Gå til innhold

Jeg har forlatt Gud...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja det syntes jeg faktisk, så lenge essensen og hovedbudskapet i evangeliene beholdes. Bibelen er skrevet av forskjellige personer over en periode av mange hundre år. Mye av det som står i bibelen er relevant for et helt annet samfunn en det vi lever i dag.

Da kan man jo like gjerne forkaste hele bibelen. Da blir den verdiløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da kan man jo like gjerne forkaste hele bibelen. Da blir den verdiløs.

Hvorfor i all verden skal man det? Dette må du nesten begrunne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gidder jeg ikke mer. Orker ikke mer av all ondskapen, all nestehatet og all dobbeltmoralen i menigheten.

Jeg vil ikke lenger tilhøre en religion og et miljø som systematisk dømmer mennesker utfra deres valg, som mener mennesker selv er skyld i sin ulykke fordi de har gjort urett og som tar på seg Guds oppgaver.

Jeg orker ikke mer av alt hatet mot homofile, narkomane, kriminelle osv.

I menigheten jeg har vært med i har spørsmålet om homofile vært et hett tema. Jeg har aldri, verken i eller utenfor kirken, hørt så mye fordomsfullt. Homofile bør legges inn på psykiatrisk, homofile er skitne syndere, homofile er ditten og homofile er datten.

Jeg trodde man skulle elske sin neste som seg selv, jeg? At hver den som tror på Ham ikke skal gå fortapt men ha evig liv? Og at dømmingen skal overlates til Gud? Men neida, jeg har visst misforstått helt jeg...

Når jeg ble kristen trodde jeg at jeg gikk inn i et miljø med aksept for mennesker, der man mente at Gud hadde skapt alle i sitt bilde og at vi for Jesus var like mye verdt alle sammen, men jeg har aldri opplevd makan til rangsystem.

Presten på toppen, homofile og kriminelle nederst.

Vondt å se når jeg har en homofil kamerat og en narkoman fetter.

Jeg støtter min snille kamerat og min fetter som er tvers igjennom god, og legger fra meg Bibelen, Gud og alt tullet i menigheten.

Takk for meg! Argh!

Nå er ikke jeg med i en menighet, men har noen venner som er det. Jeg har vært med de på flere stevner og jeg har aldri opplevd at de har hatt hat mot homofile, narkomane og kriminelle. De var mer ute etter å redde de og kunne komme med utsagn "vi må be for de, slik at det skal gå bra med de." Å vise hat for en folkegruppe er ikke noe kristne vil, de vil heller redde de som vil bli "fortapt" og vil ofte komme med formaninger, og dette kan så klart mistolkes av de som blir påpekt for livsstilen sin.

Nestekjærlighet var viktig for dem og de behandlet alle med respekt, t.o.m. meg som ikke vedkjenner meg som kristen. Etter alt dette snakket om "nestekjærlighet" måtte jeg stille spørsmål til en kristen, om hvorfor de snakker om nestekjærlighet, men samtidig er i mot homofili o.l. Det jeg fikk til svar var "De som driver med homofili og den slags, blir i følge bibelen dømt til en evig død, hvordan viser man da nestekjærlighet om man ikke prøver å redde de fra denne evige fortapelsen?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg fikk til svar var "De som driver med homofili og den slags, blir i følge bibelen dømt til en evig død, hvordan viser man da nestekjærlighet om man ikke prøver å redde de fra denne evige fortapelsen?"

Det er Paulus som sier at homofile ikke får komme til Himmelen, jeg er ganske sikker på at Jesus ikke selv nevner homofile noe sted i Bibelen. Gud hater åpenbart homofile (som sett i Mosebøkene), men Jesus sier at det ikke er menneskers oppgave å dømme. Du får opplyse disse kristne neste gang du treffer på dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...