Ninnin86 Skrevet 19. juli 2012 Forfatter #301 Del Skrevet 19. juli 2012 Vakker mage Ninnin Da fikk vi endelig sett den Takk Jeg er litt treg.. hehe.. Men fikk endelig tatt bilde nå Ikke så veldig diger enda, men det blir ve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 19. juli 2012 #302 Del Skrevet 19. juli 2012 Så fin mage du har Synes det er så koslig å se gravidmager, da må jeg alltid se et sekund lenger og smile (prøver å ikke glane da ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 19. juli 2012 #303 Del Skrevet 19. juli 2012 Flott! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobbi Skrevet 19. juli 2012 #304 Del Skrevet 19. juli 2012 For en skjønn mage Ninnin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 19. juli 2012 #305 Del Skrevet 19. juli 2012 Kjempenydelig mage og ganske stor forskjell fra forrige bilde du la ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 19. juli 2012 #306 Del Skrevet 19. juli 2012 Aww, fine-fine gravidmagen! Den skal du bare være stolt over. Magen er akkurat passe stor! Bare vent, nå fremover kommer den til å vokse masse. Husker det var stor forskjell på magen min i uke 24 og uke 26 f.eks. Sukk, du har en veldig spennende tid i vente. Det går så fort så nyyyt tiden som gravid. Jeg gleder meg allerede til neste gang.. (dog det blir nok noen år til) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 20. juli 2012 Forfatter #307 Del Skrevet 20. juli 2012 Doh: Tusen takk!! Hehe, ja gravide mager er faktisk veldig fasinerende!! Gravide damer liker stort sett at folk legger merke til magen, stolte vettu FrøkenStrøken: Takk Bobbi: Tusen takk, snupp Begynt å få mage du eller? Litt tidlig enda? Gleder meg til å se bilde etterhvert!! Mala: Takk Ja, den har vokst veldig siden forrige gang Kunne jeg vært ca 18 uker på vei da, tro? Damene på jobben sier magen har vokst mye siden jeg begynte å jobbe her 25. juni! Og større skal den vel bli Angel-A: Tusen takk!! Målte den på kontroll i forrige uke, og ligger akkurat på den grønne streken Så her vokser det så det skal! Veldig stolt av den, da I gårkveld like før jeg skulle legge meg ruslet jeg rundt i leiligheten i bare undertøyet og magen struttet som bare det Mannen klarte ikke annet enn å komme bort å ta på den! Veldig stolt han også Koselig at dere allerede tenker på en til da!! Kan ikke vente for lenge heller, for da blir aldersforskjellen fort ganske stor! Men et par år er vel greit -------------------------------------------------------------------------- 24+6, og i morgen kan jeg juble for 25 uker!! Jobbe til mellom 15 og 15:30 i dag! Deretter blir det middag med pappa og co som er på tur fra Trøndelag til Danmark på ferie! Koselig at de stopper og tar middagen sammen med meg Mannen skal på fest i kveld, og selv om det er mange jeg kjenner som skal dit tror jeg ikke at jeg orker.. Blir så jeg drar hjem (i dette tilfellet hjem til svigers) og legger meg rundt midnatt uansett, og jeg orker ikke å kjøre i 1,5 time for å feste edru i 2-3 timer.. Så da blir det hvile-/vaske-/strikkehelg på meg Gleder meg!! Mannen begynner på jobb igjen på mandag, så da blir det så vi ser hverandre litt mer! Han har vært mye hos foreldrene sine i sommer og jobbet på gården. Faren hans er veldig dårlig i beina, og trenger derfor mye hjelp! Mannen har jo faktisk hatt 10 uker ferie i år! I og med at han var i Afghanistan i fjor, fikk han ikke ferie, og måtte dermed overføre all ferien til i år! Han kom inn på skole i Oslo, så fra 13. august skal jeg ha student i huset Det blir spennende!! Han har litt blandede følelser selv, men jeg tror nok det blir greit! Så da må jeg forsørge både ham og babyen Tipper det skal gå greit Ha en flott helg, alle sammen!! Dagens ord fra Babyverden: SÅ stor! Har du fortalt de vordende besteforeldrene eller oldeforeldrene hvor stort barnet i magen er? Da de selv var gravide, er sjansene store for at de verken visste kjønn eller størrelse på barnet før det ble født. Derfor er det gjerne ekstra fascinerende for dem med slike fakta. Nå er barnet i magen din omtrent 22 cm fra topp til tå og veier rundt 800 gram! Tenk at han har blitt så stor allerede!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 20. juli 2012 #308 Del Skrevet 20. juli 2012 Så utrolig spennende med student i hus! Skjønner godt at han synes det er litt skummelt og rart, men det er tøft gjort i voksen alder å tørre å gå tilbake til studiene Min mor gikk faktisk tilbake til studiene i en alder av 45 år for å ta hovedfag og fordypning i pedagogikk. Hun elsket det, og de hadde råd og mulighet for henne å bruke noen år på dette. Da hadde hun fram til da vært hjemmeværende mor med meg og min bror. Synes vi i norge skal gi cred til de som ønsker og klarer å være hjemmeværende mødre/fedre i dagens samfunn jeg Hvilehelg høres deilig ut Her har jeg en gubbe som planlegger masse rart til helgene, så det blir full rulle i huset Skjønner han godt når han jobber lange dager og ønsker å pusse opp ferdig samtidig. Vanskelig å gjøre på kveldene, så da blir det i helgene i steden. Jeg får prøve å lade energi for å holde ut på fanteriene hans Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 20. juli 2012 #309 Del Skrevet 20. juli 2012 Spennende at han skal begynne å studere da! Da får han jo masse tid sammen med deg og babyen når den tid kommer (om han ikke skal ha et veldig tøft studie eller jobbe masse ved siden av da). Sikkert deilig med litt alenehelg da, skjønner at du ikke gidder å dra så langt for så lite. Ha en finfin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 20. juli 2012 #310 Del Skrevet 20. juli 2012 Nydelig mage!! Sånn vil jeg og ha når jeg kommer så langt....;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 21. juli 2012 Forfatter #311 Del Skrevet 21. juli 2012 (endret) Tr.heimspia83: Ja, det blir veldig spennende! Blir en stor overgang for ham i og med at han nå har jobbet i 10 år.. Men tipper han kommer seg igjennom det Jeg kunne faktisk tenkt meg å være hjemmeværende selv, jeg! Men kanskje ikke her vi bor nå! Da tror jeg at jeg hadde kommet til å kjede meg etter hvert.. Men når vi skal ta over gården kunne jeg tenkt meg å være hjemme! Vi får se! Håper du får en flott helg, og at du får hvilt deg litt selv om mannen leker duracellkanin rundt deg Doh: Ja, det blir veldig spennende! Er ikke så mye som er obligatorisk i studiet (han skal gå samme skole som meg), så tipper han blir mye hjemme sammen med oss Pga. staten & Nav (Og alle andre tulleorganisasjoner som skal bestemme hva det norske folk skal/ikke skal gjøre), kommer han ikke til å ta seg deltidsjobb før neste år... For å få overført fedrekvoten til meg, kan han ikke ha jobbet 6 av de siste 10 mnd før august 2013... Han kan jo uansett ikke ta ut permisjonen når han er student, og hvis vi får en baby til før han slutter på skolen, mister han hele permisjonen sin... Og hvis han tar seg en deltidsjobb kommer han ikke til å tjene så mye at det lønner seg å få utbetalt permisjonspenger.. For et system vi har! Så vi får trikse det til så jeg får permisjonen hans! Deilig å være hjemme alene noen ganger, ja Her går det i strikking av små blå ting Ha en strålende helg!! Tina_O: Tusen takk, Tina!! Var så vidt innom dagboken din i går!! Gratulerer så mye med en liten spire i magen Veldig hyggelig! Skal nok følge med i boken din, og gleder meg til å se bilde når du får mage ----------------------------------------------------------------------- Jubler for 25 uker i dag Her går det i strikking og vasking i dag!! Skal være flink husmor og vaske ferdig før jeg setter meg på verandaen og fortsetter på babyteppet jeg strikker: http://garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b21&d_id=38&lang=no Søtt Ha en fin helg, alle sammen!! Klem fra -Ninnin Endret 21. juli 2012 av Ninnin86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 21. juli 2012 #312 Del Skrevet 21. juli 2012 Hei Ninnin, titter innom for å si hei!! Så fin mage du har! Og selvfølgelig - grattis med 25 uker!! Ønsker deg en strålende helg videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 21. juli 2012 #313 Del Skrevet 21. juli 2012 Godt å kunne gjøre unna litt husarbeid for 25 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 22. juli 2012 Forfatter #314 Del Skrevet 22. juli 2012 Nuttpia: Hei hei Så koselig med nytt besøk Tusen takk for magekompliment, er veldig stolt av den Nå ser den endelig ut som en ordentlig gravidmage! Gratulerer så mye med 13 uker i morgen!! Mala: Ja, hurra Tenk at jeg allerede er 25 uker på vei! 12 igjen til permisjon og 15 igjen til termin!!! Og stort hurra for dine 9!! Synes det har gått fort, jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 22. juli 2012 #315 Del Skrevet 22. juli 2012 Hurra for 25 uker!! Så herlig at mannen er stolt! Hihi, etter fødsel så kom samboer bak meg og la hendene sine på magen min.. Og sa; magen er jo helt flat jo.. Så kjedelig. Hihihi, han savner den runde magen og sparkene han. Søtt! Merkelig hva dette gjør med en altså.. Jeg går rundt og er nærmest babysyk allerede nå, enda jeg har verdens skjønneste lille gutt ved siden av meg. Gleder meg veldig til neste graviditet! Føler meg veldig heldig som har fått opplevd det å gå gravid, fødsel og det å få et barn. Har dere tenkt noe på 3D-ultralyd? Håper du har hatt en fin helg, Ninnin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 23. juli 2012 Forfatter #316 Del Skrevet 23. juli 2012 Hurra for 25 uker!! Så herlig at mannen er stolt! Hihi, etter fødsel så kom samboer bak meg og la hendene sine på magen min.. Og sa; magen er jo helt flat jo.. Så kjedelig. Hihihi, han savner den runde magen og sparkene han. Søtt! Merkelig hva dette gjør med en altså.. Jeg går rundt og er nærmest babysyk allerede nå, enda jeg har verdens skjønneste lille gutt ved siden av meg. Gleder meg veldig til neste graviditet! Føler meg veldig heldig som har fått opplevd det å gå gravid, fødsel og det å få et barn. Har dere tenkt noe på 3D-ultralyd? Håper du har hatt en fin helg, Ninnin! Må le av at du allerede er babysyk Sikkert rart å ikke ha stor mage, og ikke minst å ikke kjenne liv der inne! Det blir skikkelig rart kan jeg tenke meg! Man blir jo så vant til å kjenne spark (og andre bevegelser)! Her sparkes det kun nedover, dvs. i blæra mi, i dag, og det er ikke spesielt begahelig! Håper han turner seg rundt etter hvert Har egentlig ikke tenkt å ta 3D UL, ikke følt noe behov for det.. Men skal ikke utelukke at jeg får lyst til det etterhvert En av grunnene er at svigerinna mi gjorde det, og da babyen kom ut lignet han VELDIG (naturlig nok) på UL-bildet sitt! Da var litt av overraskelsen borte, synes jeg! Vili gjerne se ham for første gang etter at han er ute Jeg er sikkert litt rar Men i og med at kjønnet ikke er noen overraskelse tror jeg at jeg vil vente med å se ham Mannen har heller ikke noe behov for 3D-UL, så vi er enige der Jeg hadde er strålende (og rolig) helg! Skikkelig deilig! Fikk vasket leiligheten, også fikk jeg strikket en del! Driver med et babyteppe innimellom at jeg strikker bunad til nevøen Koselig å ha noe å drive med! Håper du hadde en strålende helg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 23. juli 2012 #317 Del Skrevet 23. juli 2012 Må le litt selv.. Er jo helt merkelig! Aldri trodd den følelsen skulle komme så fort. Jeg gikk jo egentlig bare rundt og var veldig klar for å bli ferdig på slutten av graviditeten, og nå savner jeg magen veldig. Blir ikke noen ny graviditet helt enda, men gleder meg veldig til neste gang. Håper jeg og samboer får muligheten til å planlegge det neste gang, men skjer det sånn plutselig så er nestemann like velkomment som lille W. Savner helt klart bevegelsene i magen. En ting som er gøy er at jeg kjenner veldig godt igjen hikkingen til lillegutt, når han hikker husker jeg veldig godt hvordan det kjentes ut i magen. Også vet jeg at etter en stund med hikking så blir han oppgitt, hehe, akkurat som i magen. Nusket! Husker godt sparkingen ned mot blæra ja;) Heldigvis så var lillegutt veldig snill + det var veldig trangt i magen, så han fikk ikke sparket så hardt fra seg på slutten. Takk og lov! Husker en gang så sparket han skikkelig hard i ribbeinet mitt, jeg hørte at han sparket. Helt merkelig! Au. Jeg kommer ikke til å ta 3D neste gang, synes ikke det var så stor stas som jeg hadde trodd. Men igjen så var vi veldig uheldig med både plass og lege, og det har veldig mye å si! Hører de som er veldig heldige med timen anbefaler det på det sterkeste igjen.. Om dere bestemmer dere for å ta UL så ikke ta på Oslo City i hvert fall, grøss! Tiden frem mot fødsel kommer til å gå kjempefort nå, bare vent og se. Jeg sier det igjen.. NYT magen og nyt følelsen av å være gravid. Kjøpte meg garn for å strikke teppe til lillegutt, ble aldri så jeg rakk å begynne på det.. Hm. Håper magen til lillegutt snart blir bedre så jeg får tid til å starte på det. Heldiggrisen som er flink til å strikke!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 25. juli 2012 Forfatter #318 Del Skrevet 25. juli 2012 25 + 4, og jeg nærmer meg stadig 6 mnd Ikke så mye å oppdatere egentlig, annet enn at jeg teller ned til permisjon og til termin! Ha jo ikke vært gravid i 6 mnd enda, men er veldig klar for å bli ferdig snart... Kommer mye av at kvalmen ikke vil slippe.. Kastet opp igjen i dag Begynner å bli lei nå.. Men liker magen og sparkene Det er så koselig!! Kjenner liv hver dag nå, noen dager mindre enn andre, selvfølgelig! Men det er vel normalt! Han ligger men hodet oppover kjennes det ut som, for sparkene går i blæra og nedre del av magen! Må tisse hele tiden :gjeiper: Blitt rutine å gå på do i 4-5-tiden på natten også! Det er egentlig deilig, for da ser jeg at jeg fortsatt har 2-3 timer igjen før jeg må stå opp Ellers blir det lite aktivitet på kveldstid! Jobben og det å fungere i hverdagen tar nok av krefter, så hviler og driver med rolige aktiviteter på kveldstid! Strikking blir det mye av Teppet jeg strikker er i bjørnebær-mønster, og det er mildt sagt litt tidkrevende... Men veldig moro Stille dag på jobben, men har heldigvis alltid noe å pusle med! Måtte ta en liten KG-pause Håper dere får en strålende lille-lørdag, alle sammen Bare 2,5 arb.dag igjen til helg!! Dagens ord fra Babyverden: Er det lenge siden du har fått en god massasje? God berøring gjør deg godt og gir deg velvære. Bare du vet hva du trenger, så si ifra til kjæresten din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 25. juli 2012 Forfatter #319 Del Skrevet 25. juli 2012 Ååå, i dag har jeg kjent noe jeg ikke har kjent før!! Frem til nå har jeg bare kjent babyen sparke, men i dag har jeg virkelig kjent babyen Han pleier vanligvis å gi meg noen dult her og der på magen, men etter å ha dultet meg i dag, trakk han seg ikke tilbake! Jeg hadde tilfeldigvis hånden på magen, og kjente at han presset opp mot høyre på magen min i ca 10 sekunder før han trakk seg tilbake dette gjorde han flere ganger! Spørs om det begynner å bli dårlig plass inni der Mannen fikk for første gang oppleve at babyen hikket i dag! Han var så stolt etterpå, og syntes det var veldig moro han fikk også kjenne babyen uten at han sparket! Var plutselig mye hardere på venstre side enn på høyre! Vi kjente på det begge to, og plutselig flyttet "klumpen" på seg! Ingen tvil om at det var babyen, for magen var helt avslappet og jeg hadde ikke kynnere Spennende med nye bevegelser!! God avslutning på en elles litt kjip (kvalm og uvel) dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 25. juli 2012 #320 Del Skrevet 25. juli 2012 Det høres helt fantastisk ut, Ninnin!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå