Luremegpå Skrevet 11. desember 2012 #681 Del Skrevet 11. desember 2012 Schweppes og ananas....? Er det noe som liksom skal sette i gang fødselen eller? Da skal jeg reise å kjøpe liker egentlig ikke noe brus - eller noe med kullsyre - annet enn når jeg er gravid og kvalm.. Kittykatt: Dere klarer det så fint så - det tar ikke lange stunda før foreldrerollen føles som det mest naturlige i verden, som om dere aldri har gjort annet og spør på barsel om alt du lurer på - og les spedbarnsboken. Jeg synes den var veldig fin Bra du blir godt tatt vare på luremegpå - angst skal man ikke spøke med. Ja, eg er veldig takknemlig, men har gitt utrolig mye av meg selv for å jobbe med angsten, det er ikke bare bare, men ja, viktig å være ørlig om slike ting til fagfolk Brus ja, blitt mindre glad i det jeg også egentlig! Ja. Leste at blant annet kanel og ananas kan virke pos på kroppen Har ikke helt troen, men når jeg allikevel har ananas i hus så hvorfor ikke... http://mammanett.no/gravid/hvordan_sette_fodselen_igang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 11. desember 2012 #682 Del Skrevet 11. desember 2012 Her har det vært mye aktivitet i det siste! Gratulerer så mye dere som har født, og masse lykke til for dere andre! Kittykatt85: En skal ikke stole på den vektestimeringa! Jeg skulle få en baby på 3400 gr, og fikk en på 2155 gr! Han kom tre uker før, men hadde jo ikke lagt på seg så mye på 3 uker da... Her har lillegutt blitt stor! 8-ukerskontroll idag. 4090 gr og 53,5 cm. Skikkelige bollekinn! Koser oss masse om dagen. Blitt veeeeldig dårlig med julevask av huset, alt vi driver med av vask her er klesvask, flink til å gulpe denna lille karen! Har heldigvis massevis av melk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kittykatt85 Skrevet 11. desember 2012 #683 Del Skrevet 11. desember 2012 fostervannet siver - så legges inn nå)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplenepe Skrevet 11. desember 2012 #684 Del Skrevet 11. desember 2012 Luremegpå: det er aller best når man klarer å være åpen og prate om det. Det hjelper. Jeg har slitt mye med angst selv - i tidligere år , og den kommer tilbake i svangerskapet, men var verst i starten egentlig. Heldigvis gikk alt overraskende bra så fort svangerskapet var over sist - så jeg håper det er sånn denne gangen og. Kanel har jeg og hørt - har liten tro på sånt jeg og - men det er jo uansett bare å prøve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplenepe Skrevet 11. desember 2012 #685 Del Skrevet 11. desember 2012 Susa høres ut som dere har det fint julevasken er bare å skite i - ta den til neste år. Haha. Var det noen grunn til at han var så liten, eller var det kun genetisk? Den vekstestimeringa har jeg ikke mye tiltro til - legen min sa at hun opplevde at de aller fleste ble estimert til å være større enn de er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplenepe Skrevet 11. desember 2012 #686 Del Skrevet 11. desember 2012 Masse masse lykke til kittykatt !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 11. desember 2012 #687 Del Skrevet 11. desember 2012 fostervannet siver - så legges inn nå)) Oi, wæææææææ! Lykke teil 12.12.12. høhøhø Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 11. desember 2012 #688 Del Skrevet 11. desember 2012 Oooh, spennende kittykatt! Var det ikke Drammen du skulle til? Var der jeg var, veldig ålreit der:) Veit ikke helt hvorfor han var så liten jeg, har spørt leger og jordmødre, men ingen hadde noe svar til meg, men han kom jo 36+5 da. Men faren og jeg var rett over 3 kg når vi ble født. Må nesten si at jeg misunner dere som går svangerskapet ut, Hadde lyst til å bli dritt lei magen og ikke minst få stor mage jeg og....hehe..håper mannen går med på en til om et par år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 11. desember 2012 #689 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Luremegpå: det er aller best når man klarer å være åpen og prate om det. Det hjelper. Jeg har slitt mye med angst selv - i tidligere år , og den kommer tilbake i svangerskapet, men var verst i starten egentlig. Heldigvis gikk alt overraskende bra så fort svangerskapet var over sist - så jeg håper det er sånn denne gangen og. Kanel har jeg og hørt - har liten tro på sånt jeg og - men det er jo uansett bare å prøve Da er det oss igjen!! Når skal vi føde sier du?? Hoho Jeg har vært på kjøpesenter og trasket et par timer , har ikke helt troen på om det hjelper.. Siste akupunktur time i morgen, nesten litt usikker på om jeg behøver det Føler det bare demper alle symptomer!! Har du kjent noe mer i det siste da? Ja, angst er noe hekkan, det kan vi bare være uten Endret 11. desember 2012 av Luremegpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest angiie Skrevet 11. desember 2012 #690 Del Skrevet 11. desember 2012 Oi, spennende da! Forferdelig å ha det sånn i så mange dager, merkelig hvordan kroppen oppfører seg, hadde jo vært greit å vært litt uthvilt! Hvordan har det gått da? lykke til! Jammen var det ikke ting på gang! Lillemor kom som en rakett i går 3 timer etter at vannet gikk. Ikke rakk jeg å få hvilt ut heller, men det kom uante krefter når det sto på, så alt gikk veldig bra! Er nå lykkelig mamma til verdens vakreste snuppe!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 12. desember 2012 #691 Del Skrevet 12. desember 2012 Jammen var det ikke ting på gang! Lillemor kom som en rakett i går 3 timer etter at vannet gikk. Ikke rakk jeg å få hvilt ut heller, men det kom uante krefter når det sto på, så alt gikk veldig bra! Er nå lykkelig mamma til verdens vakreste snuppe!! Gratulerer med jenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplenepe Skrevet 12. desember 2012 #692 Del Skrevet 12. desember 2012 Luremegpå: ja det er vel bare oss to igjen nå. Jeg skal føde innen et par dager haha. Jeg har alle mulige tegn på at fødselen er like rundt hjørnet - bare at det ikke skjer noe mer... Kvalme, diaré, hodepine ( hvis det er noe) veldig trøtt, svimmel og uggen, mye nedpress og kynnere, ekstremt mye stikninger nedentil - skal til jordmor halv 2 i dag. Satser på at hun tar en sjekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 12. desember 2012 #693 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) Luremegpå: ja det er vel bare oss to igjen nå. Jeg skal føde innen et par dager haha. Jeg har alle mulige tegn på at fødselen er like rundt hjørnet - bare at det ikke skjer noe mer... Kvalme, diaré, hodepine ( hvis det er noe) veldig trøtt, svimmel og uggen, mye nedpress og kynnere, ekstremt mye stikninger nedentil - skal til jordmor halv 2 i dag. Satser på at hun tar en sjekk ja og nei! Vent på meg da Veldig glad for at du er i gang,dog misunnelig!! Når er sjekk i dag da? Her skjer det lite,kun dårlig natt,og aktiv baby..rart,hun pleier ver rolig om nettene.. Men du? Jeg har sånne rare kramper i magen..begynner med et voldsomt trykk,akk så noe presser mellom ribbeina,sä blåser magen seg opp,jeg får mensmerter og jeg må puste meg igjennom..rart? Endret 12. desember 2012 av Luremegpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 12. desember 2012 #694 Del Skrevet 12. desember 2012 Jammen var det ikke ting på gang! Lillemor kom som en rakett i går 3 timer etter at vannet gikk. Ikke rakk jeg å få hvilt ut heller, men det kom uante krefter når det sto på, så alt gikk veldig bra! Er nå lykkelig mamma til verdens vakreste snuppe!! Gratulerer! Det var jo kjapt levert ja! Håper alt står bra til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplenepe Skrevet 12. desember 2012 #695 Del Skrevet 12. desember 2012 Gratulerer Angiie Det er jo ikke sikkert det er noe på gang enda likevel da - akkurat nå føler jeg meg ganske pigg. Men kvalmen og hodepinen kan komme sånn plutselig akutt på. Har vært sånn de siste to dagene nå. Fra å være i fin form må jeg bare løpe på do og står der og brekker meg. ( Jeg er laget sånn at jeg nærmest ikke kan kaste opp - det er bare når jeg er skikkelig syk. Så bare det at jeg brekker meg pga kvalmen er ganske uvanlig for meg) Har time halv 2 - så lenge til enda De magesmertene dine kan jo være noe veer kanskje - eller så skal man vel være obs på magesmerter over ribbena fordi det kan være et tegn på svangerskapsforgiftning - mener å ha lest det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 12. desember 2012 #696 Del Skrevet 12. desember 2012 Eplenepe: tenkte nesten på svangerskapsforgiftning hos deg og jeg...Kvalme, hodepine og svimmelhet.... Luremegpå: Har hørt at babyer blir ekstra aktive rett før det starter, vet ikke om det er sant da! Angiie: Gratulerer så mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kittykatt85 Skrevet 12. desember 2012 #697 Del Skrevet 12. desember 2012 Vi valgte Tønsberg men tok sjekken i Drammen og ble sent videre. Tø hadde fult kjør så fått første modningspill nå er moden men ikke helt. Begynnende rier hvert 5 min. Ikke noe vannblære å kjenne... Tvi tvi! Kjenner øksa i ryggen ja:)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplenepe Skrevet 12. desember 2012 #698 Del Skrevet 12. desember 2012 Ja jeg fant ut det når jeg googlet litt jeg og - fikk litt lettere panikk da - men nå skal jeg straks til jordmor. Hvis ikke hadde jeg nok ringt legen eller sykehuset. Datteren min ble født uke 39+0 og var da 2450 - alle var da så opptatt av at hun var såå liten. Men de mente det kun var genetisk, for hun frisk og sterk. også måtte hun ta ekstra vitaminer fordi hun var under 2,5 kg. Det har sikkert dere og fått? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplenepe Skrevet 12. desember 2012 #699 Del Skrevet 12. desember 2012 Tvi tvi kittykatt ! Bare å stå på - snart er det over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 12. desember 2012 #700 Del Skrevet 12. desember 2012 Vi valgte Tønsberg men tok sjekken i Drammen og ble sent videre. Tø hadde fult kjør så fått første modningspill nå er moden men ikke helt. Begynnende rier hvert 5 min. Ikke noe vannblære å kjenne... Tvi tvi! Kjenner øksa i ryggen ja:)) Oi, spennende! Håper de pillene slår fort , og at du modnes fort!! Får du hver 4 time da eller? Spennende!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå