Gå til innhold

pusekatt med en ekstrem rar vane!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

min lille hannkatt på noen måneder (ca 7) har en rar vane han har hatt siden vi fikk han da han bare var ukene gammel.. i vår god stol i stuen har vi et saueskinnsteppe hengende over stolen, han elsker å ligge her, men ved siden av dette så tar han labbene imot dette teppet og "dytter" det på en måte.. han står på en måte å skyver forlabbene mot det annen hver gang med labbene og samtidig ser han helt hypnotisert ut...... noen som vet hva dette er for noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er sånn kattungene gjør når de dier moren sin? De ligger og "pumper", liksom... Begge kattene vi har hatt har gjort nøyaktig det samme, det er en slags kose-atferd, tror jeg. Kanskje et slags behov for kos, trøst og trygghet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det de bevegelser kattungerne bruker på pupperne til kattemammaen for å få melken til å renne? Det er helt vanlig at selv voksne katter gjør sånn i kosesituasjoner.

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

ja..det er kanskje det det er... men han gjør det kun når han skal legge seg ned der og kun på det teppet.... stakar..... nå fikk jeg nesten vondt, tenk om han savner mamman sin..han er jo bare babyn:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja..det er kanskje det det er... men han gjør det kun når han skal legge seg ned der og kun på det teppet.... stakar..... nå fikk jeg nesten vondt' date=' tenk om han savner mamman sin..han er jo bare babyn:([/quote']

Helt vanlig :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke grunn til å synes synd på pusen din, denne atferden kan kanskje på en måte sammenlignes med barn som finner totten eller smokken sin når de skal kose seg? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Pusen min gjorde det samme. Ordnet og styret med teppet sitt på hennes faste sted, hun SKULLE absolutt ligge der. Så skulle hun alltid "stange" deg hver gang jeg sa "kos" eller noe, stanget hun meg i panna. :)

Klok pus, var hun ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hannkatt som er litt over 4 år gjør det når han kommer å legger seg på dyna mi. Da står han rett på brystet mitt og klasker labbene sine :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge våre katter stamper slik når de koser seg, de maler gjerne samtidig. Andre katter jeg har hatt gjorde også dette, bare la katten din holde på mener jeg. Enig i det de andre har skrevet! Også så søte som de er da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 6 katter i löpet av livet, alle har gjort det.. Tror det er helt normalt, det er den der amme refleksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huskatter gjør sånn hele livet, de blir egentlig aldri voksne i og med at de har mennesker til å passe på seg osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde alle katter gjorde sånt når de skulle legge seg, kose osv jeg...

Ja det er nok sånn det er. Alle mine har gjort/gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Pulsatilla ulogga

Spørsmål: Når kattene deres gjør disse kosebevegelsene med potene, sutter de på teppet også da? Eller er det bare den rare pusen min? Hun har lagt sin elsk på et fleece-teppe, og det pumpes og suttes så smattingen nesten overdøver malingen her i huset. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie
min lille hannkatt på noen måneder (ca 7) har en rar vane han har hatt siden vi fikk han da han bare var ukene gammel.. i vår god stol i stuen har vi et saueskinnsteppe hengende over stolen' date=' han elsker å ligge her, men ved siden av dette så tar han labbene imot dette teppet og "dytter" det på en måte.. han står på en måte å skyver forlabbene mot det annen hver gang med labbene og samtidig ser han helt hypnotisert ut...... noen som vet hva dette er for noe?[/quote']

Han koser seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de koser seg når de tråkker! :D Ene pusen min gjør det hele tiden og maler som et pressluftborr. Vi har sånne fluffy pynteputer og hun kan stå å tråkke på de i evighet. Dette er helt normalt, det er noe som henger igjen fra de var kattunger og pattet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...