Gå til innhold

Hvor mye er det realistisk for meg å gå ned på 3 måneder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Veier 105 kg :tristbla: og er bare 163 cm høy.

Jeg skal IKKE sulte meg eller gjøre noe som er skadelig.

Men hvis jeg spiser sunt, nok og regelmessig (rundt 1500 kcal daglig). + Trener noen ganger i uka.

Hva er det realistisk å gå ned på tre måneder? Hvis jeg virkelig går inn for det? vil så gjerne bli sommerslank :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Realistisk er 0,5-1 kg i uken. Men hvorfor ville bli sommerslank? Er ikke det bedre å endre livsstilen for livet og dermed er alltid klar for sommeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer vel mye an på hvor mye du faktisk har å miste. Mye å miste = kan gå ned mye. Lite å miste = går ikke ned så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan du helt enkelt regne ut. Utregningen er selvfølgelig ikke 100% korrekt men absolutt nøyaktig nok til å oppnå det man ønsker.

1 KG fett er 7000 kalorier. Så for å gå ned 1 KG pr uke så må du ha et underskudd på 7000 kalorier i uken. Altså du må spise 7000 kalorier mindre enn du forbrenner. Så da må du finne ut hvor fort du vil gå ned. 1 Kg i uken = 1000 kalorier underskudd daglig. 0.5 KG i uken er 500 kalorier underskudd daglig. Så må du jo bestemme deg for hvordan underskuddet skal fordeles mellom mindre mat og mer trening.

Det første du må gjøre er å regne ut din BMR. Det er kaloriene kroppen forbrenner på en dag bare ved å holdes i live. Det kan du gjøre HER. Dette er en formel som der man ved å forandre noen tall også finner ut forbruket ved aktivitet. Det vil du se på listen under med aktivitet. Gå kun utifra 1,2 Ingen aktivitet. Det er da det du forbrenner på en dag når du ikke er noe form for aktivitet.

Videre så må du finne ut hvor mye du forbrenner pr treningsøkt. Det kan du finne ved div googling på den type treningsøkter du gjør.

Så er det bare å regne kalorier og gå ned det du ønsker på den tiden du ønsker.

Men husk at noe mindre mat enn 1200 kalorier dagen over flere mnd ikke er å anbefale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...