Gå til innhold

skal man bli straffet for å ikke være anonymbruker?


Gjest SummerJudith

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest frøken am

Det er faanmæ galt å være AB, og det er like galt å være offentlig og ærlig.

There is no pleasing this people.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen er latterlig enkel.

Om Stian92 poster en masse meninger om at folk som får enebarn er egoister og fratar barna sine en masse opplevelser i flere tråder, så er det enklere å si "Eh, what?" når han skriver at han ikke skal ha fler enn ett barn i en annen tråd.

AB er ikke en bruker, men en grå masse av brukere som man ikke kan skille mellom. Så det er klin umulig å forfølge en AB med meningene sine.

Eksempelet mitt over med Stian92 synes jeg er helt greit. Men om noen følger etter Stian92 inn i en tråd som handler om biler, for å så slenge dritt og trekker inn ting han har sagt om barn i en annen tråd - da blir det ufin forfølgelse. Som noen har nevnt, så finnes det her inne. Desverre.

Grunnen til at folk ikke "tar" AB for å si slemme ting, er også fordi at AB er en grå masse. Umulig å vite hvem man skal ta i kragen. Det går samme vei med ros. Det er sjeldnere at AB får ros for et velskrevet innlegg, enn at feks NozMonster får høre "bra skrevet!" i kommentarer under. Fordi det er lettere å klappe Noz på skuldra enn å klappe den grå massen av anonyme folk på skulderen. Samme måte med å ta igjen (eller rette gjort: Si fra) når AB tråkker over streken.

Det riktige å gjøre er å rapportere både brukere og AB som poster off-topic, slemme ting, sier stygge ting.. så kan moderatorene bestemme om det skal slettes eller stå der. Dersom jeg bruker AB til å poste dritt og blir rapportert nok ganger - så blir jeg bannet. De kan sjekke hvem som står bak AB-innlegg og undersøker det ved behov etter slik jeg har forstått.

Men at det føles litt dumt at AB'ere "slipper unna" med ting, mens brukere ikke gjør det, det kan jeg forstå. Men grunnen er nok bare at det er vanskelig både å ta dem, og å rose dem. Fordi de er en gruppe. Ikke en person.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal da ikke bli straffet, men folk danner seg et mer helhetlig inntrykk av deg om de klarer å spleise flere innlegg fra samme person. For de som ikke er anonyme; bør dette bety fint lite. Man står for det man sier i alle tråder, og om noen skulle bruke det imot deg, uten å være relevant i argumentene, får det være opp til deres usaklighet.

Det er forståelig å poste som anonym om man uttrykker ting som kan få deg gjenkjent på godt og vondt, men å bruke det ellers for å gå til angrep er på mange måter feigt. Noen ting er kanskje ikke samfunnsmessig akseptert å snakke åpent om enda, men alle bør kunne lufte sine tanker her uten å bli krenket eller latterligjort(om saken er innen lovens rammer). Anonymbruker-knappen er da nyttig å bruke, uansett om folk tar opp et tema som jeg personlig er sterkt imot.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...