Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Citronella
På 14.12.2017 den 23.44, Zinatara skrev:

Tror en del folk tror at når man gjør et bilde svart/hvitt, så blir det plutselig veldig kunstnerisk og dypt. Mens det meste som blir postet i denne greia er ufokuserte bilder av kjedelige ting. 

Akkurat. Men jeg har ganske mange gode og anerkjente fotografer på min FB (og jeg er ikke så verst selv), så for meg har denne utfordringen vært en herlig opplevelse! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fulgt med denne tråden en stund, og fått med meg en del sjokkerende overskrifter. 

Men jeg synes den siste dukket opp på veggen min var too much. 

Personen er i begravelse. Det ser ikke ut som hun er en del av gravfølge, for bildene er tatt fra noe som ligner snikfotografering. Mtp kistens størrelse, er det enten en baby eller et barn som blir gravlagt og hun har i tillegg snikfotografert sorgende foreldre. 

Det er så forferdelig vondt å se at foreldrene ikke får være i fred i sorgen. Jeg blir så opprørt over hvor kåte enkelte er etter å få likes. 

Dagens utblåsning😢

Anonymkode: 681c6...7c5

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
På 14.12.2017 den 16.08, AnonymBruker skrev:

Jeg har en sånn på lista :) Ikke spesielt mye klage, mer en generell strøm "kloke ord". Det morsomme er at hvis du hadde sett han, hadde du aldri trodd han var typen til det. Slitte klær, skjeggstubber og full av tatoveringer:fnise: Er tydeligvis en myk mann inni han som vil ut:)

Anonymkode: 0ff16...c6c

Eller. Du er tydeligvis en som har en oppfatning av hvordan folk ser ut er noe helt annet enn hva du tenker og tror ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fulgt med denne tråden en stund, og fått med meg en del sjokkerende overskrifter. 

Men jeg synes den siste dukket opp på veggen min var too much. 

Personen er i begravelse. Det ser ikke ut som hun er en del av gravfølge, for bildene er tatt fra noe som ligner snikfotografering. Mtp kistens størrelse, er det enten en baby eller et barn som blir gravlagt og hun har i tillegg snikfotografert sorgende foreldre. 

Det er så forferdelig vondt å se at foreldrene ikke får være i fred i sorgen. Jeg blir så opprørt over hvor kåte enkelte er etter å få likes. 

Dagens utblåsning😢

Anonymkode: 681c6...7c5

Håper noen sa ifra om at dette ikke var greit.. Både i rl og der hun postet bildene

Anonymkode: 6228a...fa7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Håper noen sa ifra om at dette ikke var greit.. Både i rl og der hun postet bildene

Anonymkode: 6228a...fa7

Det ser ut som hun sletter negative kommentarer. Så det hjelper nok ikke. Jeg har rapportert brukeren til Facebook. 

Hun har viklet det slik at det er hun som er lei seg, med bilder av gråtende foreldre og selfie av seg selv. Det er sjeldent jeg bryr meg om hva andre legger ut på Facebook, men dette syns jeg var altfor meget.

Anonymkode: 681c6...7c5

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oversharer alt som er viktig for meg, men ingen ser ut til å klage, så da kan jeg vel bare fortsette?

Anonymkode: bc577...efc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg oversharer alt som er viktig for meg, men ingen ser ut til å klage, så da kan jeg vel bare fortsette?

Anonymkode: bc577...efc

Det er forskjell på å dele det som er viktig for deg og å overshare.

Anonymkode: 23704...f4b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2017 den 2.05, Citronella skrev:

Akkurat. Men jeg har ganske mange gode og anerkjente fotografer på min FB (og jeg er ikke så verst selv), så for meg har denne utfordringen vært en herlig opplevelse! 

Samme hos meg :) Har mange gode fotografer på vennelister og de har postet så mye fine bilder at det bare er en fryd! Da klarer jeg glatt å overse noen av de til nabon oppe i veien som har postet bilde av en stein i hagen 😂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest middagshøyden
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fulgt med denne tråden en stund, og fått med meg en del sjokkerende overskrifter. 

Men jeg synes den siste dukket opp på veggen min var too much. 

Personen er i begravelse. Det ser ikke ut som hun er en del av gravfølge, for bildene er tatt fra noe som ligner snikfotografering. Mtp kistens størrelse, er det enten en baby eller et barn som blir gravlagt og hun har i tillegg snikfotografert sorgende foreldre. 

Det er så forferdelig vondt å se at foreldrene ikke får være i fred i sorgen. Jeg blir så opprørt over hvor kåte enkelte er etter å få likes. 

Dagens utblåsning😢

Anonymkode: 681c6...7c5

Fy søren! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.12.2017 den 17.22, AnonymBruker skrev:

Det ser ut som hun sletter negative kommentarer. Så det hjelper nok ikke. Jeg har rapportert brukeren til Facebook. 

Hun har viklet det slik at det er hun som er lei seg, med bilder av gråtende foreldre og selfie av seg selv. Det er sjeldent jeg bryr meg om hva andre legger ut på Facebook, men dette syns jeg var altfor meget.

Anonymkode: 681c6...7c5

Er dessverre noen som bruker andres sorg til å få oppmerksomhet. Kjenner til flere tilfeller av det. Utrolig respektløst overfor de etterlatte, og utrolig pinlig å se på for dem som vet at det bare er skuespill for å få oppmerksomhet...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er venn med en kar på Facebook. Veldig snill, men utrolig rar.

Han er veldig glad i å hjelpe folk, og oppfordrer folk til å ta kontakt med han når de trenger hjelp, sånn at han kan opprette innsamingsaksjon på Facebook mens personens identitet holdes skjult. 

Som nevnt er han veldig rar, men akkurat dette innlegget handler ikke direkte om han, men litt mer om noen av dem som kontakter han. Utrolig men sant; nesten hver uke er det ei som tigger penger til mensen som "plutselig kom".

Eier ikke folk skam?! Vi er nok alle her inne enige i at mensen er et varmt helvete, men det ruinerer oss ikke akkurat.

En to-paknining med tamponger koster under 20 kr. Under 10 kroner om man kjøper et billigmerke. Den to-pakningen holder for de fleste et par perioder om man kjøper riktig størrelse.
Også vet jeg at noen av oss er veldig avhengig av smertestillende, men det koster ikke så mye det heller. 35 kroner for en eske varer vel minst fire perioder?

Hva blir dette hver måned? Maks 18 kr?

Jeg har vært student i mange år og har levd trangere enn folk under fattigdomsgrensen i Norge, så jeg vet at "hver tier teller" de siste dagene før neste inntekt, men HALLO, VI VET AT MENSEN KOMMER HVER MÅNED. Hvordan kan dette være en uforutsett utgift?!

Og å tigge om dette på Facebook?

Ikke akkurat "oversharing", men noe som likevel sjokkerer og underholder :P 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke oversharing, men irriterer meg grønn over mødre som skriver statusoppdateringer rettet til sine barn som ikke har facebook og ikke er gamle nok til å ha facebook på mange mange år. Ala.: "Gratulerer med 3-års dagen  Alexandra Emilie! I dag skal dessverre mamma jobbe kveldsvakt, men i morgen skal vi feire deg med kake og ballonger. Mamma og pappa er uendelig glade i deg." Hva er poenget med dette? 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2017 den 9.19, AnonymBruker skrev:

Uff, disse svarthvittbildene. De er over alt. Også føler jeg meg så slem når jeg blir utfordret og bare overser det :P vet ikke om det er derfor mange hiver seg på? Har ikke samvittighet til å la være? 

 

 

Anonymkode: 4fbf4...b34

Det stemmer. Fikk en forespørsel jeg ikke kunne overse, men utfordret ingen.

Sitat

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Zinatara skrev:

Kanskje ikke oversharing, men irriterer meg grønn over mødre som skriver statusoppdateringer rettet til sine barn som ikke har facebook og ikke er gamle nok til å ha facebook på mange mange år. Ala.: "Gratulerer med 3-års dagen  Alexandra Emilie! I dag skal dessverre mamma jobbe kveldsvakt, men i morgen skal vi feire deg med kake og ballonger. Mamma og pappa er uendelig glade i deg." Hva er poenget med dette? 

Minner litt om bursdagshilsner i lokalavisa. Kan ikke fatte greia med å bruke Facebook på den måten.

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brorparten av kommentarene under denne posten er vel strent tatt en oversharing av dumhet:

<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FSIAN2008%2Fposts%2F1518904798187357&width=500" width="500" height="462" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true"></iframe>

Anonymkode: d047a...068

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Brorparten av kommentarene under denne posten er vel strent tatt en oversharing av dumhet:

<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FSIAN2008%2Fposts%2F1518904798187357&width=500" width="500" height="462" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true"></iframe>

Anonymkode: d047a...068

Kommer ikke inn på den linken

Anonymkode: d0dbf...402

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.12.2017 den 16.59, AnonymBruker skrev:

Jeg har fulgt med denne tråden en stund, og fått med meg en del sjokkerende overskrifter. 

Men jeg synes den siste dukket opp på veggen min var too much. 

Personen er i begravelse. Det ser ikke ut som hun er en del av gravfølge, for bildene er tatt fra noe som ligner snikfotografering. Mtp kistens størrelse, er det enten en baby eller et barn som blir gravlagt og hun har i tillegg snikfotografert sorgende foreldre. 

Det er så forferdelig vondt å se at foreldrene ikke får være i fred i sorgen. Jeg blir så opprørt over hvor kåte enkelte er etter å få likes. 

Dagens utblåsning😢

Anonymkode: 681c6...7c5

Samme person, men ny statusoppdatering. 

Hun har tagget seg selv på sykehus med teksten «på’n igjen» og en glad smiley. Jeg tenkte ikke noe mer på det, men hun fikk så mange kommentarer at jeg ble nysgjerrig. Det viste seg at hun skulle ta abort enda en gang og hun ville da høste sympati. 

Men siden hun fikk mer kjeft, sletta hun opprinnelig post og stedtagget sykehuset på ny med en trist smiley og skrev en kommentar om at de som ønsket god bedring på forrige statusoppdatering kan skrive på nytt igjen. De andre blir slettet.

Og mens jeg skrev denne, har hun på ny lagt en ny oppdatering om at hun nå var ferdig og det var flaks at hun fikk tatt abort. Da var hun sannsynligvis ganske langt på vei. 

 

 

Anonymkode: 681c6...7c5

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme person, men ny statusoppdatering. 

Hun har tagget seg selv på sykehus med teksten «på’n igjen» og en glad smiley. Jeg tenkte ikke noe mer på det, men hun fikk så mange kommentarer at jeg ble nysgjerrig. Det viste seg at hun skulle ta abort enda en gang og hun ville da høste sympati. 

Men siden hun fikk mer kjeft, sletta hun opprinnelig post og stedtagget sykehuset på ny med en trist smiley og skrev en kommentar om at de som ønsket god bedring på forrige statusoppdatering kan skrive på nytt igjen. De andre blir slettet.

Og mens jeg skrev denne, har hun på ny lagt en ny oppdatering om at hun nå var ferdig og det var flaks at hun fikk tatt abort. Da var hun sannsynligvis ganske langt på vei. 

 

 

Anonymkode: 681c6...7c5

Neineinei... Jeg synes selvbestemt abort er en selvfølge, men det er ikke noe man skal ta lett på og det skal ikke brukes som prevensjon. Noen mennesker burde tvangssteriliseres!

Med tanke på den mentale kapasiteten til denne dama er det veldig greit at hun ikke får barn.

Anonymkode: 23704...f4b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2012 den 8.50, AnonymBruker skrev:

Overskriften sier vel det meste:)

Jeg kan begynne.

Statuser av typen:

"slimproppen er gått:)))"

"tante rød er i byen, blir sjokolade på meg da"

 

Gravide, fødende og nybakte mødre som har mistet all sjenanse.

Her om dagen kom et bilde av en morkake rett opp i fleisen på meg.

God morgen, lissom.

 

Your turn :popcorn:

Kjenner noen som la ut bilde av den tre år gamle sønnen sin i sykesenga, med informasjon om at gutten var lagt inn pga. forstoppelse. Kom oppdateringer neste dag om at nå hadde han heldigvis fått bæsje, og håpet de ikke ville oppleve forstoppelse igjen.

Har og en svigerinne som deler alt mulig, f.eks. at sønnen hadde diare og at hun måtte være hjemme med han. Oppdaterer oss også om hun er forkjølet, er på cafe med venninner, legger ut bilde hver gang hun har vært til frisør etc.

Anonymkode: d1c50...fae

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2012 den 21.23, AnonymBruker skrev:

En kompis skrev i Facebookstatusen sin

 

" Nå har jeg fått klamydia igjen.

Jeg prøvde å tagge dere som burde ta dere en sjekk, men fikk bare tagget 6 av dere.

De av dere som har pult meg de siste tre månedene - ta dere en sjekk.

Sånn. Nå slapp jeg å ringe rundt til alle sammen "

 

 

OG DET VAR IKKE FACERAPE.

LOL!! Synes litt synd på de som ble tagget, men egentlig ikke. ;)

Anonymkode: d1c50...fae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...