Gå til innhold

Skal være i samme rom som Anders Behring Breivik


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Støtter du rasistiske utsagn òg? Drapstrusler? Samme prinsipp.

Nei, det er ikke samme prinsipp. Rasistiske utsagn og drapstrusler er per idag ulovlige. Å si seg enig med Breiviks ideologi (eller handlinger for den saks skyld) er ikke det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste som med hånden på hjerte kan si at jeg ikke hater ham? Jeg syns saken har fått et helt feil syn. Ikke mange som mestrer å se objektivt på saken.

Forøvrig er jeg enig i en bruker lengre oppe som lurte hvor mye tid, krefter og ikke minst ressurser som skal brukes på dette, når de knapt løser en eneste voldtektssak, jeg synes uansett sånne saker er like forferdelige.

Jeg kjenner selv en som ble skutt på Utøya, for ikke snakke om alle de andre uskyldige som døde. Så ja, jeg jeg misliker ham ikke sterkt; jeg hater han.

Mordere fortjener hat fra de som føler seg støtt og såret, noe annet skulle bare mangle.

Det med for mye ressurser på ABB, for ikke å snakke om mediedekning, ee jeg enig at blir for mye på en gang. Ressursene kunne godt bli brukt på annet, men så er jo dette en sak som har fått svært stor interesse i utlandet, og som ikke er lik noe en enkeltperson har begått i Norge i nyere tid.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, herregud, for en fordummende tråd.

Den begynner bra, og så kommer det produkter av "demokratiet". Alle skal få ytre seg, og det ser man resultatet av her. Hovedgrunnen til at jeg er skeptisk til demokratiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Det drives jo ren jakt på de som skulle være enige med han, fordi vi i kaaan være "tikkende bomber".

På hvilken måte er du enig med ABB?

For øvrig synes jeg det er på sin plass å forsøke å finne de som er "enige" med ABB, for de må vel i stor grad anses å være tikkende bomber. Med enig mener jeg folk som synes det er greit å bombe hus og skyte ungdommer for å fremme sine synspunkt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Media er den fjerde statsmakt. Lærere er ansatt av staten. Mennesker styrer staten. Når da en lærer får 90% av Norges befolkning på nakken, så er det et enormt press på skolen. Om de faktisk velger å støtte læreren, så vil de få en shitstorm av dimensjoner tilbake.

Ja, er det ikke herlig med" ytringsfrihet" når det er ensbetydende med å få fatale negative konsekvenser for den som er så uheldig å ytre seg på den feile siden av det som er moralsk akseptert???

Er det virkelig slik vi vil ha det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alternativet er å kontrollere hele befolkningen, frata dem all makt. Er det slik du vil ha det?

Er det ikke slik det er da? Føles hverfall sånn!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Er det ikke slik det er da? Føles hverfall sånn!

Skolen måtte vise handleevne på grunn av folkets reaksjoner. Ingen er hevet over folket.

Alternativet er å ignorere folket og dermed frata dem deres makt, som igjen fjerner demokratiet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har sjarm med saken å gjøre? For min del skal det mye mer til enn å se en person på tv før jeg føler meg sjarmert. Men jeg går utfra at det sier mer om deg?

Det hadde ikke noe med selve saken å gjøre, men i hver tråd om Breivik er det alltid en eller flere som gir uttrykk for at de syns han er kjekk, "spennende" osv. Hva det sier om meg? Vel, jeg forstår bare ikke hvordan folk kan tenke slik om han....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, jeg støtter absolutt ytringsfriheten. Men mtp hans posisjon, hans arbeidsgiver og Norges følelser i ettertid, så var en reaksjon (av typen smekk på fingrene) på sin plass.

Hadde ikke media fått nyss i det her, ville nok utfallet vært helt annerledes. Mtp mediaoppmerksomheten, hadde faktisk skolen knapt annet valg.

Kittykat, du har ikke forstått denne saken.

Læreren ble sparket fordi foreldrene hadde oppdaget at han produserte ACTIONFILMER for moro skyld. Ikke nasjonalistpropaganda, men filmer med humor og lekedrap. På filmforumet anbefales en dokumentar som heter "dear Zachary." Legen i den filmen lagde actionfilmer med regissøren under oppveksten. Det var godt at en kvinnelig psykomorder tok livet av ham. Vi kan jo ikke ha en ung mann som jobber med gamle og unges helse, når han har laget actionfilmer, det er jo FORFERDELIG. Kanskje har han til og med sett på Die Hard.

Breivik-"støtten" var noe Hamar Arbeiderblad klarte å finne i ETTERKANT. At mannen bruker fake-sympatiutsagn med breivik på humoristisk vis, er kanskje lettere å forstå, når du ser at vi prater om Hedmark. Det blir som om en Amish-unge skulle skrive en McDonalds reklame på kirkeveggen. Hedmark er et mafiahøl uten like. Det er bare å ha partiboka i orden, og det er vel ikke rart man blir opportun av sånt. Det er jo kvalmende.

At typen sa han var nasjonalist, var igjen noe som media lurte ut av ham, og han var nok en gjennomsnittlig stakkar uten medietrening. Han fikk ikke spesifisere om det betød at han bare var glad i 17.Mai eller om han var hitlerjugend-sympatisør. Han har i hvert fall ingen rasistiske utsagn på facebook-kontoen.

Jeg fattet interesse for akkurat den saken, fordi det en så tragisk. Nå må jeg og du betale for varig arbeidsuførhet for en lærer som rektor mente fungerte bra i jobben, fordi noen foreldre (mindretallet) gikk moralsk bananas og fikk med seg et Ap-blad i samme slengen. Hele saken må anmeldes PFU, det er en skandale. Actionfilmer, folkens. Actionfilmer. Jeg hater foreldre. De ødelegger samfunnet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolen måtte vise handleevne på grunn av folkets reaksjoner. Ingen er hevet over folket.

Alternativet er å ignorere folket og dermed frata dem deres makt, som igjen fjerner demokratiet.

Da fjerner vi det undertrykkende demokratiet. Det er kanskje like greit at foreldre som har sære preferanser for hvem som kan få undervise barna deres, får betale for dette selv. Da unngår vi at lærere som har kostet samfunnet mye i form av utdanning, ikke mister muligheten til å være lærere, og så kan de heller tilby billigere undervisning til de foreldrene som ikke syns actionfilmer er så farlig.

Hvorfor skal demokratiet få lov til å tvinge meg til å sponse et så undertrykkende system?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Slik jeg ser saken har utartet seg:

Foreldre for nyss om fritidsaktiviteten hans (vold- og voldtektsfilmer?) som ikke akkurat er det beste for en lærer. Læreren blir suspendert for å komme til bunns i saken (standard prosedyre). Deretter finner man ABB-uttalelsene, som får begeret til å renne over.

Ikke nødvendigvis et godt forbilde for barna, spesielt mtp at man ikke skal bruke ironi ovenfor barn (barneskoleelever er lettpåvirkelige). Det fortjener absolutt en reaksjon, om enn i form av en samtale. Det å gi vedkommende sparken var en overdrivelse (etter min mening), men fortsatt en nødvendighet etter at media blåste saken til himmels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Katten.

Da fjerner vi det undertrykkende demokratiet. Det er kanskje like greit at foreldre som har sære preferanser for hvem som kan få undervise barna deres, får betale for dette selv. Da unngår vi at lærere som har kostet samfunnet mye i form av utdanning, ikke mister muligheten til å være lærere, og så kan de heller tilby billigere undervisning til de foreldrene som ikke syns actionfilmer er så farlig.

Hvorfor skal demokratiet få lov til å tvinge meg til å sponse et så undertrykkende system?

Et kjent sitat går noe a la: "Demokrati er en elendig styreform, men det er den beste vi har."

Gi meg et godt alternativ, og jeg vil støtte deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis et godt forbilde for barna, spesielt mtp at man ikke skal bruke ironi ovenfor barn (barneskoleelever er lettpåvirkelige). Det fortjener absolutt en reaksjon, om enn i form av en samtale. Det å gi vedkommende sparken var en overdrivelse (etter min mening), men fortsatt en nødvendighet etter at media blåste saken til himmels.

Så du vil ha et samfunn der vi tillater at media setter dagsorden. Flott.

Dette er forøvrig ikke det eneste tilfellet:

http://www.fvn.no/lokalt/article895347.ece#.T042zvEaPpw

Vurderer politisk yrkesforbud

En lege ved Sørlandet Sykehus Arendal har høyreekstrem fortid, og har nylig kurset en nynazistisk organisasjon i førstehjelp. Sykehuset har bedt helsetilsynet om hjelp til å vurdere om Eirik Solheim er egnet som lege.

Det er mørke tider vi går inn i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kjent sitat går noe a la: "Demokrati er en elendig styreform, men det er den beste vi har."

Det sitatet stammer mistenkelig nok fra en av de mest korrupte fyllikene av en politiker i moderne tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Katten.

Så du vil ha et samfunn der vi tillater at media setter dagsorden. Flott.

Dette er forøvrig ikke det eneste tilfellet:

http://www.fvn.no/lokalt/article895347.ece#.T042zvEaPpw

Det er mørke tider vi går inn i.

Media setter allerede dagsordenen. Det er en grunn til at den kalles den fjerde statsmakt.

I stor grad bestemmer media hva vi skal være redd for, hva vi skal fokusere på, hva vi skal mene. Selv om det høres ille ut, har vi faktisk ett av de bedre mediene i verden, med tanke på at vår media faktisk bedriver heftig selvregulering.

Titter man over til USA og UK så er det helt andre saker. Nenver Murdoch-empiret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Det sitatet stammer mistenkelig nok fra en av de mest korrupte fyllikene av en politiker i moderne tid.

Fortsatt et tidvis brilliant sinn, og meget korrekt sitat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er fint at hamar arbeiderblad får bestemme utfallet av slike saker, men Se og Hør burde kanskje også fått uttalt seg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...