Gå til innhold

Mette-Marit med ny veske til 64 000...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uansett hva MM gjør, sier, bruker penger så er det alltid noen som klager. Uansett hvem Kronprinsen hadde giftet seg med ville det ha blitt feil.

MM jobber, og hun får betalt som alle oss andre. Det er mange i Norge som tjener godt med penger. Tviler på at hun har arbeidstiden sin mellom 08:00-16:00. MM representerer Norge, som er et av verdens rikeste land. Norge er også et av de landene som gir mest til uhjelp. Hva med de fattige landene der kongen/president ikke gir en dritt til sine borgere.

At folk klager på MM bruker såkalte skattepenger blir det samme som å nekte uføretrygde/sykemeldte/andre trygdede kjøre fin bil, kjøpe dyr mobil, eller handle på andre steder enn UFF.

MM er ei sterk jente som det bør stå respekt av! Hun og Håkon har kjempet seg igjennom for det de har trodd på, kjærligheten.

Endret av Is_te
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic, men hvis det er noe som helst sannhet i det denne artikkelelen forteller har blitt påstått om den belgiske kongefamilien, nemlig at de har en gedigen formue som kong Leopold tilegnet seg gjennom bestialitetene i Kongo, så er det helt motbydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva MM gjør, sier, bruker penger så er det alltid noen som klager. Uansett hvem Kronprinsen hadde giftet seg med ville det ha blitt feil.

Synes ikke det gjør noe om man klager jeg, spesielt ikke når man "kaster penger ut av vinduet".

Men, nå synes jeg jo egentlig at mange "kaster penger ut av vinduet" spesielt med tanke på hvor mye som kjøpes bare for å kjøpe noe.

Når det gjelder det neste du skrev, så hadde det nok ikke blitt så mye bråk om Kronprinsen hadde giftet seg med ei som var litt mer "normal". Jeg vil ikke si at en "aleneforsørgende rusmisbruker" er "normal", dessverre.

Og ja, fortiden hennes blir egentlig aldri glemt. :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det er helt greit, hun får bruke penger på hva hun vil. og det er jo en hermes-veske... 64 000 er egentlig ikke så ille for en sånn en (selv om det selvsagt er kjempemye penger). synes det er så idiotisk at alle skal mene noe om alt hun kjøper. og synes helt ærlig at argumentet "mine skattepenger" er idiotisk. vi har et demokrati, men folk kan ikke bestemme hva hver eneste krone av deres skattepenger skal gå til. deal with it.

Er det sikkert at hun har betalt 64000 for veska? Hvis jeg hadde vært Hermes, så hadde jeg gitt henne den, eller gitt henne rabatt.

Det overasker meg forresten at veska er så mye verdt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns veska er kjempefin, men jeg synes at hun rett og slett dreper troverdigheten sin ved å prioritere så dyre produkter.

I markedsføringssammenheng, corporate branding, er troverdighet alfa omega. Hvis det kommer frem at Apple, som for tiden er verdens sterkeste merkevare, kun bruker barnearbeidere i produksjonen sin, så kunne de bare slått seg selv konkurs.

Kongehuset er også en merkevare, en merkevare som ER veldig viktig for Norge, både i utland og innland. Profilen de ønsker å ha er folkelig, medmenneskelig og samfunnsengasjert. De jobber aktivt for å ta vare på vanskeligstilte. Jeg syns det blir helt feil å møte vanskeligstilte med en veske til 64000 kr på armen.

Å bruke kvalitet, som er rettferdig produsert, trenger ikke å koste 64000. I tilfelle kronprinsessen ikke har fått det med seg, så betaler hun for en merkevare. Og om hun har fått den gratis, så viser hun fortsatt verden at det er greit å fråtse i luksus, man kan bare lette samvittigheten sin ved å tale for en god sak. Hun er et stort forbilde for veldig mange mennesker, jeg syns det er trist at hun ikke ser hvilken signalverdi hun sender.

Ærlig talt, det er helt uforstålig ut i fra bildet at den veska er verdt over 3000. Den ser jo ikke luksusjålete ut i det hele tatt. Bare vanlig.

Jeg synes ikke dette er fråtsing i luksus. Det er jo bare ei veske. At noen muligens klarer å selge slik veske for en vill pris er en annen sak.

Jeg unner Mette-Marit klær og vesker av god kvalitet. Gjerne skreddersydd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest reklamens makt

Er det sikkert at hun har betalt 64000 for veska? Hvis jeg hadde vært Hermes, så hadde jeg gitt henne den, eller gitt henne rabatt.

Det overasker meg forresten at veska er så mye verdt.

Jeg tror som deg.. tror ikke hun betaler full pris for verken veska eller designerklærne hun bruker, det går nok over designerhusenes reklamebudsjett.. tenk, en prinsesse bruker veskene våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke problem med dyre vesker eller designerklær, det er bare at hun vil selge idealet om å "gi til de fattige" i verden samtidig. Fryktelig utroverdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke problem med dyre vesker eller designerklær, det er bare at hun vil selge idealet om å "gi til de fattige" i verden samtidig. Fryktelig utroverdig.

Så de som er dyrt og stilig kledd har liksom ikke rett til å gi til de fattige.

I dag så hadde jeg på meg ei grisedyr skjorte, som hadde kostet nesten 1000 kr før salget, og ga en tier til tiggeren på hjørnet. Ingen motsetning spør du meg.

Det går an å være både jålete og raus samtidig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de som er dyrt og stilig kledd har liksom ikke rett til å gi til de fattige.

Hæ? Hvor har du det fra?

Problemet er at kronprinsessen snakker så varmt og medfølende om de fattige i verden, at Norge må bidra mer osv. Kan ikke se at hun GIR noe selv, for min del er denne fattigdomskampanjen hun holder på med ikke noe annet enn en tidsfordriv. Hun klarer helt fint å trykke frem noen tårer for de fattige mens hun flyr inn førsteklasse og spise gallamiddag 2 timer senere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror som deg.. tror ikke hun betaler full pris for verken veska eller designerklærne hun bruker, det går nok over designerhusenes reklamebudsjett.. tenk, en prinsesse bruker veskene våre.

Da er det en enda større grunn til å rope varsku. Vi har et konghus som skal være nøytralt. Hvis det viser seg at Mette Marit lar seg bruke som en levende utstillingsdukke som bli fòret med klær og vesker fra kjente motehus så er ikke lenger kongehuset nøytralt. Da lar de seg kjøpe og på den måten "står i gjeld" til motehusene. I såfall mottar hun disse klærne og veskene kun i kraft av sin posisjon som Norges kronprinsesse. I andre "yrker" kalles sånn korrupsjon og de ansatte er underlagt utrolig strenge regler for at selskapet skal slippe å komme i en slik posisjon at ansatte er "kjøpt og betalt".

Nei, la oss nå for guds skyld håpe at det er apanasjen (eller den gedigne formuen deres)som benyttes for å betale full pris for luksusen.

Jeg for min del får en flau smak i munnen av å se på sløseriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

Det kan jo være hun har kjøpt den brukt, eller fikk rabatt. :)

ja du kan jo drømme.

jeg har mistet respekten for kongehuset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Hvor har du det fra?

Problemet er at kronprinsessen snakker så varmt og medfølende om de fattige i verden, at Norge må bidra mer osv. Kan ikke se at hun GIR noe selv, for min del er denne fattigdomskampanjen hun holder på med ikke noe annet enn en tidsfordriv. Hun klarer helt fint å trykke frem noen tårer for de fattige mens hun flyr inn førsteklasse og spise gallamiddag 2 timer senere.

Tror du det er henne som bestemmer hvilket flysete hun skal sitte på, eller hvilke middager hun skal delta i?

Kjenner du MM personlig siden du er så sikker på at hun ikke bidrar? Hva vet vi om det som foregår etter at media har gått hjem for å spise nudler?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke det gjør noe om man klager jeg, spesielt ikke når man "kaster penger ut av vinduet".

Men, nå synes jeg jo egentlig at mange "kaster penger ut av vinduet" spesielt med tanke på hvor mye som kjøpes bare for å kjøpe noe.

Når det gjelder det neste du skrev, så hadde det nok ikke blitt så mye bråk om Kronprinsen hadde giftet seg med ei som var litt mer "normal". Jeg vil ikke si at en "aleneforsørgende rusmisbruker" er "normal", dessverre.

Og ja, fortiden hennes blir egentlig aldri glemt. :P

Personlig så hadde jeg aldri tenkt tanken på å bruke så mye penger på en veske, eller noe annet til å ha på kroppen.

MEN! MM jobber hun også, så hvorfor skal hun ikke få bruke sine penger som hun vil? Mest sannsynlig har hun ikke gitt full pris for vesken.

Syns det forresten er merkelig at media ikke klarer å finne frem kvitteringer av kjøpene, når de er så ivrig på å dra frem alt som kan sette MM i et dårlig lys.

Alle har en fortid, Se og Hør hadde sikkert klart å finne frem snusk hvis det var meg som gikk til alters med Kronprinsen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det en enda større grunn til å rope varsku. Vi har et konghus som skal være nøytralt. Hvis det viser seg at Mette Marit lar seg bruke som en levende utstillingsdukke som bli fòret med klær og vesker fra kjente motehus så er ikke lenger kongehuset nøytralt. Da lar de seg kjøpe og på den måten "står i gjeld" til motehusene. I såfall mottar hun disse klærne og veskene kun i kraft av sin posisjon som Norges kronprinsesse. I andre "yrker" kalles sånn korrupsjon og de ansatte er underlagt utrolig strenge regler for at selskapet skal slippe å komme i en slik posisjon at ansatte er "kjøpt og betalt".

Nei, la oss nå for guds skyld håpe at det er apanasjen (eller den gedigne formuen deres)som benyttes for å betale full pris for luksusen.

Jeg for min del får en flau smak i munnen av å se på sløseriet.

Hallo. Dette er ei veske som kanskje er verdt 1000 fra fabrikk. I tillegg har den en verdi på 65000, som er generert av merkevarebygging, reklame , profilering, transport og salgsapparater. Mette Marit forsvarer denne verdien, bare med å bli fotografert med veska. Å henge den veska på henne er ren inntekt for Hermes, og hvis hun attpåtil skulle betale?!!!

Denne problemstillingen vil være den samme uansett hvilken veskeleverandør hun velger. Den eneste måten hun kan være nøytral på, er å gå kliss naken eller lage klærne fra bunnen av, fra egne sauer.

Kongehuset står ikke i gjeld til motehusene. Det er motsatt.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo. Dette er ei veske som kanskje er verdt 1000 fra fabrikk. I tillegg har den en verdi på 65000, som er generert av merkevarebygging, reklame , profilering, transport og salgsapparater. Mette Marit forsvarer denne verdien, bare med å bli fotografert med veska. Å henge den veska på henne er ren inntekt for Hermes, og hvis hun attpåtil skulle betale?!!!

Denne problemstillingen vil være den samme uansett hvilken veskeleverandør hun velger. Den eneste måten hun kan være nøytral på, er å gå kliss naken eller lage klærne fra bunnen av, fra egne sauer.

Kongehuset står ikke i gjeld til motehusene. Det er motsatt.

Ved at hun betaler det varene koster, selvsagt - akkurat som du og jeg. Og Mette Marit dersom hun fremdeles var serveringspike i Kristiansand.

Hun står ikke i gjeld til noen om hun betaler full pris for varene. Å ta imot rabatter i egenskap av sin rolle som kronprinsesse er uhørt. Jeg husker enda da Sonja klaget over at Märtha og Haakon ikke fikk betale for iskrem i butikken. Hun ville at de skulle lære seg til å betale for varene helt fra de var små - slik som alle andre. De skulle ikke spesialbehandles ved å få ting gratis eller billig fordi de var kongelige.

Klarer du virkelig ikke se problemstillingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ved at hun betaler det varene koster, selvsagt - akkurat som du og jeg. Og Mette Marit dersom hun fremdeles var serveringspike i Kristiansand.

Hun står ikke i gjeld til noen om hun betaler full pris for varene. Å ta imot rabatter i egenskap av sin rolle som kronprinsesse er uhørt. Jeg husker enda da Sonja klaget over at Märtha og Haakon ikke fikk betale for iskrem i butikken. Hun ville at de skulle lære seg til å betale for varene helt fra de var små - slik som alle andre. De skulle ikke spesialbehandles ved å få ting gratis eller billig fordi de var kongelige.

Klarer du virkelig ikke se problemstillingen?

Det blir feil om hun får rabatter, og det blir feil om hun betaler full pris - fordi da er det skattepenger som folk gnåler om.

Det spiller ingen rolle om vesken hadde kostet 100,- eller 100 000,- Reklame blir det for bedriften, uansett.

Hadde kronprinsessen valgt en billigvariant hadde det blitt store oppslag om at hun støtter slavearbeid.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved at hun betaler det varene koster, selvsagt - akkurat som du og jeg. Og Mette Marit dersom hun fremdeles var serveringspike i Kristiansand.

Hun står ikke i gjeld til noen om hun betaler full pris for varene. Å ta imot rabatter i egenskap av sin rolle som kronprinsesse er uhørt. Jeg husker enda da Sonja klaget over at Märtha og Haakon ikke fikk betale for iskrem i butikken. Hun ville at de skulle lære seg til å betale for varene helt fra de var små - slik som alle andre. De skulle ikke spesialbehandles ved å få ting gratis eller billig fordi de var kongelige.

Klarer du virkelig ikke se problemstillingen?

Jeg forstår hva du snakker om, men hva med den millionen eller noe som Hermes tjener på det bildet av Mette Marit med veska?

Det optimale hadde vært om Mette Marit betalte disse 64000,og Hermes sendte en million til fattige barn.

Hvis hun hadde gått med veske fra Hennes og Mauritz til 599 kroner, og fått pressedekning på det, så ville H&M vært de som tjente godt på det.

Det finnes jo problemstillinger type smøring og korrupsjon, men ikke i denne saken. Her er det en veskeprodusent som tjener grovt på den Kongelige, og ei prinsesse som forhåpentligvis har fått ei veske gratis.

Hva ville du ha gjort selv da? Jeg vet hva jeg ville ha gjort. Jeg hadde tatt imot det som var gratis, derom det passet meg optimalt.

Men hun kan jo ha betalt fullt for veska også, noe jeg er tvilende til, fordi jeg tror prinsessa er intelligent.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til. Mette Marit blir jaktet av fotografer. Og hun velger å se bra ut med fine klær og sånn.

Det støtter jeg henne i.

Hun har nesten ikke privatliv, og hvor hun går risikerer hun å journalister og alt mulig rart etter seg. La henne få lov til å se bra ut i det minste.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår hva du snakker om, men hva med den millionen eller noe som Hermes tjener på det bildet av Mette Marit med veska?

Det optimale hadde vært om Mette Marit betalte disse 64000,og Hermes sendte en million til fattige barn.

Hvis hun hadde gått med veske fra Hennes og Mauritz til 599 kroner, og fått pressedekning på det, så ville H&M vært de som tjente godt på det.

Det finnes jo problemstillinger type smøring og korrupsjon, men ikke i denne saken. Her er det en veskeprodusent som tjener grovt på den Kongelige, og ei prinsesse som forhåpentligvis har fått ei veske gratis.

Hva ville du ha gjort selv da? Jeg vet hva jeg ville ha gjort. Jeg hadde tatt imot det som var gratis, derom det passet meg optimalt.

Men hun kan jo ha betalt fullt for veska også, noe jeg er tvilende til, fordi jeg tror prinsessa er intelligent.

Hvis jeg i egenskap av min stilling hadde tatt imot gaver av den størrelsesorden det er snakk om her - og også gaver av langt lavere verdi - så hadde jeg fått sparken på flekken.

Så nei, jeg hadde selvsagt ikke tatt imot. Hos oss terpes det på etiske retningslinjer - gang på gang - som hos andre seriøse arbeidsgivere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...