AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #1 Skrevet 22. februar 2012 http://minmote.no/index.php/2012/02/prislapp-pa-mette-marits-nye-veske-64-000-kr/ Noen mennesker har mere penger enn fornuft... tydeligt eksepel på at penger ikke kan kjøpe klasse. Greit at ei kronsprinsesse skal være pent kledd,, men finner vel alternativer til en Birkin til 64 000!! Noe som skurrer for meg. Skal hun besøke fattige med denne over armen da ? Kronprins-paret snakker jo mye om miljø , vestlig forbruk etc etc... Hvorfor da gå foran som et dålig forbilde å spasere rundt på oppdrag med en veske som først og fremst er så kjent (og dyr ) fordi at den er status-symbol nummero uno for de rike damene ? Hvorfro ikke gå foran som et bedre forbilde å vise at det går an å kle seg både smakfullt, kvalitetsfullt OG nøkternt?? I steden for å ha massive samlinger av dyre vesker , klokker, sko osv osv! 15
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #2 Skrevet 22. februar 2012 Ja, det var det! Bruker skattepenger på dette. Helt sykt.. ! 6
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #3 Skrevet 22. februar 2012 La oss kritisere Mette Marit for hm klær før hun ble kronprinsesse og for dyre klær etterpå også! Damned if you do, damned if you don't! 21
Gjest Solsmil Skrevet 22. februar 2012 #4 Skrevet 22. februar 2012 jeg synes det er helt greit, hun får bruke penger på hva hun vil. og det er jo en hermes-veske... 64 000 er egentlig ikke så ille for en sånn en (selv om det selvsagt er kjempemye penger). synes det er så idiotisk at alle skal mene noe om alt hun kjøper. og synes helt ærlig at argumentet "mine skattepenger" er idiotisk. vi har et demokrati, men folk kan ikke bestemme hva hver eneste krone av deres skattepenger skal gå til. deal with it.
Inx Skrevet 22. februar 2012 #5 Skrevet 22. februar 2012 Hun er ikke lenger vanlig, hun er bedre, viktigere og mere verdt enn deg. Du skal sulte lenge før hun må slutte å hive sin mat om den ikke smaker godt. Sånn er det med en kongefamilie og det norske folk elsker det. 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #6 Skrevet 22. februar 2012 La oss kritisere Mette Marit for hm klær før hun ble kronprinsesse og for dyre klær etterpå også! Damned if you do, damned if you don't! Jeg kritiserte aldri MM for hm klær , så snakk for deg sjøl.. Dessuten fins det gaaanske stort spekter mellom hm klær og vesker til over 60 000 pr stykk.... synes signal effekten er negativ,, og kronprins-paret er forbilder som snakker om miljø og forbruk. syns det er dobbelmoral og ikke følge dette opp selv, men i steden spasere rundt med de dyreste status-symbolene. Akkurat som det ikke angår de selv liksom.. 9
Gjest Swipper Skrevet 22. februar 2012 #7 Skrevet 22. februar 2012 Hun skal få lov til å bruke pengene på det hun vil. Folk får bli så sure de vil, det er ikke mye vi får gjort med det uansett. Det jeg syns er unødvendig er at hun faktisk går rundt med disse veskene på besøk i fattige land der de knapt har mat på bordet. Selv om menneskene der mest sannsynlig ikke har peiling på hvor mye en slik veske er verdt, syns jeg det egentlig er ganske respektløst. 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #8 Skrevet 22. februar 2012 http://minmote.no/index.php/2012/02/prislapp-pa-mette-marits-nye-veske-64-000-kr/ Noen mennesker har mere penger enn fornuft... tydeligt eksepel på at penger ikke kan kjøpe klasse. Greit at ei kronsprinsesse skal være pent kledd,, men finner vel alternativer til en Birkin til 64 000!! Noe som skurrer for meg. Skal hun besøke fattige med denne over armen da ? Kronprins-paret snakker jo mye om miljø , vestlig forbruk etc etc... Hvorfor da gå foran som et dålig forbilde å spasere rundt på oppdrag med en veske som først og fremst er så kjent (og dyr ) fordi at den er status-symbol nummero uno for de rike damene ? Hvorfro ikke gå foran som et bedre forbilde å vise at det går an å kle seg både smakfullt, kvalitetsfullt OG nøkternt?? I steden for å ha massive samlinger av dyre vesker , klokker, sko osv osv! Mette Marit er ikke rik. Hun er inngiftet i en familie som har bedre råd enn de fleste. Inntekten hun har,får hun fra den norske stat. Surt betalte penger fra alle. Nå kan en jo undre seg om når hun skal bruke alle veskene,og hvor mange ganger bruker hun de? Nå er det ikke mange ukene siden de ba om mere penger pga store utgifter. Vi andre må se på hva vi bruker pengene til,før vi går til nye investeringer. Uansett hvor mye utgiftene øker til div,så må vi sjonglere med det vi har. Vi kan ikke be om mere. Kansje det er enklere,når man sitter med sugerøret i statskassen. De taler varmt om de fattige,hva vi andre kan gjøre osv. Er det lite innsikt? feilvurderinger siden de holder på slik? Hun går rundt som en levende reklameplakat for div. utenlandske motehus. Det påstås at hun ikke betaler fullpris,men er det rett av henne å ta imot dette for reklamens skyld? Det påstås at de gjør så mye for norge i utlandet. Javel? Hva da? Jeg skjønner jo godt at hun la munnkurv på nrk i programmet som gikk om henne. Hun nektet å svare på moter,klær osv. Vi skjønner jo hvorfor. tror hun snart på stikke fingeren i jorden. Har hun glemt vedien av penger? Har hun glemt hva en arbeider tjener i timen? En slik veske er netto utbetalt for tre arbeidere i en mnd. 8
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #9 Skrevet 22. februar 2012 Hva er det som er så spesielt med denne vesken siden den er så dyr? Vasker den opp og lager mat? Maler huset og passer unger? 13
Gjesten Skrevet 22. februar 2012 #10 Skrevet 22. februar 2012 (endret) La nå dama kjøpe de veskene hun har lyst på. Jeg har ikke for vane å henge meg opp i hva andre bruker pengene sine på. Dessuten vet vi ikke aom hun har kjøpt denne vesken selv, hun kan ha fått den. Endret 22. februar 2012 av Gjesten 8
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #12 Skrevet 22. februar 2012 Jeg kritiserte aldri MM for hm klær , så snakk for deg sjøl.. Dessuten fins det gaaanske stort spekter mellom hm klær og vesker til over 60 000 pr stykk.... synes signal effekten er negativ,, og kronprins-paret er forbilder som snakker om miljø og forbruk. syns det er dobbelmoral og ikke følge dette opp selv, men i steden spasere rundt med de dyreste status-symbolene. Akkurat som det ikke angår de selv liksom.. Ikke du nei, men Mette Marit må ikke bare forholde seg til deg må hun vel? Hun ble kraftig kritisert for å bruke hm klær, nå blir hun kritisert for å kjøpe klær som er for dyre. Hun blir kritisert for å kjøpe utenlandske klær (selv om jeg så at designeren i italia var norsk). Hun har og vil alltid få kritikk for måten hun kler seg på eller måten hun ikke kler seg på. Det er del av rollen hennes ser det ut til, og jeg må bare si stakkrs kvinnemenneske, glad det ikke er meg! 2
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2012 #13 Skrevet 22. februar 2012 For å være helt ærlig så syntes jeg den vesken var grusomt kjedelig i farge. Jeg synes at skal man på død og liv ha en slik veske så kunne det vel ha vært en som hadde hatt littegranne farge. Hvis hun liker brune vesker er det mange "billige" som er mer enn fine nok.
Lizzee Skrevet 22. februar 2012 #14 Skrevet 22. februar 2012 Kronprinsessa har et klesbudsjett - det bruker hun til klær, sko, vesker etc. Om hun lar være å bruke 64000,- på en veske så betyr ikke det at det blir mer penger til fattige barn i Afrika eller at Kongehuset har mer penger å bruke på andre ting! Om hun bruker budsjettet på enkelte dyre ting eller massevis av billige ting som "mann i gata" ikke ville reagert på fordi det er Cubus/HM/Lindex osv - det spiller da ingen rolle. Hun har sikkert fått den til halv pris også - eller kanskje gratis for alt vi vet. Produktplassering/reklame heter det. Misunnelsen er stor der ute...... Og det går an å tenke på og hjelpe sultne barn i Afrika selv om man har designervesker! Har noen av dere satt dere inn i hva hun virkelig gjør for organisasjoner som hjelper andre? 22
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #15 Skrevet 22. februar 2012 For å være helt ærlig så syntes jeg den vesken var grusomt kjedelig i farge. Jeg synes at skal man på død og liv ha en slik veske så kunne det vel ha vært en som hadde hatt littegranne farge. Hvis hun liker brune vesker er det mange "billige" som er mer enn fine nok. ÅÅÅÅ du verden for noen gode argumenter!!! Den var så kjedelig i fargen!!! (hadde den vært i en sprek farge så hadde det vært greit om den var dyr eller....?) Det finnes andre billigere som er finere!!! Du tar selv til deg slike argumenter når noen misliker din smak går jeg ut ifra.....?
Norna Skrevet 22. februar 2012 #16 Skrevet 22. februar 2012 Åh...mer paganisme, mindre hollywoodisme takk. 2
Ananas. Skrevet 22. februar 2012 #17 Skrevet 22. februar 2012 http://minmote.no/index.php/2012/02/prislapp-pa-mette-marits-nye-veske-64-000-kr/ Noen mennesker har mere penger enn fornuft... tydeligt eksepel på at penger ikke kan kjøpe klasse. Greit at ei kronsprinsesse skal være pent kledd,, men finner vel alternativer til en Birkin til 64 000!! Noe som skurrer for meg. Skal hun besøke fattige med denne over armen da ? Kronprins-paret snakker jo mye om miljø , vestlig forbruk etc etc... Hvorfor da gå foran som et dålig forbilde å spasere rundt på oppdrag med en veske som først og fremst er så kjent (og dyr ) fordi at den er status-symbol nummero uno for de rike damene ? Hvorfro ikke gå foran som et bedre forbilde å vise at det går an å kle seg både smakfullt, kvalitetsfullt OG nøkternt?? I steden for å ha massive samlinger av dyre vesker , klokker, sko osv osv! Miljø- og forbruksmessig er de mye bedre å bruke 64 000 på en veske enn å kjøpe 64 vesker til 1000 kr. Tipper hun har et klesbudsjett og bruker det slik hun selv ønsker. Jeg ser mye heller at hun har en veske til 64 000 enn 64 vesker som koster 1000 kr, hadde selvfølgelig vært flott om hun heller hadde holdt seg til en veske til 1000, men det anser jeg som heller urealistisk for en prinsesse/presidentfrue/statsministerkone - enhver førstedame i hvilket som helst land, egentlig. 13
Gjest Anne Skrevet 22. februar 2012 #18 Skrevet 22. februar 2012 Kronprinsessa har et klesbudsjett - det bruker hun til klær, sko, vesker etc. Om hun lar være å bruke 64000,- på en veske så betyr ikke det at det blir mer penger til fattige barn i Afrika eller at Kongehuset har mer penger å bruke på andre ting! Om hun bruker budsjettet på enkelte dyre ting eller massevis av billige ting som "mann i gata" ikke ville reagert på fordi det er Cubus/HM/Lindex osv - det spiller da ingen rolle. Hun har sikkert fått den til halv pris også - eller kanskje gratis for alt vi vet. Produktplassering/reklame heter det. Misunnelsen er stor der ute...... Og det går an å tenke på og hjelpe sultne barn i Afrika selv om man har designervesker! Har noen av dere satt dere inn i hva hun virkelig gjør for organisasjoner som hjelper andre? Nå er det ikke bare èn Hermes-veske hun er eier av - det er faktisk flere. Og hvorfor kan ikke hun bruke klær fra H&M når Kronprinsesse Victoria, Prinsesse Kate og Kronprinsesse Mary alle har representert i klær fra H&M og Lindex? 1
Gjest Lilu Skrevet 22. februar 2012 #19 Skrevet 22. februar 2012 Det kan jo være hun har kjøpt den brukt, eller fikk rabatt.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #20 Skrevet 22. februar 2012 Jeg syns veska er kjempefin, men jeg synes at hun rett og slett dreper troverdigheten sin ved å prioritere så dyre produkter. I markedsføringssammenheng, corporate branding, er troverdighet alfa omega. Hvis det kommer frem at Apple, som for tiden er verdens sterkeste merkevare, kun bruker barnearbeidere i produksjonen sin, så kunne de bare slått seg selv konkurs. Kongehuset er også en merkevare, en merkevare som ER veldig viktig for Norge, både i utland og innland. Profilen de ønsker å ha er folkelig, medmenneskelig og samfunnsengasjert. De jobber aktivt for å ta vare på vanskeligstilte. Jeg syns det blir helt feil å møte vanskeligstilte med en veske til 64000 kr på armen. Å bruke kvalitet, som er rettferdig produsert, trenger ikke å koste 64000. I tilfelle kronprinsessen ikke har fått det med seg, så betaler hun for en merkevare. Og om hun har fått den gratis, så viser hun fortsatt verden at det er greit å fråtse i luksus, man kan bare lette samvittigheten sin ved å tale for en god sak. Hun er et stort forbilde for veldig mange mennesker, jeg syns det er trist at hun ikke ser hvilken signalverdi hun sender. Jeg heier på Kate Middleton, som forstår at man fint kan representere i en kjole fra Zara. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå