AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Jeg har så lyst på tvillinger!!! Er det noe som helst som kan gjøre sjansen større for dette? Hilsen håpefull! 2
Kahlan Amnell Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Annet enn prøverørsbehandling er det ikke mye du kan gjøre selv såvidt jeg vet.
Nevian Skrevet 27. februar 2012 #3 Skrevet 27. februar 2012 Om du googler I want twins ryr det jo inn med resultater!
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #4 Skrevet 27. februar 2012 Nei, det er ikke noe du kan gjøre selv. Men har du vært rundt tvillinger? Er du klar over hvor mye jobbe det er? En er slitsomt, to er ekstremt slitsomt! Ja, barn er forskjellige, men dobbel jobb er det uansett. Spesielt i starten. 1
Labello Skrevet 27. februar 2012 #5 Skrevet 27. februar 2012 Om du googler I want twins ryr det jo inn med resultater! Gøy at du googla det 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #6 Skrevet 27. februar 2012 Nei, det er ikke noe du kan gjøre selv. Men har du vært rundt tvillinger? Er du klar over hvor mye jobbe det er? En er slitsomt, to er ekstremt slitsomt! Ja, barn er forskjellige, men dobbel jobb er det uansett. Spesielt i starten. Ja, men da kan jeg være gravid kun en gang 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #7 Skrevet 27. februar 2012 Skjønner deg TS. SKulle ønske jeg hadde fått tvillinger, så var jeg ferdig med det!! Nå må jeg jo lage et søsken og da er det påan igjen med slitet!! 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #8 Skrevet 27. februar 2012 Skjønner deg TS. SKulle ønske jeg hadde fått tvillinger, så var jeg ferdig med det!! Nå må jeg jo lage et søsken og da er det påan igjen med slitet!! Ikke sant og selv om det er dobbel jobb, så er det jo dobbel glede i tillegg 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #9 Skrevet 27. februar 2012 Er du 13 år TS? Isåfall kan jeg forstå at du ønsker dette. Er du derimot litt mer voksen så bør du vokse opp og innse at tvillinger ikke er noe man bør ønske seg, det er UFATTELIG slitsomt. 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #10 Skrevet 27. februar 2012 Skjønner deg TS. SKulle ønske jeg hadde fått tvillinger, så var jeg ferdig med det!! Nå må jeg jo lage et søsken og da er det påan igjen med slitet!! Er det noen som tvinger deg til å få barn? Hvis ikke så kan du vel bare la være å gå gjennom dette forferdelige slitet med å lage dem, få dem og være forelder. 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #11 Skrevet 27. februar 2012 Jeg har tvillinger. Selv om jeg elsker barna mine over alt på jord, skulle jeg ønske jeg hadde fått én av gangen. 5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #12 Skrevet 27. februar 2012 Å jaa, og det å få to spedbarn på èn gang er bare rosa drømmer, superromantisk og ponnier som fjerter regnbuer! De ligger og pludrer og ler og sover døgnet rundt og det er bare såå søtt med tvillinger asså.. Gurglgurgl... 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #13 Skrevet 27. februar 2012 Er du 13 år TS? Isåfall kan jeg forstå at du ønsker dette. Er du derimot litt mer voksen så bør du vokse opp og innse at tvillinger ikke er noe man bør ønske seg, det er UFATTELIG slitsomt. Har du tvillinger? 1
Gjest Marmot Skrevet 27. februar 2012 #14 Skrevet 27. februar 2012 Tvillingsvangerskap er risikosvangerskap. Det vil si større risiko for tidlig abort, fosterdød og prematur fødsel. Er det virkelig noe du ønsker for ungen(e) din(e)? 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #15 Skrevet 27. februar 2012 Er det noen som tvinger deg til å få barn? Hvis ikke så kan du vel bare la være å gå gjennom dette forferdelige slitet med å lage dem, få dem og være forelder. Jeg snakker om babytiden, som jo for mange er det mest slitsomme. Men det kommer seg når de blir større og mer selvstendige. Derfor skulle jeg ønske at jeg ikke trengte å gå gjennom det første året igjen, på en måte. Men så er det selvsagt mye glede også! Så jeg gjør det jo frivillig ja.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #16 Skrevet 27. februar 2012 Jeg har tvillinger. Selv om jeg elsker barna mine over alt på jord, skulle jeg ønske jeg hadde fått én av gangen. Helt enig! Jeg elsker selvfølgelig barna mine, men om jeg kunne fått velge så hadde jeg valgt å få dem en om gangen. De første årene var grusomme! Vet det ikker er sånn for alle, men veldig mange tvillingforeldre synes det er grusomt slitsomt. Jeg husker bare små deler av det første året, resten er enten fortrengt eller rett og slett glemt i all slitet. Jeg hadde veldig få perioder hvor jeg kunne kose med ett barn, det ble mest flying rundt for å skifte bleier, mate, bysse, vaske klær osv. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #17 Skrevet 27. februar 2012 Har du tvillinger? Ja Og som sagt av de andre som har svart, man er uansett glad i barna sine, men hadde valget hvert der så hadde jeg tatt et og et barn av gangen. Ikke bare er det et risikosvangerskap, men det er ekstremt mye jobb, stress og slit, selv om man er to foreldre. Det må være himmel å "bare" ha en baby når man skal på butikken alene, ut alene, skifte, dusje, etc. 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #18 Skrevet 27. februar 2012 Jeg har også tvillinger, og jeg føler meg heldig som har fått oppleve å få to på en gang. Det er klart det har vært stress og slitsomt, men jeg ville ikke vært opplevelsen foruten. Det mest slitsomme er faktisk alle som skal fortelle meg hvor ille jeg har det! 2
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2012 #19 Skrevet 27. februar 2012 Jeg skjønner ts til en viss grad. Jeg tror at tvillinger er veldig slitsomt i begynnelsen (de 2-3 første årene), men så tror jeg også at det kan bli lettere med tvillinger sånn fra 3 års alderen. Med mindre de ikke kommer overens så vil de jo ha mye glede i hverandre og kunne leke sammen noe som vil gi foreldrene avlastning. Jeg har selv to barn med 3 års mellomrom. Da nr 2 var 1 mnd gikk jeg og samboeren fra hverandre så mesteparten av tiden ble jeg alene med babyen + en 3-åring. Og det var jo veldig slitsomt til tider, men jeg klarte jo det, og da tenker jeg at det burde jo være mulig å klare tvillinger når man er to om det. Er man derimot alene med tvillinger kan jeg forstå at man kan møte veggen. Nå når jeg har en 1-åring og en 4-åring så er det så stor aldersforskjell, så det blir mye "krangling" og begge to vil helst være sammen med meg hele tiden. Det er ikke lett å finne på ting som begge to kan ha glede av når jeg bare er en person og dermed ikke kan gjøre ting med dem hver for seg. Hadde jeg hatt to 4-åringer så hadde det vært lettere. Men å gå gravid med tvillinger med alt det innebærer virker både slitsomt og bekymringsfylt, og jeg skjønner jo at de første årene er grusomt slitsomme. Men man får vel kanskje litt mer hjelp fra familie og venner når man får tvillinger også?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #20 Skrevet 27. februar 2012 Jeg skjønner ts til en viss grad. Jeg tror at tvillinger er veldig slitsomt i begynnelsen (de 2-3 første årene), men så tror jeg også at det kan bli lettere med tvillinger sånn fra 3 års alderen. Med mindre de ikke kommer overens så vil de jo ha mye glede i hverandre og kunne leke sammen noe som vil gi foreldrene avlastning. Jeg har selv to barn med 3 års mellomrom. Da nr 2 var 1 mnd gikk jeg og samboeren fra hverandre så mesteparten av tiden ble jeg alene med babyen + en 3-åring. Og det var jo veldig slitsomt til tider, men jeg klarte jo det, og da tenker jeg at det burde jo være mulig å klare tvillinger når man er to om det. Er man derimot alene med tvillinger kan jeg forstå at man kan møte veggen. Nå når jeg har en 1-åring og en 4-åring så er det så stor aldersforskjell, så det blir mye "krangling" og begge to vil helst være sammen med meg hele tiden. Det er ikke lett å finne på ting som begge to kan ha glede av når jeg bare er en person og dermed ikke kan gjøre ting med dem hver for seg. Hadde jeg hatt to 4-åringer så hadde det vært lettere. Men å gå gravid med tvillinger med alt det innebærer virker både slitsomt og bekymringsfylt, og jeg skjønner jo at de første årene er grusomt slitsomme. Men man får vel kanskje litt mer hjelp fra familie og venner når man får tvillinger også? Om man får mer hjelp vet jeg ikke, vi kan telle på en hånd de gangene vi har hatt barnevakt. Det er klart det er lettere å finne på ting når man har to på samme alder enn når man har sprikende alder på søsken. Mine tvillinger har sloss så blod,tårer og snørr har rent i alle år. De har gått i forskjellige avdelinger i barnehagen og i forskjellige klasser på skolen fordi de krangler så mye. De er så forskjellige at de ikke har samme interesser, selv om de er av samme kjønn. Klart det er utfordringer med barn, og alle familier har sine problemer. Men det er ikke til å stikke under en stol at tvillinger er slitsomt. Under graviditeten ble jeg fulgt opp ekstremt godt, så der var jeg aldri bekymret til tross for problemer som oppstod. Jeg har problemer med å se hvorfor folk ønsker seg tvillinger. Hva er det de ønsker seg? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå