Gå til innhold

En ny spire gror i Ninnin sin mage

Ninnin86

Anbefalte innlegg

8+2, og spiren klamrer seg fast i mors liv :rodmer: I det siste har jeg vært litt trist, og har ikke klart å glede meg over graviditeten sånn som jeg ønsker... Det hele er jo hemmelig, så det er bare et begrenset antall personer jeg kan snakke med om dette. Jeg er kvalm, kaster opp, har vondt nederst i magen (..kommer og går selvfølgelig!) og er noe helt vanvittig trøtt... Jeg sover og sover, gjerne flere dupper i løpet av dagen! Hormonene blomstrer, og jeg klarer ikke å styre meg.. Blir lei meg for ingenting :sukk: I tillegg ligger frykten for å miste i bakhodet heeeele tiden :sukk: Uff. Jeg håper dette blir bedre etter hvert! Jeg prøver jo å tenke at alt dette er verdt det når alt kommer til alt, og vi står med babyen vår i hendene :rodmer:

Det var dagens utblåsning!

Det ble en rolig helg i helgen! Ingen energi = avslapping! Heldigvis hadde vi kjempevær, og mannen og jeg satt ute i sola og koste oss masse :) Han er en stor støtte når jeg er litt nedfor.. Det hjelper! :rodmer:

Fikk trent en time i går, og selv om jeg ble veldig sliten (veldig fort :fnise: ), var det vedldig deilig :) Godt å holde kroppen litt ved like!

Tok magebilde i går! Vi driver og tar bilde hver måned, moro å se utviklingen! ... :fnise: Har gått helt til nå og trodd at jeg har hatt en liten kul på magen, men den er nok ikke der :gjeiper: Det hender at jeg blir litt oppblåst, og da kommer magen frem! Gleder meg til å få skikkelig bollemage :rodmer:

Håper dere får en flott dag, alle sammen :goodbye: Jeg har døgnvakt, og skal kose meg med det...

Dagens ord fra babyverden:

ALBUER OG TÆR: Armene bøyes nå ved albuen og i føttene dukker det opp tær!

:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med 8 uker! :Nikke: Mye som skjer i kroppen din nå, så er ikke så rart at du føler det slik. Husker selv da jeg var i uke 6-8, var en grusom tid rett og slett. Jeg hadde kvalmen 24/7 men fikk ikke kastet opp, noe som var gruuusomt. Mye magesmerter og jeg blødde en del.. Det gjør mye med psyken det altså. Ikke lett å plutselig ha en kropp med masse hormoner og være i dårlig form, å ikke ha kontroll over sin egen kropp lengre. Men jeg lover deg, om spiren din holder seg fast og vokser seg stor så det blir det straks mye bedre! Etter uke 12 går ukene ganske fort og man kjenner på kroppen at noe skjer. Plutselig kjenner man en liten kul på magen, så er det UL og etter det så raaaser tiden av gårde. :) Så hold ut, det blir mye bedre! :klemmer:

Hihi, så søtt. :rodmer: Husker selv jeg trodde jeg hadde en liten kul på magen så tidlig, hehe. Men plutselig så er den der. :) Koselig at du tar bilde 1 gang i mnd., gøy å se tilbake på. Heldiggrisen som får trent, den er jeg småsjalu på kjenner jeg. :sjenert: Men tren mens du kan, for det kan fort forandre seg. :) Viktig at du lytter til kroppen din!

"Armene bøyes nå ved albuen og i føttene dukker det opp tær!" Er det ikke herlig å tenke på at noe så vidunderlig vokser i magen vår? :rodmer:

Håper du får en fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselig svar og god oppmuntring! :) Går liksom litt i et vakuum nå, og vet ikke helt hva man skal tenke og føle... Men innerst inne er jeg jo selvfølgelig kjempeglad!! :) Men gleder meg til de magiske 12 er passert, og håper virkelig at formen er bedre da!!

Når det gjelder trening, har jeg ikke noe valg :fnise: Hehe. Jeg er instruktør på et treningssenter, og har timer 1-2 ganger i uken! Kroppen henger sånn nogen lunde med, men er ikke helt på topp, så klart :gjeiper: MEN, det er en fin anledning til å få rørt litt på seg! Hvis ikke hadde jeg nok blitt på sofaen, da det er best nå i disse dager :fnise: Men jeg får heldigvis ikke vondt når jeg trener, men blir bare fortere sliten enne jeg ble før! Så jeg trener så lenge kroppen holder :)

Ja, tenk at et lite barn danner inni magen :rodmer: Kroppen er helt fantastisk! Det er så spennende å følge med på utviklingen! Gleder meg til neste sv.kontroll, da får vi høre hjertelyden :rodmer: Deretter følger UL, og det blir kjempespennende!!

Ha en super dag, Angel-A! Stor klem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+4 (allerede?! :klo:), og midt i uken :) Det nærmer seg helg med stormskritt, og det er jeg kjempeklar for! Det nærmer seg påskeferie også, men det får jeg dessverre ikke tatt før onsdag 4. april... Må jobbe et par vakter før det blir fri! Men det er greit, for da slipper jeg (kanskje, hvis ingen blir syke) flere vakter i april!! Det blir godt!

De siste dagene nå har egentlig gått ganske fort, og jeg kan nesten ikke tro at jeg er 8+4 allerede :rodmer: På lørdagen er det 9, og magiske 12 nærmer seg!! Gleder meg virkelig til det! Begynner å bli lei av å holde tett, nå.. Synes det er mest vanskelig når jeg må komme med hvite løgner til venner og kolleger om hvorfor jeg ikke blir med på diverse som "alle de andre" skal på. Men jeg har rett og slett ikke overskudd.. Også drikkes det nesten alltid alkohol, og da må man finne en unnskyldning for å ikke drikke det, også... Noen ganger går det greit, men begynner å gå tom for unnskyldninger nå.. Men det nærmer seg heldigvis slutten på hemmeligholdet, da :) Skal bli godt!

Ellers ikke så mye som skjer i dag! Jeg driver og surfer rundt på nettet og ser på babyutstyr :rodmer: Gleder meg til å kjøpe barnevogn, stellebord, badebalje og klær :rodmer: ..og alt det andre, så klart ;)

Ha en fin dag, folkens :goodbye:

Dagens ord fra Babyverden:

ENDELIG FORSVINNER HALEN! Beina kan nå bøyes ved knærne selv om føttene fremdeles er vendt mot hverandre akkurat som hendene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se på babyutstyr da :) Er så mye fint(ja, jeg har jo kikka litt rundt selv. Greit å planlegge). Kan tenkte meg at tiden går litt sakte nå, men ikke lenge til du kan fortelle hele verden den gode nyheten :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjempestas!! Og jeg har egentlig bare lyst til å kjøpe alt NÅ med en gang :fnise: Men får vel vente litt! Først passere uke 12, nå, så kan vi vel være litt tryggere :) Men tipper vi kommer til å informere om graviditeten i påsken, for da har det jo nesten gått 10 uker :rodmer: Pappaen min klarer snart ikke å holde seg :fnise: Han er så stolt! Hihi! Så det er kjempestas!!

PS: Det er lov til å kikke selv om man ikke er gravid ;) Du får vel ikke noe mindre lyst på barn av den grunn, kan jeg tenke meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9+2, og det nærmer seg påske :sol: Jeg skal ha et par døgnvakter nå, før jeg tar ferie på onsdag!! Da reiser vi rett til trøndelag for å feire 75-årsdagen til morfar :) Hæla i taket ;) hehe. Blir uansett veldig hyggelig! Får møtt kusiner og fettere jeg ikke ser så ofte :)

Formen er ikke heeelt på topp, dessverre. Jeg er kjempesliten og kjempetrøtt, og jeg kaster opp en del.. I dag har jeg kastet opp mer enn jeg har gjort noen gang :spy: Forferdelig slitsomt.. Spesielt i og med at jeg er på jobb! Men etter en runde med :spy: , forsvinner i alle fall kvalmen for en liten stund! ...har prøvd alle triks i ludo nå, men ingenting hjelper... Får vel bare vente til det går over av seg selv!

Vært hos svigers i helgen! Min svigerinne er også gravid (termin sent juni), så den vordende bestemor er heeeelt i ekstase :fnise: I tillegg er det lett å få sympati og forståelse for alle svangerskapsplagene! Det er godt, for da trenger jeg ikke å skjule noe :) Både svigermor og svigerinne trøster med at det blir bedre, og da satser jeg på at det stemmer :) Nå er jeg bare kjempeklar for å offentliggjøre hemmeligheten vår snart! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at du sliter såpass mye :kjefte:

Tror og håper at det vil gå over for deg etter hvert...

Jeg offentliggjorde graviditeten min i går :rodmer:

Fantastiske 12 uker! Gled deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+2, og det nærmer seg påske :sol: Jeg skal ha et par døgnvakter nå, før jeg tar ferie på onsdag!! Da reiser vi rett til trøndelag for å feire 75-årsdagen til morfar :) Hæla i taket ;) hehe. Blir uansett veldig hyggelig! Får møtt kusiner og fettere jeg ikke ser så ofte :)

Formen er ikke heeelt på topp, dessverre. Jeg er kjempesliten og kjempetrøtt, og jeg kaster opp en del.. I dag har jeg kastet opp mer enn jeg har gjort noen gang :spy: Forferdelig slitsomt.. Spesielt i og med at jeg er på jobb! Men etter en runde med :spy: , forsvinner i alle fall kvalmen for en liten stund! ...har prøvd alle triks i ludo nå, men ingenting hjelper... Får vel bare vente til det går over av seg selv!

Vært hos svigers i helgen! Min svigerinne er også gravid (termin sent juni), så den vordende bestemor er heeeelt i ekstase :fnise: I tillegg er det lett å få sympati og forståelse for alle svangerskapsplagene! Det er godt, for da trenger jeg ikke å skjule noe :) Både svigermor og svigerinne trøster med at det blir bedre, og da satser jeg på at det stemmer :) Nå er jeg bare kjempeklar for å offentliggjøre hemmeligheten vår snart! :rodmer:

Oioi, tiden går fort nå. :) 9+2 allerede! Jeg vil også til Trøndelag igjen snart, har ikke vært hjemme siden jul. Krysser fingrene for en tur i april/mai. Kos dere masse på bursdag! Koselig med slike anledninger. :)

Æsj, høres kjedelig ut ja. Kjenner meg veldig igjen.. Jeg sov omtrent hele dagen fra uke 6-14, helt ødelagt. Om jeg kan si det, så er du heldig som får til å spy altså. Jeg lå med den verste kvalmen jeg noen gang har hatt og jeg fikk ikke til å spy. Grusomt! Men pass på så du får i deg nok drikke i hvert fall så du ikke blir uttørket. :( Pass godt på deg selv. :)

Plutselig så er du i bedre form, det er som med fødsel en glemmer for ille det har vært. ;) Jeg krysser fingrene for at kvalmen går over når den magiske uken nærmer seg! Når kvalmen har gitt seg seg og du har vært inne på kontroll + får time til UL i posten, så går tiden kjempefort. Fikk alltid høre det selv av andre, men ser det ikke før nå. Nå raaaser tiden av gårde og føler nesten at jeg begynner å få dårlig tid. :fnise:

Håper dere får en kjempefin påske og koser dere masse! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at du sliter såpass mye :kjefte:

Tror og håper at det vil gå over for deg etter hvert...

Jeg offentliggjorde graviditeten min i går :rodmer:

Fantastiske 12 uker! Gled deg!

Ja, huff, det er slitsomt å være "syk"... Kan jo ikke kalle det sykk heller, men føler meg ikke bra! Men terskelen for å ringe noen som er på påskeferie og si at jeg ikke kan gå vakt er ganske høy (i hvertfall for min egen del), så jeg skal holde ut til onsdag! Da blir det ferie!!

Sååå koslig at dere har offentliggjort det, da :rodmer: Trodde de på deg i og med at det var 1. april, da? :fnise: Må være godt å ikke holde det hemmelig lenger!!

Oioi, tiden går fort nå. :) 9+2 allerede! Jeg vil også til Trøndelag igjen snart, har ikke vært hjemme siden jul. Krysser fingrene for en tur i april/mai. Kos dere masse på bursdag! Koselig med slike anledninger. :)

Æsj, høres kjedelig ut ja. Kjenner meg veldig igjen.. Jeg sov omtrent hele dagen fra uke 6-14, helt ødelagt. Om jeg kan si det, så er du heldig som får til å spy altså. Jeg lå med den verste kvalmen jeg noen gang har hatt og jeg fikk ikke til å spy. Grusomt! Men pass på så du får i deg nok drikke i hvert fall så du ikke blir uttørket. :( Pass godt på deg selv. :)

Plutselig så er du i bedre form, det er som med fødsel en glemmer for ille det har vært. ;) Jeg krysser fingrene for at kvalmen går over når den magiske uken nærmer seg! Når kvalmen har gitt seg seg og du har vært inne på kontroll + får time til UL i posten, så går tiden kjempefort. Fikk alltid høre det selv av andre, men ser det ikke før nå. Nå raaaser tiden av gårde og føler nesten at jeg begynner å få dårlig tid. :fnise:

Håper dere får en kjempefin påske og koser dere masse! :klemmer:

Oi, er du trønder også?? Så kult :) Altfor lenge siden jeg har vært i trøndelag også nå... Gleder meg til å komme hjem en tur!!

Ja, tenk at det har gått over 9 uker allerede :rodmer: Den siste uken nå har faktisk gått kjempefort!! :) Det er bra! For det har gått veldig sent frem til nå.. Men satser på at ukene snart flyr avgårde :)

Jeg kan faktisk tenke meg at det er ille å gå og være kvalm uten å klare å kaste opp, ja! Letter litt på trykket når ting kommer ut! Også trøster jeg med at sjansen for at det går galt med spiren er mindre når man er kvalm og kaster opp :jepp: Opptur i nedtur, egentlig! Gjelder å se positivt på det :fnise: Håper virkelig at kvalmen gir seg om en måneds tid, da :)

Nå gleder jeg meg bare veldig til påske!!

Hva skal dere i påsken, Tr.heimspia og Angel-A?

Ha en flott påskeuke :sol::goodbye:

Endret av Ninnin86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er trønder. :) Flytter sørover for 1-2 år siden. Egentlig greit å ikke være der nå når jeg ser hvor ille været er der oppe. ;) Så får heller ta turen oppover når det har blitt vår. :fnise:

Husker det selv, ukene frem til uke 12 var laaaange. Men etter det raser de av gårde.;) Plutselig er kvalmen over, og da glemmer du fort at du har vært kvalm også.

Påske blir herlig! Ser frem til flere dager fri med samboer! :rodmer:

Blir ikke noe fart og spenning her i påsken. Kan hende jeg får besøk av min mor og ting tillater det, om ikke vi får det så blir bare jeg og samboer her hjemme og tar livet med ro rett og slett. Prøve å nyte de dagene han har fri sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+3, og en dag nærmere påske!! :rodmer:

I går var bare døden for meg, har aldri vært i så dårlig form før :sukk: Heldigvis føler jeg meg foreløpig litt kvikkere i dag, så håper det holder seg gjennom dagen :)

Nå sitter jeg på kontoret mitt og ser på sola som skinner gjennom vinduet! Er så klar for ferie, og skulle ønske at i dag var i morgen!! Men nå er det ca bare 24 timer igjen! Jeg har en del å gjøre i dag, så da går dagen fortere :)

Håper på en rolig ettermiddag! Det beste hadde jo vært om jeg fikk med meg en ny episode av Frustrerte Fruer klokken 21:45 ;) Hihi.. *avhengig*! Veldig trist at det er siste sesongen, men skjønner jo forsåvidt at de ønsker å gi seg når de er på topp! Det begynner vel en ny serie nå? Hmm, hva var det den het, da? Et eller annet med "Christian Bitches"... Jo, "GCB - Good Christian Bitches", var det!! Hehe. Så morsom ut på reklamen i alle fall, så jeg får gi den en sjanse :)

Da håper jeg alle sammen får en skikkelig fin påskedag/jobbedag, alt ettersom hva dere driver med i dag :goodbye:

Dagens ord fra Babyverden:

ØYELOKK BEGYNNER Å FORMES og vil etter hvert dekke hele øyet. Øynene er lukket helt fram til ca. uke 27.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+4, og PÅSKEFERIE!!! :sol::hoppendeglad: :hoppendeglad:

Nå venter jeg bare på avløsning på jobben, så går turen til Trøndelag, før det blir hyttetur til helgen!! Jeg gleder meg veldig, og er kjempeklar for å slappe av litt! :) Det synes jeg at jeg har fortjent nå! ;) tihi!

Ønsker alle sammen en riktig god påske, og håper dere får det kjempebra!! :sol:

Stor klem fra PåskeNinnin :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God tur til Trøndelag :) Kan tenke meg det blir deilig for deg å slappe av litt nå ja. Du har jo virkelig stått på frem til nå, så på tide å slappe av litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske til deg! :klemmer: Og kos deg masse i Trøndelag og i bursdag!! :jepp:

God tur til Trøndelag :) Kan tenke meg det blir deilig for deg å slappe av litt nå ja. Du har jo virkelig stått på frem til nå, så på tide å slappe av litt :)

Tusen takk, begge to :rodmer: Håper dere får en super påske!! :sol:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her vil jeg gjerne følge med!

Tenk at du snart passerer de magiske 12 da! :rodmer:

Ønsker deg en kjempefin påske :)

Endret av -Mala-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: skal du være, Mala!! Ja, nå er det ca bare 14 dager igjen, og det er kjempestas :rodmer:

Gratulerer med graviditeten du også!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+3, og påsken er dessverre over for denne gang.. :sukk: Selv om jeg har hatt fri i nesten en uke, synes jeg ferien var aaaaaltfor kort.. Kunne virkelig tenkt meg noen dager ekstra! Men men, sånn er det ikke. Heldigvis er det tirsdag, og det er bare 4 dager til helg :hoppendeglad:

Påsken i år ble helt grei.. Den startet veldig bra, men tur til Trøndelag! Vi fortalte alle at vi skal ha baby i november, og det ble stor stemning i 75-årsdagen til morfar :fnise: Veldig godt å ikke holde det hemmelig lenger, selv om vi ikke har annonsert det på FB enda. Jeg driver og søker jobb, og vil vente til etter intervjuet (og evt. høre om jeg får jobben) før jeg sier noe! Kjenner mange av de som jobber der jeg har søkt, og de trenger ikke å vite noe enda :) Er ikke frekt av meg det??

Siste del av påsken ble ikke helt som jeg hadde håpet. Min gravide svigerinne (uke 27), hennes samboer, min mann og jeg hadde planlagt at vi skulle på en rolig hyttetur, og var veldig klar for å slappe av noen dager. I nærheten av hytta vi skulle på har dama til min manns fetter hytte, og de insisterte på at vi skulle komme dit! Vi sa da at vi ville ha det rolig i og med at jeg driver og kaster opp og min svigerinne er oppe og tisser 4-5 ganger om natten. Vi fikk høre at det ikke var noe problem, da det bare var fetteren og dama som skulle på hytta. Vi takket derfor ja, og ble med! Men, der var det ikke bare oss, for å si det sånn... Både fredag og lørdag ble det dobbelt så mange mennesker som det skulle være der, og det ble skikkelig fest.. Jeg gikk og la meg 23:30 begge kveldene og sovnet ikke før 2t etterpå.. Jeg var så irritert på søndagen at vi reiste før klokken var 10! Makan! Var jo mere sliten etter hytteturen enn før! Så i går var jeg rimelig slapp, for å si det sånn! Men skal sies at folkene som kom var hyggelige, så det var jo ingen katastrofe.. Men jeg kunne godt tenkt meg noen roligere dager!

Bahh, det var dagens utblåsning!

Ellers har jeg det ganske bra, selv om jeg begynner å bli lei av å kaste opp.. Men håper jeg er en av de heldige som blir kvitt det hele i uke 12-13-14! Livmoren strekker seg, og jeg kjenner at det jobbes der nede :rodmer: Kjenner ikke liv altså, vet at det er for tidlig, men det stikker og strekker :)

Prøve å trene litt igjen i kveld! Skal jo instruere, så da blir jeg nødt :fnise:

Håper dere får en super dag, alle sammen :goodbye:

Dagens ord fra babyverden:

STIKKER OG STREKKER DET NEDERST I MAGEN OG NEDOVER I LYSKEN? Slike smerter kan være veldig vonde, men er som regel helt ufarlige. Det er båndene rundt livmoren som strekkes nå som den vokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...