Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg regner med at lml betyr love my life, siden fml betyr fuck my life.

Ah, ok.

Siste avsporing: er \m/ det samme?

Anonym poster: 18229c2a182f598fc3593d8dd441f193

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah, ok.

Siste avsporing: er \m/ det samme?

Anonym poster: 18229c2a182f598fc3593d8dd441f193

\m/ betyr metal, som det tegnet man lager med hendene, også kalt djeveltegnet. Tommelen holder langefinger og ringfinger ned mot håndflaten, mens pekefinger og lillefinger står opp i lufta. Det betyr rett og slett at noe er hardcore/kult.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

Nok en gullklump fra min newsfeed (endrer navnene):

"Ja da skal lille Fred Morten til onkel Lars og tante Berit, og Geir da, mens jeg og min kjære samboer Frank skal spise hjemmelaget suppe, nam nam :D :D :D "

Jeg klarer ikke fjerne henne fra newsfeeden min heller :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

Er suppe oversharing? :klo:

Jeg tolker det som oversharing når man deler mer enn man burde. Det å dele at man spiser suppe synes jeg da er å dele litt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker det som oversharing når man deler mer enn man burde. Det å dele at man spiser suppe synes jeg da er å dele litt for mye.

Det å dele hva man spiser er vanlig prosedyre blandt mange av mine kontakter. Gjerne illustrert med bilder. Selv ser jeg ingenting galt med det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mariah

Åååh, jeg hater jobben min, på tide å finne noe nytt nå.

En eks-kollega som har skrevet dette, og hun har sjefen og flere kolleger på Facebook. Hun får sikkert noen hyggelige siste uker/måneder der...

Endret av Candice
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Åååh, jeg hater jobben min, på tide å finne noe nytt nå.

En eks-kollega som har skrevet dette, og hun har sjefen og flere kolleger på Facebook. Hun får sikkert noen hyggelige siste uker/måneder der...

Huff, enkelte burde virkelig tenke litt mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker det som oversharing når man deler mer enn man burde. Det å dele at man spiser suppe synes jeg da er å dele litt for mye.

Jøss... Da må du jo ha fått sjokk når du har lest i denne tråden vel?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker det som oversharing når man deler mer enn man burde. Det å dele at man spiser suppe synes jeg da er å dele litt for mye.

Okei? Hva mener du det er greit å skrive om, da? Er vel naturlig å skrive om hva man gjør i hverdagen? Kan ikke se at det er over sharing i form av at det er pinlig/too much information aka sosialt uintelligent?

Anonym poster: fe91a6e6742f955ee51a13aa7522044d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

Jøss... Da må du jo ha fått sjokk når du har lest i denne tråden vel?

Okei? Hva mener du det er greit å skrive om, da? Er vel naturlig å skrive om hva man gjør i hverdagen? Kan ikke se at det er over sharing i form av at det er pinlig/too much information aka sosialt uintelligent?

Anonym poster: fe91a6e6742f955ee51a13aa7522044d

Jeg koser meg med tråden jeg! Beklager om mine poster ikke faller i smak, det er notert og jeg skal se om jeg finner noen mer passende i fremtiden :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollektiv oversharing? Påskebilder av folk på ski!

Anonym poster: 69fe8a146f195f75df2ae809199dc208

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koser meg med tråden jeg! Beklager om mine poster ikke faller i smak, det er notert og jeg skal se om jeg finner noen mer passende i fremtiden :)

For all del.. Jeg ble bare litt forundret over at du synes det er flaut/pinlig/TMI å høre om andres middagsretter. Vi har nok veldig forskjellige grenser.

Lurer også litt på hva dine venner deler som ikke er oversharing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Emmanuelle

For all del.. Jeg ble bare litt forundret over at du synes det er flaut/pinlig/TMI å høre om andres middagsretter. Vi har nok veldig forskjellige grenser.

Lurer også litt på hva dine venner deler som ikke er oversharing.

Mulig jeg har et luksusproblem etter at jeg sletta halve vennelista mi. Har ytterst få igjen som kan finne på å skrive om mensen, utroskap og ekle ting. Så du har nok helt rett i at grensene våre er forskjellige siden det som kommer på min newsfeed som regel faller under kategorien "normalt" slik at slike suppestatuser skiller seg ut hos meg men kan være normalen hos andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariah

Jeg koser meg med tråden jeg! Beklager om mine poster ikke faller i smak, det er notert og jeg skal se om jeg finner noen mer passende i fremtiden :)

_Jeg_ synes du bidrar med mye bra i denne tråden, du har et par innlegg jeg har ledd høyt av. Og folkens, husk at vi har forskjellig syn på oversharing; det må ikke bli sånn at folk må tenke seg om hva de skal dele her inne.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

_Jeg_ synes du bidrar med mye bra i denne tråden, du har et par innlegg jeg har ledd høyt av. Og folkens, husk at vi har forskjellig syn på oversharing; det må ikke bli sånn at folk må tenke seg om hva de skal dele her inne.

Takk, det var hyggelig skrevet :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mariah

Jeg har fine barn, fine dyr, fin familie og nå såååå fin kjæreste. Derfor skal jeg skrive en fin TV-serie og en fin bok når den ufine Mac'en kommer tilbake. Leke med Nova nu! — på Frognerbekken.

Dette må da være ironi? :laugh:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjedelig å se hva de skal ha til middag. Jeg har ikke så mange som gjør det, men det er like kjedelig som at noen sier de skal på trening og tagger seg der. Den eneste gangen jeg synes det var morsomt, var når ei venninne tok med gps (eller hva det var) og viste veien hun jogget. Hun jogget i store ringer :fnise: Kunne se hun hadde jogget litt sikksakk også :skratte:

Endret av Evilposelos
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Jeg synes ikke matbilder er spesielt interessant... Helt greit med en gang i mellom så klart, hvis man har laget noe spesielt. Men ei på vennelista mi tar bilde av så og si hvert eneste måltid hun spiser, HVER ENESTE DAG. Hun følger en spesiell diett da, så synes vel det er fint å dokumentere eller noe. Jeg synes det blir litt vel sært med 2-5 bilder med følgende beskrivelser av innhold og hvor "sååå gøy" det var å lage maten, hver dag. Hun kan ikke få tid til mye annet på fritiden? :klo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Jeg_ synes du bidrar med mye bra i denne tråden, du har et par innlegg jeg har ledd høyt av. Og folkens, husk at vi har forskjellig syn på oversharing; det må ikke bli sånn at folk må tenke seg om hva de skal dele her inne.

Som jeg også sa, vi har nok forskjellige grenser.

Men det må da være lov å kommentere andres innlegg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...