Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herlighet, en sånn en har jeg også! Flere stykker, faktisk... Den tørketrommelgreia tenkte jeg faktisk på å legge ut her :laugh:

Har en som virkelig ikke eier sosiale antenner, ei heller rettskrivningskunnskaper! Nå skal jeg ikke påberope meg å ha en doktorgrad i norsk, altså, men denne jenta får mitt grammatiske øye til å blø:

"no har jeg komt hjem fra stallen. prinsen dyttet meg med rompen så eg falt i gjørmen he he. ser ut som eg har besjet på meg."

"spiser kjylling og ris til kvels. nam nam"

"faen måtte det komme akkurat no. sykt dorligt tidspunkt. (noe hemmelig he he kan ikke si hva det er her ikkje spør heller sier det ikke fordi det er privat.)"

"ser filmen seabisciut."

"har bestemt meg for og bli ridelerer når eg blir stor. skal ha min egen stall og et esel."

Og så videre, aldri mindre enn femten ganger om dagen. :fnise:

Anonym poster: 7f190bf45f146d6e4cdb4aa343172ae3

Tror jeg kjenner denne jenta hehe

Anonym poster: 9c56878a8a2ac1b3866efcb85d520c4a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En venn på FB har et barn som er autist. Jeg forstår at barnet selvsagt er det viktigste i verden for ham, men det blir så masete for oss andre...

Flere ganger om dagen legger han ut "kloke ord" funnet på en side for foreldre med autister, av typen "Never judge someone with autism, you don't know how much they can inspire you".

I går kveld kom det 15 på rappen......

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og hun har i tillegg en veldig tendens til å "ha Gud med seg i hverdagen hele tiden" (Her om dagen hjalp han visst henne med å ta oppvasken.)

Anonym poster: de8aa41a140f88faaae2b1a24f31b6ed

HAHA!

Jeg håper forresten at hvis det finnes en gud så har vesenet viktigere ting å gjøre enn å hjelpe folk med oppvasken..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En treningsstatus innimellom er helt fint. Fortelle om et resultat man er stolt av, si man drar og trener i tilfelle andre vil være med osv. Men når hun det gjelder skriver HVER. ENESTE. GANG hun går litt på mølla blir det litt plagsomt. Tagger seg på senteret, skriver hun skal trene, er og trener, har trent. I tillegg til visdomsord og god morgen og god natt osv, og jenta er bare i begynnelsen av 30-årene. Kan jo illustrere med i dag:

8 hours ago: Ønsker alle en riktig fin mandag <3

7 hours ago: *bilde av Dumbo* Håper dere får en flyvende start på uken!

3 hours ago: *bilde av forsvunnet katt, kontaktinfo osv*

2 hours ago: Bilde som ser ut som forsiden av en sånn romantisk kioskbok eller noe, med et par som ser ut over havet, med "visdomsordet" "alle du møter har bagasje, du må bare finne noen som elsker deg nok til å hjelpe deg å pakke ut"

24 minutes ago: Ikke veldig motivert til trening i dag, men det blir litt fat burn på mølla nå alikevel - at Family Sports Club.

---

Du trenger twitter, du. Jeg prøver å ikke ha mer enn en status, toppen to, om dagen, for ikke å oversvømme feeden til folk. Men det er det ikke mange som tenker på...

Anonym poster: 53f19c134ab06fb0e9643601a929f3be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En treningsstatus innimellom er helt fint. Fortelle om et resultat man er stolt av, si man drar og trener i tilfelle andre vil være med osv. Men når hun det gjelder skriver HVER. ENESTE. GANG hun går litt på mølla blir det litt plagsomt. Tagger seg på senteret, skriver hun skal trene, er og trener, har trent. I tillegg til visdomsord og god morgen og god natt osv, og jenta er bare i begynnelsen av 30-årene. Kan jo illustrere med i dag:

8 hours ago: Ønsker alle en riktig fin mandag <3

7 hours ago: *bilde av Dumbo* Håper dere får en flyvende start på uken!

3 hours ago: *bilde av forsvunnet katt, kontaktinfo osv*

2 hours ago: Bilde som ser ut som forsiden av en sånn romantisk kioskbok eller noe, med et par som ser ut over havet, med "visdomsordet" "alle du møter har bagasje, du må bare finne noen som elsker deg nok til å hjelpe deg å pakke ut"

24 minutes ago: Ikke veldig motivert til trening i dag, men det blir litt fat burn på mølla nå alikevel - at Family Sports Club.

---

Du trenger twitter, du. Jeg prøver å ikke ha mer enn en status, toppen to, om dagen, for ikke å oversvømme feeden til folk. Men det er det ikke mange som tenker på...

Oi, det ble bittelite! Prøve å gjøre det større...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina og Eirik fikk en datter, hun er vel litt over ett år gammel tror jeg, men kan være hun er 2+ har egentlig ikke satt meg helt inn i det. Men da Nina fikk datteren så fant de ut at Eirik hadde holdt på med en annen, nemlig Janne, som vips også var blitt gravid. Hun fikk en sønn.

Janne har jeg ikke som venn, men ut ifra felles bekjente skriver hun aldri noe om dette, hun er visst veldig oppegående og ignorerer alt fra Nina sin side (som hun har som venn på facebook). Eirik er idioten som vingler mellom begge. Og Nina er den bitre eksen som driver og underholder meg og de 500+ andre vennene hennes med statusene.

:fnise:

Hun har ikke postet noe dramatisk idag, men flere kommentarer om at hun må slutte å være så dramatisk og tenke på datteren osv har kommet, Og hun har svart mye frekt og blokkert/slettet en del av kritikerne sine :rolleyes:

Anonym poster: 779bb08d7e2f7f2ec50f3f86bc67d778

Har nå lest meg gjennom alle sidene, å har kommet frem til at jeg har utrolig kjedlige venner på facebook.. :filer:

Favoritten min er jo uten tvil denne treangelen her som bare er helt hysterisk! Hvordan går de med stakkars Nina mon tro??

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Er ikke sant at jeg har hatt sex med .....! Har bare hatt sex med 3 gutter i hele mitt liv og han er IKKE en av dem!"

Kom fra en på 17, da, men likevel.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble nettopp venn med en som liker ymse nettdoktorsider, og plager dem - og alle sine 700 facebookvenner - om alle sine små og store plager. Han får alltid til svar at facebooksiden ikke er den egentlige tjenesten men et ansikt utad, noe han alltid svarer "Greit, takk uansett!" til og fortsetter som før.

Siste er at han driver og tar bilder av alle føflekkene sine og legger ut...

:ninja:

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk! Jeg kom inn hit ens ærend for å fortelle at jeg nettopp fikk en hel bildeserie slengt i trynet. Step by step fødsel av en kalv. Starter med at det renner mye slim ut bak på kua samt noe stikker noen cm ut. Fortsetter videre med at man ser en fot/hov/klov(????). Neste bilde ser man to. Etter det igjen ser man også hodet. Og slik fortsetter det til dyret er ute.

Jeg er så glad for at dagens teknologi tillater såpass bra kameraer i mobiltelefoner at jeg fikk med meg alle smådetaljer i bildene....

Edit: Jeg sparer dere for bildene. Men er det stor stemning for å se dem så deler jeg mer enn gjerne!

Haha! Du vinner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et vennepar, som hver måned skriver "X antall måneder med jenta mii/gutten miiin" på facebook HVER måned.

Greit nok oversharing bare det det, men jeg trodde jeg skulle le meg i hjel da gutten forrige måned var på ferie i syden og hadde GLEMT å legge ut en status.

HUN endret statusen sin fra "i et forhold" til "i et forhold og det er komplisert" dagen etter "månedsdagen" deres. Senere samme dag postet hun også en status med "ensom her i kalde norge og glemt.. å jeg som trodde jeg var elsket.......feil kan man ta....."

Så, etter enda en dag, kom denne satusen fra gutten:

"9 mnd og 2 dager med verdens beste kjæreste <3 elsker deg jenta mi <3 nettet på hotellet er ikke helt godt vettu, prøver å ødelegge sånn for oss <3"

og senere samme dag endret hun statusen sin tilbake til "i et forhold".

..herreminhatt, hvem trenger Paradise Hotell når man har facebook?

Anonym poster: 1a9337aa90ce687a2abe15ba771cdc78

Fantastisk rett og slett haha

Anonym poster: 9c56878a8a2ac1b3866efcb85d520c4a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for innlegg med brudd på kopiretten, samt siteringer/svar til disse. Det er ikke lov til å dele andres bilder uten tillatelse.

Sophie-Ann, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innlegg med brudd på kopiretten, samt siteringer/svar til disse. Det er ikke lov til å dele andres bilder uten tillatelse.

Sophie-Ann, mod

Så hvorfor ble mitt innlegg slettet? Det var ikke med noen bilder i siteringen min. Ikke la jeg ut bilder heller. Beskytter kopirettighetene mot beskrivelse av bilder også nå??

Endret av Mumsen86
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjer det ting hos det forlova paret igjen, hun legger ut statuser som "jeg må se min kjære igjen, den beste form for kommunikasjon er face2face, vi må finne ut av dette, kan ikke miste elsklingen min :("

Og så denne her:

"skal jeg betale strømregningen eller ta pengene og fly til mannen i mitt liv????"

Såååå..

"folk som ikke kan vise støtte i tunge tider, bør heller ikke komme og be om noe hos meg i gode tider, hater falske tryner!"

Da tenker jeg noen har lekset opp på privaten :ler:

Anonym poster: a902d642dde6f0a37ad9971213de44de

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi jeg ikke ønsker at disse skal bli gjenkjent, så har jeg foretatt et par endringer, men likefullt en teit og veldig oversharing fb-status:

Han: "Livet mitt er slutt, dama mi gjennom ... år ønsker å gå ut av forholdet"

Fortsatt han: "Jeg savner .....(hennes navn) grusomt, jeg gråter hele natten, klarer ikke jobbe, sur sjef.....(har skrevet mer, men velger å stoppe her).

Fortsatt han: "Jeg elsker deg (navnet hennes), jeg vil ha deg tilbake......*mer "møl"*

Og sånn fortsetter det, til slutt svarer hun:

"HOLD KJEFT!........(sensurert)......Jeg vil ikke prate med deg mer!"......

Sluttet han for det?

Nei, disse kjærlighetserklæringene fortsetter og fortsetter. Noen vet bare ikke sitt eget beste :P

Anonym poster: f21e563fb01f430bc3021f339f5e41e8

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha, AB over! Stakkars mann, hahaha.

Uff, så en litt stygg facerape her om dagen, som kvalifiserer som (ufrivillig) oversharing. Noen hadde gått inn på maskinen til offeret og sjekket hva vedkommende hadde googlet sist (depresjon, kjønnssykdommer, hemoroider etc) for deretter å ta print screen og legge på facebook. Ble heldigvis sletta fort.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...