Gå til innhold

En ny spire gror i Ninnin sin mage

Ninnin86

Anbefalte innlegg

21 + 2

Oi, nå er det jammen lenge siden jeg har vært innpå her og skrevet :sjenert: Jaja, har jo hatt nok å drive med siste tiden, da :jepp:

I forrige uke hadde jeg ferie, og jeg fikk endelig malt soverommet!! Jeg kan nok konkludere med at jeg ikke er noen stor maler... Men etter litt banning og sverting ble det ganske bra :jepp: Brukte Lady Pure Color fra Jotun, farge "skyggeblå". Ble mye mørkere og finere enn hvitt! Så nå kan vi sove godt!

Ellers er mannen ferdig med å pusse opp badet, og vi føler nesten at vi har en helt ny leilighet :fnise: Resten av leiligheten har forfalt i løpet av oppussingen, da... Men får vel ta i et tak uka her, sånn at det blir fint og flott igjen!

Kjenner MASSE liv fra den lille nå!! :rodmer: På lørdag var det helt ekstremt!! Da hoppet og spratt han rundt inni magen min :rodmer: Mannen kjente det også flere ganger, og det er veldig koselig!! Godt for ham at han blir mer "deltakende" i graviditeten!

På lørdagen hadde vi kjærste-kveld :rodmer: Da var vi først og spiste på Mr. Hong, som er en japansk-kinesisk-mongolsk i Oslo! Kjempegod mat!! Deretter var vi på kino og så "Snow White and the huntsman". Ganske bra, faktisk! Underholdende! Men ikke noe jeg orker å se mange ganger, tror jeg... Veldig hyggelig kveld! Tror det er viktig å ta vare på forholdet i en ellers så hektisk hverdag :jepp:

I dag hadde jeg første dag på den den nye jobben min :jepp: Det var superstas å se alle igjen, og det virket som de ble glade for å se meg!! Hadde en innledende samtale med sjefen også! Han virket ikke helt fornøyd med at jeg ikke hadde sagt fra tidligere om at jeg var gravid! ...jeg sa ifra dagen etter at jeg hadde fått jobben... Dermed tenkte jeg: "hva hadde skjedd hvis jeg hadde sagt fra på forhånd?? Hvorfor trengte de å vite det??" Da hadde jeg sikkert ikke fått den... Så jeg tror jeg tok et bra valg ved å ikke si noe før den var i boks! De er så sleipe, altså...

Men alle andre var veldig glade på mine vegne, og sa at de hadde gjort akkurat det samme selv :jepp: Det var godt å høre!! Nå bare gleder jeg meg til jeg skal på jobb i morgen :hoppendeglad:

God mandagskveld, alle sammen :goodbye:

Dagens ord fra Babyverden:

Ved ultralydundersøkelsen sjekkes morkakens plassering. Hvis du ikke får beskjed om noe, ligger den sannsynligvis på øvre bakre livmorvegg som er det beste og vanligste stedet. Dersom morkaken ligger foran i livmoren, kan den fungere som en pute når barnet sparker og du vil kanskje ikke kjenne like mange av barnets spark. Ligger morkaken derimot så langt nede at den dekker bunnen og sperrer for fødselskanalen, får du tilbud om ultralyd rundt uke 30 for å sjekke om den har flyttet seg. Hos de aller fleste har den det, men hvis ikke vil barnet bli født med keisersnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det var lurt å ikke si noe før du hadde fått jobben ja. Dessverre er det fortsatt mye diskriminering der ute når det gjelder gravide/jenter som kan tenkes å bli gravide. Men dine kollegaer støtter deg jo, og da er det jo greit :) Koselig at det er gøy å være tilbake da.

Kjenner til det med at alt annet forfaller når man pusser opp. Her har hele leiligheten forfalt mens vi pusser opp rekkehuset. Hadde vært skikkelig flaut om noen kom hit nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :D

Hvordan går det i den nye jobben?

Jeg tror også at det var lurt av deg å vente med å fortelle om graviditeten til etter du fikk jobben! Urettferdig at graviditet skal være noe man nesten er redd for å fortelle sjefen sin om, det er jo ingenting som er så naturlig som gravide kvinner. Og om man er gravid, skal ikke det ha noen innvirkning i jobbsammenheng (selv om jeg tror mange sjefer skyr gravide kvinner)

Herlig med masse aktivitet da :rodmer:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mala:

Ja, det går kjempebra, og jeg er godt i gang allerede :jepp: Merker at det er ferietid, for blir en del å gjøre på oss som er på jobb :fnise: Men det er veldig greit, for dagene går kjempefort! Klokken er 1530 før man aner det :jepp:

Ja, det er skikkelig herlig med aktivitet! Han sparker og sparker :rodmer: Kjenner liv hver dag, noen dager mer enn andre!

--------------------------------------------

21 + 5, og jeg nærmer meg 5 mnd :rodmer:

Dagene går virkelig fort nå! Er som sagt godt i gang med ny-jobben, og det er MYE å gjøre! Elsker å ha mye å gjøre, for da føler jeg at jeg gjør noe nyttig!! :jepp: Hater å bare sitte, sånn som jeg gjorde mye av på gamlejobben... Men nå er det ferietid, og bemanningen er liten! Så da blir det mer på meg som skal jobbe hele sommeren :fnise: Det er helt greit :jepp:

Ellers har jeg fått byttet steptimene mine fra tirsdag kl 20 til torsdag kl 18, og det er veldig deilig! Blir så mye mer ut av kvelden! Men merker at det er ferietid og varmt, for er ikke så mange som dukker opp på timene for tiden :fnise: Men kan vel ikke vente annet.. Jeg skal ha 4 timer til (hvis formen holder seg sånn) før jeg gir meg i denne omgang! Merker jo at jeg har lagt på meg 7 kg, for det er tungt å blant annet hoppe, ta push-ups osv.. Og sit-ups er nesten håpløst.. Men kjenner at beina blir sterkere etter å ha tatt ca 1000 knebøy med 7 kg mer på kroppen! :fnise: Så noe godt kommer det jo ut av det!

Var på storshopping i går, og kjøpte bare ting til meg selv :fnise: Masse nye treningsklær og noen topper! Måtte krype til korset og kjøpe meg et par graviditetsbukser! Har brukt hårstrikktrikset på de vanlige buksene mine en stund nå, men synes ikke det er noe behagelig! Så prøvde en vanlig jeans-bukse og en jeans-capri på H%M i går, og passa perfekt i min vanlige str. Men er lavt liv og strikk over magen (som bare vokser), og det var behagelig! :) Jeg har nesten bare vokst foran på magen og på puppene, så ingen som ser at jeg er gravid når de ser meg bakfra! Typisk guttemage, har jeg hørt :fnise:

Har det veldig bra for tiden! Jobber og koser meg!

Blir nok tante i løpet av neste uke også!! SPENNENDE :rodmer:

Ha en super torsdagskveld, alle sammen! Snart helg nå :tommelopp:

Det er kanskje først nå at magen er blitt en tydelig gravidmage. Har du merket at den voksende magen påvirker hvordan andre oppfører seg rundt deg? Mange er fascinert av gravide kvinner, med god grunn, og magen virker gjerne som en samtalestarter. Klarer du å sette pris på denne oppmerksomheten, har du mange gode samtaler foran deg. Vær tydelig på dine ønsker!

Jeg for min del synes den har vistes i evigheter nå, men er først nå jeg får kommentarer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei-hei Ninnin86! :klemmer:

Utrolig koselig dagbok for tiden! Her er det bare fryd og gammen ser jeg. :) Så herlig! Må være veldig spennende for mannen å få kjenne knøttet også nå, blir plutselig mye mer realistisk da. :jepp:

Tenk at du nå er 22 uker gravid.. :rodmer: Nå kommer magen til å vokse masse fremover! Er det ikke herlig med gravidbukser? Synes det var en drøm å få på seg nye bukser jeg, mindre kynnere med en gang. :)

Kjenner jeg er litt småsjalu på deg altså, enn å kunne jobbe så mye og trene så mye i svangerskapet. *drømme* NYT det!! :)

Håper du får en kjempefin helg frøken og koser deg masse. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå har jeg det skikkelig bra :rodmer: Kvalmen er der fortsatt, og det hender jeg kaster opp... Men jeg er generelt sett i ganskengod form, og er veldig glad for at jeg kan jobbe 100% og for at jeg fortsatt kan ha timer på treningssenteret :)

Ja, buksene er kjempegode!! Hårstrikk-trikset fungerte ganske bra, men syntes det kledde og var litt ubehagelig... Så da ble det bukser med lavt liv og magestrikk (som fortsatt er litt løs) :fnise: veldig deilig :jepp:

Jubler snart for 22uker og snaaaaart 5fullgåtte måneder :hoppendeglad:

Ha enstrålende fredagskveld, Angel-A :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 + 1

Da var denne (fantastiske) helgen over... :sukk: Har gått altfor fort! Men har hatt det strålende!!

På fredag hadde jeg besøk av en venninne! Vi spiste moussaka og så "kong Curling" på film! Hysterisk morsom :fnise: Atle Antonsen er virkelig bare helt rå!! Hehe. Vi lo så vi rista begge to!

På lørdag hadde jeg roligdag på dagen, også var jeg hos en kollega og spiste tapas på kvelden :jepp: Hun hadde invitert alle jentene på jobben, og alle bortsett fra to kom :) Vi er ikke så mange jenter, så det er hyggelig å samles til en skikkelig skravlekveld i blant :jepp: Føler jeg er tatt godt inn i varmen :jepp: Veldig hyggelig!

I dag malte jeg det som jeg trodde skulle bli siste strøket på den siste veggen på soverommet... Men det blir da f*** meg så ujevnt og skjoldete... :sukk: JEG FÅR IKKE TIL :kjefte::sukk: Blir så oppgitt!! Nå var jeg virkelig nøye også, men det ble den styggeste veggen av alle... Bahh.. Må vel ta enda et nytt strøk da, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre annerledes! Mulig jeg må ha på mere maling! Prøver det..

Ellers kan jeg juble for at jeg ble tante til en liten gutt i dag klokken 11:50!! :hoppendeglad::strix: 3700kg og 51cm lang, helt perfekt! Svigerinna mi skulle egentlig ta keisersnitt nå førstkommende torsdag, men så var hun på kontroll i dag pga. at babyen har vært så rolig i det siste! Alt var bra med babyen, og legen sa at han godt kunne ta den ut i dag istedenfor på torsdag! Så da ble de foreldre i dag :jepp: Hvis hun er oppe og går i morgen, skal jeg på sykehuset på besøk!! :jepp: Gleder meg virkelig!!

Ellers har jeg fått trent litt i dag også, men kjenner at det er tungt! Ikke vondt, men kjenner at jeg er 7kg tyngre... Skjønner ikke hvor alle kiloene har kommet fra :sjenert: Men men! Er vel sånn det skal være, sikkert..

Lillegull har vært skikkelig aktiv i dag!! Har kjent masse spark og bevegelser :rodmer: Eneste gangen han har vært stille, var da jeg trente :fnise: Godt å kjenne at han lever og er aktiv!!

I morgen er det jobb igjen! Gleder meg! Trives skikkelig godt på den nye jobben min :jepp:

Håper dere alle får en strålende uke!!

Husker du å notere litt ned om tanker, følelser og milepæler underveis? Selv om du nå ikke kan forstå at du noen sinne vil glemme nøyaktig hvilken uke du kjente det første sparket eller første gang pappaen gjorde det, er det mye som dessverre forsvinner ut av hukommelsen etter at barnet er født. Og det er jo litt koselig å ha det nedskrevet – barnet vil elske å høre om da det fremdeles bodde i magen din.

