AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #2601 Del Skrevet 19. november 2013 Bare bok gjør ingen klok. Neida. Joda. Tror det er lærerikt å ikke bare være hjemme år etter år. Men det kan være tusen (usynlige) årsaker til at man ikke er i arbeid, eller har utdanning. Ikke alle som har like god start på livet, som f eks en støttende familie, eller mulighet til å bo i hjemmet pga f eks alkoholiserte foreldre, etc, som gir de muligheten til å faktisk ta en utdannelse. Livet kan faktisk være hardt for enkelte. Man skal ikke bedømme de for det. Man må bare huske på at ikke alle fikk den samme muligheten som deg selv. Anonymous poster hash: 708da...e9b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scoop Skrevet 20. november 2013 #2602 Del Skrevet 20. november 2013 En bekjent av meg, samt alle han bor i kollektiv med, ble forleden søndag morgen tagget i et bilde av et stort ølglass fullt av oppkast. Topp det. Straffa for å være facebook-venn med mine relativt unge medstudenter, sikkert. Bare jeg som vil se..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #2603 Del Skrevet 20. november 2013 Synes nå den er veldig A4 jeg, da. Nå svaret moren også: "Tenkte akkurat det samme!" Så begge mener de lever et ikke-A4 liv, men ingen kan forklare på noen som helst måte hva de mener med A4-liv. Hvordan kan man da si at man ikke lever et? Høres ut som han ikke reflekterte så mye over hva A4 er og ikke er. Men om han tilfeldigvis skulle lese denne tråden, vil han jo kunne koble ditt egentlige navn mot brukeren her på KG...Anonymous poster hash: 6177b...e9f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #2604 Del Skrevet 20. november 2013 Har en som har følgende CV på facebook:Utdannelse: Livets harde skole Jobbet for: Mammapermisjon Familien AS Ingen utdanning og ikke i lønnet arbeid, med andre ord Anonymous poster hash: 6177b...e9f 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #2605 Del Skrevet 20. november 2013 Bare bok gjør ingen klok. Neida. Joda. Tror det er lærerikt å ikke bare være hjemme år etter år. Men det kan være tusen (usynlige) årsaker til at man ikke er i arbeid, eller har utdanning. Ikke alle som har like god start på livet, som f eks en støttende familie, eller mulighet til å bo i hjemmet pga f eks alkoholiserte foreldre, etc, som gir de muligheten til å faktisk ta en utdannelse. Livet kan faktisk være hardt for enkelte. Man skal ikke bedømme de for det. Man må bare huske på at ikke alle fikk den samme muligheten som deg selv. Anonymous poster hash: 708da...e9b Det er derfor vi er så heldige å ha statlig finansiert utdanning og studiestøtte i form av lån og stipend, sånn at alle har muligheter til å ta seg en utdanning - om de evner og vil. Det er mange (de fleste, vil jeg tro) studenter som ikke bor hjemme hos foreldrene når de begynner å studere. Anonymous poster hash: 6177b...e9f 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 20. november 2013 #2606 Del Skrevet 20. november 2013 Ingen utdanning og ikke i lønnet arbeid, med andre ord Anonymous poster hash: 6177b...e9f BINGO! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #2607 Del Skrevet 20. november 2013 Det er ei på min Facebook som la ut en kommentar til et blogginnlegg http://www.lisbethsolheim.no/livet-i-grus-pga-nav/ Hun kommenterte at hun ikke visste hva hun skulle gjøre når hun skulle begynne å studere igjen (vgs), ta kurs, praksis og forsørge 3 unger (med ihvertfall to fedre, alenemor) Klager på at nav ikke kunne hjelpe fordi de har fått nye regler. Jeg syns nå hun burde tenkt på det før hun popper ut 3 unger jeg da Anonymous poster hash: e5aee...f66 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 20. november 2013 #2608 Del Skrevet 20. november 2013 Det er ei på min Facebook som la ut en kommentar til et blogginnlegg http://www.lisbethsolheim.no/livet-i-grus-pga-nav/ Hun kommenterte at hun ikke visste hva hun skulle gjøre når hun skulle begynne å studere igjen (vgs), ta kurs, praksis og forsørge 3 unger (med ihvertfall to fedre, alenemor) Klager på at nav ikke kunne hjelpe fordi de har fått nye regler. Jeg syns nå hun burde tenkt på det før hun popper ut 3 unger jeg da Anonymous poster hash: e5aee...f66 Det der er noe av det mest tafatte jeg har lest. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Riskjeks Skrevet 20. november 2013 #2609 Del Skrevet 20. november 2013 (endret) Har ei tidligere jobbet for: "Mammapermisjon <3<3" Nå har hun begynt å jobbe for " Mamma 24/7, hjemmeværende Husmor til to vakre engler <3<3" Viktig med hjerter, altså. Edit: Nå var det ei her som oppdaterte med dette bildet: https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/970138_546373595410744_129210962_n.jpg Haha, kjenner til typen Og det bildet har stadig blitt delt blant min venneliste også... Er det bare jeg som ikke fordrar slik klisjéer? Når det gjelder dette med å se ned på folk uten utdanning osv: Jeg har ingenting i mot at folk ikke har høyere utdanning, er uføretrygdede, er hjemme med barna osv. Den typen folk jeg beskrev, er slike som nærmest ser ned på folk MED utdanning... Og det er bare gnål om hvor sterke og flinke de er som har klart seg så bra (mener de selv), til tross for et så ekstremt vanskelig liv (mener de selv), og så flyter det over at bilder av typen skyflakes linket til i sitt innlegg. Og det er virkelig ikke slik at de fleste studenter bor hjemme hos foreldrene sine! De fleste bor for seg selv, og jobber deltid. De fleste kan klare dette hvis de ønsker høyere utdanning. Endret 20. november 2013 av Riskjeks 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seajewel Skrevet 20. november 2013 #2610 Del Skrevet 20. november 2013 Haha, kjenner til typen Og det bildet har stadig blitt delt blant min venneliste også... Er det bare jeg som ikke fordrar slik klisjéer? Når det gjelder dette med å se ned på folk uten utdanning osv: Jeg har ingenting i mot at folk ikke har høyere utdanning, er uføretrygdede, er hjemme med barna osv. Den typen folk jeg beskrev, er slike som nærmest ser ned på folk MED utdanning... Og det er bare gnål om hvor sterke og flinke de er som har klart seg så bra (mener de selv), til tross for et så ekstremt vanskelig liv (mener de selv), og så flyter det over at bilder av typen skyflakes linket til i sitt innlegg. Og det er virkelig ikke slik at de fleste studenter bor hjemme hos foreldrene sine! De fleste bor for seg selv, og jobber deltid. De fleste kan klare dette hvis de ønsker høyere utdanning. Anonymous poster hash: 6177b...e9f [/acronym Det finnes jo faktisk de som har hatt ekstremt tøffe liv, uten at de forteller alt om det til gud og hvermann. Syns man skal la være å dømme så mye, jeg. Men nå ble jo dette veldig off-topic. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skyflakes Skrevet 20. november 2013 #2611 Del Skrevet 20. november 2013 Haha, kjenner til typen Og det bildet har stadig blitt delt blant min venneliste også... Er det bare jeg som ikke fordrar slik klisjéer? Når det gjelder dette med å se ned på folk uten utdanning osv: Jeg har ingenting i mot at folk ikke har høyere utdanning, er uføretrygdede, er hjemme med barna osv. Den typen folk jeg beskrev, er slike som nærmest ser ned på folk MED utdanning... Og det er bare gnål om hvor sterke og flinke de er som har klart seg så bra (mener de selv), til tross for et så ekstremt vanskelig liv (mener de selv), og så flyter det over at bilder av typen skyflakes linket til i sitt innlegg. Og det er virkelig ikke slik at de fleste studenter bor hjemme hos foreldrene sine! De fleste bor for seg selv, og jobber deltid. De fleste kan klare dette hvis de ønsker høyere utdanning. Tror de som driver med dette er en viss type mennesker, som enda ikke har helt fått på plass dette med sosiale koder på facebook Men nå sporet toget fryktelig av her. Tilbake til oversharing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bud Skrevet 20. november 2013 #2612 Del Skrevet 20. november 2013 Ingen oversharing i dag, men jeg bryr meg katta om Candy Rescue og Pet Crush! Jeg gir vel faen i om du trenger nytt møkkgreip i Farmville, kunne ikke brydd meg mindre om du har donert ræva di til en eller annen muffinbaker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ghej75 Skrevet 20. november 2013 #2613 Del Skrevet 20. november 2013 Okay, dette er ikke heelt oversharing, MEN, jeg har da en kollega på FB som har alle innleggene sine på egendefinert. De innleggene jeg, og tydeligvis alle kollegaer får se, er KUN smisking (føler jeg) om hvor fantaaastisk det er å jobbe der vi jobber, med skryt til sjefene sine (som hun tagger og er venn med på FB, også de som er laangt over henne i systemet). Det er ingenting med hennes fagbakgrunn som tilsier at hun skal være såå innmari engasjert i de prosjektene vi holder på med jobben, men hun deler alt og skryter og skryter av arbeidsplassen og lederne/mellomlederne hele tiden. I tillegg er det de mer generelle postene av typen "Jeg er så utrolig heldig som jobber med så fantastiske kollegaer på XX". Skulle likt å være på en av de andre egendefinerte listene hennes, må innrømme at jeg lurer på om hun er like positiv der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 20. november 2013 #2614 Del Skrevet 20. november 2013 (endret) Ingen oversharing i dag, men jeg bryr meg katta om Candy Rescue og Pet Crush! Jeg gir vel faen i om du trenger nytt møkkgreip i Farmville, kunne ikke brydd meg mindre om du har donert ræva di til en eller annen muffinbaker! Jeg klarer bare ikke å forstå hvorfor folk gidder å irritere seg over slike applikasjoner som det er så lett å blokkere Men nå irritererer jeg jo meg over folk som irriterer seg, så sånn sett er jeg jo ikke noe bedre Endret 20. november 2013 av Store My 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bud Skrevet 21. november 2013 #2615 Del Skrevet 21. november 2013 Jeg klarer bare ikke å forstå hvorfor folk gidder å irritere seg over slike applikasjoner som det er så lett å blokkere Men nå irritererer jeg jo meg over folk som irriterer seg, så sånn sett er jeg jo ikke noe bedre Går det an å blokkere? Seriøst? Hvordan?? Beklager om jeg irriterer deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #2616 Del Skrevet 21. november 2013 Dette dukket nettopp opp på feeden min: A muslim calls his doctor and tells him he's suicidal. The doctor replies: "You know how to fly a plane, kid?" Oh yes. Anonymous poster hash: 9fd25...3a6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 21. november 2013 #2617 Del Skrevet 21. november 2013 Går det an å blokkere? Seriøst? Hvordan?? Beklager om jeg irriterer deg Haha, du personlig irriterer meg ikke. Denne artikkelen forklarer hvordan man kan blokkere Facebook apper: http://m.dinside.no/863405/slik-blokkerer-du-facebook-apps Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 21. november 2013 #2618 Del Skrevet 21. november 2013 Denne kom til meg i dag: "Helvettes molboland" - fra ei som i alle år har nytt godt av alt som staten kan tilby, både hun og mannen. Hennes utbrudd går på at noen får goder som hun synes de ikke fortjener som regel. Ehm, kanskje du som har mottatt såpass mye i alle år kan unne andre litt også, tenker jeg i mitt stille sinn. Vet ikke hvem som er mest molbo, jeg. I morgen kommer det sikkert bamser og hjerter og "alle er like mye verdt" osv osv...fra samme dama. (Kjenner at jeg har henne der kun for underholdningen.) 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-D- Skrevet 21. november 2013 #2619 Del Skrevet 21. november 2013 Jeg har ei som har lagt ut bilde av seg selv, bakfra, fremoverbøyd, i bare BH og stringtruse. Og det er ikke første gang jeg har "gleden" av å se mer av hennes kropp enn det jeg liker... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 21. november 2013 #2620 Del Skrevet 21. november 2013 Nå har jeg en alenemor fra indre østlandet som fikk 3 barn før hun ble 20 og har en avbrutt helse&sosial-utdannelse. Som selvfølgelig kun skriver om Volvo, NAV og "småenglene". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå