Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

kanskje ikke oversharing, men et eksempel på saueflokkmentaliteten som er på Facebook;

En bekjent har nettopp blitt forelder (men ikke publisert noe selv om det ennå), det ryr inn av gratulasjoner av typen "gratulerer med prinsen" osv, noen skriver bare "grattis", til det utvikler seg til at det blir "gratulerer med dagen" til "gratulerer med 29-års dagen, håper du får en fin dag" :laugh:

Hva med å sjekke hva man faktisk gratulerer for, før man poster på veggen til folk? (vedkommende har ikke bursdag før til sommers og det står jo også i profilen)

Anonymous poster hash: d4656...30d

Hahahhaa‼!

Anonymous poster hash: 916c5...5bc

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, dette er oversharing. Av egen stupiditet.

Anonymous poster hash: 916c5...5bc

Det der skjønte jeg ikke et kvekk av.. Annet enn Kineser :P

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei dame som bare skriver om det hun gjør hjemme i løpet av en dag.

"I dag har eg baka bolla, se her"

"Paien ble ikkje vellukka :("

"No er det på tide å vaske vindu"

"Middag om ti minutter"

"Vaska en etage, bare en igjen"

"No skal eg vaske mens Lila skal se på" (tror Lila er en katt)

Alt dette i løpet av ei uke. Synes det er oversharing i form av at det er totalt uinteressant. Skulle tro hun tok hintet når hun får maks 3 likes :ler:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje ikke oversharing, men et eksempel på saueflokkmentaliteten som er på Facebook;

En bekjent har nettopp blitt forelder (men ikke publisert noe selv om det ennå), det ryr inn av gratulasjoner av typen "gratulerer med prinsen" osv, noen skriver bare "grattis", til det utvikler seg til at det blir "gratulerer med dagen" til "gratulerer med 29-års dagen, håper du får en fin dag" :laugh:

Hva med å sjekke hva man faktisk gratulerer for, før man poster på veggen til folk? (vedkommende har ikke bursdag før til sommers og det står jo også i profilen)

Anonymous poster hash: d4656...30d

Samme skjedde da jeg fødte i sommer! Mange som skrev gratulerer på veggen til samboeren min, så plutselig dukker det opp; Gratulerer med dagen!

Folk altså.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde av et stykk avføring på parkettgulv med teksten: 2 min uten bleie! Skal far aldri lære :angry:

Anonymous poster hash: 2a3e1...9a6
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *dragoon*

Nå i det siste har en av mine venner som tidligere var måteholden med hva han delte begynnt å overshare alt!

Minst en gang om dagen kommer det et bilde av sønnen hans. Det i seg selv syns jeg er å dele for mye, men i tillegg poster han masse nærbilder av guttungen hver gang han er syk med teksten "stakkars gullet er dårlig" og lignende. Gjør seg ikke på face i det hele tatt spør du meg.

Også deler han masse linker hver dag, gjerne av ekle og perverse ting. Siste jeg så han delte var en film med noen som satt og gjorde fra seg i munnen til en person!!! Jeg skjønte ikke hva jeg hadde klikket på før det var for sent..... :s

Vurderer sterkt å slette han!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Riskjeks

Ei på min venneliste fikk seg kjæreste, la ut lykkelige kjærestebilder og klisjéstatuser og "visdomsord" om kjærlighet der hun tagget kjæresten nesten hver dag. Så ble det plutselig stille, og hun begynte å legge ut "visdomsord" som var helt tydelig myntet på å oppmuntre folk med kjærlighetssorg, alá "personene som sårer deg er ikke verd dine tårer", osv. Viste seg at han hadde vært utro. Så, noen måneder senere, kommer det plutselig opp en annen type "visdomsord", som "people make mistakes, that doesn't mean they're bad people", og nå er det tilbake i samme stil som før :fnise:

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå i det siste har en av mine venner som tidligere var måteholden med hva han delte begynnt å overshare alt!

Minst en gang om dagen kommer det et bilde av sønnen hans. Det i seg selv syns jeg er å dele for mye, men i tillegg poster han masse nærbilder av guttungen hver gang han er syk med teksten "stakkars gullet er dårlig" og lignende. Gjør seg ikke på face i det hele tatt spør du meg.

Også deler han masse linker hver dag, gjerne av ekle og perverse ting. Siste jeg så han delte var en film med noen som satt og gjorde fra seg i munnen til en person!!! Jeg skjønte ikke hva jeg hadde klikket på før det var for sent..... :s

Vurderer sterkt å slette han!

Jøye meg! :sjokkert:

Ble det rapportert eller fikk det stå der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

Kom over en merkelig skrue da jeg leste kommentarene en bekjent hadde fått på bildene sine...han var visst full da han kommenterte, men han skrev på et bilde av henne og kjæresten "Bruk kondom" og "Fy faen *navn på kjæresten*, du er et fittetryne" (de to kjenner ikke hverandre). Når hun ber ham slutte å kommentere på bildene hennes sier han "Jeg trenger underholdning til whiskyflaska".

Jaja.

Så går jeg inn på profilen hans som er utelukkende filmbilder som han har satt tekst til. Navnet hans er nå i duren Kjell Vidar R. Trygstad.

1) Bilde av Vin Diesel i Fast and Furious med teksten "Jeg er endelig tilbake til å samle inn alle filmene som møtes på min vei, så om du er filmen jeg søker står du på lista mi. Så bare fortsett å gå veien din på gaten fordi jeg kommer til å finne deg når jeg kjenner lukten av deg. Kjell Vidar R. Trygstad er tilbake på jakt etter all slags herlige filmer som ikke står alt i hans samling så bare kom med lukten 2014. Ready for more action".

2) Bilde av karakterene i Walking Dead med teksten: "Serien kommer tilbake i utlandet i februar. Hvem vil overleve og dø. Dette er kunn begynnelsen på en serie man kan gråte over døde personer. Se fortsettelsen i februar 2014. " Så en pil til "The Governor" hvor det står: " Håper du råtner i helvete. Din fordømte patetiske svin. Du fortjente å dø."

Er mye mye mer, tror fyren pusler med å skrive "anmeldelser" til filmer/spill på bilder tatt fra filmen/spillet - ved bruk av Paint.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *dragoon*

Jøye meg! :sjokkert:

Ble det rapportert eller fikk det stå der?

Nå måtte jeg inn å se etter. Etter en evighet med scrolling (Noe som sier sitt for dette ble postet forrige uke) viser det seg at den er borte. Om den ble rapportert eller om han tok til fornuften vites ikke. Godt den er borte. :P

Hva folk får seg til å dele altså...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg inn å se etter. Etter en evighet med scrolling (Noe som sier sitt for dette ble postet forrige uke) viser det seg at den er borte. Om den ble rapportert eller om han tok til fornuften vites ikke. Godt den er borte. :P

Hva folk får seg til å dele altså...

En sånn filmsnutt kan fort være et virus, og ikke nødvendigvis noe denne personen din bevisst sprer.

Siden du trykket på videoen kan det være lurt å kjøre en virusscan på pc/nettbrett/telefon.

Endret av fruBeist
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ALDRI slette min fb - venninne :D Verdens mest underholdende person :D Som selvsagt har verdens beste mann, verdens beste barn, verdens beste hus, verdens beste middager, verdens fineste møbler, verdens beste medstudenter på UNIVERSITETET (ja, med capslock på, dette må gjentas hver dag - da er det avgårde til UNIVERSITETET) , og selv er hun verdens mest omtenksomme person med hundrevis av hjerter.

Nå har hun og en til en diskusjon på facebook om hvor fordomsfrie og totalt dømmefrie mennesker de er. Ja, du har sååå rett, viktig å ta vare på hverandre , hjerte, hjerte, alle mennesker er like mye verdt , hjerte, hjerte, spiller ingen rolle hvilken religion, hudfarve, sosial bakgrunn, jobb eller utdannelse du har - vi er ALLE mennesker med like mye rett til å leve og ha et verdig liv, hjerte, hjerte, hjerte. Såååååå enig, du er best Line , hjerte, hjerte. - ÅÅÅÅ, takk, du er verdens beste venninne , hjerte, hjerte, hjerte.

Disse to er de samme som hadde en diskusjon (eller diskusjoner er det nå ikke når de bare er såååå enige med hverandre i alt og ett) om kriminelle burde vært abortert og foreldrene deres burde gå og skamme seg dypt og inderlig for å ha oppfostret slike monstre.

Kribler i fingrene etter å kommentere noe nå, kommenterte på statusen om kriminelle som burde vært abortert, da ble statusen slettet. Men feiger ut... :)

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Riskjeks

Jeg skal ALDRI slette min fb - venninne :D Verdens mest underholdende person :D Som selvsagt har verdens beste mann, verdens beste barn, verdens beste hus, verdens beste middager, verdens fineste møbler, verdens beste medstudenter på UNIVERSITETET (ja, med capslock på, dette må gjentas hver dag - da er det avgårde til UNIVERSITETET) , og selv er hun verdens mest omtenksomme person med hundrevis av hjerter.

Nå har hun og en til en diskusjon på facebook om hvor fordomsfrie og totalt dømmefrie mennesker de er. Ja, du har sååå rett, viktig å ta vare på hverandre , hjerte, hjerte, alle mennesker er like mye verdt , hjerte, hjerte, spiller ingen rolle hvilken religion, hudfarve, sosial bakgrunn, jobb eller utdannelse du har - vi er ALLE mennesker med like mye rett til å leve og ha et verdig liv, hjerte, hjerte, hjerte. Såååååå enig, du er best Line , hjerte, hjerte. - ÅÅÅÅ, takk, du er verdens beste venninne , hjerte, hjerte, hjerte.

Disse to er de samme som hadde en diskusjon (eller diskusjoner er det nå ikke når de bare er såååå enige med hverandre i alt og ett) om kriminelle burde vært abortert og foreldrene deres burde gå og skamme seg dypt og inderlig for å ha oppfostret slike monstre.

Kribler i fingrene etter å kommentere noe nå, kommenterte på statusen om kriminelle som burde vært abortert, da ble statusen slettet. Men feiger ut... :)

Haha, har flere lignende på lista!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"nettopp kjefta på av kjerringa pga æ brukte så lang tid på do nu om mårran.... ka skal æ sei, den va vrien å få ut i dag ;-)"

JA OKEI, fint det!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ledd meg gjennom 159 sider :) Og jeg innser at de få vennene som oversharer på min FB bare er peanuts.. Der går det i vasking og smerter i alle varianter... Heldigvis kan man fjerne dem fra oppdateringer.. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fantastisk tråd! :fnise:

Dette blir oversharing for min del, alt fra samme dama:

"DEN som kommer her og prøver å få seg eit ligg med meg mot betaling,blir POLITI annmeldt fra nu av,bare så d e SAGT" folk kommenterer at dette kanskje ikke var nødvendig å legge ut på face og da klikker dama i vinkel, for hun må jo få lov til å legge ut hva hun vil og dessuten mener hun det seriøst.

Minst en gang i uka får vi i vennelista vite akkurat hva hun mener om "*banning banning* NAV". Og flere ganger daglig får man oppdateringer som denne:

"he montert dobbel kommode med 6 skuffer på soveromme frå ikea og sendt pakke te mamma i posten å spist kurdisk mat og dessert. Fant igjen ein ring æg ikkje he sett på lenge i ryddinga... Å he fått jobb... Snart kommer Jesus tilbake.... Takk Gode Gud,du svikter aldri i evighet... Jeg er så glad i deg.... Alt du skjenker meg med din godhet og kjærlighet!!! Å foressten ny bil oxo. Kanskje noen er snille og gratulere meg.."

Ikke ei av de verste, men er god underholdning i alle fall :danse:

Anonymous poster hash: 3370b...9f5
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mest av de som oversharer undersharing. Altså mange statuser av typen:

Dumt!

Venter og venter...

Åååh, må det alltid være sånn?!

Visse folk er bare så....

:(

;)

Puh!

Jeg visste det! :/

Osv osv osv osv osv

Tror de at folk gidder å spørre for hver bidige status hva de egentlig mener?

Anonymous poster hash: 69fe8...208
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf
"Har ikke snakket om dette med noen før... Men tenkte siden det er i gang, er det på tide å informere familien værtfall og venner! Har en stund nå snakket med ei jente/dame som bor i Tyskland. Snakket om surrogatmor ja. Hun har tenkt over dette en stund nå og vi skal snakke på skype litt senere! Spennende prosess kjenner jeg. Trenger dette nå :))
Så vet folk det!"
Denne dukket opp på nyhetsoppdateringen min sent i går kveld, fra en ganske så ung gutt. Han har snakket om i det vide og det brede at han har så inderlig lyst på barn så lenge jeg har kjent han (er bare et par, tre år det da) , og nå er han så vidt over 20 år og ønsket er tydeligvis like sterkt. Menneeh.....?
Endret av NozMonster
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inferno

Amerikaner'n sjæl:

"What the FUCK does coke meen by that commersiel.. it's fucking RACIST to sing the anthum in anohter lanugage than ENGLISH!!!! america is WHITE!!! english is our NATIVE langugae!! fuck obama see ppl this what happns when em librals get 2 rool our county. fucking racist scumm!!!!"

Trodde han hadde blitt facerapa, men etter de andre statusene hans å dømme...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...