Gjest snoopy_93 Skrevet 1. mars 2012 #21 Skrevet 1. mars 2012 Takk for alle positive og støttende svar! Setter pris på det.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #22 Skrevet 1. mars 2012 Jeg oppdaget to kuler i brystet da jeg var rundt 18-19. Tenkte ikke over det en gang, bare kjente etter for å se om de fortsatt var der nå og da. Den ene kulen forsvant, mens den største vokste sakte men sikkert til den ble såpass stor da jeg var 22 at den var ubehagelig under BHen, ettersom BH-spilene strammet akkurat der den var. Så da dro jeg til legen. Fikk beskjed om at slike kuler på så unge jenter sjelden er noe å bekymre seg over, men at man sjekker dem for sikkerhetsskyld. Ble sendt på sjekk hvor de blant annet tok en celleprøve eller hva det nå var fra kulen. Fikk mye bedøvelse, så det gjorde ikke vondt. Tok også mammografi. Fikk svar til slutt om at den var helt ufarlig, men at de kunne fjerne den om jeg ville. Det ville jeg, så da ble det til slutt operasjon. Veldig ufarlig det og, bare et lite kirurgisk inngrep, bekymret meg ikke i det hele tatt. Ikke var det vondt etterpå heller, fikk med hjem smertestillende tabletter som jeg aldri gadd å ta. Så - chill bill! Det går helt sikkert fint med deg og, og kanskje kulene forsvinner av seg selv slik min ene gjorde? 1
Snop Skrevet 1. mars 2012 #24 Skrevet 1. mars 2012 Ikke vær redd! De undersøker bare for å være sikre, det er ren rutine. Det er VELDIG uvanlig at så unge jenter som deg får brystkreft, det er derimot VELDIG vanlig å få klumper av andre årsaker. Jeg har selv hatt en godartet svulst i brystet siden jeg var 18. Da måtte jeg også undersøkes på sykehuset, som sagt ren rutine - men jeg var nervøs jeg også, så jeg forstår deg godt 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #25 Skrevet 1. mars 2012 Oppdaterer dere litt jeg. Når jeg viste kulen (som har legeskrekk og ikke ville vise seg med en gang) til legen fikk hun et alvorlig uttrykk i ansiktet. Når jeg kjenner på kulen så er den ganske hard og har flytta seg lengre ut mot siden, noe som gjør den lettere å oppdage/kjenne. Legen mener kulen er ca 1cm i diameter og at den ikke "sitterfast" i verken hud eller underlag. (det kjenner jeg selv også) Hun skrev til Drammen sykehus og jeg får snart innkalling til en ultralyd eller mammografi. Gruer meg egentlig litt. Vær glad for at legen din tar det på alvor, en kul i brystet skal alltid sjekkes, og det er bedre at hun gjør det hun skal med henvisninger osv, enn at hun er overbevist om at det ikke er farlig pga alderen din. Selve undersøkelsen er ingenting å grue seg for. Mammografien er i verste fall litt ubehagelig, fordi du må stå i samme stilling en stund, ultralyden er helt grei. Dersom du må ta celleprøve kan det gjøre litt vondere enn et sprøytestikk, men det er heldigvis fort gjort. Jeg har tatt alt sammen, og gikk lykkelig ut, fordi jeg fikk vite av den foreløpige analysen at det 99% sikkert var ufarlig, så selve undersøkelsen var en bra ting, fordi jeg kunne slutte å uroe meg. Flott at du har en kjæreste som støtter deg, og ikke føl deg hypokonder. Dette er noe man skal gå til legen med, det som er dumt er å vente med det. Håper du får time til mammografi raskt, så du kan få dette ut av verden.