Bruker KG for alt det er verdt! :)

Endret av Ninnin86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som livet behandler deg veldig bra for tiden, Ninnin86! Så herlig. :jepp:

Godt å høre at du blir så godt tatt i mot av de på den nye jobben din, det er så viktig for at en skal trives på jobb! :) Gøy å finne på noe sammen utenom jobb også, så en lærer hverandre å kjenne litt bedre.

Merkelig det med malingen.. Ringe ned å høre med butikken hva de sier? :klo: Fargen er forresten kjempefin!

Gratulerer så mye som tante! :rodmer: Blir så babysyk når jeg hører slikt.. Sukk.

En ting jeg har lært mens jeg har gått gravid er at vekta har iiiingenting å si. Om det er 12kg eller 25kg, null å si. Bryr seg lite om det på slutten uansett skal jeg love deg, og tror ikke det er det første en tenker på når ungen er ute heller. ;) Jeg har gått opp mer enn jeg ville, men kjenner jeg bryr meg lite om det. :)

Herlig med masse aktivitet i magen! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok ærlig innrømme at jeg tror det er meg og ikke malinga det er noe galt med :fnise: Huff... Er bare litt som er veldig skjoldete nå, så skal male over det partiet! Siste forsøk før jeg gir opp :gjeiper:

Nei, skal egentlig ikke tenke på kiloene, altså! Snakket med stemora mi her om dagen (hun er naturlig tynn, veier ca 55-58kg) og hun la på seg nesten 20 kg i alle svangerskapene sine! Helt normalt, sa hun :jepp: Så satser på at kiloene forsvinner etter hvert! Har bare gått opp ca 1 kg etter at jeg var på kontroll den 16. juni, og det er jo bra :jepp:

Livet er herlig, men er ikke helt kvitt kvalmen enda.. Holder den i sjakk med postafen! Ellers har jeg det helt supert!!

Veldig stas å bli tante!! Fikk melding fra mannen min ca én time etter fødselen, og det eneste som stod var: "Jeg vil også ha bebi......!!" :fnise: Jeg svarte: "Hvis du ennå ikke har fått det med deg, så driver jeg og lager en inni magen min" :fnise: Søt, da :rodmer:

Nå er det ikke lenge igjen til du er mor, Angel-A!! Kan tenke meg du gleder deg!! :rodmer: Gleder meg til å høre om opplevelsen med å føde på ahus, siden jeg også skal føde der :jepp:

Nå starter "operasjon husmormandag" her... :husarbeid:

Ha en strålende mandagskveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig stas å bli tante!! Fikk melding fra mannen min ca én time etter fødselen, og det eneste som stod var: "Jeg vil også ha bebi......!!" :fnise: Jeg svarte: "Hvis du ennå ikke har fått det med deg, så driver jeg og lager en inni magen min" :fnise: Søt, da :rodmer:

Så herlig :)

Han er nå bra søt han karen din også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig :)

Han er nå bra søt han karen din også ;)

:fnise: Ja, han er ganske så nusselig :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :rodmer: Det er så stas!! Skal på sykehuset og besøke han på onsdag :jepp:

Ja, mannen min sier mye søtt for tiden :rodmer: Han gleder seg veldig til å bli far!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig melding! De blir nå som smør også, disse mennene våre :fnise:

:fnise: Ja, det skal være sikkert!! Mannen min har sommerferie nå, så han er hjemme hos foreldrene og hjelper til på gården! Men nå fikk jeg melding om at han kommer hjem i kveld så vi kan gå på restaurant og spise (tar 1,5 time å kjøre) :rodmer: Han er så søt!

Hvordan går det med deg, da? :)

Endret av Ninnin86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det går bare fint med meg. Syns jeg er diger allerede, og bekkenet krangler, men jeg har det flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 + 3

Nok en uke er i gang, og er nesten halvveis allerede! Har, til tross for at jeg trives kjempegodt på jobben, begynt å telle ned til permisjon 15. oktober :fnise: Under 14 uker og kun 68 jobbedager igjen :hoppendeglad: Jeg har lenge sett frem til den gangen jeg skal gå hjemme et år, og nå er tiden snart inne! Herlig!

Var hos svigers i helgen, og fikk selvfølgelig hilst på verdens nydeligste nevø!! Han er bare kjempeskjønn! Tante Ninnin (og onkel selvfølgelig) kjøpte Den store Godnattboka og Den store Sangboka til ham i "velkommen til verden"-gave! Mor ble hvertfall veldig glad :rodmer: Fant ut at det å kjøpe klær er bortkastet i og med at han allerede har fått veldig mye! Så da ble det bøker med en liten personlig hilsen inni :rodmer:

Ellers er formen grei! Begynner å bli tung i kroppen! Alle jeg møter sier at jeg er så liten til å være 5 mnd på vei, men kiloene har dessverre kommet :sjenert: Huff :sukk: Men hvor de har gjort av seg er jeg ikke sikker på, for kommer fortsatt inn i samme buksestr.som jeg hadde før... Så må være vann og annet rundt magen da kanskje? Jeg var veldig tynn før jeg ble gravid, kanskje jeg har fått litt ekstra polstring for å beskytte babyen? Ikke vet jeg :klo: Satser på å flate ut vektoppgangen litt..

I dag var jeg forresten på kontroll på legekontoret! Jordmor er sykemeldt IGJEN, så måtte til legen.. Fikk heldigvis en kjempegrei lege! Så det hele var en positiv opplevelse :jepp: Men nå har jeg drevet og veid meg hjemme, noe som stemmer med jordmors vekt.. Men den stemte ikke overens med vekta på legekontoret :fnise: Plutselig hadde jeg gått opp 5kg på 4 uker.. Og det stemmer ikke, for har ikke gått opp mer enn 2,5, noe som også er mye! Hehe.. Men men! Skal prøve å komme meg til jordmor neste gang :jepp:

Fikk new born set til stokke tripp trapp og stellematte av svigermor i helgen :rodmer: Hun er så "lei seg" for at vi har for liten plass på badet til at hun kan kjøpe stellebord, og ville gjerne gi oss noe annet! Nå er jeg så heldig og får mye av mamma og pappa, så svigermor visste ikke helt hva hun skulle kjøpe.. Men vi trengte både stellematte og new born set, så det passet supert :jepp: Nå begynner vi å ha ganske mye utstyr, og mangler nesten bare klær, stelleprodukter og andre "småting"! Venter litt med det resterende, tenker jeg! Lenge igjen enda!

Ikke lenge til det blir natta her nå! VELDIG trøtt for tiden.. :sove:

Er du aktiv på Babyverdens diskusjonsforum? Hva med kjæresten din? Ingen emner er for små eller for store, ingen spørsmål er dumme og dere har mulighet til å bli kjent med andre i samme situasjon på samme sted, eller på andre kant av landet. Mange har funnet gode venner gjennom forumet!

Er nok mer aktiv på KG :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjal denne fra tr.heimspia83, jeg :fnise: Greit å ha oversikt over ukene/månedene :jepp:

1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager

2 fullgåtte måneder: 8 uker + 6 dager

3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager

4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager

5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager

6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager

7 fullgåtte måneder: 31 uker + 2 dager

8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager

9 fullgåtte måneder: 40 uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjal denne fra tr.heimspia83, jeg :fnise: Greit å ha oversikt over ukene/månedene :jepp:

1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager

2 fullgåtte måneder: 8 uker + 6 dager

3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager

4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager

5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager

6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager

7 fullgåtte måneder: 31 uker + 2 dager

8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager

9 fullgåtte måneder: 40 uke :)

Tyyyyyyyyv :hakeslepp::rasende:

Makan til frekkheter altså :legrine:

Gratulerer med 5 fullgåtte for ei tid tilbake ;)

5 dager igjen her til fullgåtte 6 mnd! Hurraaaa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...