Azalea Skrevet 26. september 2012 #501 Del Skrevet 26. september 2012 (endret) Greit jeg legger igjen noen tips til listen din? - Noe jeg kjenner har vært greit å ha i hus er flanellskluter. Bruker de etter at W har badet, på stellebordet og har alltid 1 i stelleveska. Da W var nyfødt så brukte vi alltid en flanellsklut rundt han under helseteppet. - Om du skal bruke Mesoft så har de billige på Meny, 19kr pakken. Ellers har Apotek1 tilbud noen ganger, 5 for 100. - Om du skal vurdere å la babyen få bruke smokk så kan det være greit å ha en latexsmokke i hus også. W tar kun NUK-smokker i latex. - Febertermometer Har fått god kritikk, den er rask og enkel. Vi er fornøyde! - Balneum Hermal til badeolje, kjempegod! Silulen har vi og, fungerer kjempebra her i gården. Har du disse to trenger du egentlig ikke noe annet. Gratulerer så mye som høygravid! Endret 26. september 2012 av Angel-A Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 26. september 2012 Forfatter #502 Del Skrevet 26. september 2012 Grattis som høygravid Ryggen din tåler nok tiden som er igjen Så fin liste du har, Ninnin! Også må jeg berømme deg for hvor flink du er til å shoppe inn det som trengs! Duverden! Er vel godt å få ting på stell nå? 40 dager går fort! Jeg har vel bare halvparten, så jeg er glad jeg har 125 dager igjen SELVOM DET ER LENGE!! Mulig jeg sniker til meg noen av tingene på lista di, over til min liste Ta gjerne en titt på min også, hvis du vil. Den er på 1.siden i dagboka mi Kanskje det står noe der som du trenger/vil ha? Linken din står faktisk i signaturen din, den Men gå inn på ikonet som er under der det står "Size". Der kan du legge inn, slik at den blir "fancy" Takk, synes det er greit å ha lister! Må vel lage en når jeg skal begynne å pakke fødebag også Har faktisk ikke shoppet så mye, men fått/arvet MASSE! Vi er kjempeheldige, og nå begynner det å bli veldig lite igjen Må få kjøpt inn stelle-produkter og NAN, så er vi omtrent i boks! Ja, tenk at det bare er 40 dager igjen!! Merkelig å tenke på at nå er han snart her hos oss Helt uvirkelig!! Han styrer fælt inni magen, så kjennes ut som han vil ut snart Ja, kan tenke meg det er godt å ha 125 dager igjen også! Jeg hadde heller ikke fikset så mye da jeg var like langt som deg, og som du sier så har du god tid enda Ikke stress, mye går/kommer av seg selv Skal sjekke lista di jeg, glad for tips og ideer Hehe, da skal jeg se om jeg får endret sånn at jeg slipper å ha linken under selve skriften! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 26. september 2012 Forfatter #503 Del Skrevet 26. september 2012 Greit jeg legger igjen noen tips til listen din? - Noe jeg kjenner har vært greit å ha i hus er flanellskluter. Bruker de etter at W har badet, på stellebordet og har alltid 1 i stelleveska. Da W var nyfødt så brukte vi alltid en flanellsklut rundt han under helseteppet. - Om du skal bruke Mesoft så har de billige på Meny, 19kr pakken. Ellers har Apotek1 tilbud noen ganger, 5 for 100. - Om du skal vurdere å la babyen få bruke smokk så kan det være greit å ha en latexsmokke i hus også. W tar kun NUK-smokker i latex. - Febertermometer Har fått god kritikk, den er rask og enkel. Vi er fornøyde! - Balneum Hermal til badeolje, kjempegod! Silulen har vi og, fungerer kjempebra her i gården. Har du disse to trenger du egentlig ikke noe annet. Gratulerer så mye som høygravid! Tusen takk!! Jeg tar imot ALLE tips jeg kan få Håper det står bra til med dere!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 26. september 2012 #504 Del Skrevet 26. september 2012 P.S Hipp MME er mye mildere og bedre for barnemagen, bare så du er informert..min hadde jo kolikk, og nan gjorde det verre,men det er individuelt da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 26. september 2012 Forfatter #505 Del Skrevet 26. september 2012 P.S Hipp MME er mye mildere og bedre for barnemagen, bare så du er informert..min hadde jo kolikk, og nan gjorde det verre,men det er individuelt da Oi, det visste jeg ikke! Tusen takk for tipset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 28. september 2012 #506 Del Skrevet 28. september 2012 Hvordan går det med Ninnin?? 35 uker imorgen, jo!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 28. september 2012 Forfatter #507 Del Skrevet 28. september 2012 Hei, Nuttpia Ninnin har faktisk hatt det ganske bra de siste dagene Er nok ryggen som plager meg mest akkurat nå, men skal klare å holde ut de siste ukene Hvordan står det til med deg? Ja, tenk at det i morgen bare er 5 uker igjen Tiden har faktisk gått veldig fort, selv om jeg bare er hjemme! Tar en liten update under her: --------------------------------------------------------------------------------------------------------- 34 + 6, og kan om noen få timer juble for 35 uker!! Nå begynner leiligheten å se bra ut og er snart klar til å ta i mot en liten baby Jeg har ryddet og fikset nesten alt på babyrommet, ryddet boden sånn at det er plass til en tørketrommel der, samt ryddet plass til stelleprodukter, bleier og bodyer på badet Jeg har i tillegg kjøpt og klippet til madrassen til vuggen og vasket alt babytøyet og lagt i kommoden! Så nå kan han bare komme! Nesten i alle fall.. Dagene går stort sett med til det samme som de har gjort de siste ukene! Mye strikking Er nå ferdig med bunaden til nevøen min, og dette ble resultatet: Er veldig stolt! Håper den passer og at de blir fornøyde med den! Ble igjen en del garn (har en tendens til å kjøpe for mye), så nå har jeg begynt å strikke en heldress i "setesdals"-mønster til min egen gutt Snart ferdig med den ene foten, og satser på at resultatet blir bra! Håper jeg blir ferdig til han kommer! Men det tror jeg egentlig! Var innom jobben og drakk kaffe i dag! Veldig hyggelig! Dessverre er det jakt og høstferie, så det var ikke så mange på jobb.. Får ta meg en tur igjen når det blir litt flere folk der Mannen er fortsatt på jakt, så jeg er hjemme alene i helgen også! Snart kommer det en venninne av meg på besøk, og vi skal spise pasta og kose oss! Har et foccacia-brød til heving, og skal bake ut det snart! NAM! Så om et par timer vil det lukte en blanding mellom grønnsåpe (nyvasket leilighet) og gjærbakst her Idyll! Hehe.. Ha en strålende fredagskveld, alle sammen!! Dagens ord fra Babyverden: Er du plaget av hevelser i beina etter en lang dag, så forsøk å leve etter regelen ”ikke stå når du kan sitte, ikke sitt når du kan ligge”. Å sitte med beina høyt kan lindre ubehag. I motsetning til hva mange tror skal du drikke mye når du har hevelser i kroppen. Ikke fått noen hevelser i beina enda, heldigvis! Forebygger ved å legge de høyt når jeg sitter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anerikke Skrevet 28. september 2012 #508 Del Skrevet 28. september 2012 Så driftig du er! Imponert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 28. september 2012 #509 Del Skrevet 28. september 2012 Lekker bunad! Du er så flink altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 28. september 2012 #510 Del Skrevet 28. september 2012 Så utrolig flink du er, både med barnerom og bunad. Duverden!! Focaccia! Må´kke si sånt!! Det er SÅÅÅ godt!! Her går det helt ok. Jobber hjemme hele dagen, og mannen var hjemme en times tid før han forsvant på byen med noen kompiser. Imorgen blir det tur til Oslo, så håper det fine været holder seg Kos deg med god mat og venninne, Ninnin! Fredags- til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 28. september 2012 #511 Del Skrevet 28. september 2012 Herrlighet,du er god,jeg er helt imponert over alt du får til! Jeg måtte legge ud forespørsel ang striking, jeg kan ikke noe, og har kjøpt feil strikkepinner, enkle istedenfor rundpinne, så arg...forslag? Ville strikke babyteppe med superwash garn..Kos deg en hel hau med vennine og mat! Håper mannen drar inn god fangst på jakt da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 28. september 2012 Forfatter #512 Del Skrevet 28. september 2012 Så driftig du er! Imponert! Hihi, tusen takk! Er ikke mye annet å ta seg til når man går hjemme hele dagen hehe. Så da blir det baking og strikking! Lekker bunad! Du er så flink altså! Tusen takk Så utrolig flink du er, både med barnerom og bunad. Duverden!! Focaccia! Må´kke si sånt!! Det er SÅÅÅ godt!! Her går det helt ok. Jobber hjemme hele dagen, og mannen var hjemme en times tid før han forsvant på byen med noen kompiser. Imorgen blir det tur til Oslo, så håper det fine været holder seg Kos deg med god mat og venninne, Ninnin! Fredags- til deg! Tusen takk Den foccaciaen ble faktisk veldig god!! Brukte en oppskrift fra trines mektige matblogg, og kan virkelig anbefales! Det er den som blir lagd i langpanne, så anbefaler deg å prøve den! Kos deg masse i hjemme i kveld og i Oslo i morgen!! Herrlighet,du er god,jeg er helt imponert over alt du får til! Jeg måtte legge ud forespørsel ang striking, jeg kan ikke noe, og har kjøpt feil strikkepinner, enkle istedenfor rundpinne, så arg...forslag? Ville strikke babyteppe med superwash garn..Kos deg en hel hau med vennine og mat! Håper mannen drar inn god fangst på jakt da Aaw, tusen takk Har så god tid nå når jeg er sykemeldt, så får drevet med det jeg liker å drive med! Hmm, hvor lange er pinnene dine, da? Hvis de er lange nok kan du jo lage babyteppe, men da bør de vel være minst 40 cm, gjerne lengre.. Du kan jo evt. strikke sokker? Lue? Skjer? Lue og skjerf er ganske enkelt For inspirasjon kan du gå inn på nettsiden http://www.garnstudio.com . Her finner du MANGE gratis strikke- og hekleoppskrifter i alle vanskelighetsgrader! Tror det er en egen kategori med enkle oppskrifter Er også mange instruksjonsvideoer der, hvis du står fast! Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 28. september 2012 #513 Del Skrevet 28. september 2012 Så flink du er! Herlig å begynne å ha ting på stell til lillegutt kommer da, det er jo ikke lenge igjen til du er MAMMA nå! Ha en super helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 29. september 2012 Forfatter #514 Del Skrevet 29. september 2012 Så flink du er! Herlig å begynne å ha ting på stell til lillegutt kommer da, det er jo ikke lenge igjen til du er MAMMA nå! Ha en super helg Tusen takk, Mala Ja, tenk at nå er jeg snart mamma!! Max 7 uker igjen nå!! skummmelt, men gleder meg veldig Ha en strålende helg du oxo! ---------------------------------------------------------------------------------- Kan juble for 35 uker i dag!! Tenk det, bare 5 uker igjen til termin, maks 7 til jeg har gutten min i armene mine Sliter fælt med nattesøvnen for tiden jeg Får ikke sove på kveldene, og blir værende våken til langt utpå natt... Slitsomt, for jeg våkner jo tidlig dagen etter alikevel! Sover ikke på dagtid heller! Men er vel kanskje greit å venne seg til å være våken i lengre perioder Blir er stille dag i dag, tror jeg! Nå skal jeg se en film og strikke litt videre på dressen til lillemann Stor til dere alle!! Dagens ord fra Babyverden: Er det meste i hus? Det er mye en baby trenger helt fra begynnelsen og det er greit at ting faller på plass rundt denne tiden. Kanskje har babyen fått en egen kommode med pent brettede klær, håndklær og sengetøy? Hihi, er jo som å lese om meg dette Her begynner ting å bli på stell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 29. september 2012 Forfatter #515 Del Skrevet 29. september 2012 Ahh, deilig med en 1,5-timers blund på sofaen når man ikke sover på natten Nå: IS!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 29. september 2012 #516 Del Skrevet 29. september 2012 Ahh, deilig med en 1,5-timers blund på sofaen når man ikke sover på natten Nå: IS!! Is ja! NAM! Her står det muffins i ovnen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 29. september 2012 #517 Del Skrevet 29. september 2012 Hihi, tusen takk! Er ikke mye annet å ta seg til når man går hjemme hele dagen hehe. Så da blir det baking og strikking! Tusen takk Tusen takk Den foccaciaen ble faktisk veldig god!! Brukte en oppskrift fra trines mektige matblogg, og kan virkelig anbefales! Det er den som blir lagd i langpanne, så anbefaler deg å prøve den! Kos deg masse i hjemme i kveld og i Oslo i morgen!! Aaw, tusen takk Har så god tid nå når jeg er sykemeldt, så får drevet med det jeg liker å drive med! Hmm, hvor lange er pinnene dine, da? Hvis de er lange nok kan du jo lage babyteppe, men da bør de vel være minst 40 cm, gjerne lengre.. Du kan jo evt. strikke sokker? Lue? Skjer? Lue og skjerf er ganske enkelt For inspirasjon kan du gå inn på nettsiden http://www.garnstudio.com . Her finner du MANGE gratis strikke- og hekleoppskrifter i alle vanskelighetsgrader! Tror det er en egen kategori med enkle oppskrifter Er også mange instruksjonsvideoer der, hvis du står fast! Lykke til Takk, ja, men bør jeg ikke ha rundpinne? De er 35cm gitt, så litt for korte, det er sånne trepinner u see.. Kjøpte sånn surperwah garn, burde kanskje ha noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 29. september 2012 Forfatter #518 Del Skrevet 29. september 2012 Takk, ja, men bør jeg ikke ha rundpinne? De er 35cm gitt, så litt for korte, det er sånne trepinner u see.. Kjøpte sånn surperwah garn, burde kanskje ha noe annet? Har du bare to? Hvis du har 4 el 5 kan du strikke "rundt" på dem (hvis du skal lage lue, sokker el) Men hvis du skal strikke et babyteppe burde du vel ha rundpinne, ja.. Butikkene er fortsatt åpne Superwash er fint! Hvis du bruker vanlig ullgarn, vil det tove når du vasker det... Det gjør ikke superwash Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 29. september 2012 Forfatter #519 Del Skrevet 29. september 2012 Nytt kallenavn på lillegutt: "Mr. Hickup" Nå er det fjerde gang at han hikker i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 29. september 2012 #520 Del Skrevet 29. september 2012 Nytt kallenavn på lillegutt: "Mr. Hickup" Nå er det fjerde gang at han hikker i dag De er så artige når de hikker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå