Gå til innhold

Når gir man nøkkel til kjæresten sin?


MissStiles

Anbefalte innlegg

Tittelen sier seg selv. Vi bor i hver vår leilighet men ikke langt unna hverandre. Vi er såpass mye sammen. Spesielt i min leilighet. Så jeg vurderer å bare si at han kan få sin egen nøkkel på å låse seg inn. Spesielt siden han ofte er ferdig på jobb før meg.

Når ga du nøkkel til din leilighet til kjæresten din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde vært kjærester i rundt 4 måneder da han fikk nøkkel. Vi bodde rett ved hverandre, og det var rett og slett praktiske grunner som gjorde at han fikk nøkkelen til huset. Jeg fikk aldri til leiligheten hans, da - men behovet var rett og slett ikke der heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Har du sett Buddy? Du kan risikere å skremme han bort :fnise:

Vi flytta sammen før vi rakk å utveksle nøkler. Men om det ikke hadde skjedd så hadde jeg nok gitt han nøkkel ganske fort, hvert fall hvis det er mest praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort sagt, hvis/når man stoler på hverandre og det er naturlig å ta steget videre til å bo sammen på deltid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk hans da jeg skulle låse meg inn hos ham da han var ferdig på jobb senere enn meg. Etter det beholdt jeg den bare, det var mest praktisk. Litt senere fikk han min også av praktiske grunner. Det gikk en måned kanskje. Nøkkelen her (hoho) er vel at det passer ved at det er praktisk eller trygt at den andre parten har nøkkelen til den andres bolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slowpoke

Jeg hjemmet nøkkelen min ute(er en ekspert på å miste nøkkler), så han fikk ikke noe nøkkel før han flyttet inn. Han brukte min nøkkel til å låse seg inn med før vi ble offisielt sammen. Jeg fikk aldri hans siden vi flyttet sammen ganske kjappt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har vært sammen ett år, han bor i kollektiv, så er ikke så interessant for meg å låse meg inn hos han når han ikke er der (uansett er det alltid noen hjemme der uansett, så tror nesten ingen av dem bruker nøkler egentlig :fnise: ).

Hos meg har vi pleid å bare legge nøkkelen under en eller annen stein eller gjemt den et sted, også bruker han den for å låse seg inn hvis han kommer før meg.. (jaaada, er klar over at det ikke er såå fryktlig smart).

Men til sommeren skal vi finne leilighet sammen.. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nøkkel da vi hadde vært kjærester ca en uke (hadde kjent hverandre i tre). Frem til da sov jeg som regel lenger enn ham (var student), og låste meg ut og la nøkkelen i postkassa. Etter en uke fikk jeg beskjed om at det bare var å beholde nøkkelen, slik at jeg også kunne låse meg inn. Var kanskje en spesiell situasjon siden vi bare var hos ham og jeg hadde kortere/mer fleksible dager, men syns ikke det er noe å vente med hvis det er praktisk at han skal ha den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks fikk et helt nøkkelsett og postkasseskilt med navnet sitt på før han flyttet fra meg dagen etterpå, mens han ba meg kjøpe yndlingsmaten hans på butikken.

Han hadde forøvrig kun kjent meg i 7 dager da han ble dritforbanna over at jeg ikke ville gi han nøkkelen til leiligheten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kommentarene!!

Vi har snart vært sammen i 2 mnd. Han har egentlig fått et sett av nøklene mine. Men de fikk han før vi ble sammen. Fordi han bor nærmest meg og jeg stoler på han. På det tidspunktet tenkte jeg at det var greit at noen har et sett av mine nøkler i tilfelle jeg glemmer/mister dem. Men han har sagt at han ikke vil bruke dem til å låse seg inn i leiligheten min før jeg sier at det er greit. Vi har ikke snakket om det. Fordi jeg føler ikke at jeg trenger nøkkel til hans leilighet. Men igjen, er dette fordi vi er mest hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nøkkel hos kjæresten min etter 2 mnd ca. Dette på grunn av at jeg skulle kunne låse meg inn om jeg kom litt før han. Trasig for meg om jeg måtte ha kjørt hjem der jeg bodde først og så tilbake 30 min senere fordi han da var hjemme. Flyttet inn et par mnd etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kommentarene!!

Vi har snart vært sammen i 2 mnd. Han har egentlig fått et sett av nøklene mine. Men de fikk han før vi ble sammen. Fordi han bor nærmest meg og jeg stoler på han. På det tidspunktet tenkte jeg at det var greit at noen har et sett av mine nøkler i tilfelle jeg glemmer/mister dem. Men han har sagt at han ikke vil bruke dem til å låse seg inn i leiligheten min før jeg sier at det er greit.

Nå har jeg snakket med han om det. Og ja, han kunne godt tenke seg å bruke nøkkelen for å låse seg inn hos meg. Vi ble enige om at det ikke var like nødvendig at jeg fikk nøkler av han siden vi er mest hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jeg fikk låne nøkkelen hans en gang jeg lå over og måtte låse meg ut etter at han hadde dratt på jobb.. siden det skjer av og til har han sagt jeg bare kan beholde den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun fikk nøkkel da vi var enige om at hun skulle flytte inn. Vi hadde vel prata om det og bestemt oss, men hun hadde ikke flytta ordentlig inn.

Så da bestemte jeg meg for å gjøre det litt offisielt.

Jeg bare tok med meg ekstranøkkelknippet som jeg hadde hatt lenge uten å bruke det og gikk inn på kjøkkenet der hun sto og kokte seg te. Og så ga jeg henne knippet og sa "vil du flytte inn med meg?"

Hun ble veldig rørt og glad! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

hvis jeg er 100% trygg på personen er jeg ikke redd for å gi fra meg en nøkkel, har en person som jeg føler er en sjelevenn, vi snakker om alt og tørr de vanskelige samtalene uten å føle at noen taper på det etc etc.. nøkkelen kom automatisk, var ikke noe å tenke på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Min kjære og jeg har vært et par i ca et år nå. Vi har snakket en del om å flytte sammen, men det har liksom ikke blitt noe av. I går sendte han meg en melding om at vi kunne file opp en ny nøkkel (jeg hadde lagt nøkkelen hans i postkassen da jeg dro). Jeg ble kjempe glad og tenkte at nå skulle jeg få min egen nøkkel. Senere avlyste han hele greia å dro rett hjem, han hadde tenkt jeg hadde nøkkelen eller no. Skjønte ikke helt. Jeg har ikke sagt noe til han om at jeg ble skuffet klarer det liksom ikke. Jeg hadde ikke trodd jeg skulle bli så skuffet. Men det var så utrolig deilig den tiden jeg gikk rundt og trodde at nå flytter vi snart sammen. Jeg gikk ute i solen kjente på en følelse av ro jeg ikke har hatt på mange år. Jeg vil ikke spørre om å få en nøkkel, føler det er noe han må ta opp selv. 

Anonymkode: 11894...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min kjære og jeg har vært et par i ca et år nå. Vi har snakket en del om å flytte sammen, men det har liksom ikke blitt noe av. I går sendte han meg en melding om at vi kunne file opp en ny nøkkel (jeg hadde lagt nøkkelen hans i postkassen da jeg dro). Jeg ble kjempe glad og tenkte at nå skulle jeg få min egen nøkkel. Senere avlyste han hele greia å dro rett hjem, han hadde tenkt jeg hadde nøkkelen eller no. Skjønte ikke helt. Jeg har ikke sagt noe til han om at jeg ble skuffet klarer det liksom ikke. Jeg hadde ikke trodd jeg skulle bli så skuffet. Men det var så utrolig deilig den tiden jeg gikk rundt og trodde at nå flytter vi snart sammen. Jeg gikk ute i solen kjente på en følelse av ro jeg ikke har hatt på mange år. Jeg vil ikke spørre om å få en nøkkel, føler det er noe han må ta opp selv. 

Anonymkode: 11894...65d

Enten så  vil dere begge flytte sammen, eller så vil dere ikke. Hvis du er så usikker på ham og hva han tenker er det kanskje en god plan å vente litt mer enn et år?

Anonymkode: 799e6...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde gitt nøkkel dersom det ble praktisk. For eks om kjæresten av en eller annen grunn reiste til min leilighet før meg (kanskje han var ferdig 30min før meg på jobb for eks)

Vi flyttet inn sammen etter ca 6mnd, han fikk aldri nøkkel før det fordi det var aldri nødvendig. Tenkte aldri over det

Anonymkode: 32c14...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enten så  vil dere begge flytte sammen, eller så vil dere ikke. Hvis du er så usikker på ham og hva han tenker er det kanskje en god plan å vente litt mer enn et år?

Anonymkode: 799e6...0c7

Takk for svar! Det er det som er så forvirrende vi har snakket så mye om å flytte sammen og så skjer det liksom ikke. Det var han som begynte å snakke om det. Så skjønner lite jeg..... 

Anonymkode: 11894...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min kjære og jeg har vært et par i ca et år nå. Vi har snakket en del om å flytte sammen, men det har liksom ikke blitt noe av. I går sendte han meg en melding om at vi kunne file opp en ny nøkkel (jeg hadde lagt nøkkelen hans i postkassen da jeg dro). Jeg ble kjempe glad og tenkte at nå skulle jeg få min egen nøkkel. Senere avlyste han hele greia å dro rett hjem, han hadde tenkt jeg hadde nøkkelen eller no. Skjønte ikke helt. Jeg har ikke sagt noe til han om at jeg ble skuffet klarer det liksom ikke. Jeg hadde ikke trodd jeg skulle bli så skuffet. Men det var så utrolig deilig den tiden jeg gikk rundt og trodde at nå flytter vi snart sammen. Jeg gikk ute i solen kjente på en følelse av ro jeg ikke har hatt på mange år. Jeg vil ikke spørre om å få en nøkkel, føler det er noe han må ta opp selv. 

Anonymkode: 11894...65d

Si det til han :) 

Anonymkode: 18d38...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...