Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Riskjeks

Ei jeg kjenner legger ut bilde av hvert eneste måltid, hver eneste dag. Ut i fra bildene virker det som om hun bare spiser frukt og grønnskaper... :klo: Og alt er "såååå godt" og "sååå kos dah". Og hver eneste treningsøkt blir selvsagt dokumentert. Men det er jo bare "gøøøy da!!!!!". På meg virker det som om hun har en slags spiseforstyrrelse. Kan ikke være sunt å være så opptatt av mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ei jeg kjenner legger ut bilde av hvert eneste måltid, hver eneste dag. Ut i fra bildene virker det som om hun bare spiser frukt og grønnskaper... :klo: Og alt er "såååå godt" og "sååå kos dah". Og hver eneste treningsøkt blir selvsagt dokumentert. Men det er jo bare "gøøøy da!!!!!". På meg virker det som om hun har en slags spiseforstyrrelse. Kan ikke være sunt å være så opptatt av mat.

Typisk SF å "være glad og interessert i mat", spesielt i å lage mat til andre.

Anonym poster: 2b23e277e8e2e72265d8d823a623d2a3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn av en venn av en venn (med åpen profil....) er gravid. Nå skal det sies at hun har tre barn fra før, hvorav en bor i fosterhjem grunnet ymse merkverdigheter i heimen...

I den siste tiden har statusen blitt endret flere ganger fra "i et forhold" til "singel" omtrent annenhver uke. Hun slenger dritt om eks-typen den ene dagen for så å være såååååå forelsket dagen etter.

I dag la hun ut et bilde av seg selv på ultralyd...bildet kunne vært mer diskret, for å si det slik....

Hele "dotten" var synlig...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Typisk SF å "være glad og interessert i mat", spesielt i å lage mat til andre.

Anonym poster: 2b23e277e8e2e72265d8d823a623d2a3

Ja... Er det ikke en egen type spiseforstyrrelse, å være sykelig opptatt av mat og trening (altså uten å sulte seg eller kaste opp som ved anoreksi/bulemi)? Denne dama må garantert ha det, i alle fall. Og alle som kommenterer bildene hennes. Kommentarene ligner på de som kommenterer den ørtende bilde med duckface som fjortisjenter legger ut - bare at "så vakker du er" og "pena!" er byttet ut med "det ser såååå godt ut!" og "du lager verdens beste raw food" og sånt. Huff. De høres falske ut hele gjengen. I alle fall veldig gode til å lure seg selv til å tro at smoothie med hampfrø og agurk er like godt som melkesjokolade :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Er det ikke en egen type spiseforstyrrelse, å være sykelig opptatt av mat og trening (altså uten å sulte seg eller kaste opp som ved anoreksi/bulemi)? Denne dama må garantert ha det, i alle fall. Og alle som kommenterer bildene hennes. Kommentarene ligner på de som kommenterer den ørtende bilde med duckface som fjortisjenter legger ut - bare at "så vakker du er" og "pena!" er byttet ut med "det ser såååå godt ut!" og "du lager verdens beste raw food" og sånt. Huff. De høres falske ut hele gjengen. I alle fall veldig gode til å lure seg selv til å tro at smoothie med hampfrø og agurk er like godt som melkesjokolade :P

Jo, ortoreksi er spiseforstyrrelsen hvor alt handler om mat og trening.

Anonym poster: a902d642dde6f0a37ad9971213de44de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle fall veldig gode til å lure seg selv til å tro at smoothie med hampfrø og agurk er like godt som melkesjokolade :P

Men smoothie med hampfrø og agurk er jo bedre enn melkesjokolade! :jepp:

Men altså, det er ikke slik at alle som er glade i mat og å lage mat til andre har spiseforstyrrelser. Heller ikke slik at dersom man ikke liker å "kose seg" med melkesjokolade, hamburger, kebab, cola, etc så har man spiseforstyrrelse. Alt med måte, men man er ikke nødt til å spise junk for å ha et normalt kosthold. Å spise junk kan liksom ikke være barometeret på at man har et sunt forhold til mat, det blir litt koko :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En jeg kjenner ble kjent med kjæresten sin på BurgerKing. Etter å ha vært med ham to ganger (på samme sted... kvalitetstid, eller?) hvor de begge satt i klein stillhet og glodde på mobilen når han ikke la ut om hvem han sist hadde banket eller hva som foregikk på facebook hvorpå hun fniste påtatt, endret de sivilstatus til "I det forhold" og nå er det ikke måte på hvor høyt de elsker hverandre og hvor vakker den andre er og hvor mange klinebilder som fyller facebook.

Jeg gjentar; de hadde møtt hverandre to ganger før den første "Åh, du er så vakker, jeg elsker deg <3"-statusen. På BurgerKing.

Lykke til med det forholdet, eh.

Anonym poster: 7f190bf45f146d6e4cdb4aa343172ae3

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei på FB som ligger i krig med eksmannen. Statusene hagler inn med eksens alkoholproblemer, barnevern, torpedoer på døren som leter etter eksen.....osv osv....

Kommenterte i kveld at enkelte ting trenger man ikke legge ut for gud og hverman, og vips så var jeg slettet som venn....

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville du reagert like mye om denne jenta hadde blitt lagt inn for behandling for en fysisk lidelse?

Jeg synes det er fint at det er åpenhet rundt psykisk sykdom. Det er med på å minske stigma, slik som du utviser her.

Tenkte på det samme... Skjønner at noen kan oppleve alt av sykehusting som for privat, men still... Måten den psykiatriske avdelingen ble presentert på i det innlegget du svarte på, gjorde at jeg satt med samme irritasjonen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og vips så var jeg slettet som venn....

Hehe, rart det der, virker som at folk vil ha venner som bare jatter med.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei på FB som ligger i krig med eksmannen. Statusene hagler inn med eksens alkoholproblemer, barnevern, torpedoer på døren som leter etter eksen.....osv osv....

Kommenterte i kveld at enkelte ting trenger man ikke legge ut for gud og hverman, og vips så var jeg slettet som venn....

Det var synd, skulle gjerne hørt mer om den gjengen :ler:

Jeg har en venninne som møtte en fyr i påska, forlovet seg med ham uka etter eller noe, og nå lurer på hvor de skal bo sammen. De bor på hver sin kant av landet, nå er de i krangel med hverandre fordi hennes grunner til ikke å flytte er gode, mens hans er latterlige. Grunnen til at han ikke vil flytte er fordi han studerer musikk og skal bli seriøs innen symfoni eller noe, for henne er det "tullegrunn og han kan spille bass her jeg bor også!".

.. :popcorn:

Anonym poster: a902d642dde6f0a37ad9971213de44de

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et vennepar på Facebook. Typen der har også egen profil for katten sin. Greit nok det, men det blir litt rart når katten kommenterer ting dama i forholdet har gjort, og dama svarer katten tilbake. Det er jo helt uskyldig og bare for moro skyld, men det blir litt snodig å lese for utenforstående. :laugh:

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant forresten en veldig artig artikkel på Nettavisen http://www.side2.no/livsstil/article3611890.ece

Jeg tror vi alle kan kjenne oss igjen i disse her :ler:

De 7 mest irriterende facebookvenner

1. Mat-deleren

Husker du den gangen, før Facebook, da du lagde et herremåltid som du etterpå løp over til naboen for å vise frem? Ikke det nei? Ikke jeg heller. Ingen bryr seg om hva du lager til middag. Og du skal være rimelig arrogant for å poste bilde av maten du bestilte på en luksuriøs restaurant. Så matbilder, ikke gjør det.

2. Den oppmerksomhetssyke

Facebook er ikke psykologen din. Vage statuser for å kamuflere at du ønsker å fortelle verden at du er lei deg eller sint, er ikke måten å takle problemene i livet ditt. Har du en konflikt gående med noen, så bør du konfrontere vedkommende personlig, og ikke på Facebook. Trenger du hjelp eller støtte, så si det som det er til noen du stoler på. Å skrive «nå har jeg fått nok av manipulerende mennesker» eller «sitter her og gråter» og etterpå svare «ingenting» når noen omsider spør hva som er i veien , er ikke greit. Du blir som gutten som ropte «ulv». Til slutt kommer folk til å slutte å bry seg om dine rop etter oppmerksoimhet. Og hva skal du gjøre da? Bytte til Twitter? Forvent deg mindre sympati.

3. Den treningsnarkomane

Ingen bryr seg om du har jogget 25 kilometer med den nye Nike Fitness appen. Hver gang du skryter av den fantastisk sunne livsstilen din, sitter vennene dine og planlegger hvordan de kan lure inn fett i det neste måltidet dere skal spise sammen. Ingen er misunnelige på den sukkerfrie, organiske ostekaken du tvinger i deg. Den smaker sikkert ingenting og er full av karbohydrater.

4. Utelivskongen

Han som vet om alle de kuleste barene og restaurantene, og de stedene du nettopp har oppdaget er bare så 2012. Denne facebooktypen er veldig flink til å sjekke inn overalt. Den eneste som er verre er han som sjekker inn i sitt eget hjem, ofte med et kleint navn som «Jarles penthouse» eller noe sånt.

5. Deler ungen sin på internett

Et bilde eller to av barnet ditt, for å vise frem avkommet til familie og venner, er greit. Utover dette, så er barnets hverdagsliv kun interessant for deg, og ingen andre. Du er ikke den første i verden som har fått en unge og heller ikke den siste. Spar oss.

6. Spammeren

Hvis du absolutt må like en side for å få den neste subway-sandwichen til halv pris, så får du I det minste endre kontoinnstillingene dine. Fordi ellers så må vi bla gjennom spammingen din. Dessuten så er de fleste konkurransene og kampanjene fake. Slutt å lik merkevarer og selskaper på Facebook.

7. Snikskryteren

De av dere som har Twitter burde følge kontoen med samme navn, så slipper du å gå i denne fella selv. Hvis du virkelig hater den nye hårfrisyren din, så hadde du ikke lagt ut fem bilder av deg selv med trutmunn. Skal du skryte av noe, så får du stå for det, i stedet for å prøve å kamuflere det med noe annet. «Bacon til frokost, is til lunsj og pølser til middag. Kan folk slutte å si at jeg er så sykelig tynn snart? Jeg prøver så godt jeg kan.»

Anonym poster: a902d642dde6f0a37ad9971213de44de

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså ikke kjenne OSS igjen, men kjenne de igjen fra denne tråden :fnise:

Anonym poster: a902d642dde6f0a37ad9971213de44de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest piletre

Ei jeg kjenner legger ut bilde av hvert eneste måltid, hver eneste dag. Ut i fra bildene virker det som om hun bare spiser frukt og grønnskaper... :klo: Og alt er "såååå godt" og "sååå kos dah". Og hver eneste treningsøkt blir selvsagt dokumentert. Men det er jo bare "gøøøy da!!!!!". På meg virker det som om hun har en slags spiseforstyrrelse. Kan ikke være sunt å være så opptatt av mat.

Akkurat den tanken har slått meg også! For meg virker det som besettelse av sunn mat og trening er den nye trenden. Har i alle fall fire-fem sånne på face.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Men smoothie med hampfrø og agurk er jo bedre enn melkesjokolade! :jepp:

Men altså, det er ikke slik at alle som er glade i mat og å lage mat til andre har spiseforstyrrelser. Heller ikke slik at dersom man ikke liker å "kose seg" med melkesjokolade, hamburger, kebab, cola, etc så har man spiseforstyrrelse. Alt med måte, men man er ikke nødt til å spise junk for å ha et normalt kosthold. Å spise junk kan liksom ikke være barometeret på at man har et sunt forhold til mat, det blir litt koko :)

Jeg har vondt for å tro at hampfrø og agurk er spesielt godt... Ei heller at et vegansk kosthold er sunt. Det kan i alle fall ikke være sunt å planlegge, lage, tenke på og snakke om mat, stor deler av døgnet.

Må man absolutt nevne junkfood når noen bemerker dette? Jeg påstår ikke at dama burde bytte ut dietten sin med hamburgere og cola. Men når man tar bilde av hvert eneste måltid man spiser, hver eneste dag, for at andre skal komme med smiskende kommentarer om hvor flink man er, så har man er usunt forhold til mat. Punktum.

Akkurat den tanken har slått meg også! For meg virker det som besettelse av sunn mat og trening er den nye trenden. Har i alle fall fire-fem sånne på face.

Ser dessverre sånn ut ja...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vondt for å tro at hampfrø og agurk er spesielt godt... Ei heller at et vegansk kosthold er sunt. Det kan i alle fall ikke være sunt å planlegge, lage, tenke på og snakke om mat, stor deler av døgnet.

Må man absolutt nevne junkfood når noen bemerker dette? Jeg påstår ikke at dama burde bytte ut dietten sin med hamburgere og cola. Men når man tar bilde av hvert eneste måltid man spiser, hver eneste dag, for at andre skal komme med smiskende kommentarer om hvor flink man er, så har man er usunt forhold til mat. Punktum.

Ingen som har sagt noe om veganere..? Junk ble nevnt av vedkommende som la ut innlegget, om at melkesjokolade er bedre enn agurk og hempfrø. Som selvfølgelig er smak og behag.

Så en kokk, har et usunt forhold til mat? Og en ernæringsfysiolog? Fordi de tenker, planlegger, snakker om og lager mat store deler av døgnet? Du skjønner kanskje at premissene dine ikke henger på greip her?

Anbefal heller venninnen din om å lage en matblogg eller noe sånt, mange som er interessert i å se bilder av hva folk spiser og lager :)

Men nå sporer vi av her, får heller lage en egen tråd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har diskusjonen angående dette forlovede paret som har vært forlovet siden uka etter påska 2013 og kjent hverandre siden påska 2013 eskalert og hun truer med å ta av seg ringen, dessverre har fyren for lengst pent bedt om å "ikke ta dette på facebook og heller snakke sammen ansikt til ansikt". Nå prøver de å finne ut når de har fri og tilgang på flybilletter for å ses.

Der altså forlovet .........

Jaja, jeg kjeder meg hvertfall ikke på en søndags ettermiddag :popcorn:

Anonym poster: a902d642dde6f0a37ad9971213de44de

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...