Gå til innhold

Trening av rumpe og lår hjemme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

Jeg skal spare penger, og har derfor meldt meg ut fra treningsstudioet (og har heller ikke penger til å kjøpe dyrt utstyr).

Så, hvordan skal jeg trene lår og rumpe mest mulig effektivt nå? Er relativt godt trent, så det må gjerne være litt tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hip thrust og glute bridge på f. eks ett bein sånn at du får økt vanskelighetsgrad? Ettbeins knebøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hip thrust og glute bridge på f. eks ett bein sånn at du får økt vanskelighetsgrad? Ettbeins knebøy?

Takk for tips!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du investerer i en stabilitetsball så kan du gjøre en del med den også :) Kan finne dem ganske billig på f. eks amazon.com, og det er jo en ting som varer og varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du investerer i en stabilitetsball så kan du gjøre en del med den også :) Kan finne dem ganske billig på f. eks amazon.com, og det er jo en ting som varer og varer.

Stabilitetsball? Fungerer pilatesball? Det har jeg nemlig allerede:D Har også noen sånne strikk, men synes det er noe herk å bruke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stabilitetsball? Fungerer pilatesball? Det har jeg nemlig allerede:D Har også noen sånne strikk, men synes det er noe herk å bruke..

Ja, vi snakker sikkert om samme, de store blå/oransje/grå/svarte oppblåsbare ballene man kan sitte på, ligge på med ryggen, legge beina på osv. Har du strikk også så har du jo tusen muligheter!

Du kan gå på youtube så finner du mange mange øvelser for både ball og strikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg en bratt bakke og noen trapper. Gå opp i tempo, løp og hopp.

Bor desverre (? haha) i DK.. Men har funnet et par trapper til å hoppe i:)

Ja, vi snakker sikkert om samme, de store blå/oransje/grå/svarte oppblåsbare ballene man kan sitte på, ligge på med ryggen, legge beina på osv. Har du strikk også så har du jo tusen muligheter!

Du kan gå på youtube så finner du mange mange øvelser for både ball og strikk :)

Jepp, det er en sånn én jeg har:) Har funnet noen gode øvelser med ball, men strikkene får jeg bare ikke til å fungere helt. Kanskje jeg skal gi dem en sjangse til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker dem ikke til vanlig, men testet dem ut sånn at jeg vet hvordan jeg kan bruke dem på andre. Så ta forbehold om at jeg vingler litt :sjenert:

Handler for det meste om å finne forskjellige vinkler og å gjøre båndet stramt nok, jeg har fire forskjellige men må bruke det strammeste.

Link

Endret av Spøkelse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker dem ikke til vanlig, men testet dem ut sånn at jeg vet hvordan jeg kan bruke dem på andre. Så ta forbehold om at jeg vingler litt :sjenert:

Handler for det meste om å finne forskjellige vinkler og å gjøre båndet stramt nok, jeg har fire forskjellige men må bruke det strammeste.

Link

Skal finne frem strikkene igjen, og se om jeg kan bli venn med dem! Takker! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker dem ikke til vanlig, men testet dem ut sånn at jeg vet hvordan jeg kan bruke dem på andre. Så ta forbehold om at jeg vingler litt :sjenert:

Handler for det meste om å finne forskjellige vinkler og å gjøre båndet stramt nok, jeg har fire forskjellige men må bruke det strammeste.

Link

Btw, er det deg på videoen? Det fanget jeg ikke i sted. I så tilfelle: :tommel:!

(Jeg vingler myye mer! :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Stå unntil veggen med beina i 90 grader, så lenge du klarer. Det et veldig effektivt, og billigere får du det ikke:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stå unntil veggen med beina i 90 grader, så lenge du klarer. Det et veldig effektivt, og billigere får du det ikke:p

Aaau, jeg merker traumer fra gymmen på skolen nå! :fnise:

Men, jo, effektivt som fy!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Bulgarsk utfall - fysteike det funker.

Pass på å ikke falle forover eller svaie for mye i ryggen. Jeg kjører 10x3 på hvert ben med 6 kg i hver hånd.

Hilsen en med sabla støl rumpe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulgarsk utfall - fysteike det funker.

Pass på å ikke falle forover eller svaie for mye i ryggen. Jeg kjører 10x3 på hvert ben med 6 kg i hver hånd.

Hilsen en med sabla støl rumpe :fnise:

Takker for tips! Ser effektivt ut! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville annbefal og kjøpe noe lette vekter på XXL eller noe, til noen hundre lapper, tenger ikke gå høyere en 10 kg, og du må kunne regulere de.

Du kan holde de ved hoftene, også tar du knebøy, når du skal reise deg fra knebøyen må du da også løfte så mange kilo du har valg i tilleg, jeg syntes det er veldig god og hard trening, og støl kan jeg banne på du blir!

Håper det var til hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville annbefal og kjøpe noe lette vekter på XXL eller noe, til noen hundre lapper, tenger ikke gå høyere en 10 kg, og du må kunne regulere de.

Du kan holde de ved hoftene, også tar du knebøy, når du skal reise deg fra knebøyen må du da også løfte så mange kilo du har valg i tilleg, jeg syntes det er veldig god og hard trening, og støl kan jeg banne på du blir!

Håper det var til hjelp! :)

Jeg har vurdert å kjøpe noen vekter, og kommer sikkert til å gjøre det! Håndvekter kan jo brukes til så mangt. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode tips her. Trener du resten av kroppen og?

Jepps! Jeg jogger/sykler og trener pilates hjemme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...