Gå til innhold

Aldersforskjell i forhold


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her er det stor aldersforskjell: 31 år, men vi har det fantastisk sammen. Han har og barn som er på min alder, og er ikke rar av den grunn, (tror jeg kjenner han bedre enn hva ”gjest” gjør). Vi har bare ikke så mye fordommer og har tatt sjansen på kjærligheten. Vi har vært i lag i 6 år, og i hverdagen har vi ikke problemer med aldersforskjellen. Vi har god kommunikasjon, og en personlighet som matcher..

Og jeg er enig med Moscato, når jeg ser og leser problemene til noen av brukerne her inne så tenker jeg at fy søren så godt jeg har det, så heldig jeg er. Er ikke det det viktigste?

Har også et vennepar hvor hun er 26, han er 55, de er forlovet etter å ha vært i lag i 4 år, har alltid tenkt at de ser nyforelsket ut enda. Så alder kan ha noe å si, men ikke nødvendigvis.

Hos oss er det 27 års forskjell, og også her er det en helt utrolig kjemi som bare var der fra første stund. Det er en så god følelse å være så sikker på at man har truffet den rette...derfor blir det så tungt når barna hans lager en masse bråk, og stiller et ultimatum til faren sin dersom vi flytter sammen...bare pga hvilket år man tilfeldigvis er født... Men vi holder ut, og jeg håper og tror at vi skal klare det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det nesten 11 år, han fyller 39 i sommer og jeg blir 28. synes ikke det har noe å si da vi har samme interesser her i livet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri blitt ilag med en fyr som hadde en datter jevnaldrende med meg. Seriøst....

Jeg blir helt matt av slik trangsynt og fordømmende A4-tankegang... Er det ikke selve mennesket og dets personlighet som er viktigst her?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Fordi en fyr som driver og legger an på damer som er på alder med deres døtre er det noe rart med.

Ja nei altså... Det er jo ingen forskjell mellom ei på noen og tyve og ei på 15? Folk som ikke klarer å glede seg over andres lykke er det noe patetisk med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja nei altså... Det er jo ingen forskjell mellom ei på noen og tyve og ei på 15? Folk som ikke klarer å glede seg over andres lykke er det noe patetisk med.

Her treffer du spiker'n på hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jeg vil nå si at når aldersforskjellen er på 2-5 år, er det ikke verdt å nevne en gang. Da er man jo mer eller mindre jevnaldrende. Når det begynner å bli 10 års aldersforskjell eller mer, kan man snakke om forskjell.

Jeg var 18 og eksen 25 da vi ble sammen. For oss ble det et problem at jeg var for ung da vi ble sammen, og etter hvert som jeg ble eldre, gikk det dårlig med forholdet.

I ettertid har jeg funnet ut at jeg passer bedre med litt yngre menn, men grensen går på 5 år nedad. Mannen min er 2 år yngre enn meg, men det ser jeg ikke på som aldersforskjell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Hvorfor blir mange sure og beskylder meg (og andre) for å fare med steinalderteorier og mannsjåvinistisk pjatt når det påpekes at det velges tradisjonelt, selv i politisk korrekt Norge? Som for eksempel at kvinner tenderer til å velge seg eldre menn/alderforskjell "riktig vei" :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 18 i april, og han er 22 år i oktober. Vi er ikke kjærester, ennå. Synes det er litt rart.

Jeg er like gammel som lilleøsteren hans, og han er et år eldre enn min storesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Ja nei altså... Det er jo ingen forskjell mellom ei på noen og tyve og ei på 15? Folk som ikke klarer å glede seg over andres lykke er det noe patetisk med.

Men hvis det ikke er noen forskjell så velger man da ei på noen og tyve?`;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis det ikke er noen forskjell så velger man da ei på noen og tyve?`;)

Anten du skjønte ironien til MorAase eller ei, så var det jo det han (kjærasten min) gjorde. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest "gjest"

Anten du skjønte ironien til MorAase eller ei, så var det jo det han (kjærasten min) gjorde. :)

Vel, når det kommer til MorÅse så er det vanskelig å finne noe som helst ironi der.

Folk over 18 år skal holde seg unna ungdomsskoleelever og det holder jeg fast ved.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, når det kommer til MorÅse så er det vanskelig å finne noe som helst ironi der.

Folk over 18 år skal holde seg unna ungdomsskoleelever og det holder jeg fast ved.

Tjaha, det er greit nok, men i denne tråden har det ikkje vore snakk om ungdomsskuleelevar.

Stedottera mi er ungdomsskuleelev, men sjølv har eg ikkje gått på ungdomsskulen på 6 år. Slik sett er vi absolutt ikkje jamaldrande, sjølv om du tydelegvis meiner det. Og no trakk eg fram det fordi du tydelegvis meiner at det òg er eit mål på kven ein kan legge an på og ikkje.

Eg har òg fullført tre år på vgs, jobba i to år og til og med starta på ei høgare utdanning som tek 6 år. Du kan då ikkje for alvor meine at det å leggje seg etter meg er det same som å leggje seg etter ei i klassa til dottera hans (slik du antyda i starten her)?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Påtuppa

Jeg er 25, han er 46... Men aldersforskjellen betyr ikke mye for oss. Vi fungerer i lag, men tallene på en papir virker mye. Allikevel, kunne ikke tenkt meg en annen mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest MorAase

Vel, når det kommer til MorÅse så er det vanskelig å finne noe som helst ironi der.

Folk over 18 år skal holde seg unna ungdomsskoleelever og det holder jeg fast ved.

Hvor mange går på ungdomskolen i en alder av 19?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er 27, jeg er 30. Tenker aldri på alderen vår.

Mener du at det er alderfoskjell? Jeg ville sett på dere som jevnaldrende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldersforskjell er for meg der det er 10 år eller mer. Om du syns det er ok å pleie en aldrende mann i ditt voksne liv, og sitte alene når du blir gammel så kjør på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...