Gå til innhold

En ny spire gror i Ninnin sin mage

Ninnin86

Anbefalte innlegg

De er så artige når de hikker! :laugh:

Hihi, ja ikke sant? Fint livstegn, selv om det er litt slitsomt i blant :gjeiper: Han hikker jo aldri i under 20 minutter om gangen :fnise: Men er takknemlig for at det er liv i magen min :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri under 20 minutter?? Oioioi!! :fnise:

TENK at du er over 35 uker nå.. Jeg husker så godt da du var rundt 20.. Må jo bety at tiden har gått fort for meg også, da :klo::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, ja ikke sant? Fint livstegn, selv om det er litt slitsomt i blant :gjeiper: Han hikker jo aldri i under 20 minutter om gangen :fnise: Men er takknemlig for at det er liv i magen min :jepp:

20 minutter faktisk! Da hikker din lengre enn min :fnise: Dersom det hadde vært en konkuranse dog ;) haha!

Her er det full hikke også nå! Men nå ligger han så langt nede i bekkenet at det i grunn hikker/rister kun i den nederste delen av magen, og trolig litt i blæra... Kjenner at det trykker litt tissetrang i takt med han gitt :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jammen meg ikke lenge igjen Ninnin. :tommel: Begynner du å bli ferdig med innkjøp og barnerom? Har så lyst på eget rom til knøttet selv, frister virkelig å pynte opp et barnerom altså. Blir vel i neste leilighet/hus.

Alt bra? Ser knøttet ditt hikker, er så søtt det. Du kommer til å kjenne igjen hikkingen hans når han kommer på utsiden, det er herlig. :)

Håper du har hatt en fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia.

Nå har jeg småbegynt me strikking,takk for link!

Husker ikke helt,men har dere funnet navn :)??

Jeg kan ikke huske hikking i forrige svangerskap,.men han var alltid rolig med det meste :)

Bor du nærme sykehus? Begynner du og bli klar for mammarollen? BTW..les så mye du kan om sykehustid og litt den tiden etter :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuttpia:

Ja, det hikkes her for å si det sånn :fnise:

Jeg synes faktisk de siste ukene har gått fort!! Men som jeg alltid sier; alle andres uker går så mye fortere, hehe...

Tr.heimspia:

Ja, her hikkes det LENGE om gangen :fnise: Kjenner at det hikkes helt nederst i livmoren, så ingen tvil om hvor hodet ligger! Han har ligget sånn ganske lenge nå, og satser på at han forholder seg i den posisjonen!

Angel-A:

Nei, nå går det fort til han er her hos oss :rodmer: Jeg begynner å ha ganske mye klart nå ja :jepp: Mye man får gjort når man går hjemme hele dagen! Skal kjøpe inn noen fler ullbodyer, tenker jeg! Kjekt å ha!

Ikke mye til barnerom her helle... Blir kombi barnerom og kontor, tenker jeg! Men det er greit, for vi blir nok ikke boende her så veldig mye lengre.. Svigerfar skal jo utredes snart, og det er stor sannsynlighet for at han har MS! Og da er det på tide at vi vender nesen mot gården for å hjelpe til :jepp: Helt OK for meg, men synd i og med at jeg akkurat har fått meg jobb, som jeg trives kjempegodt i!

Luremegpå:

Så morsomt at du har begynt å strikke!! Hva er første prosjekt? :)

Vi har tenkt på navn, og nesten bestemt oss! Men må liksom se ham før vi (dvs. jeg!) blir helt sikre. Har noen alternativer dersom det vi har mest lyst på ikke passer ;)

Ja, nå begynner jeg å bli kjempeklar for å treffe den lille gutten min!! Spent på hvordan jeg takler mammarollen! Har mange småsøsken, så er vant til barn, men det blir jo ikke helt det samme når man skal være med dem 24/7 :jepp:

Bor bare 20 minutter unna sykehuset (Ahus) vi!

-----------------------------------------------------------------------------------------------

35 + 3, og under 5 uker igjen!! Nærmer meg VELDIG 8 mnd nå :hoppendeglad:

Har hatt en super helg! Ikke gjort stort, men har fått strikket en del :jepp: Da koser jeg meg veldig! Nesten strikket ferdig en heldress i setesdalsmønster til lillemann :rodmer: Blir veldig søt! Mangler ett erme og montering + halskant og knapphullskant :jepp: Den blir skikkelig søt! Håper jeg får til resten! Har allerede kjøpt garn til en ullgenser som jeg skal strikke når dressen er ferdig :fnise:

Ellers har jeg hatt god effekt av behandlingen til MT i det siste :jepp: Skal tilbake i morgen og løse opp litt mer! Bekkenet er ganske bra, men har vondt øverst i ryggen, på høyre side.. MT mener det er fordi jeg begynner å bli fremtung og svaier ryggen for å kompensere for vekten! Derfor blir det vondt og stivt :sukk: Men det blir vel borte når babyen er ute og jeg får trent litt mer!

Gleder meg virkelig til jeg får tilbake den gamle kroppen min, og innser jo at det kommer til å bli hardt arbeid.. :trene: Hehe, jeg skulle gå en tur med en venninne på søndag, og bestemte meg for å ta på swix-buksa mi! Oppdaget da at det ikke er bare magen som har blitt større :fnise: Fikk buksa såvidt over rumpa, og den satt som et pølseskinn langt nedover lårene :fnise: Tok den raskt av igjen, for å si det sånn! Så da spørs det om jeg må kjøpe noen nye bukser som jeg kan ha i mellomfasen mellom gravidbuksene og de vanlige buksene mine...

I morgen drar jeg til trøndelag for siste gang før fødselen! Skal være der til søndag, og gleder meg veldig! Snakket med mamma i stad, og jeg "fikk ikke lov" til å komme hvis jeg ikke hadde pakket fødebagen :fnise: Hun var livredd for at jeg skulle føde under besøket, og ønsket at jeg i alle fall hadde med papirene mine! SKjønner jo egentlig det, så nå er bagen stort sett pakket :) Må bare innom og kjøpe noen småtterier på apoteket så er vi boks!

Håper dere får en fin tirsdag, alle sammen!!

Dagens ord fra Babyverden:

Har du fått melk i brystene? Noen opplever at det kommer noen dråper gulhvit væske ut av brystene nå. Dette er råmelk (kolostrum) og den første melken barnet får i seg etter at det er født. Du bruker ikke opp råmelken hvis du lekker. At du ikke har råmelk nå betyr ikke at du ikke vil ha det når barnet blir født.

Endret av Ninnin86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trivelig med en siste tur til Trøndelag før fødsel da, skjønner godt at mamman din vil ha alt i orden i tilfelle han bestemmer seg for å komme ut! :)

Du nærmer deg virkelig målstreken du nå, snart er det bare en måned igjen, det må være rart å tenke på det!?

:hjerte:

God tur til Trøndelag da :klemmer:

Endret av -Mala-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivelig med en siste tur til Trøndelag før fødsel da, skjønner godt at mamman din vil ha alt i orden i tilfelle han bestemmer seg for å komme ut! :)

Du nærmer deg virkelig målstreken du nå, snart er det bare en måned igjen, det må være rart å tenke på det!?

:hjerte:

God tur til Trøndelag da :klemmer:

Ja, det er kjemperart! Om ca 1 mnd vil det aldri mer bare være mannen min og jeg, men vi skal ha et barn hos oss for alltid :jepp: Merkelig tanke, tror ikke helt man kan forestille seg hvordan det er før det har gått en stund! Men det skal bli kjempekoselig :)

Tusen takk for det!! Gleder meg til en siste tur før babyen kommer! Hihi, eller kanskje jeg må føde i Tr.heim? :fnise: Håper han venter et par uker til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg masse her i bartebyen i helga! :danse:

Vi har fantastisk vær for tiden. 6-8 grader, skyer og oppholdsvær. Altså er trærne i alle verdens farger og det er bare NYDELIG ute :laugh:

Er sikkert slik over hele norge da :fnise: men jeg synes at bymarka er ekstra vakker akkurat nå!

Like før alle bladene slipper og faller av, og da er det penest :)

Kjenner fryktelig til det der med trange bukser ja.... :fnise:

Jeg er definitivt på siste verset når det gjelder buksene mine....

Kjøpte jo en del nye og fine 3/4 bukser i sommer som fortsatt passer, men det er litt for kaldt for å sprade rundt i kortbukser synes jeg...

Så de langbuksene jeg har er ganske trang over rumpa :fnise:

Heldigvis ikke lenge igjen nå! Og regner i grunn med at vi bor i joggebukser og tights den første tiden som nybakte foreldre likevel... Så kanskje det er håp om at buksene passer igjen innen den første barseltiden er over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare noen korte(evt fryktelig lange) uker igjen nå ja. Synes ikke det er lenge siden du fortalte at du var gravid jeg :)

Mammaen din er søt da, så redd for at du skal føde uten å ha alt med deg. Må ha med babysete også for sikkerhets skyld? Blir spennende å se hvilket navn dere ender opp med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg masse her i bartebyen i helga! :danse:

Vi har fantastisk vær for tiden. 6-8 grader, skyer og oppholdsvær. Altså er trærne i alle verdens farger og det er bare NYDELIG ute :laugh:

Er sikkert slik over hele norge da :fnise: men jeg synes at bymarka er ekstra vakker akkurat nå!

Like før alle bladene slipper og faller av, og da er det penest :)

Kjenner fryktelig til det der med trange bukser ja.... :fnise:

Jeg er definitivt på siste verset når det gjelder buksene mine....

Kjøpte jo en del nye og fine 3/4 bukser i sommer som fortsatt passer, men det er litt for kaldt for å sprade rundt i kortbukser synes jeg...

Så de langbuksene jeg har er ganske trang over rumpa :fnise:

Heldigvis ikke lenge igjen nå! Og regner i grunn med at vi bor i joggebukser og tights den første tiden som nybakte foreldre likevel... Så kanskje det er håp om at buksene passer igjen innen den første barseltiden er over?

Tusen takk for det :) Ikke lenge til jeg reiser nå! Skal bare en tur innom MT og få litt behandling :jepp:

Må jo si at jeg ikke skal heeeeelt til bartebyen, da ;) Er fra litt lengre sør i Trøndelag jeg! Men er definitivt Sør-Trønder, det er det viktigste :fnise: Eller hur?

Bare noen korte(evt fryktelig lange) uker igjen nå ja. Synes ikke det er lenge siden du fortalte at du var gravid jeg :)

Mammaen din er søt da, så redd for at du skal føde uten å ha alt med deg. Må ha med babysete også for sikkerhets skyld? Blir spennende å se hvilket navn dere ender opp med :)

Ja, vet du! Nå synes jeg tiden har gått fort :jepp: Krysser fingrene for at de siste ukene går fort også :)

Babysetet er alt pakket inn i bilen, ja ;) Tør ikke reise uten nå! Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med litt planer så går tiden fort :Nikke: Det er jo deilig!

Synes det er lurt at du har fødebagen klar jeg, også :Nikke: Din mor er søt :nigo:

God tur, Ninnin søte!! Kjør pent!! :buss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med litt planer så går tiden fort :Nikke: Det er jo deilig!

Synes det er lurt at du har fødebagen klar jeg, også :Nikke: Din mor er søt :nigo:

God tur, Ninnin søte!! Kjør pent!! :buss:

Fremme nå, og ingen fødsel foreløpig ;) Har heller ingen tro på at han kommer i helgen, men sikkert greit å ha med bagen just in case :jepp: Hihi, ja mamma er nusselig :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 + 4

Lykke! Jeg er hjemme :strix: Dog alene foreløpig i og med at bror 1 er i Forsvaret, mamma er med bror 2 på fotballkamp og stefar er på foreldremøte... Men jeg koser meg med strikking og Unge mødre, og venter på at de skal komme hjem!! :) Har akkurat tent opp i ovnen, så nå er det skikkelig høststemning her :rodmer:

Håper dere får en strålende onsdagskveld, jenter!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man har flyttet, og føler at hjemme er der man bor, så er det kjempedeilig å dra HJEM av og til! Jeg skal også hjem til familien i helga, gleder meg veldig :) kos deg masse med dine kjente, og ikke minst - slapp av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man har flyttet, og føler at hjemme er der man bor, så er det kjempedeilig å dra HJEM av og til! Jeg skal også hjem til familien i helga, gleder meg veldig :) kos deg masse med dine kjente, og ikke minst - slapp av!

Ja, er det ikke rart? Har ikke bodd her på 10 år, men kaller det fortsatt "hjemme" :fnise: Håper du får en strålende helg sammen med familien din du også!! Kos deg :) Det skal i hvertfall jeg :jepp:

----------------------------------------------------------------------

Nå sitter jeg og ser "Top Gun" og knasker isbiter! Nam nam :fnise: klarer ikke å slutte.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 + 5

Det er så godt å være "hjemme"! Koser meg veldig, selv om jeg ikke har sovet noe særlig i natt... I tillegg til at jeg for tiden er VELDIG var på lyder (forbereder meg på lydene babyen kommer til å lage? :klo:), drømmer jeg så ufattelig mye rart... :fnise: Det siste jeg drømte før jeg stod opp var at mannen min hadde problemer med å bli tent for å ha sex med meg! For at det skulle funke for ham, måtte han line opp en hel haug med rare/ekle dukker og kosebamser som skulle se på oss! Hvis han ikke gjorde dette, kom det ikke til å funke for ham... :sjokkert: Jeg ble jo selvfølgelig helt forskrekket, og våknet heldigvis!! :fnise:

En natt for ikke så lenge siden drømte jeg at jeg skulle sykle "Birken", da det var den eneste av Birken-øvelsene jeg ennå ikke hadde gjennomført (, noe som absolutt ikke stemmer, da jeg ikke har gjennomført noen av dem :fnise:)! Det viste seg etterhvert at halve løpet var sykkel og halve var langrenn, noe som ikke var noe problem for meg i og med at jeg hadde langrennsski i sekken! Men jeg klarte ikke å finne ut om det var langrenn eller sykkel først, selv om det var snø og skiløyper på stadion... Folk gjorde begge deler, og jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre! Men vet dere hva det endte med? Jo, jeg fisket frem reisesengen (den jeg fikk av mormor og morfar sist jeg var i trøndelag), satte meg oppi og dro avgårde i den! Brukte langrennsstavene til å pigge meg fremover... Etter 1km ble jeg stoppet av løypepersonalet, som fortalte meg at dette ikke var lov og at jeg måtte sykle sånn som alle de andre :skratte: Som om reiseseng er kjappere enn sykkel, liksom... :skratte:

Herregud, jeg blir nesten flau på mine egne vegne :fnise:

Nå har jeg levert bilen min på det lokale verkstedet her, og de skal skifte dørhåndtaket mitt! Jeg får ikke opp døren på førersiden, så er på tide med en utskiftning! Veldig allright verksted her, og de er ikke så dyre heller :laugh: Verkstedet ligger ca 1,2 km unna der jeg bor, så jeg bestemte meg for å gå hjem igjen! Er bare oppoverbakker, og gud så sliten jeg ble! Gikk veeeeeldig sakte, da, men bakkene var rimelig tunge nå :fnise: Tenk at jeg for et 9 mnd siden ikke hadde noen problemer med å løpe opp disse bakkene... Håper formen kommer tilbake etter fødsel og svangerskap er over!!

Nå skal jeg bare kose meg resten av dagen :sol:

Dagens ord fra Babyverden:

Noen velger å legge et tisselaken eller et håndkle under lakenet nå som fødselen nærmer seg. Det vil kunne beskytte madrassen dersom vannet går mens du ligger i sengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige drømmer, helt absurd ;)

Litt spent på hvor duer fra, langt unna tr.heim? Gjerne svar på PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: Hahahaha! Hva i alle dager er det du drømmer om frøken? :sjokk::skratte: Haha, ser for meg du sitter i den senga jeg! :fnise: Så morsomt!

Ulltøy til babyen er veldig kjekt! Her i gården blir det sjelden brukt vanlige hverdagsklær, går for det meste i ull og klær som er lette å bevege seg i. Han bruker ull/merinoull innerst hver eneste dag og det fungerer veldig bra. :)

Hvor er det gården dere skal flytte til ligger? Du skulle ikke flytte til trøndelag igjen? Åh, må si jeg er litt småsjalu på deg altså.. Drømmen hadde vært å bo litt landig til. Men for min del må det ikke være for langt unna byen, må kunne kjøre inn på 30-40 min. ;) Skjønner det med jobben, det gjøre jeg. Men det er nok verdt det når du først kommer deg på gården. Herlig å la ungene vokse opp på gård!

Kos deg masse i dag frøken :klemmer:

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmene dine er jo fullstendig fornuftige og logiske må skjønne :fnise:

Jeg drømte at jeg fødte i dag.

Det var masse leger til stede og alle stod med slike beskyttelses-plast forran ansiktet og klærne som om de bare ventet på en stor flom av fostervann. Så fikk jeg beskjed om at jeg måtte ta i alt jeg eide og hadde og bæsje ut ungen. Det var som en brannslange gitt, blanding av alskens gugge etterfulgt av en baby som "ploppet" ut som en fotball og ble fanget av ei av jordmødrene/sykepleierne/legene :fnise: :fnise:

Slik går det når jeg ser på "fødestuen" fra usa vettu :fnise:

Der føder jo alle damer på rygg med bena oppunder haka! Samt speil for å se selv hva som skjer der nede og alle sammen ser og stirrer mot underlivene deres... :laugh:

Jeg hadde DØDD om noen hadde plassert senga slik at alle som kommer inn ser rett inn i underlivet mitt mens jeg føder :fnise:

Ikke noe stress i usa det tydeligvis... haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...