Gjest snoopy_93 Skrevet 2. mars 2012 #27 Skrevet 2. mars 2012 Beklager om jeg ikke har stor bokstav etter punktum. tastaturet er helt fjernt. Jeg tror ihvertfall at om jeg får tilbudet at jeg fjerner den. Den "svømmer" rundt nede på venstre side og jeg kan fort finne den ganske høyt oppe på brystet. det var vel det hun mente med at den ikke sitter fast noe sted. Kan fint mose den med bh'en også :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #28 Skrevet 3. mars 2012 Beklager om jeg ikke har stor bokstav etter punktum. tastaturet er helt fjernt. Jeg tror ihvertfall at om jeg får tilbudet at jeg fjerner den. Den "svømmer" rundt nede på venstre side og jeg kan fort finne den ganske høyt oppe på brystet. det var vel det hun mente med at den ikke sitter fast noe sted. Kan fint mose den med bh'en også :gjeiper: Det høres veldig lovende ut! At den er såpass mobil taler for at det er noe godartet
Gjest snoopy_93 Skrevet 3. mars 2012 #29 Skrevet 3. mars 2012 Det høres veldig lovende ut! At den er såpass mobil taler for at det er noe godartet Det var godt å høre! En glad melding på bursdagen min! Wihu
Vulpes Skrevet 3. mars 2012 #30 Skrevet 3. mars 2012 Det var godt å høre! En glad melding på bursdagen min! Wihu Gratulerer med dagen da!! Ha en kul bursdag! (Sorry. Den måtte ut :gjeiper: Men virkelig, ha en flott dag!) 2
Gjest snoopy_93 Skrevet 3. mars 2012 #31 Skrevet 3. mars 2012 Gratulerer med dagen da!! Ha en kul bursdag! (Sorry. Den måtte ut :gjeiper: Men virkelig, ha en flott dag!) Haha! Den slo'an
Mynona Skrevet 3. mars 2012 #32 Skrevet 3. mars 2012 Gratulerer med dagen Snoopy! Jeg skal feire deg litt i dag, sammen med min egen feiring
Gjest snoopy_93 Skrevet 3. mars 2012 #33 Skrevet 3. mars 2012 Gratulerer med dagen Snoopy! Jeg skal feire deg litt i dag, sammen med min egen feiring Bursdag du også? Gratulerer med dagen i så fall!
Gjest snoopy_93 Skrevet 11. mars 2012 #36 Skrevet 11. mars 2012 Nei, det har jeg ikke. Har ikke fått noe brev fra sykehuset med dato og tid enda heller.. Det går så tregt. :/
Mynona Skrevet 11. mars 2012 #37 Skrevet 11. mars 2012 Ja, sånt tar tid. Jeg bestilte time på privatsykehus, så jeg skulle få det ut av verden og slippe å engste meg.
sologsommer Skrevet 11. mars 2012 #38 Skrevet 11. mars 2012 jeg fant også en kul for lenge siden, som jeg bare har utsatt å sjekke, men tilslutt gikk jeg til legen og da ble jeg sendt videre til ultralyd hvor de fant en til og tok prøve av kulene. de sa det mest sannsynlig er fibroadenom heldigvis. MEN nå har jeg ventet i over 1 MÅNED(!) på svaret for de har klart å sende til feil lege. de sa det skulle ta MAKS 2 uker. Det blir rett og slett for dårlig! man går rundt og er livredd også surrer de så mye. måtte bare få det ut.. du skal mest sannsynlig ikke ta mammografi, men ultralyd for de tar ikke mammografi på unge for å skåne de mot stråler, og pluss at vi unge har så mye vev eller noe sånt så man ser ikke kuler så lett på den måten. ønsker deg masse lykke til
StellinaX Skrevet 11. mars 2012 #40 Skrevet 11. mars 2012 Jeg fant en kul som kan minne litt om den første kulen du fant, drog på mammografi (privat, fikk time dagen etter legekonsultasjon), det var kun en lymfekjertel. Tror neppe det er noe farlig i ditt tilfelle, men godt du fpr det sjekket! Lykke til på undersøkelsen:) 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå