Gå til innhold

700-800 kalorier hver dag (30 days shred)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Poenget er at om TS ønsker at de kiloene hun mister skal holde seg borte for godt, nytter det ikke med dietter og "bare for en liten periode"-opplegg. For hva tror du skjer når hun da øker kaloriinntaket igjen? (noe hun MÅ dersom hun skal ligge på under 1400 kcal pr dag, siden noe mindre enn dette på sikt vil være ekstremt farlig) Jepp, hun vil gå opp igjen.

Det er mye bedre å kjøre et fornuftig opplegg fra starten av, og finne et kaloriinntakt, kosthold og treningsopplegg som er sunt og trivelig nok til å være overkommelig på sikt. Husk at dersom man ønsker å bevare vekten og helsen, nytter det ikke å gå tilbake igjen til gamle vaner når målet er nådd.

Tenk at man skal finne en livsstil man i prinsippet kan holde på med resten av livet.

Så lenge man ikke begynner å spise mer enn hva kroppen trenger for å holde en stabil vekt så vil man ikke legge på seg igjen nei!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi du er så bastant og lite open for at det som er riktig for deg ikke nødvendigvis er riktig for andre... Det er ikke hva du sier, du virker som du har greit peiling, men det er hvordan du sier det.

Og man kan fint ligge 6000 minus i uken! Og om 3000 av de skal være fra trening så er ikke det akkurat bra for en utrent kropp! Da kommer skadene raskt!

Når det gjelder elementære ting som det å skaffe seg nok energi til å holde kroppen i live, er det i heller liten grad snakk om at noe annet kan være "riktig for andre"...

Det å leve på 800 kcal pr dag er ikke riktig for noen.

Ja, hun klarer kanskje å gå ned i vekt om hun lever slik.

Nei, hun vil ikke klare å holde vekten nede når hun begynner å spise sunt igjen.

Nei, hun vil ikke få pen kropp av det siden det kommer til å tære på det hun måtte ha av muskelmasse.

Du er forøvrig ikke videre pedagogisk anlagt selv, etter innleggene dine her å dømme, så akkurat den biten - som jo uansett er off topic - bør vi kanskje slutte å diskutere?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man ikke begynner å spise mer enn hva kroppen trenger for å holde en stabil vekt så vil man ikke legge på seg igjen nei!

Om man går ned i vekt ved å sulte seg så ekstremt som det TS snakker om, vil man gå opp i vekt, selv om man legger seg helt på grensen til det som er sunt (dvs ca 1400 kcal - forutsatt at man ikke trener).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du er så bastant og lite open for at det som er riktig for deg ikke nødvendigvis er riktig for andre... Det er ikke hva du sier, du virker som du har greit peiling, men det er hvordan du sier det.

Og man kan fint ligge 6000 minus i uken! Og om 3000 av de skal være fra trening så er ikke det akkurat bra for en utrent kropp! Da kommer skadene raskt!

Jeg er da ikke bastant fordi jeg sier at man skal ligge 500 kalorier i underskudd per dag om en vil ned i vekt. Det er det som er anbefalt av alle ernæringsfolk. Det er fakta som du kan google på 30 sekunder.

Å ligge for lavt kalorimessig vil i lengden tære på kroppen på en negativ måte. Skaden på sikt ved å sulte seg kan være fatal og ikke minst kunne gi beinskjørhet, noe spesielt vi kvinner er utsatt for.

Hver gang jeg skriver noe eller forslår noe så angriper du meg. Jeg skriver(som du selv sier) fornuftige ting når det kommer til kropp, kosthold, trening og livsstil. Allikevel skal du alltid snu det til noe negativt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man går ned i vekt ved å sulte seg så ekstremt som det TS snakker om, vil man gå opp i vekt, selv om man legger seg helt på grensen til det som er sunt (dvs ca 1400 kcal - forutsatt at man ikke trener).

Hvorfor det? Så lenge man ikke spiser mer enn man forbrenner så vil man ikke legge på seg! Kcal inn kcal ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Så lenge man ikke spiser mer enn man forbrenner så vil man ikke legge på seg! Kcal inn kcal ut :)

Om jeg ligger på 800 kalorier om dagen så vil jeg gå ned og stabilsere meg på den vekta ja. Men i sekundet jeg ØKER kaloriinntaket vil vekta gå opp.

Kalori inn/kalori ut.

Altså vil ikke jeg klare å opprettholde vekta jeg hadde da jeg spiste 800 kalorier om jeg skulle begynt å spise 1500 kalorier.

Da hadde vekten gått opp.

Det er derfor det ikke er anbefalt med ekstrem sultekurer der en ligger på veldig lavt kaloriunderskudd for i lengden kan du ikke leve på så lite kalorier om du vil være frisk.

Så når du da starter å øke mat så VIL vekta gå opp.

Endret av *Maja*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor det? Så lenge man ikke spiser mer enn man forbrenner så vil man ikke legge på seg! Kcal inn kcal ut :)

Det kalles jojo-slanking, og er et hyppig fenomen blant de som (i perioder) sverger til ekstremdietter.

Et eksempel:

Kroppen forsøker å tilpasse seg et så dødelig lavt kalorinivå ved å kvitte seg med det minst livsviktige først. Blant annet muskelmasse.

Å opprettholde muskelmasse krever en del energi, så når muskelmassen reduseres, reduserer man også forbrenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jeg pleier å holde meg langt unna disse slanketrådene, men nå kan jeg bare ikke dy meg!

Å leve på 7-800 kcal pr dag er rett og slett usunt og kan være skadelig for kroppen. Jeg regner med at dere som er så fokusert kun på vekt, driter i hva som er sunt, så lenge dere bare klarer å bli tynne nok?

Kroppen trenger næring for å fungere optimalt. Å leve under sultegrensen er ikke sunt på noe som helst måte. Spis skikkelig mat og tren!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er da ikke bastant fordi jeg sier at man skal ligge 500 kalorier i underskudd per dag om en vil ned i vekt. Det er det som er anbefalt av alle ernæringsfolk. Det er fakta som du kan google på 30 sekunder.

Å ligge for lavt kalorimessig vil i lengden tære på kroppen på en negativ måte. Skaden på sikt ved å sulte seg kan være fatal og ikke minst kunne gi beinskjørhet, noe spesielt vi kvinner er utsatt for.

Hver gang jeg skriver noe eller forslår noe så angriper du meg. Jeg skriver(som du selv sier) fornuftige ting når det kommer til kropp, kosthold, trening og livsstil. Allikevel skal du alltid snu det til noe negativt.

Jeg har aldri før kommentert noe du har skrevet her, bare så det er sagt..

Det er snakk om å ta av 3kg, ikke at man skal leve på så lite over lengre tid.

Og det innlegget som du aller først kommenterte så ble det anbefalt å ligge på 1200 kcal, og du var jo uenig i det innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende å lese dette...

Tror ikke dere vet hvor vondt det faktisk er å ligge på så lite kcal om dagen. Blikket blir slørete, kroppen blir svak, men skjelver, konstant kvame, man blir sliten av ingenting og man får vondt i muskler, ledd og hode. For ikke å snakke om at man får utrolig vondt i magen om man skulle øke matmengden, og da er det igjen fare for en REALL forstoppelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri før kommentert noe du har skrevet her, bare så det er sagt..

Det er snakk om å ta av 3kg, ikke at man skal leve på så lite over lengre tid.

Og det innlegget som du aller først kommenterte så ble det anbefalt å ligge på 1200 kcal, og du var jo uenig i det innlegget.

Her er det jeg skrev:

500. Man skal ligge på 500 kalorier i underskudd om man vil ned i vekt på en sunn måte.

Hva dagsbehovet er kommer an på aktivtetsnivå og trening.

Det går uansett ikke an å punktslanke. Du kan ikke velge hvor fettet fjernes fra kroppen.

Får å fjerne fettet så hjelper 2 ting:

1.Spise RIKTIG(ikke sulte, da blir en bare mager og syk)

2.Trening(cardio med intervaller er supereffektivt)

Har ikke skrevet noe om hvor mange kalorier noen skal ligge på da det varierer ut i fra livsstil, aktivtetsnivå og treningsmengde.

Beklager om jeg tok deg for en annen, men det er en annen AB som skriver helt likt som deg, og som alltid egentlig er enig med det jeg skriver, men ikke liker at jeg er en såkalt bastant "besserwisser".

Og de 3 kiloene vi komme tilbake om TS sulter seg ned. Det er jo det mange her har prøvd å forklare. Om en spiser 800 kalorier om dagen for å gå ned så vil en på et tidspunkt måtte øke kaloriinntaket om en ikke skal bli syk og uderernært, og da VIL en gå opp igjen de 3 kiloene.

Om en derimot spiser rett(og riktig mengde) og kombinerer det med trening så vil en få en VARIG vektnedgang. Ikke bare fordi en spiser underskudd, men fordi en få en god balanse mellom muskler og fettprosent.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare få si at jeg har anbefalt å ligge så lavt i kcal, men minimum 1200 om dagen, og at man må lytte godt til kroppen sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor gamle er dere som diskuterer her? trådstarter er 18 år, og det forundrer meg ikke. For jo eldre man er burde man da vite bedre enn å gå i fella og den første ukebladsdietten man finner. Kjære trådstarter- har du fått svar på spørsmålet ditt? klarer du å vri svaret i noen retning som sier at du tenker å leve på 700-800 kcal per dag, (og samtidig trene 30days)?

Det er ikke bare vondt. Det er unødvendig, selvpåført, bare negative virkninger og skadelig over lengre tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare få si at jeg har anbefalt å ligge så lavt i kcal, men minimum 1200 om dagen, og at man må lytte godt til kroppen sin!

IKKE har anbefalt skulle det stå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med anonym. Øk matinntaket til over 2000kcal og da med sunn og næringsrik mat, og så begynner du å trene styrke.

Det hjelper ikke å spise ingenting og tro at du får en pen og stram kropp. Veldig mange jenter skjønner ikke at en stram kropp kommer av hard trening og bra kosthold. Lite mat og kondisjonstrening vil nok gjøre at vekta går nedover, men kroppen vil ikke føles noe bedre.

Enig! Det er digg å kunne spise masse og god mat, og likevel få en finere kropp! MEN du trenger hard styrketrening kombinert med litt kardio. Ikke bry deg så mye om tallet på vekten. Mål kroppen din med et målebånd og hold styr på hvordan den forandrer seg. Man kan gå ned i midjen uansett om det ikke vises på vekten, nettopp på grunn av mer muskler.

Og muskler er good! Du blir ikke bodybuilder av litt hard styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er det jeg skrev:

500. Man skal ligge på 500 kalorier i underskudd om man vil ned i vekt på en sunn måte.

Hva dagsbehovet er kommer an på aktivtetsnivå og trening.

Det går uansett ikke an å punktslanke. Du kan ikke velge hvor fettet fjernes fra kroppen.

Får å fjerne fettet så hjelper 2 ting:

1.Spise RIKTIG(ikke sulte, da blir en bare mager og syk)

2.Trening(cardio med intervaller er supereffektivt)

Har ikke skrevet noe om hvor mange kalorier noen skal ligge på da det varierer ut i fra livsstil, aktivtetsnivå og treningsmengde.

Beklager om jeg tok deg for en annen, men det er en annen AB som skriver helt likt som deg, og som alltid egentlig er enig med det jeg skriver, men ikke liker at jeg er en såkalt bastant "besserwisser".

Og de 3 kiloene vi komme tilbake om TS sulter seg ned. Det er jo det mange her har prøvd å forklare. Om en spiser 800 kalorier om dagen for å gå ned så vil en på et tidspunkt måtte øke kaloriinntaket om en ikke skal bli syk og uderernært, og da VIL en gå opp igjen de 3 kiloene.

Om en derimot spiser rett(og riktig mengde) og kombinerer det med trening så vil en få en VARIG vektnedgang. Ikke bare fordi en spiser underskudd, men fordi en få en god balanse mellom muskler og fettprosent.

Jeg gikk utifra at når du motsa ett innlegg så var du uenig i hva som står der...

Så synd at noen er "ute etter deg" her på forumet da, du bruker jo mye tid til å hjelpe og gi råd til andre her Inne. Kanskje du kan føles litt overkjørende når du svarer med at "du tar feil og jeg har rett" uten å legge ved noe kilder eller noe :) om du skjønner hva jeg mener..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk utifra at når du motsa ett innlegg så var du uenig i hva som står der...

Så synd at noen er "ute etter deg" her på forumet da, du bruker jo mye tid til å hjelpe og gi råd til andre her Inne. Kanskje du kan føles litt overkjørende når du svarer med at "du tar feil og jeg har rett" uten å legge ved noe kilder eller noe :) om du skjønner hva jeg mener..

Jeg er ikke hårsår og folk må få mene hva de vil om meg. Men som oftest skriver jeg "allmenn vitenhet" når det kommer til trening og kosthold. Som det med at man skal ligge på 500 kalorier i underskudd om en vil miste vekt på en fornuftig måte.

Jeg har aldri sagt at noen tar feil og at jeg har rett, men at min metode har fungert for meg og at jeg anbefaler den på det varmeste. Hva folk gjør er en annen sak.

Når ting blir skrevet fremfor at en sier det ansikt til ansikt til noen så er det alltid noen som vil tolke ting feil i forhold til det som blir skrevet.

Det er som med Nemi og kompisen hun chatter med og hun tror han er sur fordi han ikke skriver en smiley etter endt setning.

Jeg skriver som jeg snakker; veldig direkte, men prater du meg så fremstå jeg nok litt mykere enn skriften min ;)

Jeg blir nok ekstra bekymret når det kommer til slike innlegg da jeg ser at TS er ute å kjøre om hun tror hun kan leve på 800 kalorier. Har sett nok av mennesker som har startet slik og endt opp anorektisk og ekstremt syk, så jeg vil egentlig bare kvele hele tanken ved fødselen. Though Love vil vel noen kalle det.

:rosaengel:

Endret av *Maja*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke hårsår og folk må få mene hva de vil om meg. Men som oftest skriver jeg "allmenn vitenhet" når det kommer til trening og kosthold. Som det med at man skal ligge på 500 kalorier i underskudd om en vil miste vekt på en fornuftig måte.

Jeg har aldri sagt at noen tar feil og at jeg har rett, men at min metode har fungert for meg og at jeg anbefaler den på det varmeste. Hva folk gjør er en annen sak.

Når ting blir skrevet fremfor at en sier det ansikt til ansikt til noen så er det alltid noen som vil tolke ting feil i forhold til det som blir skrevet.

Det er som med Nemi og kompisen hun chatter med og hun tror han er sut fordi han ikke skriver en smiley etter endt setning.

Jeg skriver som jeg snakker; veldig direkte, men prater du meg så fremstå jeg nok litt mykere enn skriften min ;)

Jeg blir nok ekstra bekymret når det kommer til slike innlegg da jeg ser at TS er ute å kjøre om hun tror hun kan leve på 800 kalorier. Har sett nok av mennesker somm har startet slik og endt opp anorektisk og ekstremt syk, så jeg vil egentlig bare kvele hele tanken ved fødselen. Though Love vi vel noen kalle det.

:rosaengel:

Ja det er nok mange misforståelser når det kommer til skriftlig vs muntlig desverre :)

Nå er det heldigvis ingen som har sagt at de synes det er noen god idé å ligge så lavt kalorimessig, ikke jeg engang :) selv ligger jeg på 1200-1300 kcal om dagen, og jeg har både energioverskudd og jeg bygger muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å gå ned i vekt med et underskudd på både 500lcal og 1000kcal daglig, alt ettersom hvor stor man er utg.punktet og hvor fort man ønsker å gå ned i vekt. Men den generelle anbefalingen for en sunn og varig vektnedgang er fra det jeg har lest ca 500kcal i underskudd om dagen, slik Maja sier.

Hadde ts veid 150kg så hadde kanskje saken stilt seg annerledes, men vil virkelig ikke anbefale ts å ligge på 1000kcal i underskudd når hun er så slank som hun er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...