Gå til innhold

Dette er da dyreplageri

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Silvermist
Skrevet

Ingen reagerer fordi fisken ikke er søt og nusselig, dessverre.

• Liker 3
Skrevet

Den artikkelen der provoserte meg noe helt enormt. Etter å ha lest (og blitt kvalm) googlet jeg kjapt fish og pain (google scholar) og fant flere vitenskapelige artikler som mente at det var stor sjanse for at fisk hadde smertefølelser.

At DB da fremstiller det på en sånn fjasete måte at man nesten kan konkludere med at det er helt ok å plage en fisk på den måten, jeg blir dårlig.

Jeg synes det UANSETT er helt utrolig uetisk å behandle et levende vesen på den måten, enten man vet noe sikkert eller ikke. Jeg kan ikke skjønne at de IKKE skulle ha slike følelser, det er da veldig adaptivt å føle smerte/frykt/aversjon osv.

• Liker 9
Skrevet

Jeg elsker sushi. Men du verden som jeg hater dette.

• Liker 2
Gjest Survival
Skrevet

Selvfølgelig reagerer man på det, men hva skal man gjøre.. Det er helt forferdelig. Grusomt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg blir så irritert!

Hvorfor skal det være så vanskelig å ta livet til dyrene før man stapper dem i kjeften?!

Virker jo som det er ganske vanlig å spise levende dyr der. Levende blekkspruter, for eksempel. Som er livsfarlig også.

Endret av Blod
  • Liker 4
Skrevet

Drøyt! Klikket meg desverre inn på linken og kom over en blekksprut som forsøkte å rømme da det ble helt soya på den, man så den virkelig slet. Enkelte japanere og kinesere fortjener en kule... Verste er at Youtube godkjenner de fleste videoer som inneholder dyremishandling. *Don't want to live on this planet anymore...*

• Liker 1
Skrevet

Og ja, desverre er det ikke mange som har empati for fisk, krabber og andre sjødyr, da idioter av noen forskere konkluderer med at slike dyr ikke føler smerte, og de er jo ikke søte, må vite :nei:

• Liker 3
Skrevet

Nå ble jeg bare utrolig lei meg....

• Liker 2
Skrevet

Uff, dette er jo bare trist :(

• Liker 1
Skrevet

Det finnes mange videoer med dette på youtube (dessuten video om hvordan man lager sushi med levende fisk).

Fisk kan ikke skrike, derfor er det ikke plagsomt for mennesker at fisken har det vondt. Tidligere tenkte man ikke på at fisk kunne føle smerte.

Fisker har et omfattende nervesystem og en hjerne. Og det er ingen grunn til å ikke avlive fisken før filetering, annet enn at det er "fancy". Å servere dem levende ser jeg på som SVÆRT uetisk!

/Biolog.

• Liker 3
Skrevet

Men er den levende eller er dette bare reflekser?

Skrevet

Hva fanden...

Kan ikke se at dette er ok på noen som helst måte! "Man går utifra at fisk ikke kjenner smerte"

Man går da ikke utifra slikt!!! For noen år tilbake så gikk man også utifra at nyfødte ikke kjente smerte, noe som gjorde at man opererte uten noen form for bedøvelse... Nå har de heldigvis forsket seg frem til at de kjente smerte, men allikevel...

Når man ikke vet, så burde man gå utifra at alle kjenner smerte!!!!!

Fysj! Kjenner jeg blir kvalm av slike mennesker :kjefte:

• Liker 1
Skrevet

Men er den levende eller er dette bare reflekser?

Er nok levande. Fisk døyr vel heller ikkje automatisk av at sidekjøtet blir fjerna, for blodtapet blir svært lite fram til ein kjem inn til dei indre organa.

Skrevet

Er nok levande. Fisk døyr vel heller ikkje automatisk av at sidekjøtet blir fjerna, for blodtapet blir svært lite fram til ein kjem inn til dei indre organa.

Men hvor lenge kan den leve uten vann da? Det kan da ikke være så altfor lenge?

I tillegg spreller jo gjerne fisk ganske lenge etter at den er død, så hvordan vet man at denne lever? :klo:

Grusomt er det åkke som, fatter ikke hvorfor de ikke bare kan hogge av hodet på den... :frown:

• Liker 1
Skrevet

Men hvor lenge kan den leve uten vann da? Det kan da ikke være så altfor lenge?

I tillegg spreller jo gjerne fisk ganske lenge etter at den er død, så hvordan vet man at denne lever? :klo:

Grusomt er det åkke som, fatter ikke hvorfor de ikke bare kan hogge av hodet på den... :frown:

Tja, dei kan leve ei god stund utan vatn, men akkurat det spelar vel ikkje så stor rolle, for slike restaurantar har nok direktelevering og/eller fisketankar der fisken sym fram til den blir bestilt.

Eg må berre seie at eg ikkje har sett akkurat denne videoen, men eg har tidlegare sett ei sak med fiskar som vart steikt levande.

Det må då uansett vere mogleg å vente såpass lenge at sjølv dødsrykningane er ferdige. Det å i det heile tatt sjå på det som flott at fisken er i live, eller tilsynelatande i live (om det no skulle vere dødsrykningar), er jo patetisk.

• Liker 1
Skrevet

Og ja, desverre er det ikke mange som har empati for fisk, krabber og andre sjødyr, da idioter av noen forskere konkluderer med at slike dyr ikke føler smerte, og de er jo ikke søte, må vite :nei:

Hvilke forskere har konkludert med dette, har du en link?

Og - hvis de faktisk har en begrunnelse for konklusjonen sin - hvorfor er de idioter?

Jeg synes dette er like forferdelig som alle dere, men den kommentaren din ble fryktelig useriøs synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...