Gå til innhold

Drapet på Hilda Feste


*melis*

Anbefalte innlegg

Jeg var vitne til et drapsforsøk for noen år siden. Gjerningsmannen var full, og forsøkte å drepe en annen. Han skjøt mot vedkommende, men traff heldigvis ikke. Vi var en del folk der, og politiet kom raskt, fikk lagt gjerningsmannen i bakken. Gjerningsmannen husket ikke noe som helst av dette. Kun at han lå på bakken og hørte mye skrik. Han hadde drukket mye den kvelden, og var synlig beruset. Gjerningsmannen husker den dag i dag ikke noe av hendelsen som nesten gjorde han til drapsmann.

Så det er klart, det er mulig å begå alvorlige handlinger når man er så ruset at man etterpå ikke vil huske noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis han virkelig ikke husker noe:

Hvor forferdelig må det ikke være og ikke minst sjokkerende å oppdage at man har misbrukt en gammel dame seksuelt og drept henne?

Kan ikke forestille meg det engang...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike saker gjør meg nyskjerrig. Dersom siktede kun hadde drukket men gjør slike handlinger så må han jo ha noen mørke sider som får han til å utføre dette? Er det narkotika involvert i tillegg så er vel sannsynligheten større for å ikke huske handlingen. Mange grusomme handlinger har vært gjort i narkotikarus. Er det kun alkohol så kan jeg vanskelig forestille meg at han ikke hadde husket et Glimt engang av en så

Alvorlig handling?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang DNA: De har nok DNA til å sjekke det opp mot siktedes DNA-prøve, men ikke nok DNA til å søke i databaser etter andre forbrytere. Men når de har siktedes DNA så kan de sammenligne med det de har funnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er vel at siden DNA-profilen er ufullstendig kan de ikke stole 100% på dem. Eller?

Det kommer an på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det å skylde på rus... er det ikke skjerpende å være (selvpåført) beruset under et lovbrudd?

Leste i Dagbladet at han selv sier han bare hadde drukket sprit, ikke noe narkotika. Jeg kan ikke fatta hvordan man greier å brye seg inn hos noen, missbruke dem seksuelt og slå ihjel personen og være for full til å huske noe.

Når man er så dødrukken at man blacker ut er man vel så full at man knapt greier å stå oppreist, langt mindre missbruke noen seksuelt (som mann)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan jo være utilregnelig hvis man er bevisstløs i gjerningsøyeblikket. Hvis han har hatt blackout for hele hendelsen, kan ikke dette regnes som bevisstløs? Selvfølgelig vanskelig å bevise hvorvidt han har vært det, men jeg bare spør av nysgjerrighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo være utilregnelig hvis man er bevisstløs i gjerningsøyeblikket. Hvis han har hatt blackout for hele hendelsen, kan ikke dette regnes som bevisstløs? Selvfølgelig vanskelig å bevise hvorvidt han har vært det, men jeg bare spør av nysgjerrighet.

Ikke om det er av selvpåført rus. Om jeg tar masse dop og banker deg opp i rusen, så slipper ikke jeg unna selv om jeg ikke husker noe.

Jeg mener å huske at det til og med er skjerpende (at det gjør handlingen grovere), fordi det er din egent feil at du ikke husker noe. Du hadde ikke gjort noe galt om du ikke hadde tatt dopet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg han som er mistenkt i saken.Moren er en av mine venninner.Og det er et stort sjokk for alle.Om han har gjort det så er jo det bra at gjerningsmannen er tatt.Og jeg synes det er helt på jordet slik media holder på,de tenker ikke mye på familien hans.De er tross alt helt uskyldig i dette.

Og det er jo rart at politet gikk ut med en etterlysning av en mann i 30-40 årene etter vitneutsagnet til hjemmehjelpen som kom og så gjerningsmannen,og ender opp med en gutt på 18 år.Men uansett så er det tragisk at det har skjedd.Men hele livet hans er jo ødelagt om han er skyldig eller ikke.Også familien han kommer til å være merket for livet uansett utfall av saken.Og det er jo rart at moren ikke har sett noe til de blodige klærene hans,som han har sagt i avhør at moren vasket.

jeg velger å poste dette innlegget som anonym av hensyn til min venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før eller senere vil det nok være et bilde av han frampå landets største aviser... Stakkars familien hans bør jo ikke bli mobbet pga dette. Han er et voksent menneske, full eller edru er ingen unnskylding.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er jo rart at moren ikke har sett noe til de blodige klærene hans,som han har sagt i avhør at moren vasket.

Er dette noe som har blitt sagt i media nå nettopp? For jeg leste nettopp om saken (tror artikkelen var merket 22. gebruar) og det jeg har lest så lang er at den siktede er sjokkert og stiller seg uforstående til siktelsen. Hvorfor skulle han da fortelle at mora vasket de blodige klærne hans?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette noe som har blitt sagt i media nå nettopp? For jeg leste nettopp om saken (tror artikkelen var merket 22. gebruar) og det jeg har lest så lang er at den siktede er sjokkert og stiller seg uforstående til siktelsen. Hvorfor skulle han da fortelle at mora vasket de blodige klærne hans?

Jeg tror den du svarte mener at det er rart at moren ikke merket OM klærne evt. var blodige når hun vasket de.

Han kastet de til vask dagen etterpå, men det var moren som vasket de og ikke alle klærne ble vasket samme dag.

Siktede sier selv at han ikke la merke til noe rart og såg ikke blod på verken seg selv eller klærne. Hva moren har sett har ikke noen skrevet noe om (da hun sikkert ikke har vært avhørt enda).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror den du svarte mener at det er rart at moren ikke merket OM klærne evt. var blodige når hun vasket de.

Han kastet de til vask dagen etterpå, men det var moren som vasket de og ikke alle klærne ble vasket samme dag.

Siktede sier selv at han ikke la merke til noe rart og såg ikke blod på verken seg selv eller klærne. Hva moren har sett har ikke noen skrevet noe om (da hun sikkert ikke har vært avhørt enda).

Ah, da forstår jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet sier de har funnet siktedes fingeravtrykk og handflateavtrykk på åstedet. Han er også siktet for voldtekt i tillegg til drapet. Noen som tror han kommer til å tilstå snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Politiet sier de har funnet siktedes fingeravtrykk og handflateavtrykk på åstedet. Han er også siktet for voldtekt i tillegg til drapet. Noen som tror han kommer til å tilstå snart?

Hvis han ikke husker noe, er det vel liten sannsynlighet for at han tilstår.

Men jeg tenker: hvis han har gått forbi, vært veldig full, kanskje sett en dør stått åpen/sett at det har skjedd noe der inne. Kanskje han på en eller annen måte har ramlet innom hos offeret for å se hva som skjedde der/prøvd å hjelpe (og dermed avsatt avtrykk), men ikke forstått alvoret eller blitt så skremt at han har gått derfra igjen. Vet ikke, og dette blir jo spekulasjoner (som sikkert blir slettet snart), men jeg håper så inderlig at det finnes en annen forklaring og at han ikke er skyldig... :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike saker gjør meg nyskjerrig. Dersom siktede kun hadde drukket men gjør slike handlinger så må han jo ha noen mørke sider som får han til å utføre dette? Er det narkotika involvert i tillegg så er vel sannsynligheten større for å ikke huske handlingen. Mange grusomme handlinger har vært gjort i narkotikarus. Er det kun alkohol så kan jeg vanskelig forestille meg at han ikke hadde husket et Glimt engang av en så

Alvorlig handling?

Det er helt klart mulig å drikke så mye at man ikke husker noe dagen etter. Har selv gjort det da jeg var ung og dum. Det er 6 timer som er slettet fra hukommelsen min. Jeg har 1 glimt på 3-4 sekunder. Det er det. Så man trenger ikke å ha brukt narkotika for å være så rusa at man ikke husker noe. Jeg vil ikke tro at det å gjøre noe alvorlig og kriminelt ville gjøre hukommelsen klarere heller. Hvorfor skulle det det? Man er jo "borte". Og har en annen virkelighetsforståelse.

Nå kjenner jeg han som er mistenkt i saken.Moren er en av mine venninner.Og det er et stort sjokk for alle.Om han har gjort det så er jo det bra at gjerningsmannen er tatt.Og jeg synes det er helt på jordet slik media holder på,de tenker ikke mye på familien hans.De er tross alt helt uskyldig i dette.

Og det er jo rart at politet gikk ut med en etterlysning av en mann i 30-40 årene etter vitneutsagnet til hjemmehjelpen som kom og så gjerningsmannen,og ender opp med en gutt på 18 år.Men uansett så er det tragisk at det har skjedd.Men hele livet hans er jo ødelagt om han er skyldig eller ikke.Også familien han kommer til å være merket for livet uansett utfall av saken.Og det er jo rart at moren ikke har sett noe til de blodige klærene hans,som han har sagt i avhør at moren vasket.

jeg velger å poste dette innlegget som anonym av hensyn til min venninne.

Øyenvitner er veldig upålitelige. Politiet legger mye mer vekt på tekniske bevis enn øyenvitnebeskrivelser. Har vært på ranskurs en gang. Vi var 10-15 stk som var i rommet da vi ble "ranet", og ingen av oss var enige om hvordan raneren så ut. Selv om han ikke hadde maske. Noen mente han var tykk, noen tynn. Noen sa svart bukse, andre sa beige. Noen mente han ikke hadde hår, andre mente han var blond.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvorfor ,men jeg har en ganske sterk følelse av at de har feil fyr, at 18-åringen er uskyldig og kun en syndebukk, sånt har skjedd før også....kan godt være jeg tar feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvorfor ,men jeg har en ganske sterk følelse av at de har feil fyr, at 18-åringen er uskyldig og kun en syndebukk, sånt har skjedd før også....kan godt være jeg tar feil

De har funnet DNA-et hans i leiligheten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...