp.

Hvordan går det der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Memories

Kl 04:13 kom lille Matheo til værden. 51cm lang og 3370gram.

Vel blåst for min del og :) Snuppa var ute kvart over ni på Lucia dagen :)

Gratulerer så mye til dere begge! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...