Gå til innhold

Når er det vanlig med juletrefest for barna?


Gjest anonym

Når er det vanlig med juletrefest for barna?  

  1. 1. Når er det vanlig med juletrefest for barna?

    • Før jul (desember)
      0
    • Etter jul (tidlig januar)
      11


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mine barn har vært på juletrefest i desember og skal på et par i nå i januar! :smilejenta: :smilejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er vanligst med juletrefester etter jul - det merker jeg, for jeg spiller av og til i nissekorps...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er vanligst med juletrefester etter jul - det merker jeg, for jeg spiller av og til i nissekorps...

Spiller også i korps - dette er nok riktig observert. Korpsene jeg er med i har tilsammen 6 oppdrag på juletrefester denne uka og 4 neste uke - det var ingen før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nicoline

Jeg er ikke registrert og får derfor ikke avgi stemme, på jobben min hadde de i alle år juletrefestene i januar. De siste årene har de derimot begynt å ha dem før jul ...

For min del synes jeg det er i seneste laget å gå på juletrefest langt uti januar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Juletrefest blir på en måte en slags siste krampetrekning :blunke: Veldig hyggelig, altså, men har alltid vært lenge etter at jula er over alle andre steder. Uti januar en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heime er skulefesten (barneskulen) på kvelden siste skuledag - som regel rundt 20. des. Søndagsskulen sin julefest brukar å vere 27. des. trur eg. Og så har Frelsesarmèen brukt å ha julefest rett over nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seleena

1 eller 2 uker før jul trodde jeg var vanligst!! Etter jul har man kanskje gått "lei" jula og fått rydda ut all pynten og skole/jobb har begynnt igjen.

Har snakka med noe unger, som hadde jultrefest etter jul - dette var veldig rart for de....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

På skolen før jul

på jobb etter jul

foreninger og andre ting etter jul.

Det er i alle fall slik jeg har opplevd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tenkt på juleavslutning på skole/barnehage som juletrefest, selv om det selvfølgelig ligner veldig. For meg er juletrefest en fest arrangert av foreninger/lag eller jobb etter jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juletrefester pleier visst å vær etter jul, noe jeg synes høres helt sprøtt ut.

Juletrefest lenge etter jul er over.... :-?

Det burde jo henge sammen med jul syns nå jeg. Før jul!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo noe som heter både 13. dag jul og 20. dag jul. Er ikke så vanlig å feire lenger, men en del gjør det fremdeles, eks hos mine foreldre står juletreet til 20. dag jul. Ergo er ikke jula over for alle enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Juletrefestene jeg gikk på da jeg var liten, var som regel etter jul. Kan ikke huske at noen var før jul iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juletrefestene har man da etter jul! Som regel tidlig i januar, noen kan kanskje være i romjula.

Før jul - da har man juleavsluttning da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Jeg har aldri vært på juletrefest i januar, synes det høres helt misplassert ut. Hjemme er juletrefest for barn alltid i romjula. Hvis det ikke passer, synes jeg siste uka før jul er greit. Ikke annet..

Et år rakk vi ikke å lage juleball i desember, men måtte flytte det til januar. Da ble det naturlig nok ikke kalt juleball, men nyttårsball.

Derfor synes jeg ungenes fest i januar burde hete nyttårsfest.

Juletreet skal stå til 13. dag jul, det er jeg enig i.

Veslebråka ii

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...