Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Riskjeks

Haha, jeg må bare dele en "oversharing" fra virkeligheten!

Tok bussen til byen i går, og ei dame satte seg ved siden av meg. Hun hadde jeg seg noen papirer som hun begynte å "breie ut" - jeg kunne ikke unngå å se dem. Det var bl.a "Avtale for gjennomføring av samfunnsstraff" :fnise: Dama var i tillegg gravid... Kan ikke hjelpe for at fordommene mine begynte å krype frem :sjenert:

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når folk skriver en status folk reagerer på og deretter kommer med dette som kommentar:

"Hva jeg skriver på status er min sak, ytringsfrihet. Jeg ber ikke folk om å lese det, og om folk ikke tåler mine meninger så er "slette fra venneliste" - knappen veldig enkel å observere :)"

Der har vi de kjente kortene; ytringsfrihet og slett-meg-fra-vennelista. Hater de "argumentene"! Grrr

Hadde en sånn på vennelista mi jeg og. Tok han på ordet og slettet han.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en søramerikaner på vennelista. Han legger ut HVER dag status som dette: Ha en god mandag mine venner :D - feeling happy. Og sånn går det hele uka, og når fredag kommer så er det god helg til mine venner! - feeling happy. Han bytter også profilbilde/coverbilde typ 5-6 ganger om dagen. Ofte et bilde der han ligger i badebukse eller trusa. Ekkel fyr. *grøss*

Men det er underholdende da,klarer ikke slette han heller.

Anonymous poster hash: 687b9...55c

Hvor gammel er han, sånn ca? Ble nysgjerrig på om det er en jeg kjenner til :P

Anonymous poster hash: 31f3d...138

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk skriver en status folk reagerer på og deretter kommer med dette som kommentar:

"Hva jeg skriver på status er min sak, ytringsfrihet. Jeg ber ikke folk om å lese det, og om folk ikke tåler mine meninger så er "slette fra venneliste" - knappen veldig enkel å observere :)"

Der har vi de kjente kortene; ytringsfrihet og slett-meg-fra-vennelista. Hater de "argumentene"! Grrr

Har noen slik på face, og det klør(!!) etter å skrive til dem at selvom man har ytringsfrihet betyr ikke det at man skal dele ALT heller :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre få gøyale på min liste, men en god del av dem som overdeler ved å dele ALT av uviktige små detaljer.. her om dagen så jeg feks en status som var noe ala "ja da har hu mor bestilt seg legetime". Virkelig? Var det viktig å dele at du har bestilt legetime? Er det seriøst noe man pleier å i det hele tatt snakke om med folk? Jeg har høy toleranse for dagbok-innlegg men noen ganger synes jeg det blr VEL uinteressant:P Ellers veldig merkelig å omtale seg selv som "hu mor" selv om man har barn.

En annen på listen min skriver på master eller bachelor-oppgave eller noe og hun oppdaterer daglig, gjerne flere ganger, om hvor mye hun har lest/skrevet/jobbet med oppgaven/ikke jobbet med oppgaven pga x,y,z/planer om å jobbe med oppgaven senere osv osv... det kan bli litt mye altså :P

Endret av SoftKitty
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gammel er han, sånn ca? Ble nysgjerrig på om det er en jeg kjenner til :P

Anonymous poster hash: 31f3d...138

Mulig du kjenner han ja, han har mange venner :) Han er vel 30 eller 31, fra Brazil..

Anonymous poster hash: 687b9...55c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

"Etter mye tanker har jeg bestemt meg for å si min mening om mye følelser og tanker som har vært de siste månedene. I en alder av 17 år kom sannheten for en dag om hvordan mennesker faktisk er. Kan si jeg ble sjokkert, såra, sint, skuffa, rett og slett stum! At faktisk de som har stått deg nærmest siden jeg kom til viser deg sitt sanne jeg etter så mange år. At jeg ikke fikk opp øynene før!!:-(
Men som mamma alltid har sagt, alt kommer for en dag!

Venner er den familien du velger selv!
Utrolig glad for at jeg har de vennene jeg har, de støtter meg uansett hva!!
Og mamma, pappa, og søsknene mine. Dere betyr alt for meg
Veit dere aldri kommer til å skuffe meg sånn som de andre har gjort!"

70 likes! Og i kommentarfeltet er det selvfølgelig noen i familien som prøver å si "Ikke glem besteforeldrene dine" og hun svarer "De driter i oss alle, hele familien, jeg har ikke gjort noe".

Til og med mora til denne jenta har skrevet masse hjerter...jeg har så lyst til å skrive at dette er for drøyt, men gidder ikke legge meg borti noe jeg ikke har noe med.

Edit: Nå har mora skrevet til den slektningen som ba dem ta det litt med ro at han ikke har noe med dette å gjøre, at han ikke vet hva som har skjedd og at han bare kan drite i det...

Herregud...

Endret av Emmanuelle
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg "kjenner" skrev dette nå nettopp:

Nå har jeg og XXXX nettopp hatt samboer praten, og kommet frem til at vi ikke bør flytte sammen helt ennå, vi er ikke modne nok for dette steget nå.

Javel. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg "kjenner" skrev dette nå nettopp:

Nå har jeg og XXXX nettopp hatt samboer praten, og kommet frem til at vi ikke bør flytte sammen helt ennå, vi er ikke modne nok for dette steget nå.

Javel. :fnise:

Good to know :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen slik på face, og det klør(!!) etter å skrive til dem at selvom man har ytringsfrihet betyr ikke det at man skal dele ALT heller :P

Ja, de misbruker ordet ytringsfrihet!

"Se på mensblodet mitt" er ikke definasjonen. Ytringsfrihet går ut på å slippe å bli fengslet for å ytre seg politisk (eller noe annet stort). De har ikke ytringsfrihet i Russland, Iran og Nord-Korea, men de kan fremdeles dele mensblodet sitt på Facebook.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vet de obligatoriske lår/bein bildene fra stranda? De er nå greie nok. Men i dag dukket et lårbilde opp, fra solarium! Er vel kanskje mer irriterende enn oversharing, men... aaargh! Man ikke dele alt man foretar seg, og i alle fall ikke med bildebevis.

Endret av Store My
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I forgårs:

"Jeg elsker gutten min over alt på jord, jeg aner ikke hva jeg gjorde før jeg traff deg og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre hvis vi noen gang må være fra hverandre!!!! <3<3<3<3"

I dag:

"Menn er faen så ubrukelige, Hitler var mann for en grunn!!!!!!!"



Anonymous poster hash: b8afe...eeb
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Spydd litt i munnen. Svelger."

Fra en vanlig fyr, venn av meg, som skriver lite. Er det et forsøk på humor? *Rister på hodet*



Anonymous poster hash: 038ec...5de
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat ei som tagget seg selv på #barneavdelingen#... Mange lurer på hva som har skjedd, og hun legger ut om at barnet, på 12 år, er innlagt med forstoppelse. Kjekt for barnet at alle vet det da...



Anonymous poster hash: cbd27...103
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ei som tagget seg selv på #barneavdelingen#... Mange lurer på hva som har skjedd, og hun legger ut om at barnet, på 12 år, er innlagt med forstoppelse. Kjekt for barnet at alle vet det da...

Anonymous poster hash: cbd27...103

:klaske: Endret av ^littletoomuch
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forgårs:

"Jeg elsker gutten min over alt på jord, jeg aner ikke hva jeg gjorde før jeg traff deg og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre hvis vi noen gang må være fra hverandre!!!! <3<3<3<3"

I dag:

"Menn er faen så ubrukelige, Hitler var mann for en grunn!!!!!!!"

Anonymous poster hash: b8afe...eeb

:fnise::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett mange poste "oppe og ikke gråter" på statusen sin. Har dette en annen betydning eller er det bare sånn at folk gråter hver gang de står opp? Haha.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...