AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #4161 Del Skrevet 5. juni 2014 Dette synes jeg er så rart! Og jeg synes det er rart når facebookbrukere dør, for da skriver nesten alle på vennelisten på veggen til den døde - og de får gjerne flere meldinger de dagene etter at de er døde enn på bursdagene sine! Noen vrenger hjertet sitt og uttrykker hvor triste de er. Også har vi de som syns dette var trist, men egentlig ikke bryr seg så veldig mye og skriver gjerne "R.I.P." eller "hvil i fred," og sånne ting. Førstnevnte kan jeg forstå, siden det er oftest de som kjente den avdøde best. Men de sistnevnte har ofte aldri gratulert de på veggen eller noen ting. Det er jo selvsagt trist når folk dør enten man kjenner de eller ikke, men man kan jo ikke akkurat sjekke facebook når man er død. Jeg tenker det er bedre å vende oppmerksomheten til familien og vennene hvis man vil vise at man bryr seg, Mennesker er falske. Er ikke overrasket i det hele tatt. Synes uansett at det er veldig rart å legge ut dødsmeldinger på Facebook. Heldigvis gjorde ikke mamma eller søs det da broren min døde. Anonymous poster hash: 5727a...799 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 5. juni 2014 #4162 Del Skrevet 5. juni 2014 Noen ganger syns jeg det er greit å legge ut om dødsfall i familien på facebook. Som i vår hvor min tante døde. Vi visste alle at hun var alvorlig syk, men ikke alle fikk daglige oppdateringer på andre måter siden hun bodde i USA. Familien våres i usa var derfor flinke til å oppdatere oss på fb og det samme når hun døde. Alle venner og familie her i Norge syns det var fint med oppdateringer på fb siden vi ikke hadde muligheter til å besøke henne og familien der 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 5. juni 2014 #4163 Del Skrevet 5. juni 2014 "Då er det berre å gå til sengs, for her inne er det det same oppatt og oppatt- heile tida" (skolebekjent fra samme sted som meg). Ehm, kremt- har lyst å svare noe ala; "ja, det var den rette reva som feis". Det går i syting stort sette hele tiden, altså på FB. Ikke denne tråden som jeg syns er ei herlig lufteluke og ganske så underholdende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saraby Skrevet 5. juni 2014 #4164 Del Skrevet 5. juni 2014 En bekjent skriver en status nå på fb om at hun blir gal og tenkte å tror hun bør ta seg en tur på psykiatrisk snart. Noen kommenterer under "Hva skjer? " og hun svarer dette: "*navn på sønn* og den hersens do greia. Nekter å gå på do så gjør nr 2 i buksa uten å si ifra eller bryr seg så gjør han det samme en time senere igjen uten å si ifra og det ligger møkk i hele sofaen" .... Syntes synd på sønnen som får bretta det ut over fb.. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 5. juni 2014 #4165 Del Skrevet 5. juni 2014 Mine 3 positive ting... Øhhhhhh så kjedelig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophie-Ann Skrevet 6. juni 2014 #4166 Del Skrevet 6. juni 2014 Jeg fikk den, bare ignorerte den.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 6. juni 2014 #4167 Del Skrevet 6. juni 2014 (endret) Dette er det eneste riktige å gjøre med slikt. https://www.facebook.com/photo.php?v=10152420276751350 Endret 6. juni 2014 av padawan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Costa B Skrevet 6. juni 2014 #4168 Del Skrevet 6. juni 2014 (endret) Desverre ikke så mye som skjer på tråden her, men tror det er mange som liker dette som også ville likt http://www.peopleofwalmart.com/ Der er det mye morsomt, bl.a i underkategorien awkwardmessages.. min favorittkategori "mullets" (hockeysveis) finnes ikke lenger, men men, mye underholdende- sånn om en kjeder seg.. People of walmart også på fb forresten, sinnsyke bildeserier av Wal-Mart fashion )) Endret 6. juni 2014 av Costa B 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Riskjeks Skrevet 6. juni 2014 #4169 Del Skrevet 6. juni 2014 Når det gjelder dette med dødsfall, synes jeg det er greit å skrive om dødsfall på FB, og å kondolere hvis man faktisk mener det/var glad i personen som døde. Men har inntrykk av at noen bare kondolerer for å få oppmerksomhet selv... Har noen eksempler fra min egen venneliste - en person døde, om min fb-venn la ut om hvor mye personen betydde for henne, og hvor mye hun sørget - innimellom alle "partyyy!!!!"-statusene.... Hvis man ikke en gang kan spille LITT overbevisende en gang, da bør man virkelig la være. Blir bare respektløst overfor den avdøde og de pårørende. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #4170 Del Skrevet 9. juni 2014 I dag måtte jeg jammen la gubben gå på fjellet aleine! Dumme eggløsningscyster! Nå må det da vel snart være slutt på disse eggene? Liker too much information.. Anonymous poster hash: bc190...fcf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #4171 Del Skrevet 9. juni 2014 Hjelp! Har jeg linket til siden hennes?? Hvordan redigere vekk?? Anonymous poster hash: bc190...fcf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommernatt Skrevet 9. juni 2014 #4172 Del Skrevet 9. juni 2014 Hjelp! Har jeg linket til siden hennes?? Hvordan redigere vekk??Anonymous poster hash: bc190...fcf Jeg kommer bare til min egen Facebook når jeg trykker på linken :-) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #4173 Del Skrevet 9. juni 2014 Har en tenåringsjente på vennelisten min som fikk unge veldig tidlig. Jeg vet faktisk ikke hvem hun er, men likevel vet jeg rimelig mye om hennes utfordringer, og hva som foregår i hennes (ikke så veldig) stille sinn.. Hun har kjæreste av og til. Et par ganger i uka er han en jævla faen, og hun skal hvertfall aldri la han få se henne eller ungen sin igjen. "Aldri i livet om du kommer i mitt liv igjen!!" Noen kommentarer og minutter senere:"Kan folk slutte å mase nå, JA DET ER SLUTT MELLOM MEG OG xx" Sjokk.. Hun kjemper visst også veldig mot barnevernet, for de vil ikke at hun skal ha foreldreretten. Et par statuser om dette i løpet av dagen også:"Endelig tre advokater, dere taper barneværnet!!" Osv.. Og en god slump med:"Jeg er faen meg ingen hore!! Dra til helvete hvis du tror det!!" I forskjellige varianter og former. Starter navnet hennes på I? Anonymous poster hash: 0b814...350 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dunkel Skrevet 10. juni 2014 #4174 Del Skrevet 10. juni 2014 For noen uker siden poppet det opp på veggen min en film som en norsk jente hadde lagt ut. På denne filmen (den var ekte) hadde barnevernet nettopp kommet og tatt i fra henne datteren, og politiet var der med de og prøvde å forklare situasjonen osv. Og det var skriking og hyling fra alle parter i den familien, hvor det var masse drittslenging om det j**** barnevernet, og det var ikke måte på. Og hele hensikten med denne filmen skulle være at barnevernet var noen store løgnhalser og de gjorde ikke jobben sin og blablabla. Det var egentlig bare noe de hadde lagt ut for å få sympati osv., men vi ble jo aldri fortalt historien fra barnevernets side, og jeg kan tenke meg at de hadde sin grunn til å ta barnet. Hele greien var i hvert fall veldig oversharing for min del, hvor man får sett når et barn blir tatt hånd om, mens det blir filmet familiens reaksjoner på hendelsen i godt over 20 min 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 10. juni 2014 #4175 Del Skrevet 10. juni 2014 Kom akkurat over en video på Face av en mor som har lagt ut video av at barnevernet kommer og henter ungen. Toppen av klasse! Blir delt som et uvær, så tipper den dukker opp i newsfeeden til flere her etterhvert... Flere her inne fikk denne opp i newsfeeden sin. For noen uker siden poppet det opp på veggen min en film som en norsk jente hadde lagt ut. På denne filmen (den var ekte) hadde barnevernet nettopp kommet og tatt i fra henne datteren, og politiet var der med de og prøvde å forklare situasjonen osv. Og det var skriking og hyling fra alle parter i den familien, hvor det var masse drittslenging om det j**** barnevernet, og det var ikke måte på. Og hele hensikten med denne filmen skulle være at barnevernet var noen store løgnhalser og de gjorde ikke jobben sin og blablabla. Det var egentlig bare noe de hadde lagt ut for å få sympati osv., men vi ble jo aldri fortalt historien fra barnevernets side, og jeg kan tenke meg at de hadde sin grunn til å ta barnet. Hele greien var i hvert fall veldig oversharing for min del, hvor man får sett når et barn blir tatt hånd om, mens det blir filmet familiens reaksjoner på hendelsen i godt over 20 min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Costa B Skrevet 10. juni 2014 #4176 Del Skrevet 10. juni 2014 http://awkwardmessages.com/ Samme som denne tråden, på engelsk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #4177 Del Skrevet 10. juni 2014 Husker dere forresten rumpe-shake-dama som var i bryllup i Gambia? Det kom dessverre aldri noe video av seansen( ), men nå de siste ukene har det vært x antall statuser om at hun 1)snart er ferdig med bachelor 2)språkvasker bacheloroppgave 3)at hun har drukket litt mye på 17.mai mtp at hun ikke har gjort noe annet enn skole de siste seks mnd 4)at de er klare til å levere bachelor 5)har samarbeidet med verdens beste jenter på bacheloroppgaven 6)at den ENDELIG er ferdig og levert. "Det har vært tøft. Og jævlig. Og kjempegøy og lærerikt. Nå er jeg endelig ferdig med Bachelorgrad i *biiiiiiiip*! Det siste halvåret var spesielt krevende, med 15 studiepoeng ekstra - Men jeg klarte det! Nå gleder jeg meg til at livet skal begynne som *biiiiiiip* Og alle dere andre gleder dere vel til å slippe mine studie-statuser!! #ferdig #utdannet #*yrkestittel* #*faget* #*skolen* #student #lykkefølelse #stoltavmegselv #JEGERFERDIGMEDBACHELOR" Trodde det skulle stoppe å renne innpå med statuser fra henne, jeg da. Nei. "Hvert år bruker jeg kortere og kortere tid i prøverommet ved kjøp av bikini. Bryr meg vel mindre og mindre for hvert år som går! " Hun er en veldig søt jente, og jeg har ikke noe i mot henne som person. Men disse facebookstatusene gjør meg gææææærn. Må bare si at jeg elsker dine innlegg i denne tråden. Jeg lurer på hva slags statuser du ikke synes er oversharing?Anonymous poster hash: 9ca61...53f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 10. juni 2014 #4178 Del Skrevet 10. juni 2014 Må bare si at jeg elsker dine innlegg i denne tråden. Jeg lurer på hva slags statuser du ikke synes er oversharing?Anonymous poster hash: 9ca61...53f En status om at man er ferdig med bachelor er HELT innafor. Når det er tyve stykker, fra samme person, er det oversharing... Sykdomsskildringer, feks. "rennende nese og tett i pappen" er greit, "grønn diare og superkvalm" er IKKE greit. Så det er egentlig ikke noen spesielle ting jeg anser som oversharing og ikke, det kommer helt an på situasjonen, statusen, personen osv. Som regel blar jeg nedover feeden og humrer, finner det meste underholdende. Det er antall og intensisteten på statusene som får meg til å reagere, ikke nødvendigvis innholdet. --------- I går la en fyr jeg holdt på med i fjor ut en status om sin (nye) kjæreste. "WILL YOU MARRY ME, *navn*?" og et par timer senere "SHE SAID YES". FACEBOOK TRAIN WRECK, altså. Kunne aldri blitt oss 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cermet Skrevet 12. juni 2014 #4179 Del Skrevet 12. juni 2014 (endret) Endelig kan jeg melde meg inn her! Noen har kommentert på en status, så jeg fikk den opp på linja mi: Person 1: "Små barn og ruset sjåfør!!!!!! [Fullt navn] bosatt på [stedsnavn] fortsetter og ruse seg og kjører små barn i barne hagen... Dette er noe jeg ikke ser særlig lett på, er fremtiden vår han har i bilen... og som taxi sjåfør burde han bruke hodet litt mer.. Synd politiet i dette landet er blinde... Del gjerne videre.." Person 2: "Hmmm ER dette noen jeg vet hvem er Person 1 ?! Person 1: "Ring meg [telefonnummer]" Person 2: "Ja men da bør han ta det med ro selv han som la ut dette her da ,han er ikke mors beste gutt han heler da ,mitt svar til dette er å slutt med det tullet han driver med ,slutt å skriv om andre når han er lik han som han rakker ned på så slik er det da ,Slutt med dette du Person 1 ikke bedre du da ,husk jeg er ikke langt unna deg prøv ikke å kødd med dattra min da kommer jeg ,nå er jeg sur og blir sur når jeg så ossen hun så ut etter at du hadde gjort det du hadde da ,hoper du leser dette her Person 1 ta det til deg du dust som du er ," Person 1: "Nr ditt Person 2.... kan like godt ta en prat... aldri nektet p[ at jeg har vert noe bedre men er ikke yrket mitt og kjore andres barn og fam rundt. blir litt annet og bevisst kjore rundt pavirket med andres barn. ikke noe vits i og si at du kommer vet du Person 2...For da skal du ratt se jeg kommer deg i forkjopet... Turte ikke annet enn og prate med meg igjennom vindu forrige gang du var sinna... Og n[r det kokmmer til din datter. Hun er ikke vert og kaste bort noe energi pa.. Er bare jug og faenskap.. Veldig lik deg faktisk.. Og n[r det gjelder og skrive ting paa facebook skal vel du ikke snakke saa hoyt. Husker en godt voksen mann som for bare noen faa mnd siden hang ut sin egen eks pga konflikter. OG LESTE MYE AV DET FOR OG LETTE VERDAGEN TIL TIDER OG FAA MEG EN GOD LATTER.. KAST IKKE STEIN I GLASSHUS PERSON 2... Var vel du som anklaget din egen datter fordi du mente hun hadde sendt politiet etter deg fordi det var en UP HOS NABOEN og SNUDDE!!! Som sagt saa er det dumt og aapne kjeften naar du er TI ganger verre selv... Mitt innlegg er pga andres sikkerhet og for evt. Mulig redde liv.. Men ring gjerne... Du har nr. Dessuten... N[R DET GJELDER DET SOM DATTER HAR SAGT SAA HAR HUN VEL OVERDREVET EN DEL. Og saa MYE dritt som det kvinnemeneske har gjort andre veien saa skal vel ikke hun glorifiseres hun heller... Har rett og slett ikke gjort annet enn og gaa bak ryggen min i tre aar.. Har stilt opp for henne uansett jeg.. Men det blir glemt.. Ikke stolt over det jeg har gjort her i livet men er vel ikke mye og vere sto;t over naar det kommer til henne heller.." Person 3: "Vet ikke om du er helt klar over at han har faktisk ikke jobb som taxi sjåfør, har faktisk fått sparken" Endret 12. juni 2014 av FrkStrøken 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fotballflue Skrevet 12. juni 2014 #4180 Del Skrevet 12. juni 2014 Hjelpes, ble sliten av å lese det der altså, frkstrøken for noen folk.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå